Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Bülent
11 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 14:37
İzmir'de Hyundai Seferberliği


Bildiginiz gibi Hyundai sirketine bazi yerler yatirim yapmasi icin öneriliyor, Ege Otomotivciler Derneği'de (EGOD) Izmir ve Ege Bölgesi cok uygun oldugu icin burayi öneriyor.

Alıntı:
DÜNYA DEVİNİN YATIRIM KARARI EGE BÖLGESİ'Nİ DE HAREKETE GEÇİRDİ
Hyundai Seferberliği

Trakya'daki 4 OSB'yi gezip, 1.2 milar euroluk yatırım için istediği gibi yer bulamayan ve Çek Cumhuriyeti'ne gitmeyi düşünen Güney Koreli şirkete her yerden davet yağıyor


İNCELEMELERDE BULUNDULAR
Hyundai İcra Komitesi Başkanı Dong-Jin Kim (sağda) ve 9 kişilik heyet, incelemeleri sırasında İzmit'teki fabrikayı da gezdiler. Temeli 1995'te atılan 125 bin adet otomobil ve hafif ticari araç kapasiteli İzmit fabrikası 1997'de üretime başladı.

Güney Koreli dünya otomotiv devi Hyundai'nin Türkiye'ye yatırım kararı, Ege Bölgesi'nde de seferberlik başlattı. Yeni Şakran Belediye Başkanı Zeki Şen beldelerinde cezaevi yapılacak olan arazinin Hyundai'ye verilebileceğine işaret ederken, Çandarlı Belediye Başkanı Hüseyin Aksoy'da Hyundai yatırımı için beldelerinde arazi yaratacaklarını söyledi.
AKP İl Başkanı Ali Aşlık ise Aliağa'da MKE'ye ait olan 800 dönümlük arazinin Hyundai'ye önerilmesi için Devlet Bakanı Mehmet Aydın ile AKP Genel Başkan Yardımcısı Nükhet Hotar Göksel'e bilgi verdi.

Cezaevi yerine
EBSO Başkanı Tamer Taşkın, İzmir'in Hyundai'nin yatırım için çok uygun olduğunu belirtirken, EBSO Meclis Üyesi ve Hyundai'ye yedek parça üreten Tiryakiler A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tiryaki ise, İzmirli yan sanayiciler olarak Hyundai'ye 1500 dönüm arazi satın alarak hediye edebileceklerini söyledi.
Yeni Şakran Belediye Başkanı Zeki Şen Hyundai'nin yatırımı ile 5-6 bin kişiye istihdam sağlanacağını anlatttı. Şen, "Biz belediye olarak Hyundai firmasına her türlü kolaylığı sağlarız. Yeter ki yatırım bizim beldemize yapılsın. Cezaevi yapılmasına halk karşı çıkıyor. Ancak böyle bir otomobil fabrikasının kurulması herkesi memnun eder. Hem daha çok kişiye istihdam sağlanır hem de ülkemize daha çok gelir kazandırır" dedi.

Arazi verebiliriz
Çandarlı Belediye Başkanı Hasan Aksoy ise belediyeye ait arazilerinin bulunduğunu belirterek HYundai'ye bu arazileri tahsis edebileceklerini söyledi. Hyundai'nin büyük bir yatırım olduğuna dikkat çeken Aksoy, gençlere istihdam yaratacak ve ülkeye döviz kazandıracak bu yatırımın Beldelerine kazandırmak için her türlü desteği vereceklerini kaydetti.
AKP İl Başkanı Ali Aşlık Hyundai'nin denize yakın bir yerde arsa istediğine işaret etti. Aşlık, bunun için Aliağa'daki MKE'ye ait 800 dönümlük araziyi önerdiklerini söyledi.
EBSO Başkanı Tamer Taşkın ise Hyundai fabrikasının İzmir'de kurulmasını istediklerini belirterek, Oda olarak her türlü desteği vermeye hazır olduklarını söyledi. İzmir'in limanı, otomotiv sektöründe yetişmiş elaman ve yönetici yönünden zengin olduğuna dikkat çeken Taşkın, gerek OSB'ler gerekse de başka arazilerin tahsisi konusunda yardımcı olacaklarını anlattı. Taşkın, şöyle konuştu: "Hyundai geldiği zaman yanında 70-80 tane de yan sanayi firması gelecek. Bedava arazi verilmesi geçmişten de kolay. Çünkü önümüzde bir Ford örneği var. Bataklık arazide kurulan Ford bugün Türkiye'ye milyonlarca dolar döviz kazandırıyor ve yüzlerce kişiye istihdam sağladı. Artık bu konuda tutuculuğu bırakalım. Yatırımların ekonomik getirisine bakalım."
EBSO Meclis Üyesi ve Hyundai'ye üretim yapan Tiryakiler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tiryaki ise İzmir'deki yan sanayi firmaları olarak Hyundai için 1500 dönüm arazi satın alarak hediye edebileceklerini söyledi. Bu yatırımın kaçırılmaması gerektiğine işaret eden Tiryaki, "Maliye Bakanı başka ayrıcalık veremiyoruz diyor ama Dubai Kuleleri'ne yapılan ayrıcalığın bu yatırıma da verilmesini düşünüyorum. Başka ülkelerin de peşinde olduğu Hyundai'yi kaçırmayalım. İzmir bu yatırım için çok elverişli. Bunu takip edip, Hyundai'yi ikna edebiliriz" diye konuştu.

İzmir çok uygun
Ege Otomotivciler Derneği (EGOD) Başkanı Mustafa İduğ da Hyundai'nin peşinde hem Çeklerin hem de Polonyalıların olduğuna işaret ederek zaman yitirilmeden bu yatırımın önce Türkiye'ye kazandırılması gerektiğini açıkladı. İduğ, "Çekoslavakya ve Polonya'nın sağladığı teşviği bizde rahatlıkla sağlayabiliriz. Dernek olarak bu yatırımın İzmir veya Ege Bölgesi'ne kazandırılması için her şeye varız" dedi.

Türkiye'den yeşil ışık bekliyorlar
Türkiye'ye yaklaşık 1.2 milyar euroluk yatırım yapmayı planlayan Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai yetkilileri, 10 Aralık'ta Trakya'da bulunan 4 Organize Sanayi Bölgesi'ni (OSB) gezmişti.
Hyundai İcra Komitesi Başkanı Dong-Jin Kim ve Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar'ın da bulunduğu 9 kişilik heyet, Trakya'da Kırklareli, Edirne, Tekirdağ'ın Malkara ve Muratlı İlçeleri'nde bulunan OSB'leri gezmişler ancak istedikleri gibi bir yer bulamamışlardı. Yatırım indirimi isteyen otomotiv devine ise Maliye akanı Kemal Unakıtan, "hiç kimse için ayrıcalık yapamayız. İndirim yok" yanıtını vermişti.

Yan sanayiciler de isyan etti

TAYSAD Başkanı Bilgin, "Mercedes bile Almanya'nın farklı eyaletlerinde ayrıcalık talebinde bulunuyor" dedi

Hyundai'nin 1.2 milyar euroluk yatırımının Çekoslovakya'ya kaptırıldığını iddia eden otomotiv yan sanayicileri, isyan etti. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer İltan Bilgin, Hyundai'nin teşvik ve ayrıcalıklar verilmediği için Çek Cumhuriyetleri'ne kaçtığını söyledi. Bilgin, Mercedes'in bile Almanya'nın değişik eyaletlerinde ayrıcalık talebinde bulunduğuna dikkat çekti.
Bilgin, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Polonya, Slovakya, Slovenya'dan oluşan blok ülkeler 1 yıl içerisinde 1 milyon araçlık projelere imza attıklarını ifade etti.
Türkiye'de ise bu rakamın 200 bin adedi bulamadığını dile getiren Bilgin, şunları söyledi:
"Hyundai'nin yüzde 99 Çek Cumhuriyeti'ne yatırımını yapacağını söyleyebiliriz. Ayağımıza gelen yatırımları kaçırıyoruz."

http://ya2005.yeniasir.com.tr/12/25/index.php3?ka ...lum=gunluk


En son Bülent tarafından Cmt 03 Şub 2007, 20:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Bülent
11 yıl önce - Pts 02 Oca 2006, 14:16

Alıntı:
EBSO'dan Hyundai isyanı

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Tamer Taşkın, Hyundai firmasının Türkiye'ye yatırım yapma düşüncesinden vazgeçmek üzere olduğunu söyledi. Taşkın, Otomotiv Grubu Meslek komitesi üyeleriyle düzenlediği toplantıda yatırımın yapılması için gereken gayretin gösterilmediğini belirterek "Başbakanımız böylesine önemli ve stratejik konulara karşı daima duyarlı oldu. Bu konuda da aynı duyarlılığı bekliyoruz. Hyundai'nin Türkiye'ye yatırım yapması için gerekli koşullar sağlanmalı" diye konuştu. Taşkın, hükümet yetkililerine seslenerek, bu konuda gerekli çalışmaların yapılmasını istedi. Taşkın, önümüzdeki günlerde konuyla ilgili gazete ilanları da vereceğini açıkladı.
Taşkın, EBSO Yönetim Kurulu'nun göreve geldiği 9 aylık süreci de değerlendirdi. EBSO'nun istikrarlı politikası ve iyi ilişkileri sayesinde bölge ve ülke sanayisine büyük hizmet verdiğini söyleyen Taşkın, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun'un kendilerine büyük destek verdiğini ifade etti.

http://www.yeniasir.com.tr/ya2005/12/31/index.php ...lum=gunluk


Bülent
11 yıl önce - Sal 03 Oca 2006, 17:27

Alıntı:
Herkes Hyundai'nin peşinde...

3 Ocak, 2006 15:25:00 (TSİ)

Yeni yatırımı için yer arayan dünya otomotiv devi Hyundai'ye Türkiye'den teklif yağıyor.

Türkiye'de öncelikli tercihi Marmara Bölgesi olan ve yaptığı incelemelerde en çok Yalova'yı beğenen Hyundai heyetine Kayseri'den Mersin'e, Konya'da Bursa'ya kadar 'burada yatırım yapın' teklifleri geliyor.

Yeni yatırımını yapacağı yeri seçmek için arayışlarını sürdüren Hyundai için şu anda öne çıkan iki yer olarak Türkiye ile Çek Cumhuriyeti görülüyor. Toplam 1.2 milyar euroluk yatıırm planlayan Hyundai, 5 bin kişiye de iş olanağı yaratacak.

Hyundai'nin Türkiye'yi seçmesi durumunda en şanslı il ise Yalova. Aralık ayı içerisinde Marmara Bölgesi'nde çeşitli incelemelerde bulunan Hyundai heyeti, Trakya'yı fazla beğenmemiş, ancak Yalova'da bir arsayı, genişletilmesi kaydıyla beğendiklerini açıklamıştı.

Yalova bir adım önde

Bugün konu ile ilgili bir açıklama yapan Yalova Belediye Başkanı Barbaros Binicioğlu, Kore-Türk Karma Parlamento Komisyonu eşbaşkanı Shim Jae Duck'ın, Hyundai fabrikasının Yalova'da kurulmasına destek vermek amacıyla Yalova'yı ziyaret edeceğini bildirildi.

Binicioğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Yalova'da kurulması istenen Hyundai fabrikası için Kore-Türk Dostluk ve İşbirliği Derneği tarafından kendilerine bilgi notu gönderildiğini belirterek, şunları kaydetti:

''Bilgi notunda, 'Bugünlerde çok tartışılan Hyundai yatırımının Yalova bölgesinde yapılması için şahsi gayret içerisinde olan Kore Milletvekili ve Kore-Türk Karma
Parlamento Komisyonu eşbaşkanı Shim Jae Duck, bölgede incelemeler yapmak ve şahsınızı ziyaret ederek, yatırımla ilgili çalışmaların devam ettiği şu günlerde,
yatırımın Yalova'da olması için sizlere olan desteğini açıkça belirtmek istemektedir' deniliyor. Gerek daha gelmeden yapılan bu açıklama, gerekse gerçekleştirilecek bu ziyaret bizi şimdiden çok mutlu etti.''

Diğer iller de atakta

Yalova'nın diğer illere göre bir adım önde olmasına karşın Türkiye'nin diğer bölgelerinden de cazip teklifler yağıyor. Hyundai'nin dev yatırımını kendi
bölgelerine çekmek isteyen belediye başkanları, sanayi odaları başkanları, bazı bürokratlar ve siyasiler çeşitli açıklamalar ve vaatlerle Güney Kore'li şirketi ikna etmeye çalışıyorlar.

Hyundai'nin yapacağı yatırımın 1.2 milyar euro olması ve yaratacağı 5 bin kişilik istihdam da gözönüne alındığında, önümüzdeki dönemde bu yarışın hızlanması
muhtemel görünüyor.

Hyundai'yi yetkililer vasıtası ile kendi şehirlerine davet eden iller arasında Sakarya, Mersin, Yalova, Konya, Aydın, Niğde, Bursa, Denizli, Kayseri, Kocaeli ve Edirne yer alıyor.

En büyük rakip Çek Cumhuriyeti

Hyundai'nin yatırımı için Türkiye'nin en büyük rakiplerinden olan Çek Cumhuriyeti de karar aşamasındaki Hyundai'yi etkilemek için kulis ve çabalarını sürdürüyor.
Hyundai'ye tüm altyapı hizmetleri ile birlikte bedelsiz arsa sağlamayı taahhüt eden Çekler, ayrıca nakit, teşvik ve vergi erteleme gibi çok sayda cazip imkan sunuyor.

Türkiye'nin bu dev yatırımı Çeklere veya başka bir ükeye kaptırmaması için elini biraz çabuk tutması ve arsa konusunda Hyundai'nin karşısına daha iyi önerilerle
gitmesi gerekiyor.

Türkiye'de kimler Hyundai'ye talip?

Kocaeli Sanayi Odası Genel Sekreteri Hamdi Doğan:
Hyundai'nin yatırım için İstanbul, Bursa ve Kocaeli üçgeninde yer arayışında bulunduğunu ifade eden Doğan, ''Yatırım için Kocaeli'nde her türlü lojistik destek mevcut'' dedi.Hyundai'nin, İzmit'te bir tesisinin bulunduğuna işaret eden Doğan,''Bu tesisi büyüterek, daha ileriye gidebilirler. O zaman yatırım hızlı, daha çabuk sürede tamamlanır'' diye konuştu.

Uzunçiftlik Belediye Başkanı Yaşar Sönmez de, Alikahya Beldesi'ndeki Hyundai tesisinin bitişiğinde, tarım arazisi özelliği taşıyan 2 bin dönümlük arsa bulunduğunu belirtti. Bu arsa haricinde, 179 hektarlık bir arazi daha bulunduğunu bildiren Yaşar, Hasanpaşa Mahallesi'nde 700 dönümü Halk Bankası'na ait olmak üzere sanayi bölgesinde kalan arazinin TEM Otoyolu, D-100 ve İzmit Merkezi'ne yakınlığı nedeniyle, yatırım için çok uygun olduğunu belirtti. Sönmez, "Hyundai, yatırımını mevcut tesisinin bulunduğu bölgeye yaparsa her türlü desteğe hazırız.'' dedi.

Denizli Valisi Gazi Şimşek:
Türkiye'de yatırım için yer arayan Hyundai'ye Çardak İlçesi'ndeki Özdemir Sabancı Organize Sanayi Bölgesi'ni (OSB) verebileceklerini söyledi. Şimşek, ''Her türlü altyapısı hazır olan Özdemir Sabancı OSB'yi verebiliriz. Hyundai'nin yatırımı hem buranın atıl kalmasını önleyecek hem önemli bir yatırımın Denizli'ye gelmesi sağlanmış olacaktır'' dedi.

Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil:
''İstanbul'da Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Asım Kibar'a sunduğumuz taahhüt mektubunda yatırım için cazip olanaklar yer alıyor. Firmaya, Konya Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 4 milyon metrekare araziden istedikleri miktarda bedelsiz arsa tahsisi, elektrik, kanalizasyon ve doğalgaz altyapısını arsa sınırlarına kadar getirmek, Konya sanayisinden kaliteli, ucuz ve zamanında parça temini, bu parçaları 10 yıl süreyle normal fiyatlardanyüzde 10 daha indirimli vermek ve Konya'dan istihdam edilecek her kişi için 15 bin dolar istihdam desteği sağlama taahhüdünde bulunduk.''

Kütahya Belediye Başkanı Mustafa İça:
''Kütahya, ülkemizin büyük nüfusa sahip illerinden İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya'ya ya eşit uzaklıkta olup, ortalama 340 kilometre mesafededir. Ayrıca Eskişehir, Bursa gibi sanayi ve otomotiv sanayinin geliştiği 2 ilimize komşudur. 2. OSB yeri olarak öngörülen sanayi alanımız, uygun topografik yapısı, demiryolu hattı, doğalgazı, suyu, elektriği ve İstanbul-Antalya karayolu üzerinde şehre 5 kilometre uzaklığı ile 3 milyon 200 bin metrekare büyüklüğe sahiptir.

En önemlisi ilimiz, hükümetimizce ilan edilen yatırım teşviki kapsamında yer alan iller arasındadır. İşçilik ve enerji ile birlikte, bilinen bir dizi yatırım teşviklerine de sahiptir.''

Mersin Genç İşadamları Derneği Başkanı Kasım Tanrıöver:
''Yasal mevzuatlar nedeniyle ülkemizde, Hyundai firmasına yeterince cazip
fırsatlar sunulamadı. Ancak bu endüstri bölgelerinin kurulması ile bu sorun aşılabilir. Tüm Türkiye'de bu konuyla ilgili çalışmalar başladı. Fakat Mersin'de henüz böyle bir çalışma yapılmadı. Bu, sonrasındaki yatırımların da öncüsü olacaktır. Bu nedenle, yatırımın kentimizde gerçekleştirilmesi için bedelsiz arsa ve altyapı hizmetlerinin verilmesi, kurumsal işbirliği ile çalışmalar yapılması gerekmektedir. Kentin ekonomisini hareketlendirecek böylesine büyük bir yatırıma kucak açmaya ve bu anlamda yapılabilecek her türlü çalışmaya hazırız.''

Kayseri Serbest Bölgesi İşleticisi Başkanı Memduh Büyükkılıç:
"Hyundai firmasına, yatırım için ihtiyaçları olan arsayı ücretsiz vermeye hazır olduklarını bildirdiklerini söyledi.  Büyükkılıç, yaptığı açıklamada, kentin girişindeki 7 milyon metrekarelik düz bir arazi üzerine kurulan Kayseri
Serbest Bölgesi'nin, Kayseri-Ankara karayolu üzerinde ve demiryoluna 700 metreuzaklıkta olduğunu kaydetti. Otomotiv endüstrisinin yan sanayi ile ilgili altyapısının Kayseri'de mevcut olduğunu ifade eden Büyükkılıç, 1.2 milyar euro yatırım yapmak için Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde incelemelerde bulunan Hyundai firmasını Kayseri'ye resmen davet ettiklerini bildirdi.

Ege Bölgesi Sanayi Odası ve Ortaklar Org. San. Bölg. Başkanı Ercan Çerçioğlu:
Aidat ve yatırım maliyetlerinin Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanması
durumunda Hyundai firmasına Ortaklar OSB'de 900 dönüm arazinin tahsisinin hemen yapılabileceğini bildirdi. Çerçioğlu, şu görüşlere yer verdi:

"2004-2006 yılları arasında bugüne kadar arsa ve altyapı katılım payı olarak üyelerden aldığımız aylık aidat toplamı bir dönüm için 960 YTL'dir. Bunun Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanması halinde araziyi bedelsiz tahsis etmemiz mümkündür. Firmanın OSB'ye yatırım yapması planlanırsa, arsa ve altyapı yatırım maliyeti metrekareye 7 dolar olacaktır. Bu bedelin de Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca karşılanması sonucunda hem mevcut yatırımcıya teşvik hem de Hyundai firmasının gelmesiyle bölgemize katma değer, istihdam, kişi başına düşen gayri safi milli hasılada artış sağlanmış olacaktır.''

KİM, NE ÖNERİYOR?
Kocaeli: Her türlü destek sözü verildi
Denizli: Her türlü altyapısı hazır olan Özdemir Sabancı OSB verilecek
Konya: Konya OSB'de 4 milyon metrekare araziden istedikleri miktarda bedelsiz arsa; elektrik, kanalizasyon ve doğalgaz altyapısını arsa sınırlarına kadar getirmek, Konya sanayisinden kaliteli, ucuz ve zamanında parça temini, bu parçaları 10 yıl süreyle normal fiyatlardan yüzde 10 daha indirimli vermek ve Konya'dan istihdam edilecek her kişi için 15 bin dolar istihdam desteği
Kütahya: Hükümet tarafından ilan edilen yatırım teşviki kapsamında yer alıyor. İşçilik ve enerji ile birlikte, bilinen bir dizi yatırım teşviklerine de sahip durumda.
Mersin: Her türlü desteğin verileceği taahhüt edildi
Kayseri: Yatırım için ihtiyaç olan arsa ücretsiz verilecek.
Aydın/Ortaklar: Aidat ve yatırım maliyetlerinin Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanması durumunda Ortaklar OSB'de 900 dönüm arazinin tahsisi yapılacak.

MEVCUT YATIRIMLAR
1990 yılı sonunda Türkiye'ye giren Hyundai'nin Türkiye'de bir fabrikası bulunuyor.
25 eylül 1995'de temeli atılan ve yıllık toplam 125 bin adet otomobil ve hafif ticari araç üretim kapasiteli İzmit Ali Kahya fabrikasının açılışı 20 eylül 1997'de gerçekleştirildi. Bin 700 kişinin istihdam edildiği fabrikada halen 4 kapılı, 1300 cc, 1600 cc benzinli ve 1500 CRDi dizel motor Accent Admire'ların yanısıra H100 Grace Panel Van, Starex Panelvan, Space, Multiway ve Minibüs model ticari araçlar üretiliyor.

Getz, Elantra, Sonata, Coupe, Santa Fe, Trajet, XG ile Starex ve H-100 kamyonet ticari modelleri ise yurt dışından ithal ediliyor.

http://www.cnnturk.com.tr/EKONOMI/SIRKETLER/haber ...rID=150075




VolkanAtalay
11 yıl önce - Sal 10 Oca 2006, 14:26

bu iş ne zaman belli olacak acaba adamlar nerde karar kılacaklar..bilen varmı

Orhano
11 yıl önce - Sal 10 Oca 2006, 23:50

Zeki Şen bey ve Sakran halki nezamandir bu Yeni Sakranda hapishane olayina karsi .. bence Sakrana yapilmasi daha iyi olur hem oraninda duzeni bozulmaz.

Bülent
11 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 13:08

Alıntı:
Hyundai teklifi beğenmedi dev yatırım Çeklere gitti

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai’nin 1.2 milyar Euro’luk yatırımı için Türkiye ile Çek Cumhuriyeti arasında son dönemde yaşanan yarışı Çekler kazandı. Türk hükümetinin geçtiğimiz hafta sunduğu paketi beğenmeyen Koreli Hyundai, 1.2 milyar Euro’luk fabrikayı Çek Cumhuriyeti’nde kurmaya karar verdi. Hyundai yönetimi, Kore’yi ziyaret eden Başbakan Jiri Paroubek’ten oluşan Çek heyetiyle masaya oturup nihai anlaşmayı imzalayacak.

ÇEK Cumhuriyeti ile Türkiye arasında yaşanan ’1.2 milyar Euro’luk Hyundai yatırımını çekme yarışını, Çekler kazandı. Son birkaç haftadır Türk hükümetinden özel teşvikleri kapsayan bir teklif mektubu bekleyen Hyundai’ye, bu mektup geçtiğimiz hafta ulaştı. Ancak Türk hükümetinin sadece mevcut yatırım teşviklerinden oluşan bir teklif mektubu sunduğu ve bunların Çek Cumhuriyeti ile kıyaslanamayacak düzeyde olduğu kaydedildi. Bu mektup sonucunda da Hyundai yönetimi yatırım için zaten ağır basan Çek Cumhuriyeti’ni tercih etti.

TÜRKİYE’YE GELMİŞLERDİ:

Türkiye ile Çek Cumhuriyeti arasında yaşanan Hyundai yarışında özellikle aralık ayında önemli gelişmeler yaşanmıştı. Hükümetin devreye girmesiyle Çek Cumhuriyeti’ne yapılmasına kesin gözüyle bakılan yatırım konusunda, son anda Türkiye de adaylar arasına girmiş ve Hyundai üst yönetimi, bedelsiz arazinin yanı sıra nakit teşvik teklifini görüşmek üzere Türkiye’ye gelerek incelemeler yapmıştı. Hyundai İcra Kurulu Başkanı Dong Jim Kim yönetimindeki heyet, Türkiye’ye gelerek önce hükümetin bedelsiz sunduğu arazileri gezmiş, daha sonra da alternatif yerleri incelemişti. Bu incelemelerin ardından özellikle limanı olan Yalova, Bursa-İstanbul üçgeni arasında kalan bir yerde arazi isteyen Koreliler, bu konuda hükümetten yeni bir teklif hazırlamalarını istemişti.

ÇEKLER TÜM ENGELLERİ AŞTI:

Tüm bunlar yaşanırken, Çek Cumhuriyeti, Hyundai’nin 1.2 milyar Euro’luk yatırımla kuracağı fabrika için önlerindeki en önemli engel olan arazi sorununu aştıklarını açıklamıştı. Fabrikanın kurulmasının planlandığı Ostrava kentinin güneyindeki Moravya-Silezya bölgesinde bulunan Nosovice Valisi Evzen Tosenovsky, Hyundai’nin yatırım için beğendiği arazinin sahipleriyla yaşadıkları sorunu aştıklarını bildirmişti. Çek Cumhuriyeti’nin yatırım için önlerindeki en büyük engeli aşarak Hyundai’ye tüm kapılarını açması, o günlerde ’Türkiye yatırımı kaçırıyor mu’ sorularını gündeme getirmişti. Ancak Hyundai yönetimi ısrarla o dönemde Türk hükümetinin sunacağı teklif mektubuna göre, karar vereceğini ifade etmiş ve bu yüzden resmi açıklama yapmamıştı.

HYUNDAİ HÜKÜMETİ BÖLDÜ:

Hyundai’nin yatırımı, Türk hükümeti içinde de farklı görüşler oluşmasını sağlamıştı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, Hyundai’nin yatırımı için mücadele verirken, Devlet Bakanı Ali Babacan ise kimseye ayrıcalık tanınamayacağı görüşünü savunuyordu. Babacan’ın, Hyundai yatırımıyla ilgili olarak yaptığı son açıklama ise sunulan teklif paketi hakkında ipuçları veriyordu. Babacan şunları söylemişti: "Şu ülke bunu veriyor, biz bunu niye yapmıyoruz?" denemez. Bizim teşvikler konusunda temel ilkelerimiz var. Türkiye Cumhuriyeti, ciddiyeti, prensibi, ilkeleriyle dünyanın kredibilitesini kazanmakta ve her geçen gün bunu artırmaktadır. Kimse Türkiye’den pazarlıkla, el sıkışarak, kızıştırarak bir teşvik alacağını zannetmesin. Kimse böyle bir beklenti içine girmesin. Böyle bir şey yok, olmayacak da."

HİÇBİR AYRICALIK OLMADI:

Bu açıklamalar ışığında Türk hükümeti Hyundai için geçtiğimiz hafta bir teklif mektubu sunarak Koreye gönderdi. Ancak hükümete yakın kaynaklardan aldığımız bilgilere göre sunulan mektupta, Hyundai için hiç bir ayrıcalık yer almadı. Mektupta, mevcut yatırım teşviklerinin dışında bugüne kadar bir çok ilin yatırım için sunduğu tekliflere yer verilmiş. Çek Cumhuriyeti’nin sunduğu bedelsiz arazi ve özel yatırım teşviklerine karşı Türk hükümetinin sunduğu teklifi inceleyen Hyundai yönetimi, doğal olarak yatırım için Çek Cumhuriyeti’nde karar vermiş.Hyunda’nin kararına ilişkin nihai anlaşmanın şu an Kore’de bulunan Çek Cumhuriyeti Başbakanı Jiri Paroubek’ten oluşan heyetle masaya oturulup imzalanması bekleniyor.

Kore Times: Anlaşma bu hafta imzalanıyor

Hyundai’nın 1.2 milyar Euro’luk fabrikayı Çek Cumhuriyeti’nde kuracağı Kore gazetelerinde de yer aldı. Kore Times’da yer alan habere göre nihai anlaşmanın bu hafta içinde Kore’ye gelen Çek Cumhuriyeti heyeti ile yapılacağı belirtildi. İki tarafın her konuda anlaşmaya vardığının belirtildiği haberde, Çek Cumhuriyeti’ndeki fabrikanın temellerinin bu yıl içinde atılacağı kaydedildi.

Fabrikanın, Hyundai’nın Avrupa’daki ilk fabrikası olacağı ifade edilen haberde şu görüşlere yer verildi: "Hyundai yetkilileri Çek Cumhuriyeti’nin en iyi tercih olduğunu belirtiyorlar. Avrupa Birliği’ne giren ve büyüme potansiyeline sahip ülkenin önemli lojistik avantaj sunduğunu da kaydediyorlar. Kurulacak fabrika 300 bin adet kapasiteli olacak ve 2008 yılında faaliyete geçecek."

20 bin kişiye iş sağlayacaktı

HYUNDAI’nin 1.2 milyar Euro’luk yatırım için çek Cumhuriyeti’nde ilk etapta 300 bin adet kapasiteli yeni bir fabrika kurulacak. Hyundai’nin Avrupa pazarı için stratejik önemi olacak bu fabrikanın kapasitesi ikinci etapta 500 bin adede çıkartılacak ve katma değeri yüksek ürünlerle yılda 5-6 milyar Euro’nun üzerinde bir ciro elde edilebilecek. Kurulacak fabrika 3 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacak ve tedarikçi fabrikalarda da yaklaşık 9 bin kişilik işgücü yaratabilecek. Aileleriyle birlikte dolaylı olarak 20 bin kişiyi etikeleyecekti.

http://www.zaman.com.tr/?bl=ekonomi&trh=20060113




-ALPER-

11 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 01:07

Yazının sonuna baktığımızda neler kaybettiğimiz ortada yaklaşık 20 bin kişiden bahsediliyor. Ayrıca onlar kazandıkça vergi ödeyecekler falan o şekilde hem devlet hem de fabrikanın kurulduğu bölge kazanacaktı. Ben başından beri istiyordum Türkiye'yi seçseler diye hem zaten İzmit'te bir fabrikaları var yani Türkiye'den memnunlar sonuçta. Yanlız burada  İki şey dikkatimi çekti.

Bu kararın verilmesinde Hyundai Türkiye yeterince etkili olamadı bence. Eğer ağırlığını koysaydı daha farklı olurdu sonuçta kurulu ve tıkır tıkır işleyen bir fabrika var.

Bir de hükümetin sunduğu paket baştan daha farklı olmalıydı. Sonuçta burada iki şirket pazarlık yapmıyor, yok Çekler şunu verdi biz bunu verelim usulü pazarlık zaten bir ülkeye yakışmaz. Baştan bunları, şunları sunuyoruz diyip etkilemek lazım yoksa bu iş pazarlık usulü olmaz bence.


Bülent
11 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 14:20

Alıntı:
Hükümetten Hyundai’ye son dakika teklifi

Hükümet, Türkiye’nin önceki tekliflerini beğenmeyerek 1.2 milyar Euro’luk yatırımı için Çek Cumhuriyeti’ni tercih edebileceğinin işaretlerini veren Güney Koreli otomotiv devi Hyundai’nin peşini bırakmıyor. Hükümet, 3 bini doğrudan toplam 12 bin kişiye işgücü olanağı sağlayacak bu yatırımı için Hyundai’ye son bir teklif daha verdi.

Avrupa pazarı için stratejik önem taşıyan bu yatırımı için Türkiye ile Çek Cumhuriyeti arasında artık son tercihini yapmaya hazırlanan Hyundai’ye, hükümetin bu son dakika teklifi, Hyndai ile bugüne kadarki görüşmeleri de yürüten Sanayi Bakanı Ali Coşkun tarafından iletildi. Coşkun, Hürriyet’e, "Hyundai, bu yatırımıyla ilgili Çek Cumhuriyeti için henüz resmi kararını vermedi. Biz kendilerine son bir teklif daha ilettik, inceliyorlar" dedi. Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, Avrupa pazarını hedefleyen 1.2 milyar Euro’luk bu dev yatırımıyla, ilk etapta 300 bin adet kapasiteli yeni bir fabrika kurmayı planlıyor. Fabrikanın kapasitesini ikinci etapta 500 bin adede çıkartmayı da planlayan Hyundai, katma değeri yüksek ürünlerle yılda 5-6 milyar Euro’nun üzerinde bir ciro elde etmeyi hedefliyor. Kurulacak bu fabrikanın 3 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacağı, ayrıca tedarikçi fabrikalarda da yaklaşık 9 bin kişilik işgücü yaratabileceği, böylece aileleriyle birlikte dolaylı olarak 20 bin kişiyi etkileyeceği belirtiliyor.

KABİNE DE BÖLÜNDÜ:

Hyundai’nin bu yatırımı kabineyi de böldü. Sanayi Bakanı Coşkun, Güney Kore’ye de giderek Hyundai’nin bu yatırımının Türkiye’ye gelmesi için büyük mücadele verdi. Coşkun’un, bu yatırımı için Hyundai’ye geniş teşvik olanaklarından söz etmesi, kendisini Hazineden Sorumlu Devlet Bakanı Ali Babacan ile Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ile karşı karşıya getirdi. Babacan ve Unakıtan, Türkiye’nin teşvik koşullarının ve bu konudaki ilkelerinin belli olduğunu belirterek, bunların dışında ayrıcalıklar tanınamayacağı yönündeki açıklamaları, Coşkun ile bu bakanları karşı karşıya getirdi. Babacan, "Kimse Türkiye’den pazarlıkla, el sıkışarak, kızıştırarak bir teşvik alacağını zannetmesin, böyle bir şey yok, olmayacak da" sözleri de krizi derinleştirdi. Kabine içindeki bu kriz sonunda Başbakan Tayyip Erdoğan’a kadar taşınırken, Hyundai’den de bu yatırım için Çek Cumhuriyeti’nin tercih edileceğinin işaretleri geldi. Hyundai, tam tercihinin Çek’ler olacağını resmi olarak açıklamaya hazırlanırken de hükümetten son dakika teklifi gitti.

Hyundai: Anlaşma için Çeklere heyet gönderiyoruz

TÜRK hükümeti kaçan 1.2 milyar Euro’luk Hyundai yatırımında son dakika teklifi sunarken, Koreli şirket anlaşma için Çek Cumhuriyeti’ne pazar günü bir heyet göndereceklerini açıkladı. Hyundai sözcüsü Korea Times’ta yayınlanan açıklamasında, "Çek Cumhuriyeti’ne 1.2 milyar Euro’luk yatırımla ilgili anlaşmanın hızlanması için heyet gönderiyoruz. Heyet pazar günü Kore’den ayrılacak. Heyet göndermemizden başka şu an için bir şey söylemem" dedi. Geçtiğimiz haftada Çek hükümeti Kore’ye bir heyet göndermişti.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/3814828.asp?gid=52


Haldun34

11 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 14:34

Bülent bey, İzmir ile nasıl bir alakası var Hyundai olayının? Haberde İzmir'in adı geçmiyor. Kaldıki Hyundai heyetine gösterilen arsalar Tekirdağ (Çorlu) ve Adapazarı'ndaydı. Her hadiseyi İzmir'in reklamı için kullanmayınız lütfen.

Bülent
11 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 17:44

Haldun bey bu basligi bastan okumanizi tavsiye ederim, Izmir'le nasil alakasi oldugunu siz bile anlarsiniz o zaman.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet