Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 19:01
İSTANBUL VAPURLARI ("A" Sınıfı)


A/1 - 01 PAŞABAHÇE (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Paşabahçe: Dış Künye
M/S Paşabahçe: Genel Görünüm - Sadeceİlhan - 15/05/2006
Vapur Adı (Shipname) Paşabahçe Kategori (Category) A / 1 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) - Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5444
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/07/1952 İnşa Yeri (Const.Place) İTALYA Tersane (Shipyard) Taranto
İnşa No (Const.No) 141 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) Diesel Sulzer
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X1600 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 17-18 mil
DWT 0 GRT 1042 NRT 599
Eni (Width) 13.17 m. Boyu (Length) 74.46 m. Su Kesimi (Draft) 3.9 m.
Kapasite (Capst) Yaz 1700 Kapasite (Capst) Kış 1375 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Paşabahçe - Baca Detayı Paşabahçe - Burun İsmi Detayı Paşabahçe - Kıç İsmi Detayı Paşabahçe - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ PAŞABAHÇE İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Paşabahçe - Can Simidi Detayı Boğaziçi'nin Anadolu yakasında bulunan semt; "Hezarpâre Ahmed Paşa"nın bahçesini ve yazlık ikametgâhını buraya kurduğu için, "Paşa’nın bahçesi" adıyla anılmaya başlamış olup, aynı isim 1952 yılında sözü edilen vapura da verilmiştir (Yöredeki incir ağaçlarının bolluğundan dolayı semtin ilk ismi; "İncir Köyü" idi). Paşabahçe - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Paşabahçe - Ön Görünüm Paşabahçe - İç Künyesi Paşabahçe - Çapa Detayı Paşabahçe - Kıç Görünüm
PAŞABAHÇE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Temmuz 1952 İtalya Taranto tezgâhlarında "141" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 59 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
12 Ağustos 2005 “Kadıköy-Eminönü” 08.00 seferini yapan ”Paşabahçe” yolcu vapuru ile, “Karaköy-Kadıköy” 08.10 seferini yapan “Nurettin Alptoğan” isimli yolcu vapuru, Sarayburnu açıklarında Marmaray çalışma sahası içinde kalan Şamandıralar Mevkii'ndeki dar alanda birbirine sürtündüler. "Nurettin Alptoğan” yolcu vapurunun dümen kilitlenmesi sonucu, çapası "Paşabahçe"nin içine düştü. Kazada, can ve mal kaybı yaşanmadı. Ancak, her iki vapurda da kısmî hasar meydana geldi.
PAŞABAHÇE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 May 2006, 20:09

A/1 - 02 FENERBAHÇE (M/V)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/V Fenerbahçe: Dış Künye
M/V Fenerbahçe: Genel Görünüm - Sadeceİlhan - 15/05/2006
Vapur Adı (Shipname) Fenerbahçe Kategori (Category) A / 1 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) - Klas (Class) - Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5449
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/07/1953 İnşa Yeri (Const.Place) İNGİLTERE Tersane (Shipyard) ?
İnşa No (Const.No) . Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) Diesel Sulzer
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X1500 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 17-18 mil
DWT 0 GRT 993.95 NRT 455
Eni (Width) 11.51 m. Boyu (Length) 73.99 m. Su Kesimi (Draft) 3.74 m.
Kapasite (Capst) Yaz 1500 Kapasite (Capst) Kış 1375 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Fenerbahçe - Baca Detayı Fenerbahçe - Burun İsmi Detayı Fenerbahçe - Kıç İsmi Detayı Fenerbahçe - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ FENERBAHÇE İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Fenerbahçe - Can Simidi Detayı Semtin, denize çıkıntı yapan burnundaki "deniz feneri" ve bu fenerin içinde bulunduğu alanın da o yıllarda "mesire bahçesi" olmasından yola çıkılarak, sözü edilen bu iki özelliğin birleşmesiyle semtin adı oluşmuştur (Bizans Dönemi’ndeki ilk adı; "Hera Kayalığı" olan burna, Rumlar; "Feneraki" de derlerdi). Semt aynı zamanda 1953 yılında, adıgeçen şehirhatları vapuruna da kendi ismini verdi. Fenerbahçe - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Fenerbahçe - Ön Görünüm Fenerbahçe - İç Künyesi Fenerbahçe - Çapa Detayı Fenerbahçe - Kıç Görünüm
FENERBAHÇE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Temmuz 1953 İngiltere tezgâhlarında "?" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 61 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
FENERBAHÇE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe
Fotoğraf (Photographed by):  Başdoğan - 14/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):   Cem Özbatur - 01/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 16/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 03/10/2005
Fenerbahçe Fenerbahçe   Fenerbahçe Fenerbahçe
Fotoğraf (Photographed by): Kemal b - 27/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Ümit1 - 02/05/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 24/03/2006 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 08/04/2006
Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 22/03/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Başdoğan - 14/05/2006 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 08/04/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Müren34 - 09/10/2005
Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe Fenerbahçe
Fotoğraf (Photographed by):  Mustafa Erdinç - 16/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Sadeceİlhan - 29/04/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Noyan - 14/01/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 04/11/2005


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 21 May 2006, 18:25

A/3 - 01 MALTEPE (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Maltepe: Dış Künye
M/S Maltepe: Genel Görünüm - Sadeceİlhan - 15/05/2006
Vapur Adı (Shipname) Maltepe Kategori (Category) A / 3 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) - Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5433
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/07/1962 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) İstinye
İnşa No (Const.No) 21 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) 306 S Diesel Fiat
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X750 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 14 mil
DWT 224 GRT 589 NRT 225
Eni (Width) 12.50 m. Boyu (Length) 67.05 m. Su Kesimi (Draft) 3.91 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2103 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Maltepe - Baca Detayı Maltepe - Burun İsmi Detayı Maltepe - Kıç İsmi Detayı Maltepe - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ MALTEPE İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Maltepe - Can Simidi Detayı Eski çağlardan kalan küçük höyüklere; "mal tepe" adı verilirdi. Kadıköy'de bulunan bir; "tümülüs (tümsek höyük)" de, bulunduğu yöreye adını vermiş, ardından 1962 yılında Şehirhatları İşletmesi'ne katılan yukarıda sözü edilen vapura da aynı isim konulmuştur. Maltepe - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Maltepe - Ön Görünüm Maltepe - İç Künyesi Maltepe - Çapa Detayı Maltepe - Kıç Görünüm
MALTEPE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Temmuz 1962 İstanbul İstinye Tersanesi’nin tezgâhlarında "21" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 3408 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. Şehirhatları İşletmesi için tamamıyla Türkiye'de inşa edilen ilk büyük tip yolcu vapurudur.
MALTEPE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Maltepe Maltepe Maltepe Maltepe
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 14/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Bülent Taşkın - 13/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk - 10/10/2005
Maltepe Maltepe Maltepe Maltepe
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 14/08/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/03/2005 Fotoğraf (Photographed by): Güldem - 30/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Kutlu Singil - 09/01/2006




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 22 May 2006, 20:17

A/4 - 01 AHMET H. YILDIRIM (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Ahmet H. Yıldırım: Dış Künye
M/S Ahmet H. Yıldırım: Genel Görünüm - Sadeceİlhan - 15/05/2006
Vapur Adı (Shipname) Ahmet H. Yıldırım Kategori (Category) A / 4 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) Bostancı Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TCAN7
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/06/1974 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) Camialtı
İnşa No (Const.No) 194 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) FAHD 240 Stork
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X990 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 14 mil
DWT 232 GRT 610 NRT 259
Eni (Width) 12.20 m. Boyu (Length) 67.00 m. Su Kesimi (Draft) 2.6 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2100 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Ahmet H. Yıldırım - Baca Detayı Ahmet H. Yıldırım - Burun İsmi Detayı Ahmet H. Yıldırım - Kıç İsmi Detayı Ahmet H. Yıldırım - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ AHMET H. YILDIRIM İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Ahmet H. Yıldırım - Can Simidi Detayı Eski ismi "Bostancı" olan vapura, 18 Nisan 2003'de, eski Şehirhatları müdürlerinden merhum; "Ahmet Hulusi Yıldırım"ın adı  verildi. Osmanlılar zamanında, İstanbul'un Kadıköy yakasında bulunan ve şehre giriş-çıkışları kontrol eden "Bostancı derbendi (karakolu)" ile şehrin bu noktadaki kesin sınırını belirleyen Bostancı Köprüsü'nün yanından başlayarak gerilere doğru yayılan mahallenin adı da aynı şekilde anılır olmuş, bu isim 1974'de de adıgeçen vapura verilmiştir. Ahmet H. Yıldırım - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Ahmet H. Yıldırım - Ön Görünüm Ahmet H. Yıldırım - İç Künyesi Ahmet H. Yıldırım - Çapa Detayı Ahmet H. Yıldırım - Kıç Görünüm
AHMET H. YILDIRIM VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Haziran 1974 İstanbul Camialtı  tezgâhlarında "194" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4253 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
XX xxxxx 2005 xxxxxxxxxx
AHMET H. YILDIRIM VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005
Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım Ahmet H. Yıldırım
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 22 May 2006, 21:12

A/4 - 02 Prof.Dr. AYKUT BARKA (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Prof.Dr. Aykut Barka: Dış Künye
M/S Prof.Dr. Aykut Barka: Genel Görünüm - Emirhan Kula - 03/10/2005
Vapur Adı (Shipname) Aykut Barka Kategori (Category) A / 4 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) Sedefadası Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5434
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/06/1973 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) Camialtı
İnşa No (Const.No) 195 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) FAHD 240 Stork
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X990 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 14 mil
DWT 232 GRT 610 NRT 259
Eni (Width) 12.20 m. Boyu (Length) 67.00 m. Su Kesimi (Draft) 2.6 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2100 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Prof.Dr. Aykut Barka - Baca Detayı Prof.Dr. Aykut Barka - Burun İsmi Detayı Prof.Dr. Aykut Barka - Kıç İsmi Detayı Prof.Dr. Aykut Barka - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ Prof.Dr. AYKUT BARKA İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Prof.Dr. Aykut Barka - Can Simidi Detayı
Aykut BARKA: 7 Ocak 1952 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. 1970-1975 yılları arasında İ.Ü. Jeoloji Mühendisliği bölümünde lisans ve master derecelerini aldı. 1977-1981 yılları arasında, İngiltere Bristol Üniversitesi'nde Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerine doktora çalışmasını tamamladı. Başta TÜBİTAK ve M.I.T. (Amerika) olmak üzere birçok enstitüde görev aldı. Barka, Kuzey Anadolu Fay hattı ve Türkiye'nin diğer tektonik bilinmezleri hakkında çok sayıda yayın yaptı. 1997 yılında, Amerikan USGS kurumundan jeolog Ross Stein ile yaptığı ve 17 Ağustos 1999 İzmit depremi için 2 yıl öncesinden olasılık belirttiği çalışma çok ses getirdi. 1 Şubat 2002'de vefat etti.

Eski adı "Sedefadası" olan vapur, 8 Şubat 2002 tarihinde, "Prof.Dr. Aykut Barka" olarak değiştirildi. İlk ismini; güneş vurduğu zaman, üzerindeki mevcut makilerin, "sedef taşı" gibi parlaması yüzünden bu adla anılan Prens takımadalarının beşincisinden almıştı.

Prof.Dr. Aykut Barka - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Prof.Dr. Aykut Barka - Ön Görünüm Prof.Dr. Aykut Barka - İç Künyesi Prof.Dr. Aykut Barka - Çapa Detayı Prof.Dr. Aykut Barka - Kıç Görünüm
Prof.Dr. AYKUT BARKA VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Haziran 1974 İstanbul Camialtı  tezgâhlarında "195" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4203 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
18 Temmuz 2001 21:00 Kadıköy-Eminönü seferini yapan "Sedefadası" ile Kadıköy-Karaköy seferini yapan "İnkılâp" vapurları, dümen kililtlenmesi yüzünden Haydarpaşa Mendireği açıklarında çarpıştılar. Her iki vapurda da maddi hasar meydana geldi. "Turan Emeksiz" ve "Adem Yavuz" vapurları olay yerine intikal ederek, vapurlardaki yolcuları tahliye ettiler. 1 kişi yaralandı. Kaza yapan vapurlardan Sedefadası Sirkeci'ye, iskele tarafından derin yara alan İnkılâp ise Harem'e çekildiler.
8 Şubat 2002 Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nce, "Sedefadası" vapurunun ismi, yapılan törenle; "Prof.Dr. Aykut Barka" olarak değiştirildi.
Prof.Dr. AYKUT BARKA VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka Prof.Dr. Aykut Barka
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 23 May 2006, 03:41

A/4 - 03 BARIŞ MANÇO (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Barış Manço: Dış Künye
M/S Barış Manço: Genel Görünüm – Fark Öncan - 20/09/2005
Vapur Adı (Shipname) Barış Manço Kategori (Category) A / 4 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) İnciburnu Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5443
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/06/1973 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) Camialtı
İnşa No (Const.No) 196 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) FAHD 240 Stork
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X990 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 14 mil
DWT 232 GRT 610 NRT 258
Eni (Width) 12.20 m. Boyu (Length) 67.00 m. Su Kesimi (Draft) 2.6 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2100 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Barış Manço - Baca Detayı Barış Manço - Burun İsmi Detayı Barış Manço - Kıç İsmi Detayı Barış Manço - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ BARIŞ MANÇO İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Barış Manço - Can Simidi Detayı
Barış MANÇO: 2 Ocak 1943 yılında İstanbul'da dünyaya geldi. Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra yüksek öğrenimini tamamlamak için "Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi"ne gitti. Grubu "Kurtalan Ekspres"le beraber Türkiye'de ve yurtdışında birçok ülkede konserler verdi. 200'den fazla beste yaparak, 12 altın ve 1 platin albüm kazandı. Sevilen eğlence ve kültür programı olan "7'den 77'ye" serisi, ilk olarak 1988 yılında TRT-1'de yayınlanmaya başladı. "Türkiye'nin Evliyâsı" lâkabını da kazanan sanatçının, Japonya'daki konserinin canlı kayıtlarının olduğu "Barış Manço Live in Japan" (1996) adlı albümü, yayınladığı son çalışması oldu. 31 Ocak 1999'da İstanbul'da öldü.

Eski adı "İnciburnu" olan vapur, 3 Mart 1999 tarihinde, "Barış Manço" olarak değiştirildi. İlk ismi; "İnce burun"dan gelir. Kadıköy'de Haydarpaşa Koyu'nun güneyinde, denize doğru uzanan dar ve uzun burna, bu coğrafik yapısından dolayı verilen ad, zamanla şimdiki söylenişine dönüştü.


Barış Manço - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Barış Manço - Ön Görünüm Barış Manço - İç Künyesi Barış Manço - Çapa Detayı Barış Manço - Kıç Görünüm
BARIŞ MANÇO VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Haziran 1973 İstanbul Camialtı  tezgâhlarında "196" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4227 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
3 Mart 1999 Vapurun "İnciburnu" olan ismi, yapılan törenin ardından; "Barış Manço" olarak değiştirildi.
10 Haziran 1999 Pendik Tersanesi'nde bakıma alınarak bakım onarım çalışmaları gerçekleştirilen ve ismi "Barış Manço" olarak değiştirilen vapurda, tamir sırasında makina dairesinde kaynak yapılırken, sıçrayan kıvılcımlar nedeniyle yangın çıktı. Yangın, Tersane İtfaiyesi ile Pendik İtfaiyesi ekipleri tarafından kısa sürede söndürüldü. Yangın sonucunda makine dairesinde küçük çapta maddi hasar oluştu.
20 Temmuz 2001 İlk defa sefere konulacak olan ve "Üsküdar-Kadıköy-Moda-Adalar" arasında haftasonları hizmet vermesi planlanan "Mehtaplı Geceler Gezi Seferleri" uygulaması için "Barış Manço" vapuru seçildi. Sonraki yıllarda program değiştirilerek, rotası Boğaziçi'ne doğru çevrildi.
BARIŞ MANÇO VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Barış Manço Barış Manço Barış Manço Barış Manço
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Barış Manço Barış Manço Barış Manço Barış Manço
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Barış Manço Barış Manço Barış Manço Barış Manço
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Barış Manço Barış Manço Barış Manço Barış Manço
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Barış Manço Barış Manço Barış Manço Barış Manço
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 25 May 2006, 03:44

A/5 - 01 EMİN KUL (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Emin Kul: Dış Künye
M/S Emin Kul: Genel Görünüm – Faruk Öncan - 20/09/2005
Vapur Adı (Shipname) Emin Kul Kategori (Category) A / 5 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) Bahçekapı Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5428
İnşa Yılı (Cons.Year) 1989 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) Haliç
İnşa No (Const.No) 269 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) Pendik Sulzer 5ASL
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X1500 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 18 mil
DWT 250 GRT 658 NRT 252
Eni (Width) 13.17 m. Boyu (Length) 78.40 m. Su Kesimi (Draft) 3.17 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2100 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Emin Kul- Baca Detayı Emin Kul- Burun İsmi Detayı Emin Kul- Kıç İsmi Detayı Emin Kul- Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ EMİN KUL İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Emin Kul- Can Simidi Detayı
Emin KUL: 1935 yılında dünyaya geldi. 1952 yılında çalışma hayatına gemi adamı olarak başlayan Kul, 27 yıl Denizciler Sendikası Başkanlığı görevinde bulundu. 1974-91 yılları arasında Türk-İş'te Yönetim Kurulu üyeliği, Başkanvekilliği ve Genel Sekteterlik görevlerinde bulunan Kul, daha sonra politikaya atıldı. Emin Kul 1991 yılında Mesut Yılmaz’ın daveti üzerine ANAP'a katıldı ve 1995 yılında yapılan seçimlerde İstanbul'dan milletvekili seçildi. Emin Kul, 1996 Aralık ayında ANAYOL Hükümeti'nde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yaptı. 25 Şubat 2004 tarihinde yaşamını yitirdi.

Vapurun ilk ismi olan “Bahçekapı adının iki ayrı kökeni ise şöyledir:

1. Haliç deniz surlarının ilk kapısıdır. Bizans döneminde şehrin sur kapıları akşam olunca tümüyle kapatılır, girmekte geç kalanlar ise geceleri sadece bu kapıdan Constantinopolis'e giriş yapabilirlerdi. Bu yüzden kapıya; "Bahçe Kapısı (Arka Kapı)" denilirdi.  
2. Topkapı Sarayı'nın "bahçesi" olan "Gülhâne"ye yakın olduğu için, kapı bu adla anılmıştır.


Emin Kul- Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Emin Kul - Ön Görünüm Emin Kul - İç Künyesi Emin Kul - Çapa Detayı Emin Kul - Kıç Görünüm
EMİN KUL VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Haziran 1989 İstanbul Haliç tezgâhlarında "268" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 5816 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
9 Haziran 2001 Şehirhatları'nda, yıllar sonra yeniden başlatılan "Lüks Mevki" uygulamasının ilk örneği; "Bahçekapı (Emin Kul)" vapurunda denendi. Vapurun alt kat arka kapalı salonu Lüks Mevki haline getirildi. Oturma grupları değiştirildi ve içine küçük çaplı bir de kitaplık eklendi. Uygulamanın 10 vapurda gerçekleştirileceği açıklandı.
17 Haziran 2004 "Bahçekapı" ismi, törenle; "Emin Kul" olarak değiştirildi.
EMİN KUL VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Emin Kul Emin Kul Emin Kul Emin Kul
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Emin Kul Emin Kul Emin Kul Emin Kul
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Emin Kul Emin Kul Emin Kul Emin Kul
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Emin Kul Emin Kul Emin Kul Emin Kul
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Emin Kul Emin Kul Emin Kul Emin Kul
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 17:23

A/5 - 02 FAHRİ S. KORUTÜRK (M/S)
TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS)
M/S Fahri S. Korutürk: Dış Künye
M/S Fahri S. Korutürk: Genel Görünüm - Faruk Öncan  - 20/09/2005
Vapur Adı (Shipname) Fahri S. Korutürk Kategori (Category) A / 5 Tescil Lim. (Reg.Port) İstanbul
Eski Adı  (Ex Name) - Klas (Class) TL Çağrı İşrt (İnvit.Sign) TC5427
İnşa Yılı (Cons.Year) 01/07/1990 İnşa Yeri (Const.Place) TÜRKİYE Tersane (Shipyard) Haliç
İnşa No (Const.No) 269 Motorları (Motors) 2 X Dizel Makina (Machine) Pendik Sulzer 5ASL
Motor Gücü (Mach.Pow.) 2X1500 HP Uskur (Screw) Çift (Double) Hızı (Speed) 18 mil
DWT 250 GRT 658 NRT 252
Eni (Width) 13.17 m. Boyu (Length) 78.40 m. Su Kesimi (Draft) 3.17 m.
Kapasite (Capst) Yaz 2100 Kapasite (Capst) Kış 1684 Durumu (Condition) Faal (Active)
BACASI BAŞ İSMİ ARKA İSMİ KAPTAN KÖŞKÜ
Fahri S. Korutürk - Baca Detayı Fahri S. Korutürk - Burun İsmi Detayı Fahri S. Korutürk - Kıç İsmi Detayı Fahri S. Korutürk - Kaptan Köşkü Detayı
CAN SİMİDİ FAHRİ S. KORUTÜRK İSMİNİN KÖKENİ TAHLİSİYE SANDALI
Fahri S. Korutürk - Can Simidi Detayı
Fahri Sabit KORUTÜRK: Türkiye Cumhuriyeti’nin 6. Cumhurbaşkanı’dır. 1903 yılında İstanbul'da doğdu. 1916 yılında Bahriye Mektebi'ne girdi. 1923 yılında Deniz Harp Okulu'nu, 1933 yılında Deniz Harp Akademisi'ni bitirdi. Deniz Kuvvetleri’nin çeşitli kademelerinde görev aldı. Roma, Berlin ve Stockholm'de Deniz Ataşesi olarak hizmet verdi. 1936'da Montreux Boğazlar Konferansı'na askerî uzman olarak katıldı. 1950 yılında Amiralliğe yükseldi. Oramiralliğe kadar çeşitli rütbelerde komuta görevleri yaptı. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı görevinden 1960 yılında emekli olduktan sonra, sırası ile Moskova ve Madrid Büyükelçisi olarak diplomatik görevler aldı. 1968 yılında Cumhuriyet Senatosu üyesi oldu. 1973 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Türkiye Cumhuriyeti'nin altıncı Cumhurbaşkanı seçildi. 1980 yılında, yedi yıllık hizmet süresi tamamlandığından görevinden ayrıldı. 12 Ekim 1987 tarihinde vefat etti.

Fahri S. Korutürk - Tahlisiye Sandalı Detayı
ÖN GÖRÜNÜMÜ İÇ KÜNYESİ ÇAPASI ART GÖRÜNÜMÜ
Fahri S. Korutürk - Ön Görünüm Fahri S. Korutürk - İç Künyesi Fahri S. Korutürk - Çapa Detayı Fahri S. Korutürk - Kıç Görünüm
FAHRİ S. KORUTÜRK VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY)
1 Temmuz 1990 İstanbul Haliç Tersanesi tezgâhlarında "269" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 5844 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi.
Ağustos 1991 Vapur, Çınarcık İskelesi'ne yanaşmak üzereyken, kazayla iskeleye bindirdi ve beklemekte olan yolculardan bir kısmı denize düştü. Yapı ağır hasar gördü. Can kaybı yaşanmadı. Çınarcık'ta bir süre duba ile idare edildikten sonra, günümüzde de kullanılan yeni betonarme iskele ve binası inşa edildi.
FAHRİ S. KORUTÜRK VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS)
Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk
Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 13/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk
Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004
Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk
Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 22/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Emirhan Kula - 17/12/2005
Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk
Fotoğraf (Photographed by):  Aydın Sert - 19/07/2004 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005
Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk Fahri S. Korutürk
Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 12/08/2005 Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 Fotoğraf (Photographed by):  Faruk Öncan - 20/09/2005 Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005




ANA SAYFA -> ULAŞIM