Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Gaziemir
« önceki   1234 ... 161718   sonraki »

ANA SAYFA -> İZMİR
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
otr76

11 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 15:11
gaziemir


evet bu cami yenı sayılır;zaten bu caminin cevresıde gaziemirin yenı yerleşim alanlarından;
kocaman bırde park var;


yılmaz büktel

11 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 15:46

Alıntı:
29 Ekim'de üç arkadaş eski Gaziemir - Seydiköy kayıp demiryolu hattının izini sürmüştük. İzlenimler şu adrestedir


berent arkadaşımız kaybolmaya yüz tutmuş gaziemir-seydiköy hattının kalıntılarını arkadaşları ile birlikte kayıt altına alarak çok iyi bir iş başarmış.
Seydiköy adını, trenlerdeki seydiköy-alsancak-seydiköy levhasını iyi hatırlarım. seferler kalkınca levhada sediköyün yerini gaziemir aldı.
merak ediyorum, eskiler doğal olarak bilir ama bugün gaziemirde seydiköy adı telaffuz ediliyor mu.

Kaybolmakta olan hatta gelince: berentin yazdıklarında da belirttiği gibi gaziemirde köprülerin altından çok sular akmış, eskiyi görenin bugünkü gaziemiri tanıması olanaksız. Benim eskiden tek hatırladığım, izmir aydın yolundan sağa dönünce köyün merkezine gidildiği idi. bugün sadece bu yol doğrultu olarak var. bir de beren ve arkadaşlarının izini sürdüğü demiryolu hattı.
bugün anadoluda herhangi bir kentten farksız, özelliksiz bir görünüme sahip gaziemirde, bence bu hat korunmalı, ihya edilmeli. baksanıza fotoğraflara, rayları ve traversleri ile bugün bile ne heyecan verici duruyor.

Hatta biraz aşırıya gidip çılgınca bir önerimde olacak: eskiden izmir fuarında, bugün koşu-yürüyüş pisti olarak kullanılan alanda dar hat üzerinde çalışan minyatür bir tren vardı. Fuar zamanı tüm izmirli çocukların olduğu gibi benim de arzum o trene binmek olurdu ve defalarca binmiştim.
İşte ihya edilecek yol üzerinde böyle bir eğlence trenide çalıştırılabilir gibime geliyor. kimbilir zaten artık hiç zevk vermeyen fuar alanının ilgisi, bu tren sayesinde gaziemir e dönebilir. gaziemir de benzeri anadolu kasabalarından ayrılır.


berent
11 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 22:16

Yılmaz abinin fikri düşünülebilir. Önemli olan burada özgünlüktür. Gaziemir ile eski Seydiköy istasyonu arasında işleyecek minyatür bir tren hem Gaziemir'e değişik bir hava verecek hem de (maalesef) benzeri arasındaki binlerce ilçeden bir yönüyle de olsa farklılaşacaktır. Aynı şey Buca'daki eski cemiryolu için de düşünülebilir. Gerçi Buca'daki alan tramvay hattı olarak daha faydalı olacaktır. Ama tabii Cemil Şeboy faktörünü de düşünmek lazım. Nedense eski demiryolunu karayolu yapmak istiyor. Yapabilir, ama bakalım o zaman Buca'dan geriye levanten köşkleri dışında Buca'ya ait ne kalacak.

Belki bazılarınız bana kızacak ama Şevket Süreyya Aydemir'in bir lafı var. Meali şöyle: "Uygarlık adına bir şeyler yapmalıyız, yoksa tarihte bıraktığımız kanlı bir izden başkabir şey olamaz". Gerçekten de ara sıra düşünürüm, acaba gerçekten geride kanlı bir izden başka bir şey bırakmadık mı.  Anlaşılan belediye başkanlarımız da gerilerinde asfalttan ve yıkımdan başka biz iz bırakmayı düşünmüyorlar.



otr76

11 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 00:55

uzulerek soyluyorum kı bunun için artık cok gec;ilkokula gıderken hatırlıyorum o trnı ve rayları...
rayların seydıkoy e uzanan hattı boyunca eskı rum evlerı vardı sımdı hepsı beton yığını...tum ozellıgını kaybettı


metin canbalaban

11 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 18:42



(+)




sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR