Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 19:01
İSTANBUL VAPURLARI ("A" Sınıfı)
A/1 - 01 | PAŞABAHÇE (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Paşabahçe | Kategori (Category) | A / 1 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | - | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5444 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/07/1952 | İnşa Yeri (Const.Place) | İTALYA | Tersane (Shipyard) | Taranto | İnşa No (Const.No) | 141 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | Diesel Sulzer | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X1600 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 17-18 mil | DWT | 0 | GRT | 1042 | NRT | 599 | Eni (Width) | 13.17 m. | Boyu (Length) | 74.46 m. | Su Kesimi (Draft) | 3.9 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 1700 | Kapasite (Capst) Kış | 1375 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | PAŞABAHÇE İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | | Boğaziçi'nin Anadolu yakasında bulunan semt; "Hezarpâre Ahmed Paşa"nın bahçesini ve yazlık ikametgâhını buraya kurduğu için, "Paşa’nın bahçesi" adıyla anılmaya başlamış olup, aynı isim 1952 yılında sözü edilen vapura da verilmiştir (Yöredeki incir ağaçlarının bolluğundan dolayı semtin ilk ismi; "İncir Köyü" idi). | | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | PAŞABAHÇE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Temmuz 1952 | İtalya Taranto tezgâhlarında "141" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 59 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | 12 Ağustos 2005 | “Kadıköy-Eminönü” 08.00 seferini yapan ”Paşabahçe” yolcu vapuru ile, “Karaköy-Kadıköy” 08.10 seferini yapan “Nurettin Alptoğan” isimli yolcu vapuru, Sarayburnu açıklarında Marmaray çalışma sahası içinde kalan Şamandıralar Mevkii'ndeki dar alanda birbirine sürtündüler. "Nurettin Alptoğan” yolcu vapurunun dümen kilitlenmesi sonucu, çapası "Paşabahçe"nin içine düştü. Kazada, can ve mal kaybı yaşanmadı. Ancak, her iki vapurda da kısmî hasar meydana geldi. | PAŞABAHÇE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 13/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Aydın Sert - 19/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Cmt 20 May 2006, 20:09
A/1 - 02 | FENERBAHÇE (M/V) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Fenerbahçe | Kategori (Category) | A / 1 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | - | Klas (Class) | - | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5449 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/07/1953 | İnşa Yeri (Const.Place) | İNGİLTERE | Tersane (Shipyard) | ? | İnşa No (Const.No) | . | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | Diesel Sulzer | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X1500 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 17-18 mil | DWT | 0 | GRT | 993.95 | NRT | 455 | Eni (Width) | 11.51 m. | Boyu (Length) | 73.99 m. | Su Kesimi (Draft) | 3.74 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 1500 | Kapasite (Capst) Kış | 1375 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | FENERBAHÇE İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | | Semtin, denize çıkıntı yapan burnundaki "deniz feneri" ve bu fenerin içinde bulunduğu alanın da o yıllarda "mesire bahçesi" olmasından yola çıkılarak, sözü edilen bu iki özelliğin birleşmesiyle semtin adı oluşmuştur (Bizans Dönemi’ndeki ilk adı; "Hera Kayalığı" olan burna, Rumlar; "Feneraki" de derlerdi). Semt aynı zamanda 1953 yılında, adıgeçen şehirhatları vapuruna da kendi ismini verdi. | | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | FENERBAHÇE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Temmuz 1953 | İngiltere tezgâhlarında "?" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 61 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | FENERBAHÇE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Başdoğan - 14/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Cem Özbatur - 01/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 16/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 03/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Kemal b - 27/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Ümit1 - 02/05/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 24/03/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 08/04/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 22/03/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Başdoğan - 14/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 08/04/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Müren34 - 09/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 16/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 29/04/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Noyan - 14/01/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 04/11/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Pzr 21 May 2006, 18:25
A/3 - 01 | MALTEPE (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Maltepe | Kategori (Category) | A / 3 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | - | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5433 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/07/1962 | İnşa Yeri (Const.Place) | TÜRKİYE | Tersane (Shipyard) | İstinye | İnşa No (Const.No) | 21 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | 306 S Diesel Fiat | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X750 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 14 mil | DWT | 224 | GRT | 589 | NRT | 225 | Eni (Width) | 12.50 m. | Boyu (Length) | 67.05 m. | Su Kesimi (Draft) | 3.91 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 2103 | Kapasite (Capst) Kış | 1684 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | MALTEPE İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | | Eski çağlardan kalan küçük höyüklere; "mal tepe" adı verilirdi. Kadıköy'de bulunan bir; "tümülüs (tümsek höyük)" de, bulunduğu yöreye adını vermiş, ardından 1962 yılında Şehirhatları İşletmesi'ne katılan yukarıda sözü edilen vapura da aynı isim konulmuştur. | | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | MALTEPE VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Temmuz 1962 | İstanbul İstinye Tersanesi’nin tezgâhlarında "21" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 3408 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. Şehirhatları İşletmesi için tamamıyla Türkiye'de inşa edilen ilk büyük tip yolcu vapurudur. | MALTEPE VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Faruk - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 14/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Bülent Taşkın - 13/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 14/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/03/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Güldem - 30/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Kutlu Singil - 09/01/2006 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Pts 22 May 2006, 20:17
A/4 - 01 | AHMET H. YILDIRIM (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Ahmet H. Yıldırım | Kategori (Category) | A / 4 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | Bostancı | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TCAN7 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/06/1974 | İnşa Yeri (Const.Place) | TÜRKİYE | Tersane (Shipyard) | Camialtı | İnşa No (Const.No) | 194 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | FAHD 240 Stork | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X990 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 14 mil | DWT | 232 | GRT | 610 | NRT | 259 | Eni (Width) | 12.20 m. | Boyu (Length) | 67.00 m. | Su Kesimi (Draft) | 2.6 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 2100 | Kapasite (Capst) Kış | 1684 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | AHMET H. YILDIRIM İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | | Eski ismi "Bostancı" olan vapura, 18 Nisan 2003'de, eski Şehirhatları müdürlerinden merhum; "Ahmet Hulusi Yıldırım"ın adı verildi. Osmanlılar zamanında, İstanbul'un Kadıköy yakasında bulunan ve şehre giriş-çıkışları kontrol eden "Bostancı derbendi (karakolu)" ile şehrin bu noktadaki kesin sınırını belirleyen Bostancı Köprüsü'nün yanından başlayarak gerilere doğru yayılan mahallenin adı da aynı şekilde anılır olmuş, bu isim 1974'de de adıgeçen vapura verilmiştir. | | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | AHMET H. YILDIRIM VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Haziran 1974 | İstanbul Camialtı tezgâhlarında "194" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4253 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | XX xxxxx 2005 | xxxxxxxxxx | AHMET H. YILDIRIM VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 13/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Aydın Sert - 19/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Pts 22 May 2006, 21:12
A/4 - 02 | Prof.Dr. AYKUT BARKA (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Aykut Barka | Kategori (Category) | A / 4 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | Sedefadası | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5434 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/06/1973 | İnşa Yeri (Const.Place) | TÜRKİYE | Tersane (Shipyard) | Camialtı | İnşa No (Const.No) | 195 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | FAHD 240 Stork | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X990 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 14 mil | DWT | 232 | GRT | 610 | NRT | 259 | Eni (Width) | 12.20 m. | Boyu (Length) | 67.00 m. | Su Kesimi (Draft) | 2.6 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 2100 | Kapasite (Capst) Kış | 1684 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | Prof.Dr. AYKUT BARKA İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | |
Aykut BARKA: 7 Ocak 1952 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. 1970-1975 yılları arasında İ.Ü. Jeoloji Mühendisliği bölümünde lisans ve master derecelerini aldı. 1977-1981 yılları arasında, İngiltere Bristol Üniversitesi'nde Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerine doktora çalışmasını tamamladı. Başta TÜBİTAK ve M.I.T. (Amerika) olmak üzere birçok enstitüde görev aldı. Barka, Kuzey Anadolu Fay hattı ve Türkiye'nin diğer tektonik bilinmezleri hakkında çok sayıda yayın yaptı. 1997 yılında, Amerikan USGS kurumundan jeolog Ross Stein ile yaptığı ve 17 Ağustos 1999 İzmit depremi için 2 yıl öncesinden olasılık belirttiği çalışma çok ses getirdi. 1 Şubat 2002'de vefat etti.
Eski adı "Sedefadası" olan vapur, 8 Şubat 2002 tarihinde, "Prof.Dr. Aykut Barka" olarak değiştirildi. İlk ismini; güneş vurduğu zaman, üzerindeki mevcut makilerin, "sedef taşı" gibi parlaması yüzünden bu adla anılan Prens takımadalarının beşincisinden almıştı.
| | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | Prof.Dr. AYKUT BARKA VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Haziran 1974 | İstanbul Camialtı tezgâhlarında "195" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4203 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | 18 Temmuz 2001 | 21:00 Kadıköy-Eminönü seferini yapan "Sedefadası" ile Kadıköy-Karaköy seferini yapan "İnkılâp" vapurları, dümen kililtlenmesi yüzünden Haydarpaşa Mendireği açıklarında çarpıştılar. Her iki vapurda da maddi hasar meydana geldi. "Turan Emeksiz" ve "Adem Yavuz" vapurları olay yerine intikal ederek, vapurlardaki yolcuları tahliye ettiler. 1 kişi yaralandı. Kaza yapan vapurlardan Sedefadası Sirkeci'ye, iskele tarafından derin yara alan İnkılâp ise Harem'e çekildiler. | 8 Şubat 2002 | Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nce, "Sedefadası" vapurunun ismi, yapılan törenle; "Prof.Dr. Aykut Barka" olarak değiştirildi. | Prof.Dr. AYKUT BARKA VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 13/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Aydın Sert - 19/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Sal 23 May 2006, 03:41
A/4 - 03 | BARIŞ MANÇO (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Barış Manço | Kategori (Category) | A / 4 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | İnciburnu | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5443 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 01/06/1973 | İnşa Yeri (Const.Place) | TÜRKİYE | Tersane (Shipyard) | Camialtı | İnşa No (Const.No) | 196 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | FAHD 240 Stork | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X990 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 14 mil | DWT | 232 | GRT | 610 | NRT | 258 | Eni (Width) | 12.20 m. | Boyu (Length) | 67.00 m. | Su Kesimi (Draft) | 2.6 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 2100 | Kapasite (Capst) Kış | 1684 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | BARIŞ MANÇO İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | |
Barış MANÇO: 2 Ocak 1943 yılında İstanbul'da dünyaya geldi. Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra yüksek öğrenimini tamamlamak için "Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi"ne gitti. Grubu "Kurtalan Ekspres"le beraber Türkiye'de ve yurtdışında birçok ülkede konserler verdi. 200'den fazla beste yaparak, 12 altın ve 1 platin albüm kazandı. Sevilen eğlence ve kültür programı olan "7'den 77'ye" serisi, ilk olarak 1988 yılında TRT-1'de yayınlanmaya başladı. "Türkiye'nin Evliyâsı" lâkabını da kazanan sanatçının, Japonya'daki konserinin canlı kayıtlarının olduğu "Barış Manço Live in Japan" (1996) adlı albümü, yayınladığı son çalışması oldu. 31 Ocak 1999'da İstanbul'da öldü.
Eski adı "İnciburnu" olan vapur, 3 Mart 1999 tarihinde, "Barış Manço" olarak değiştirildi. İlk ismi; "İnce burun"dan gelir. Kadıköy'de Haydarpaşa Koyu'nun güneyinde, denize doğru uzanan dar ve uzun burna, bu coğrafik yapısından dolayı verilen ad, zamanla şimdiki söylenişine dönüştü.
| | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | BARIŞ MANÇO VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Haziran 1973 | İstanbul Camialtı tezgâhlarında "196" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 4227 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | 3 Mart 1999 | Vapurun "İnciburnu" olan ismi, yapılan törenin ardından; "Barış Manço" olarak değiştirildi. | 10 Haziran 1999 | Pendik Tersanesi'nde bakıma alınarak bakım onarım çalışmaları gerçekleştirilen ve ismi "Barış Manço" olarak değiştirilen vapurda, tamir sırasında makina dairesinde kaynak yapılırken, sıçrayan kıvılcımlar nedeniyle yangın çıktı. Yangın, Tersane İtfaiyesi ile Pendik İtfaiyesi ekipleri tarafından kısa sürede söndürüldü. Yangın sonucunda makine dairesinde küçük çapta maddi hasar oluştu. | 20 Temmuz 2001 | İlk defa sefere konulacak olan ve "Üsküdar-Kadıköy-Moda-Adalar" arasında haftasonları hizmet vermesi planlanan "Mehtaplı Geceler Gezi Seferleri" uygulaması için "Barış Manço" vapuru seçildi. Sonraki yıllarda program değiştirilerek, rotası Boğaziçi'ne doğru çevrildi. | BARIŞ MANÇO VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 13/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Aydın Sert - 19/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Prş 25 May 2006, 03:44
A/5 - 01 | EMİN KUL (M/S) | TEKNİK DETAYLARI (TECHNICAL DETAILS) | | Vapur Adı (Shipname) | Emin Kul | Kategori (Category) | A / 5 | Tescil Lim. (Reg.Port) | İstanbul | Eski Adı (Ex Name) | Bahçekapı | Klas (Class) | TL | Çağrı İşrt (İnvit.Sign) | TC5428 | İnşa Yılı (Cons.Year) | 1989 | İnşa Yeri (Const.Place) | TÜRKİYE | Tersane (Shipyard) | Haliç | İnşa No (Const.No) | 269 | Motorları (Motors) | 2 X Dizel | Makina (Machine) | Pendik Sulzer 5ASL | Motor Gücü (Mach.Pow.) | 2X1500 HP | Uskur (Screw) | Çift (Double) | Hızı (Speed) | 18 mil | DWT | 250 | GRT | 658 | NRT | 252 | Eni (Width) | 13.17 m. | Boyu (Length) | 78.40 m. | Su Kesimi (Draft) | 3.17 m. | Kapasite (Capst) Yaz | 2100 | Kapasite (Capst) Kış | 1684 | Durumu (Condition) | Faal (Active) | | BACASI | BAŞ İSMİ | ARKA İSMİ | KAPTAN KÖŞKÜ | CAN SİMİDİ | EMİN KUL İSMİNİN KÖKENİ | TAHLİSİYE SANDALI | |
Emin KUL: 1935 yılında dünyaya geldi. 1952 yılında çalışma hayatına gemi adamı olarak başlayan Kul, 27 yıl Denizciler Sendikası Başkanlığı görevinde bulundu. 1974-91 yılları arasında Türk-İş'te Yönetim Kurulu üyeliği, Başkanvekilliği ve Genel Sekteterlik görevlerinde bulunan Kul, daha sonra politikaya atıldı. Emin Kul 1991 yılında Mesut Yılmaz’ın daveti üzerine ANAP'a katıldı ve 1995 yılında yapılan seçimlerde İstanbul'dan milletvekili seçildi. Emin Kul, 1996 Aralık ayında ANAYOL Hükümeti'nde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yaptı. 25 Şubat 2004 tarihinde yaşamını yitirdi.
Vapurun ilk ismi olan “Bahçekapı adının iki ayrı kökeni ise şöyledir:
1. Haliç deniz surlarının ilk kapısıdır. Bizans döneminde şehrin sur kapıları akşam olunca tümüyle kapatılır, girmekte geç kalanlar ise geceleri sadece bu kapıdan Constantinopolis'e giriş yapabilirlerdi. Bu yüzden kapıya; "Bahçe Kapısı (Arka Kapı)" denilirdi.
2. Topkapı Sarayı'nın "bahçesi" olan "Gülhâne"ye yakın olduğu için, kapı bu adla anılmıştır.
| | ÖN GÖRÜNÜMÜ | İÇ KÜNYESİ | ÇAPASI | ART GÖRÜNÜMÜ | EMİN KUL VAPURUNUN KRONOLOJİSİ (SHIP CHRONOLOGY) | 1 Haziran 1989 | İstanbul Haliç tezgâhlarında "268" sıra numarasıyla inşası tamamlanarak, İstanbul Limanı'na 5816 sicil numarasıyla kaydı yapıldıktan sonra Şehirhatları bünyesinde hizmete girdi. | 9 Haziran 2001 | Şehirhatları'nda, yıllar sonra yeniden başlatılan "Lüks Mevki" uygulamasının ilk örneği; "Bahçekapı (Emin Kul)" vapurunda denendi. Vapurun alt kat arka kapalı salonu Lüks Mevki haline getirildi. Oturma grupları değiştirildi ve içine küçük çaplı bir de kitaplık eklendi. Uygulamanın 10 vapurda gerçekleştirileceği açıklandı. | 17 Haziran 2004 | "Bahçekapı" ismi, törenle; "Emin Kul" olarak değiştirildi. | EMİN KUL VAPURUNUN SİTEDE YERALAN DİĞER FOTOĞRAFLARI (OTHER PHOTOS) | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 13/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 10/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 15/05/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Simon Özcengiz - 11/02/2006 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 10/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Sadeceİlhan - 05/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 22/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): GaroVB - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 17/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Aydın Sert - 19/07/2004 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 12/08/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Emirhan Kula - 25/12/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Faruk Öncan - 20/09/2005 | Fotoğraf (Photographed by): Mustafa Erdinç - 18/07/2005 |
 |
Akın Kurtoğlu
|
|
|
|
|
|
|
|
|