Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT'nin numarasız hatları
123 ... 303132   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Kemal b
16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 22:21
İstanbul İETT'nin numarasız hatları



80'li yılların sonlarına doğru, İETT üçer beşer numarasız hatlar açmaya başlamıştı.Bu hatlar çoğunlukla Taksim bitişli hatlardı.Günümüzde bu hatların bir kısmı numaralandırıldı bir kısmı da kaldırıldı.Hatırlayabildiğim numarasız hatlar şunlardı:
  • Çeliktepe-Taksim
  • Gültepe-Taksim
  • Uçaksavar-Taksim
  • Rumelihisarüstü-Taksim
  • Mecidiyeköy-Taksim
  • Okmeydanı-Taksim
  • Kuştepe-Taksim
  • Çağlayan-Taksim
  • Örnektepe-Taksim
  • Kurtuluş-Taksim
  • Mecidiyeköy-Hasdal


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 22:36

Eminönü-Sultanahmet
Vezneciler-Diyanet Sitesi
Rumelihisarüstü-Mecidiyeköy
Rumelihisarüstü-Beşiktaş
Emirgan-Beşiktaş
Mecidiyeköy-Abdi İpekçi
Taksim-Çimentepe
Mecidiyeköy-Beylerbeyi
Kadırga Öğrenci Yurdu-İTÜ Maslak Kampüsü
Kadırga Öğrenci Yurdu-İÜ Avcılar Kampüsü
Beykoz-Yuşa Tepesi
Aksaray-Topkule Kışlası
Kadıköy-Tuzla Piyade Okulu
benim hatırladıklarımdan bazı numarasız hatlar


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 23:00

Taksim-Kilyos (1997-99 arasında çalıştı. Önceleri numarasızdı, sonradan bu hatta 40 numarasını verdiler ama, İETT tarihinde ilk ve tek olarak, asıl 40 ile karışmaması için 40'ı mavi renkli yazdılar).

Eminönü-Abdi İpekçi (Eminönü'nde "2" numaralı vapur iskelesinin sonundan kalkardı. Sadece Abdi İpekçi'de maç olduğu zaman çalışırdı. Hafta içi veya hafta sonu farketmezdi).

Vezneciler-Malkoçoğlu (Sadece pik saatlerde 2 adet MAN-SL220 körüklü tahsis edilirdi, bir süre sonra iptal edildi).

Aksaray Metro-Sultanahmed-Cağaloğlu (LRT ilk açıldığı yıl, ücretsiz olarak metronun çıkış kapısının başından kalkardı. Sultanahmed'den Yerebatan Caddesi yoluyla Cağaloğlu'na dönen körüklüler, buradan ring olarak devam eder ve Türbe'ye çıkarak, oradan da Çarşıkapı yoluyla geri dönerlerdi. Bir süre sonra Eminönü'ne uzatılınca, hatta; HT10 numarası konuldu)

Mecidiyeköy-Hasdal (1981'den itibaren yaklaşık 5 sene kadar çalıştı. Bir adet Leyland Emniyet binasının çaprazından kalkardı. Hiç numarası olmadı).

Feriköy-Tünel (Önceleri numarasız olarak çalıştı. Sonra "70A" numarası verildi, ardından da iptal edildi).

Bayazıd-Cevizlibağ (Cadde tramvayının Çarşıkapı'ya kadar çıktığı dönemlerde çalıştı. Bir süre sonra "84C" oldu. İndirimliydi).

Taksim-Cevizlibağ (Yine aynı dönemde, Taksim'den kalkan ekürisiydi. Aynı şekilde numarasız çalıştı. Sonradan; "83C" numarası konuldu. İndirimliydi).

Akın KURTOĞLU


simon

16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 23:18

Alıntı:
Mecidiyeköy-Taksim


Bu hat daha sonra 50 C olarak çalışmıştı. Son zamanlarında Mecidiyeköy-Taksim-Cihangir olarak değişmişti. Metronun gelmesiyle ve de bu yöne rağbet olmamasına neden olsa gerek daha sonra bu hat kaldırılmıştı.


selim_
16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 23:25

bazen hala numarasız hatlara rastlanabiliyor. çok nadir de olsa beşiktaş-istinye dereiçi otobüsü görülebiliyor. tabelası var ama numara bulunmuyor.



Kemal b
16 yıl önce - Cum 30 Arl 2005, 00:55

Son zamanlarda rastladığımız bazı numarasız hatlar da yine ağırlıklı olarak Taksim-Şişli-Levent bölgelerinde görülmekte:

 Feriköy-Yenikapı
 Hürriyet Mahallesi-Eminönü (ring)
 Mecidiyeköy-Eminönü (Şişhane yolu ile-Eski 69E)
 Karayolları-Eminönü  (Eski 43K)


Kemal b
16 yıl önce - Cmt 31 Arl 2005, 04:10

1980'li yılların sonlarında çıkan numarasız hatlardan biri de ''Oyaksitesi-Eminönü'' idi.

Bu numarasız hat  52 numaradan farklı olarak Beşiktaş-Barbaros bulvarı yolu ile Oyaksitesine ulaşırdı.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 31 Arl 2005, 04:16

Bu hattı ben de çok net hatırlıyorum. Barbaros çıkışlı ve 2 arabalı bir hattı... İki İkarus Solo karşılıklı kalkarlardı.

Bir de, Dalan zamanında ilk Mavibüslerin yaygınlaşmaya başladığı 1984-85'de, "Aksaray-Bakırköy" arasında numarasız bir hat konuldu ve bu hat uzun süre bu şekilde çalıştı. Neden sonra, hatta; [500] numarası verildi. Hat numarası da mavi renkte yazılırdı. Kısa Mercedesler, MAN-590'lar türünden Mavibüsler, Aksaray Valide Camii önünden hareket ederler ve Bakırköy Karakolu'nun önünde son durak yaparlardı. Hat bir süre sonra iptal edildi ve numarası kısa süre sonra, meşhur; Topkapı/Edirnekapı - Kadıköy/Üsküdar ÖHO hatları türevlerine verildi.

Akın KURTOĞLU


ümit 806

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 20:19

Kemal b demiş ki:
Son zamanlarda rastladığımız bazı numarasız hatlar da yine ağırlıklı olarak Taksim-Şişli-Levent bölgelerinde görülmekte:

Feriköy-Yenikapı
Hürriyet Mahallesi-Eminönü (ring)
Mecidiyeköy-Eminönü (Şişhane yolu ile-Eski 69E)
Karayolları-Eminönü  (Eski 43K)



(+)


Halide Edip Adıvar Mahallesi - Taksim 24 Ocak 2006, Halide Edip Adıvar Mahallesi.


(+)

Bu hat bazen 54Ç Çıksalın Taksim tabelası ile çalışıyor. Muhtemelen Mahalleden 1 kere gidip bir daha geri dönmüyor.


alabay

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 20:41

Bir tane de 15 türevi vardı, 82'de, numarası olduğu halde özel bir levhada "Tekke Mevkiîne gider" diye yazardı. Ama asıl hat nereye çalışıyordu, onu bilmek için 82/83 rehberimi bulmam gerekirdi, o ama kayıp.

B. Alabay



sayfa 1
123 ... 303132   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM