Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa'ya dünyanın en uzun aktarmasız Teleferik hattı yapılıyor
123 ... 444546   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 1
Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 21:22
Bursa'ya dünyanın en uzun aktarmasız Teleferik hattı yapılıyor


Bursa'nın simgelerinden olan Teleferik için yıllardır Oteller bölgesine kadar gitmesi için düşünceler ortaya atılmış ancak bir türlü hayata geçirilememişti.

Geçtiğimiz aylarda projelendirme çalışması başlamış, ancak Çevre bakanlığından ÇED raporu beklenmişti. Sonunda onay verildi ve Oteller Bölgesine kadar gidecek teleferik hattının yapılması, eski hattın ise kaldırılarak modernize edilmesi için 4 Ocak 2005 tarihinde ihaleye çıkılıyor.



Büyükşehir Belediyesi, Teleferik'in Uludağ Oteller Bölgesi'ne kadar uzatılması işini yap-işlet-devret modeliyle, aylık tahmini 31 bin YTL kira bedeliyle ihaleye çıkardı.

Tesisin Oteller Bölgesi'ne kadar uzatılması ve terminal binalarının yapılmasına ilişkin projeleri de yüklenici üstlenecek. Teklifler, 4 Ocak 2006 tarihinde Büyükşehir Belediye Encümeni'nde açılıp değerlendirilecek. Şartname, tesisin mevcut yapısının rehabilitasyonunu da içeriyor.

Yap-işlet-devret modeliyle 30 yıllığına kiralanacak olan Teleferik, Erdem Saker'in Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde de kiralanmış, ancak işletmeci 2 yıl kadar çalıştırdıktan sonra taahhütlerini yerine getirememiş ve tesis yeniden belediye tarafından çalıştırılmaya başlanmıştı.



Öte yandan İstanbul / Yenikapı - Bursa / Güzelyalı hızlı feribot projesiyle birlikte İstanbul - Bursa arası uzaklık 75 dk'ya düşecek. Belediye yetkilileri ise daha şimdiden Mudanya - Teleferik arasında ilk aşamada etkin bir toplu taşıma sistemi, varolan Bursaray etaplarının tamamlanmasından sonra ise uzun vadede Mudanya - Teleferik arasında bir Bursaray hattı kurulabileceğini planlamaya başlamışlar bile. Benden söylemesi  


En son Ebru K.Türk tarafından Cmt 17 Şub 2007, 18:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Galip*
16 yıl önce - Pzr 25 Arl 2005, 18:06

Arkadaşlar inşallah bu projeler en kısa sürede hayata geçer. Yoksa uludağa 4-5 saatlik yolculuktan sonra ( istanbulda ) gelip kaymak yerine 55 dk da palandökene uçakla gitmek daha cazip hale gelmeye başladı. Hele uçak fiatları bu kadar düşmüşken ve palandökende otel sayısı her geçen gün artarken...
 Ama bu feribot rotası çok cazip . Bursa Güzelyalı mevkiinden teleferiğe kaç kilometrelik yol var biliyormusunuz ?  Bu rota için hem teleferiğin oteller bölgesine uzatılması hemde feribot seferlerinin başlaması müthiş bir ikili oluşturur.
 Bu arada uydu resmi üzerindeki güzergah ın son bölümü yapğılması planan bölümmü yoksa tamamı şu anda var olan bölümmü ?


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pzr 25 Arl 2005, 18:36

Yukarıdaki uydu resimleri üzerinde gösterilen ilk üç nokta varolan güzergahlar. Yani;

- En alttaki Teferrüç istasyonu.
- 2. Nokta Kadıyayla İstasyonu
- 3. nokta ise SarıAlan istasyonudur. Şimdilik son nokta burasıdır. Planlanan uzatma ise zirvedeki Oteller bölgesine kadar gitmektir.

Bu proje sırasında varolan Teleferik hatta tamamen yeninden yapılandırılacak. Teleferik araçları değişecek. Minimum 3'er dk arayla kalkabilecek nitelikte yeni ve modern araçlar konulacak. Aynı şekilde terminal binaları da yeniden yapılacak.

Feribot Projesi; aslında Uludağ İstanbul bağlantısı için yapılmıyor fakat bu amaçla da kullanılacak.

Güzelyalı'dan Teleferiğe kaç km yol var bilmiyorum ama normal şartlarda şu anda toplu taşım araçlarıyla maksimum 1 saate ulaşılabilir.  Eğer özel aracıyla Hızlı feribotu kullanarak Mudanya'ya gelinir ise Mudanya'dan Teleferiğe çok daha çabuk ulaşılabilir.

Yukarıda da belirttiğim gibi bu bağlantıyı daha da hızlandırabilmek için Bursaray'ın uzaun vadede Teleferiğe uzatılması planlanmaya başladı. Ayrıca o proje yapılana kadar da Teleferik - Mudanya arasında etkin şekilde çalışan bir toplu taşım projesi düşünülüyor. Bu nasıl olur bilmiyorum ancak Belediye'nin yeni alacağı 100 Adet körüklü otobüsden bazılarının bu hat üzerinde çalıştırılması veya birkaç özel taşıma bölmesine sahip araç alınarak ulaşımın kolaylaştırılması hedefleniyor.


Özcan

16 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 11:24

Çevre bakanlığının onayı umarım siyasi bağlantılarla alınmamıştır ve gerçekten de doğaya zarar verilmeyecektir.

Çünkü uzatılması planlanan hattın üzerinde, yüzbinlerce endemik Uludağ Göknarı boy atıyor şu anda. Benim için hiçbir şey o ağaçlardan daha değerli değil.

Daha çok turist getirebilmek için binlerce ağaç kesilecekse eğer,
lanet olsun, istemem turist murist. Ormanıma dokunmayın.


Barış

16 yıl önce - Pzr 01 Oca 2006, 22:39

Alıntı:
Bursa Güzelyalı mevkiinden teleferiğe kaç kilometrelik yol var biliyormusunuz ?


Üç aşağı beş yukarı 35 Km. civarındadır Güzelyalı - Teleferik arası...



Ebru K.Türk
16 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 18:53

BURSA Teleferik'i Dünya'nın En Uzun Hattı olacak.  

Büyükşehir'in yapımını 30 yıllık işletme hakkı karşılığında Doppelmayr firmasına verdiği yeni teleferik, inşaa edilecek istasyonları, direkleri, 4 kişilik VIP ve 8 kişilik normal kabinleriyle modern bir ulaşım aracına dönüşecek.  



Bursa'nın sembolü olan 45 yıllık teleferik, yap-işlet-devret formülüyle 90 milyon Euro'ya 30 yıl işletme hakkı karşılığında Doppelmayr firması tarafından yeniden inşa edilecek.

Dünyada 8.5 kilometre uzunluğundaki en uzun teleferik hattı olacak yeni tesisler, Bursa'dan aldığı yolcuları Uludağ Oteller Bölgesi'ne 22 dakikada ulaştıracak.


PROJENİN AYRINTILARI
Doppelmayr Türkiye Temsilcisi NSM Mühendislik Başkanı Melih Demirciler:

"Manzarayı rahat gören 8 kişilik ve 4 kişilik VIP kabinlerinden 175 tanesi sürekli ring yapacak.

Şu anda yeni teleferiğin detay projeleri hazırlanıyor. Teferrüç istasyonunda bin araçlık bir kapalı otopark, market alanı, yiyecek üniteleri ve hediyelik eşya satış mağazaları bulunacak.

Yeni Teleferik Uludağ'ın trafik sıkıntısına da çare olacak. Tatilcilerin yol çilesi de bitecek. Teferrüç istasyonunda 6-9 bin metrekarelik bir inşaat planlanıyor.

Kadıyayla istasyonunda ise Bursa'nın seyredilebileceği, imkan olursa döner tarzda büyük bir restoran bulunacak. Kadıyayla'daki oteli de yenileyip işletmeye alacağız. İstasyondan otele bir tünel geçiş olacak. Kadıyayla'da bir de kule tarzı eğlence mekaniği kurulacak. Burada özel koltukta oturan kişiler, mekanizmaya bağlı olarak ani bir şekilde Bursa'nın üzerine uçuyor gibi aşağıya inecek.

Sarıalandaki istasyonda ise hediyelik eşya üniteleri ve dağ manzaralı bir restoran yer alacak. Ayrıca Çobankaya'ya giden telesiyej için ise insanların asılı olarak tel üzerinde gidecekleri, yamaç paraşütü tarzı bir sistemle ormanı seyrederek gittikleri Avrupa'da uygulanan bir sistemi düşünüyoruz. Müşteriler bütün istasyonlarda inip eğlendikten sonra yollarına devam edebilecek.

Modern yeni teleferik Bursa'nın yeni eğlence mekanı olacak. Yeni tesislerde insanların eğlencesi için bütün detayları planlıyoruz.

İstasyonlarda alışverişten çok eğlence ve yemek öncelikli olacak. " dedi.

AĞAÇ KATLİAMI OLMAYACAK

Melih Demirciler:
"Avusturyalı firmanın uzmanları çevreci bir yaklaşım getirdi. 700 bin ila 1 milyon Euro arasında fazla masraf ederek hattı yükseltiyoruz. Kesilecek ağaç sayısını 40'a indireceğiz. Bu da 13 direğin konulacağı alandaki 1 ila 3 ağacın kesilmesiyle meydana gelecek kayıp olacak. Bunun karşılığında Uludağ'a 4 bin ağaç fidanı dikeceğiz.

Oteller Bölgesi'ndeki istasyon yanında ise, Alpin Koster ismi verilen ray üzerinde tek kişilik kabinlerin hız yaptığı, çocukların bile fren sistemiyle hızı ayarlayabildikleri bir kaydırak tesis edilecek. Avrupa'da örnekleri bulunan 900 metre uzunluğundaki bu ray sistemi de ilginç bir keyif olacak. Eski teleferik kabinleri ve mekanizmaları ise Teferrüç istasyonunda oluşturulacak bir müzeyle nostalji olarak ziyaret edilecek. Sistemin inşaatı Mart ayında başlayacak. Bir taraftan yeni yerlerinde yeni istasyon binaları yapılırken diğer taraftan yeni direkler eski hat kullanılarak taşınıp, tesis edilecek. İnşat süresince eski teleferik yolcu taşımayacak. Şantiye sahasına yolcuların girmesi tehlikeli olabilir diye bu kararı verdik. Ancak 20 ay gibi bir sürede tesisi bitirerek işletmeye almayı hedefliyoruz."  dedi.


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 19:16

Sonunda modern olmayan istasyonlardan ,kabinlerden  kurtulacağız.Teleferik projesi insanı heyecanlandıracak kadar var.Yalnızca kabinleri değil,tam anlamıyla herşeyi kapsıyor.Estetik düşünülmüş.Bu sayede turizmin daha canlı hale geleceğine eminim.Bursa ile ilgili bu kadar projeyi duyunca insan sihirli bir değnek bekliyor. Keşke tüm bu projeler bir sihirli değnekle anında olsaydı.Bursa'nın 3 yıl sonraki halini hemen görebilseydik.Neyse yapılsında biz beklemeye razıyız.

Hakan Aydın

16 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 20:15

Fotoğrafta görünen kabin müthiş. Uludağ'a sınıf atlatacak bir çalışma gibi görünüyor. Bursa turizmine büyük katkı sağlayacak...

Batur

16 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 01:17

Bu projenin detaylarını okumak bile insana müthiş keyif veriyo. Bursa için çok güzel bi proje. İnşallah buna engel olmak isteyen yaygaracılar çıkmaz da bursa bu projeden mahrum kalmaz. Karamsar olmak istemem ama acemlerde bursalılara işkence çektiren zihniyet burda da ortaya çıkabilir. Umarım sorunsuz bir şekilde gerçekleşir. Ayrıca mudanya-teleferik arasında bursaray bağlantısı da düşünülüyosa proje daha da üst düzey olur.

M.Erdoğan
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 18:34

Ben bunca yıldır Bursa'da yaşıyorum ve ömrümde ilkkez son 1,5yılda Bursa'da bu kadar büyük ve önemli yatırımların yapımına başlandığına şahit oluyorum. Sadece bu teleferik hattı için değil bildiğim ve duyduğum o kadar çok projeye başlandı ki heralde 2008-2009 yılalrına geldiğimizde çok önemli değişimlere şahit olmuş olacağız.

Ayrıca kabinlerin tasarımı çok güzel olmuş. Teferrüç kalkış istasyonu bölgesinde de önemli değişiklikler yapılacakmış. Ah birde Ebru'nun dediği gibi Bursaray bağlantısı yapılsa mükemmel bir hal alır.



sayfa 1
123 ... 444546   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara