Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT'nin Yeşil Renkli Doğalgazlı 93 Model Ikarus 260 Otobüsleri
123 ... 484950   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
alimemo
16 yıl önce - Prş 18 Eyl 2003, 11:01
İST » A1.11. İETT'nin Yeşil Renkli Doğalgazlı 93 Model Ikarus 260 Otobüsleri



İETT'nin "doğalgazlı otobüsleri", bu başlık altında toplanacaktır.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 02 Oca 2006, 02:00
Doğalgazlı İETT Otobüsleri


                DOĞALGAZLI İETT OTOBÜSLERİ

İETT İdaresi'ne, ilk kez Sözen zamanında 1993 yılında, doğalgazla çalışan Macar malı 100 adet İkarus Solo tip (IK-260.25) otobüs katıldı. İETT filosuna eklenen bu 100 yeni otobüse, sırasıyla; 93/501 - 93/600 limitleri arasında kapı numaraları konuldu. Bu otobüsler, diğerlerinden farklı olarak yeşil renklere boyandılar (Çevreyi kirletmeyen, temiz yakıtlı ve doğa dostu esprisinden yola çıkarak). Üzerlerine de o yıllarda İETT otobüslerinin kabul edilen renklerini taşıyan; "kavuniçi-lâcivert" kuşaklar atıldı. Bu 100 otobüs, aynı zamanda İETT idaresinin ilk yeşil renkli otobüsleridir. Araç filosunun tamamı, Kadıköy'deki "Hasanpaşa İETT Garajı"na bağlandı. Doğlagaz tüpleri dolum üniteleri de bu garaj bünyesinde oluşturuldu. "4", "10", "12", "12A" gibi hatlarda servislere verildiler. Günümüzde 13 yaşına basan doğalgazlı otobüsler, halen sadece Kadıköy yakasında ve nisbeten kısa hatlarda çalıştırılmaktadırlar.

90'lı yılların sonlarında da, MAN-SL 200 model bir İETT otobüsü, Avrupa yakasından alınarak, Hasanpaşa Garajı'na verildi. Burada gerekli dönüşümleri tamamlandıktan sonra prototip olarak hizmete girdi (86-111).

Doğalgaz yakıt depoları, araçların üzerine monte edilmiştir.

 

(+)

93-536


 

(+)

93-570


 

(+)

93-571


 

(+)

93-595


 
93-578

Doğalgazlı otobüslerin çalışma prensipleri ve diğer özellikleri hakkındaki detaylı bilgiyi, sefer müddetlerini ve karşılaşılan sorunları ise, sitemizde ulaşım konularıyla ilgili Makina mühendisi ve İETT çalışanı arkadaşlardan edineceğiz bu başlık altında...  

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 20:12
Doğalgazlı İETT Otobüsleri



93-534

 
93-536

 
93-578

 
93-584

 
93-594


simon

13 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 20:17

93-562


(+)


simon

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 02:21

93-593


(+)




ümit 806

13 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 08:53

Bu otobüslerden yenilenenlere doğalgaz takmıyorlar bildiğim kadarı ile. Meselâ 93-578 numaralı otobüsün üzerindeki tüpler yok. İçerisindeki ek parçalar da. Meselâ ön paneldeki switch ve led göstergeler 93-578 numaralı otobüste yok. Bu otobüsten başka yenilenen doğalgazlı otobüs 93-550 var ama o da kırmızı-krem rengi şeklinde boyanmış, koltuk düzeni de doğalgazsız ikaruslar gibi, deri koltuklar var. İlk yenilenen otobüslerden.

Doğalgazlı ikarusların en arkasında ilk geldiklerinde 4 adet koltuk daha var idi, sonradan o koltukları söktüler. Doğalgazsız ikaruslarda o bölgede dik bir tutamak bulunuyor. Koltuklar sökülünce doğalgazlı otobüslere bu demir tutamak takılmadığı için genellikle arka bölümde tutunacak yer bulmak sorun oluyor.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 04:32

Alıntı:
Bu otobüslerden yenilenenlere doğalgaz takmıyorlar bildiğim kadarı ile. Meselâ 93-578 numaralı otobüsün üzerindeki tüpler yok. İçerisindeki ek parçalar da. Meselâ ön paneldeki switch ve led göstergeler 93-578 numaralı otobüste yok.

Desenize o zaman, Doğalgaz sistemi İETT'de tutmadı ve (şayet tüpleri farklı bir yer bulup da oraya yerleştirmedilerse), birer-ikişer bu 100 otobüs de normal yakıtlıya çevrilecek...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 10:03

Alıntı:
Meselâ 93-578 numaralı otobüsün üzerindeki tüpler yok. İçerisindeki ek parçalar da


Ümit, ne demek istediğini tam anlamadım, 93- 550 nin ve 93-578 in son resimlerinde üstlerinde tüp haznesi var, içi mi boşaltılmış?


Alıntı:
birer-ikişer bu 100 otobüs de normal yakıtlıya çevrilecek...

Akın, bu otobüsler zaten motorinle de çalışıyor, kumanda tablosundaki tek düğme ile Gaz veya Diesel seçilebiliyor, doğalgazdan vazgeçilirse yapılacak tek işlem mazot deposunu doldurmaktan ibaret.
Yine de İETT nin böyle yanlış bir karar vereceğini zannetmiyorum, hadi çevreyi düşünmeseler bile LPG motorinden daha ucuz.


ümit 806

13 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 18:08

Alıntı:
Ümit, ne demek istediğini tam anlamadım, 93- 550 nin ve 93-578 in son resimlerinde üstlerinde tüp haznesi var, içi mi boşaltılmış?


93-578'in üstündeki o yeşil şey (şapka diyesim geliyor), diğer doğalgazlı otobüslerinki gibi metal değil, otobüs tabelalarının yapıldığı maddeden. En son 3 ay önce gördüğümde de altında tüpler yoktu.

93-550'nin üzerinde tüpler vardı yanlış hatırlamıyorsam ama o da yenileneli epey zaman oluyor. Ben 2004 mayıs'ında falan görmüştüm 550'yi son haliyle.

Bu doğalgazlı otobüslerin koltuk düzeni değişik. Kapıların olduğu tarafta yanyana düz koltuklar var. O tarafta bir tek orta kapıdan sonra bir yan koltuk, en arka kapıdan önce de iki ters koltuk var, diğerleri düz. Şöför tarafı da diğer doğalgazlı olmayan ikaruslarınkiler ile hemen hemen aynı. Şöförün arkasında 3'lü yan koltuklar, 4 tane düz koltuk, 5 tane de yan koltuk var (diğer doğalgazsız otobüslerde 5 düz 4 yan koltuk oluyor). Bu yan çevrilen bir koltuğun kazandırdığı arka boşluk biraz daha geniş. Burada eskiden 4 düz koltuk vardı şöför tarafındaki sırada. 5. düz koltuk olması gerekirken yan koltuk olan koltuğun hemen yanında dik bir tutunma demiri var. Arka tarafa doğru da karşılıklı iki demir daha var. Bunlar tutunma demiri olarak işe yarasa da aslında tavandaki tüplere destek oluyorlar. 93-578'de işte bu demirler de yok. Tüpleri koysalar bile o demirler olmadan bu çok tehlikeli olur.

Son gördüğümde 93-550'de koltuk düzeni doğalgazsız otobüsler gibiydi. Demirler var mı yok mu dikkat edemedim. Fakat sanki tüpler vardı diye hatırlıyorum.

93-578 bizim oralara geliyor ara ara, bir resmini çekebilirsem yollarım. Bir de ön paneldeki ek göstergeleri 578'de görememiştim. On paneldeki ek göstergelerin, düğmelerin vb. resmi de var ama yükleyemiyorum.


selim_
13 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 20:04

Bu otobüsler neden kısa hatlarda çalıştırılıyorlar ? Uzak mesafede teknik bir sorun mu başgösteriyor ?



sayfa 1
123 ... 484950   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM