Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 28 Arl 2005, 21:33
[İST-A1.26] - İETT - Ring Otobüs Hatları



İETT, son yıllarda sahip olduğu bütün ring otobüs hatlarını yok eder oldu... Bursa'da otobüs hatlarının çoğu ringtir. Yani, bir noktadan kalkar, şehrin belli başlı merkezlerinden geçer. Farklı bir yoldan ilk kalkış yaptığı yere geri döner. Bizde de eskiden bu türden büyük ringler vardı. Çoğunun ara terminali; "Bayazıd" idi. ORER'lerde, sadece ilk kalkış noktasının saatleri yazılı olurdu, Bayazıd'da ise bir plantonluk olmasına rağmen, burada beklemez, bir ara durak gibi kullanır, yolcusunu indirip-bindirir ve hemen yoluna devam ederdi (Benzer bir uygulama da; "Tünel"de idi. Tünel otobüsleri de burayı bir ara durak gibi kullanırlardı).

Belki de İETT'nin gerekli verimi sağlamak için bazı hatlarını ringe çevirmesinin vakti geldi de geçiyor bile... Yeterli tur müddetleri verilerek, otobüslerin asıl kalkış noktalarından dakik olarak ayrılmaları sağlanabilir.

Akın KURTOĞLU


bulent222
13 yıl önce - Çrş 28 Arl 2005, 21:51

Rumeli yakasında ringler azaldı ama Anadolu yakasında çoğu devam ediyor. Örnek: ER1, ER2, GZ1, GZ2, 3A, 3B, 12, 12A, FB1, FB2.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 28 Arl 2005, 22:00

Alıntı:
Rumeli yakasında ringler azaldı ama Anadolu yakasında çoğu devam ediyor. Örnek: ER1, ER2, GZ1, GZ2, 3A, 3B, 12, 12A, FB1, FB2.


Evet, Anadolu yakası bu yakaya nazaran ring hat açısından daha şanslı... Bir süre öncesine kadar da; CB1, KÇ1, KÇ2, KÜ1 ve KÜ2 ringleri vardı...

Akın KURTOĞLU



kutlay34
13 yıl önce - Çrş 28 Arl 2005, 22:38

Alıntı:
Rumeli yakasında ringler azaldı ama Anadolu yakasında çoğu devam ediyor. Örnek: ER1, ER2, GZ1, GZ2, 3A, 3B, 12, 12A, FB1, FB2.


Bunların arasına 4 numarayıda ekleyin o da birkaç senedir ring çalışıyor.

Marmaray projesi nedeniyle ring çalışmak zorunda olan hatlar var.O hatların hangileri olduğunu aşağıdaki linkte göreceksiniz.

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=188


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 28 Arl 2005, 23:41
Ring Sefer Tanımı


Arkadaşlar,

B noktasında beklemeden dönen hatları artık ring sefer olarak nitelememiz gereksizdir, ring seferler A noktasından kalktıktan sonra B noktasında tüm yolcularını indirmeyen ve dönüş yolunda gidişinde izlediğinden farklı bir güzergahtan dönen hatlardır. Mecburiyet dolayısıyla Üsküdar'da beklemeden dönen otobüsler İETT web-sayfası tarafından ring olarak nitelense bile bana göre ring değillerdir, sonuçta otobüs Üsküdar'da son durak yapıyor ve bütün yolcular iniyor; bu seferlere ring dersek Ümraniye'den dönenlerin çoğuna da ring demek gerekir; aynı şekilde Şişli'den, Bayazıt'tan, Eminönü'nden de uzun zamandır otobüsler bekleme yapmadan geri dönüyorlar, çünkü artık peronlar yetersiz.

Anadolu yakası'nda ER1,ER2,FB1,FB2,GZ1,GZ2,3A,3B,12,12A'ya ek olarak Ümraniye Tepeüstü'nden ML122, Üsküdar'dan 15H ve 15Y, Kavacık'tan 15D ve 135 hatırlayabildiğim ring çalışan hatlar; 4 numarayı da ring kabul edebiliriz zannediyorum.



En son Mustafa Noyan tarafından Prş 29 Arl 2005, 00:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 00:16

Alıntı:
Ümraniye Tepeüstü'nden ML122

Galiba, İETT tarihinde ilk ve tek olarak iki yaka arasında bir Ring hattımız oldu... Hem de tek sefer içinde, iki Boğaz köprüsünü birden geçen!...   Gerçi pik hat ama, hiç yoktan iyidir...

Akın KURTOĞLU


alimkor

13 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 00:33

Akın bey  merhaba mesajlarınızı takip ediyorum,teşekkür  ederim.aldığımız terbiyenin en ince nüansı:insanlara en faydalı olanınızdır.bu düsturdan hareketle yapılması gerekenin en iyisini yapmak tabiki vazifemiz.RING hatlarla alakalı serzenişinize benim bakış açım biraz değişik.kısa deparlı hatlarda ER-1 GZ-1 3-ÜS V.S gayet güzel işliyor.sıkıntı uzun hatlarda.gün içersinde olmadık yerde trafik tıkanmasından dolayı anılan hattın birkaç otosu o trafikte kalıyor. trafik açılır açılmaz otolar servislerine devam ediyor bir bakıyorsun öndeki oto ful dolu,arkasındaki eh koltuk sayısı,peşindeki duraklara takılmadığı için boş.bir bakıyorsun A.noktasında 3.veya 4. araç beklemekte.hatırlarsanız ÜD-1 hattımız vardı.A noktasını Dudullu yaptılar olmadı.Üsküdar yaptılar olmadı herdefasında 4. araçtan az bekleyen yok en sonunda hattı iptal ettiler.bu arada sizlere müjdeli bir haberim var:Anadolu böl.işlt.kalabalık bir ekiple harıl harıl ORER ( hareket saatleri) üzerinde çalışma yapıyorlar.gün içerisinde nerdeki trafik bizi engelliyor.köprü trafiğine girmeden alternatif güzergah seçimi,bildik standart saat uygulamasından ziyade trafiğe göre Orer düzenlenmesi.bende bildik sıkıntılardan birkaçını aktardım haydi hayırlısı diyelim zaman herşeyin ilcı.yeni mercedes cıtero' lardan  90 adet anadolu garajına bir hafta içersinde geleceği bilgisini aldım hayırlı olsun.selam ve saygıyla...



kutlay34
13 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 00:48

Alıntı:
yeni mercedes cıtero' lardan  90 adet anadolu garajına bir hafta içersinde geleceği bilgisini aldım hayırlı olsun.


Alimkor Bey;
Gelmesine gelsin de(zaten sabır taşı oldum  )  önemli olan ne zaman sefere çıkacağıdır. Demek ki 110 tanesi de Avrupa yakasında sefere çıkcak. Eğer iett modifikasyonları(akbil ve bilet cihazı yerleştirme vb.) yapmışsa bu 2 hafta içinde belkide 1 hafta içinde citaro'ları İstanbul caddelerinde görebileceğiz... Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 00:52

Alıntı:
kısa deparlı hatlarda ER-1 GZ-1 3-ÜS V.S gayet güzel işliyor.sıkıntı uzun hatlarda.gün içersinde olmadık yerde trafik tıkanmasından dolayı anılan hattın birkaç otosu o trafikte kalıyor. trafik açılır açılmaz otolar servislerine devam ediyor bir bakıyorsun öndeki oto ful dolu,arkasındaki eh koltuk sayısı,peşindeki duraklara takılmadığı için boş

Sevgili üstadım... Merhabalar...

Bu konuda çok haklısınız... ring hat uzadıkça, sorunları da beraberinde getiriyor, eminim... Asgari müşterekte buluşulan ring hatlar üzerinde bir çalışma yapılamaz mı? Yani, vur deyince öldürülmeyen uzunlukta, işe yarar, dinamik alternatifler...

Alıntı:
bu arada sizlere müjdeli bir haberim var:Anadolu böl.işlt.kalabalık bir ekiple harıl harıl ORER ( hareket saatleri) üzerinde çalışma yapıyorlar.gün içerisinde nerdeki trafik bizi engelliyor.köprü trafiğine girmeden alternatif güzergah seçimi,bildik standart saat uygulamasından ziyade trafiğe göre Orer düzenlenmesi.

Bu haber güzel işte!...   Alternatifler üretme konusunda adımlar atılmaya başladı anlaşılan...

Alıntı:
yeni mercedes cıtero' lardan  90 adet anadolu garajına bir hafta içersinde geleceği bilgisini aldım hayırlı olsun

Hele bu son haberiniz, en güzeli!...       Bizim sitedeki tahminimiz de bu yöndeydi. Yani, 2006'nın ilk günleri (yıl değiştikten sonra ) Hatta adetler yönünde iddialaşmıştık bile... İnşallah hayırlı olur İstanbul'umuza... Selâmlarımla...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 01:18

İETT'nin Avrupa Yakasındaki Ring Hatları (28 Aralık 2005 itibarıyla):

  • DT1 / DT2 : [Ortaköy Dereboyu-Taksim]
  • EM1 / EM2 :  [Eminönü-Kulaksız]
  • U1 : [Ulus Mah.-Beşiktaş]
  • 77 : [Yenikapı-Şişli] (Şişli Adliyesi-Şişli-Mecidiyeköy arasında ring)
  • 77A : [Vezneciler-Şişli] (Şişli Adliyesi-Şişli-Mecidiyeköy arasında ring)
  • 36CE : [Cebeci Mah.-Eminönü] (Azabkapı-Perşembepazarı-Karaköy-Eminönü-Unkapanı arasında ring)

    Ayrıca, ÖHO hatlarından da;
  • 336E : [Cebeci-Eminönü] (Azabkapı-Perşembepazarı-Karaköy-Eminönü-Unkapanı arasında ring)
  • 336İ : [İsmetpaşa Mah.-Eminönü] (Azabkapı-Perşembepazarı-Karaköy-Eminönü-Unkapanı arasında ring)
Unuttuğum var mı? (30A ve 30M konusunda muallâktayım! )

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM