Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
GkhanTR
3 yıl önce - Cum 11 Tem 2014, 18:46

Deniz kokuyormuş, deniz çok pismiş, kanalizasyon Körfeze boşalıyormuş. Durumun böyle olmadığının bir kanıtı. Yarım saat önce Konak Pier'de ki restorandan çektiğim bir fotoğraf. Belki kıyıda yüzlerce balık vardı. Denizde ki canlı çeşitliliği artıyor. Daha önce Büyükşehir Belediyesinin de paylaştığı su altı fotoğrafları vardı. Sevindirici görüntüler.


(+)


Mete_izm

3 yıl önce - Cmt 12 Tem 2014, 00:39

Körfezde biyolojik çeşitliliğin arttığı göz ardı edilemez bir gerçek zaten. Bunu kıyı balıkçılığının, şehrin geneline yayılan bir hobi halini alması da destekliyor. Gelgelelim, bazı bölgelerde hala körfeze lağım akıyor. Ayrıca, bazı kısımlarda aşırı denizanası kolonileri oluşmuş, bu da denizin bazı kısımlarda kirli olduğunun göstergesi (midye planktonları gibi). Görünüşe göre, ticaret gemilerinin denize sintine gibi atıklarını bırakmasının önüne son yıllarda geçilmiş gibi, sanırım arttırılan cezalar ve sahil güvenlik denetimleri yıldırıcı olmuş. Körfeze akan derelerin tamamen rehabilite edilmesi, evsel atıkların tamamen arıtma tesislerine yönlendirilmesi ve özellikle de İzmir Limanı'nın yük limanı olmaktan çıkıp sadece kruvaziyer limanı olarak kullanılması (ticaret limanının Çandarlı'ya taşınması) ve buna paralel olarak marinaların açılması ile daha mavi bir körfeze ulaşmak hayal olmayacaktır. Bir de Halkapınar bölgesindeki dayanılmaz kokuya kalıcı bir çözüm bulunursa da, İzmir deniz temizliğinde ülke çapında model olabilicektir. Özellikle arıtma anlamında yapılan yatırımlar başarılıdır.

GkhanTR
3 yıl önce - Pts 06 Ekm 2014, 13:52
Körfezin kumu “altın gibi”


Ege Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Körfez’den çıkarılacak kumun karayolu inşaatlarından hafif beton imalatına kadar pek çok alanda kullanılabileceğini ortaya koydu. E.Ü. Ziraat Fakültesi de daha önce yaptığı araştırmalar sonrasında körfez kumuna talip olmuştu. Ancak Büyükşehir Belediyesi, ÇED onayı gelmediği için körfezdeki dip tarama çalışmalarına başlayamıyor.

Alıntı:
“Yüzülebilir Körfez” hedefiyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ortaklığı ile yürüttüğü “İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi” kapsamındaki çalışmalarda, Körfez’den çıkan tarama malzemesinde ağır metale rastlanmaması, gözleri bu malzemenin nasıl değerlendirileceğine çevirdi. İZSU Genel Müdürlüğü, Körfez’in kuzeyinde açılacak sirkülasyon kanalından çıkacak tarama malzemesinin “ziraat ve inşaat” alanlarında kullanımını araştırmak amacıyla Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü ve Ziraat Fakültesi ile sözleşme imzaladı. Ziraat Fakültesi’nin tamamladığı çalışmanın sonuçları İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkililerini sevindirirken, bir sevindirici haber de Ege Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden geldi.

Çalışmalar 6 ay sürdü
Körfez’den çıkarılacak tarama malzemesinin inşaat uygulamalarında kullanılabilirliğini araştıran Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyeleri, yaptıkları araştırmalardan olumlu sonuçlar aldı. E.Ü. Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Geoteknik Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Selim Altun, Ulaştırma Bölümü Başkanı Doç. Dr. Perviz Ahmedzade ve Yapı Malzemeleri Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kambiz Ramyar başkanlığında üç farklı bölümden 11 kişilik ekiple yürütülen çalışmalar 6 ay sürdü. Bölümün laboratuvarlarında yapılan deneylerle tarama malzemesinin kullanım alanlarına yönelik kapsamlı araştırmalar yapıldı. Araştırma projesi kapsamında hazırlanan sonuç raporunda, malzemenin arazi düzenlemesinde, havza ve çukur dolgularında, arazi iyileştirmesinde, katı atık deponi sahaları üst örtü malzemesi, bent yapımında, yüzey dolgu zemini olarak kullanılabileceği belirtildi. Raporda bu malzemenin kıyı alanlarının rehabilite edilmesinde, plaj alanlarının oluşturulmasında, doğal yaşam adası oluşturmada, karayolu inşaatlarında yol temel malzemesi, ulaştırma alanında ince kum olarak yıkanmaya ihtiyaç olmadan kullanılabileceği belirtildi. Ayrıca çimento ile birleştirilerek hafif betonda; nem oranı, klorür içeriği ve taşıma giderleri sektör şartlarında makul seviyeye çekilirse de ham madde olarak çimento üretiminde de kullanılma potansiyeli olduğu vurgulandı.

İnşaat sektöründe kullanılabilir
Araştırma sonuçlarıyla ilgili bilgi veren Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı ve İnşaat Mühendisliği Bölümü Geoteknik Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Selim Altun, Körfez’den çıkacak tarama malzemesinin sağlığa zararlı bir atık olmadığını belirterek, “Kum ve kil içerikli bu malzemenin inşaat sektöründe değerlendirilmesine ilişkin kapsamlı bir çalışma yürüttük. Yaptığımız deneyler sonucunda elde ettiğimiz bilgilerde, bu maddeyi, özellikle geri dolgularda, yeni alanların iyileştirilmesinde tuzlu olarak dahi kullanabileceğimizi gördük. Başka maddelerle iyileştirildiğinde ise belli ölçülere kadar dayandığını keşfettik. Örneğin tuzdan arındırmadan kum olarak çeşitli beton uygulamalarında bu malzemeyi değerlendirebileceğimiz sonucuna vardık. Özellikle Körfez içerisinde yapılacak doğal adada bu malzemenin kullanımının mümkün olabileceğini düşünüyoruz. Sedde yapımı ve katı atık deponi alanlarında üst örtü malzemesi olarak bu malzemeyi kullanabiliriz. Araştırmalarımızda önemli ölçüde başarılı sonuçlara ulaştık” dedi.

Ziraat Fakültesi talip oldu
Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nin hazırladığı “İzmir Körfezi Tarama Malzemesinin Tarımsal Amaçlı Kazanımına Yönelik Araştırma Projesi” sonuç raporu da Körfez kumuyla ilgili olumlu sonuçlar verdi. Üniversite’nin serasında Körfez kumu kullanılarak dikilen sardunya, menekşe ve nergisler kısa sürede çiçeklenince, üniversite de hemen harekete geçti ve Araştırma-Uygulama Çiftliği ile ıslah alanlarında kullanmak üzere körfez kumuna talip oldu. Ziraat Fakültesi akademisyenleri de Körfez kumunun sulak alan veya deniz içinde ada oluşturulmasında, adanın ağaçlandırılmasında, maden ve taş ocaklarının onarımında, eğimli alanların düzenlenmesinde değerlendirilebileceğini ortaya koydu.

ÇED bekliyoruz
Körfez’in güney aksı boyunca açılacak olan navigasyon kanalı ile Körfez’e temiz su girişi artacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Kuzey aksında oluşturulacağı sirkülasyon kanalı da bu bölgedeki akıntı hızlarını artıracak. Su kalitesi ve biyolojik çeşitlilik iyileştirilirken, İzmir Limanı’nın kapasitesi de artacak ve yeni nesil gemilere hizmet vermeye başlayarak ana liman olma statüsüne kavuşacak. ÇED sürecinin tamamlanmasının ardından çalışmalar başlayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, giderek sığlaşan İzmir Körfezi’ni kurtarmak, Körfez’de denize girilebilmesini sağlamak amacıyla bu projeye büyük önem veriyor.















alvardar

3 yıl önce - Sal 07 Ekm 2014, 00:24

Halkapınar ve Şaraphane'nin olduğu bölge ne alemde?

ZaferB66
3 yıl önce - Pts 10 Ksm 2014, 16:36

Çevre Bakanlığı halâ izin vermemiş.

http://i.milliyet.com.tr/Orjinal/2014/11/09/mle-1 ...37208.Jpeg


Misafir fbb

3 yıl önce - Sal 11 Ksm 2014, 18:53

Bu saatten sonra kimse merkezi iktidarın yerel konularda dahi ne kadar partizanca davrandığı ortaya çıkmasından sonra bunun aksini söylemesin. Haydi bakalım..Sn. Delican'ı bu konuda kendi partisinde gerekli izinler için kulis yapmaya çağırıyoruz.. Bu arada SOCAR-Aliağa lobisinin de bu işte parmağı olabileceğini düşünüyorum. Maersk in ciddi bir yatırımı var bölgede. Alsancak'ın kapasite artışı işlerine gelmez.



ibrahim eraybat

2 yıl önce - Pts 06 Nis 2015, 18:15


(+)

İzmir Körfez temizliği için çalışmaları, bir süpürge gemisi


Misafir 775

2 yıl önce - Prş 16 Nis 2015, 14:23

Alıntı:
Büyükşehir’e Körfez’de ÇED şoku!


‘Yüzülebilir Körfez’ hedefinin en önemli adamı olan Körfez dip taramasına başlanması için bakanlığa sunulan ÇED raporuna 3 gerekçeyle ret geldi.


2 yıldır büyükşehir bu kararı beklerken ret kararı vermek. Taş ocaklarına, AVM'lere, şehrin göbeğindeki Konak Tüneli'ne ÇED'e gerek yok diyenler, çevre yatırımına ret veriyorlar. 2 yıldır bunun için mi beklediniz?


gürkan1723
2 yıl önce - Prş 16 Nis 2015, 17:04

İZSU’dan “Körfez’e ÇED” açıklaması: “Süreç devam ediyor”

İZSU Genel Müdürlüğü, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD Genel Müdürlüğü’nün birlikte yürüteceği “İzmir Körfezi ve İzmir Limanı Rehabilitasyon Projesi”ne ilişkin hazırlanan ÇED raporuna Bakanlığın “ret kararı” verdiği yönündeki haberler üzerine bir açıklama yaptı. İzmir Körfezi’nin su kalitesinin korunması, iyileştirilmesi ve karasallaşmanın önüne geçilmesi ile İzmir Limanı’nın kapasitesinin artırılmasını hedefleyen projede ÇED sürecinin “halen devam ettiğini” belirten İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri, “Yüklenici firma tarafından hazırlanan ÇED raporu, 15 Mayıs 2013 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu. ÇED Genel Müdürlüğü, son olarak Şubat 2015 tarihli yazısında Çamaltı Tuzlası içinde yer alan atıl alana tarama malzemesinin dökülmesi, Gediz Deltası Sulak Alan Revize Planı’nın tescili ve Ragıp Paşa Dalyanı kalıntılarındaki dip taraması ile ilgili konularda eksiklerin tamamlanarak Bakanlığa sunulmasını talep etmiştir. 6 Mart tarihinde ÇED Genel Müdürlüğü’ne konu ile ilgili detaylı bilgiler belgelerle sunulmuş, 16 Nisan tarihinde de toplantı talep edilmiştir. Bugün gerçekleşecek toplantıda İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu (İDK) Toplantısı için tarih verilmesi beklenmektedir. Yapılacak ikinci İDK toplantısında ÇED kararı verilecektir”.
https://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/13301/tr


alvardar

2 yıl önce - Cum 17 Nis 2015, 18:23

Yaz geliyor. Bakalım kokacak mı yine körfez?



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet