Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İstanbul İETT - Ring Otobüs Hatları
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Sal 30 May 2006, 14:56

Alıntı:
Akıncığım, yanılmıyorsam, eskiden, 1982/83'te, Taksim'den Ataköy'e bir A hattı vardı. Fındıkzade'den gecerdi.

Evet Başar... Çok haklısın. 80'lerin ortalarına kadar A, B, B1, F ve Y hatları bu şekilde tek başlarına harf olarak ve düz hat şeklinde çalıştılar. Sonradan, yıllardan beri boş olarak bekleyen 71, 72, 73, 76 ve 79 numaraları bunlarla dolduruldu.

Ben, mesajı yazarken, "A ile başlayan ilk hattır" cümlesini eksik yazmışım. Demek istediğim, Mustafa'nın da ifade ettiği gibi, A ile başlayan (ve tek başına olan, sonuna herhangi bir ek harf almayan) ilk ring olduğu idi.  

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

8 yıl önce - Sal 30 May 2006, 15:44

Sanırım Ring hatların bir kerameti var ama ben mantıklı hiç bir yanını göremiyorum bu hatların...
Bir otobüs hattının bence en olmazsa olmaz özelliği durak başında kaçta hareket ettigği pik olmayan saatlerde kaçta en son arabası ve de kaç dakika aralıklarla kalktıgı...

Kırmızı ışık yandıgı için yetişemediğim bir durakta arka arkaya 3 tane DT2 varsa ve ben gelene kadar 3 ü birden uuçup gidecekse birbirlerinin arasına mesafe koymayı beklemeden ya da 45 dakika bekleyip 4 tane arka arkaya aynı otobüsten gelecekse RİNG hatların pek bir anlamının olmadıgı düşüncesindeyim...

Tabiki ring hatlar eger adam gibi çalışırsa 15 dakikada bir geçecigin bilsem çok güzel birşey ve de mantıklı.. ancak İstanbul trafiginde 15 dakika arayla gelmeleri malesef imkansızlaşıyor bu yüzden de 3 4 tane aynı hattan araç arka arkaya dizilmiş şekilde gelebiliyor...

RİNG hatlardan çok kalkış saatleri belli(en azından kağıt üstünde) olan hatlara öncelik verilmeli bilhassa trafik yüzünden araç aralıkları düzensizleşen güzergahlarda...


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Sal 30 May 2006, 19:43

İETT’NİN, “HARF” İLE BAŞLAYAN RİNG HATLARI ÜZERİNE BİR DERLEME:


(+)


İETT’nin ve İETT denetimindeki ÖHO’nun, bugüne kadar İstanbul genelinde; 52 farklı kategori altında, harf ile başlayan toplam; 99 farklı kombinasyonda hat numarası oldu. İETT’ye ait olan ring hatlarda zaman zaman ÖHO’lar da çalışmasına rağmen, sadece ÖHO’ya özgü; 13 çift (26 adet) hat oldu.

Bunların dışında, yine harfle başlayan ancak ring hat olmayan uygulamalar da gerçekleşti (HT, HTY ile başlayan Hızlı Tramvay (LRT) ya da Cadde Tramvayı düz besleme hatları, MT ile başlayan Metro düz besleme hatları veya E-X hat numaralı E-otobüsler gibi...) Tersi olarak da normal rakamla başlayan, ancak ring kategorisinde değerlendirilen İETT hatları da zaman zaman ihdas edildi (4E, 4G, 21, 21A, 44, 45, 68, 69, 91, 91A, 15DT, 336E, 336İ gibi).

Artık günümüzde ring hatları belirlemek için başta harf, ardında rakam kombinasyonuna dayalı çalışmalar pek yapılmıyor. Bir hat; rakam ile başlayıp ring olabilirken, harf ile başlayıp düz hat olarak da çalışabiliyor. Ayrıca 1980’lerin başlarında uygulamaya konulan; kırmızı kutu zemin üzerine beyaz fontlarla ring hat numarası yazılmasına da pek riayet edilmiyor.

Akın KURTOĞLU


bulent222
8 yıl önce - Sal 30 May 2006, 20:39

Tabloda bir hata buldum. ÜD1: Üsküdar-Dudullu olacak.

hakan_1970
8 yıl önce - Çrş 31 May 2006, 21:21
69A Yenikapı-M.Köy


Ring olduğunu iddia etmesem de 69A da bekleme yapmadan M.Köy'den Yenikapı'ya aynı güzergahtan geri dönüyor. Tabi yolcular Mecidiyeköy'de boşalıyor. Otobüs Gayrettepe civarında bir yerden dönüp M.Köy transit durağından yolcusunu alıyor ve beklemeden devam ediyor.


ümit 806

8 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 01:44

Sadece 3 gün A2 olarak çalışıp 1B numarasını alan hat ile ilgili bir şey farkettim bu gece Bağlarbaşı'nda Nuhkuyusu Caddesi'nde otobüs beklerken.

1B Altunizade'den kalkıp Bağlarbaşı Meydanı'ndan Zeynepkâmil'e dönüp Doğancılar'a iniyor, oradan Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Capitol, Altunizade güzergahı ile turunu tamamlıyor. Yalnız Nuhkuyusu Caddesi üzerindeki Bağlarbaşı durağından her iki yönde de geçiyor. Yâni hem Altunizade'den gelip Doğancılar'a geçerken, hem de Üsküdar'dan gelip Capitol'e giderken. Bu sebeple Bağlarbaşı'nda beklerken otobüsün durağa hangi yönden geldiğine dikkat etmek lâzım. En ilginç görüntü de birinin aşağıdan diğerinin yukarıdan gelerek yan yana Nuhkuyusu Caddesi'ne girmeleri, ve yan yana gidip biri düz devam ederken diğerinin Capitol'e ayrılması. Hat numarası aynı iki otobüsü bu şekilde yakalamak epey ilginç olurdu. 1B hattı 8 çizerek değişik bir ring hat olduğunu gösterdi. 1B'den Bağlarbaşı'nda inip diğer yönden gelen 1B'ye binerek bu 8 şeklindeki güzergahı iki ayrı ring olarak kullanmak da mümkün. Belki İETT bu karışıklığı önlemek için bu 8 şeklindeki güzergahı iki ayrı ring'e (1B, 1C) bölerek ücretsiz bir geçiş hakkı da verebilir.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 01:47

Alıntı:
1B hattı 8 çizerek değişik bir ring hat olduğunu gösterdi.

"8" Ringi, çok enteresan bir uygulamadır. Biraz kafa karıştırır ama, bayağı bir faydalıdır. Yakın zamana kadar Bursa'da da buna benzer bir-iki ring vardı. Üzerine, geçtiği yerlerin çok dikkatli ve açıklayıcı bir şekilde yazılması gereken özel bir durum...

Akın KURTOĞLU


Mert Keski
8 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 01:57

Bence Kadıköy-Altunizade arasında da 1 türevi bir hat konularak (hatta belki de 1'in ta kendisi konularak) 11'lere yapıldığı gibi, 14'lü hatlar da Altunizade'de kesilse daha iyi olabilir. Böyle yapılırsa hem semt hatlarının sefer sıklığı artırılabilir, hem de Altunizade'ye gelen bir yolcunun daha ileriye devam etmek için 3 farklı seçeneği olur. Bir başka ifadeyle, bulunduğu bölgeden yalnızca 1 merkeze 1 güzergahtan otobüs hattı olan bir kişi (örneğin sadece Fıstıkağacı üzerinden Üsküdar'a) Altunizade'ye geldiğinde istediği yönde devam etme şansına sahip olur.

Bu vesileyle 11 ve 14'lü hatlar da biraraya getirilerek daha düzenli bir numaralandırma yapılabilir.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 02:14

Enteresan Bir Bilgi: Kadıköy yakasında ilk servise konulan tramvay; "Üsküdar-Bağlarbaşı-Kısıklı" arasında servise başlamıştır (8 Haziran 1928). Bu yakanın ilk tramvay hattı olması nedeniyle "1" numarayı alan hat, sonraki yıllarda numara olarak değişse de, Bağlarbaşı-Altunizade-Kısıklı-Bulgurlu yolu, hep "1" ile anılagelmiştir. Yıllar sonra açılan "11" hattı, Kadıköy-Çamlıca arasında hizmete giren "1" hattı ve Boğaziçi Köprüsü'nün açılışından bir müddet sonra ihdas olunan "111" numaralı hat, hep bu istikameti bir şekilde takip etmişlerdir. 1, 11, 111 numaraları, bu aksın belirleyici numaraları olmuşlardır.  

Akın KURTOĞLU


bulent222
8 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 09:27

Alıntı:
1B hattı 8 çizerek değişik bir ring hat olduğunu gösterdi.


Aynı durum 3B için Fatih Sokak (Tepe Nautilus önü) durağında geçerli, ancak Kadıköy'e giden otobüsler orada durmuyor, böylece karışıklık olmuyor. Yolların tek yönlü olması bu duruma yol açıyor.


Ana Sayfa -> ULAŞIM