Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkince

13 yıl önce - Cum 16 Arl 2005, 09:21
Şehiriçi Servis Araçları (Personel ve Öğrenci Taşımacılığı)


Ulaşım Bölümümüzde ardı ardına enfes konu başlıkları açılmaya başlandı. Konuların işlenişi aramıza yeni aktılan arkadaşlarımız ve çok değerli büyüğümüz sevgili Akın KURTOĞLU vasıtası ile doyumsuz bir düzeyde...

Madem ki ulaşım, o halde şehiriçi personel ve öğrenci taşımacılığı taşıtlarını ihmal edemezdik. Konu ile ilgili aklıma gelen başlıkları sıralayacak olursam...

Şöför profili,

Çevreyi yüksek emisyon gazları ile J9 türünden kirleten araçları,  

yada tam aksine çok seri ve yüksek olmalarının avantajı ile işe gitme keyfini yaşatan araçları,

bir de bu avantajı sizin arabanızıdan içeri girecek derecede kötüyü kullanan şark kurnazı şöförlerini,  

iş çıkışında beklerken  kuyrukta sıralanarak  Akşam saatlerinde trafiği daha da felç etmeleri unsurları ile (Eminönü ve MAslak)

Yada sıcacık evinizin önünden fabrikanızın kapısına kadar bırakması böylelikle çamur, terleme yada üşüme  gibi kavramlardan uzaklaştırmasını

içerisinde extra sabah uykusu sunma olanağı ile,  

nice küçük aşkların bir numaralı platformu,  

okul servislerini,

servis çekmek kabilinden türlü servisçi jargonunu,

işleyebiliriz.


En son cenkince tarafından Cum 16 Arl 2005, 16:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Cum 16 Arl 2005, 13:52
Servis Araçları Resimleri










Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 16:03
Turizm Servis Minibüsleri


Turistik servis minibüs ve midibüsleri

 

 



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 23:01
Otogar Servis Araçları


Şehirlerarası otobüs firmalarının İstanbul'un çeşitli semtlerinden otogarlara servis araçlarından örnekler:

Mercedes Sprinter

 

Otoyol M23

 

Otokar Sultan 145S

 


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 25 May 2006, 21:09

Nesli tükenmeye başlayan servis otolarımızdan Beykoz Belediyesi'nin, İETT'nin 93 model 25 aracının da modeli olan Otoyol Iveco M24 midibüs

 


 



simon

13 yıl önce - Cmt 05 Ağu 2006, 17:22

İşte size değişik bir servis aracı; Mercedes O 309 (Otomarsan)


(+)


ümit 806

13 yıl önce - Çrş 23 Ağu 2006, 09:48

Yıldız Teknik Üniversitesi'nin otobüslerinden birisi. 34 ESZ 77. Şehirlerarası otobüsten bozma olmadığı için bu başlığa gönderdim.


(+)


YTÜ'nün bir BMC'si bir de aynı bu yukarıdakine benzeyen 34 AC 0305 plakalı bir otobüsü var benim görebildiğim.

Eskiden bu marka (OTOKAR ?) Özel Halk Otobüsleri de vardı. Bu otobüslerin kapıları ve kapı parçaları MAN SL200'lerinki ile aynı olduğundan ve sayıları az olduğundan geldiklerinde hep binmeye gayret ederdim. Ön kapıları geniş iki kanatlı olan bu otobüslerin orta ve arka kapılarında bir standart olmazdı. Kimisinde Orta kapı dört ince kanatlı, arka kapı ön kapı gibi kalın iki kanatlı (Solo MAN İETT otobüsleri gibi), kimisinde de orta kapı iki, arka kapı dört kanatlı olurdu. 34 AC 0305'in resmini burada bulamadım, evde arayıp bulursam gönderebilirim.



M.Ali Sade
13 yıl önce - Çrş 23 Ağu 2006, 11:34

Otokar bir zaman Ford D1210 kamyon motor ve aktarma organlarını kullanarak yanılmıyorsam 1986-87 yıllarıydı,bu otobüslerden üretti.Üzerlerinde de o yıllarda piyasada olan diğer araçların malzemelerinden bir kokteyl yaparak kullandı.

Bu otobüslerden DMO (Devlet Malzeme Ofisi)kanalıyla özellikle devlet daireleri ve askeriyeye bayağı satıldı.Ama her zaman olduğu gibi aracın ne öncesi ne de sonrası olmadığından yok olup gittiler.

Bu otobüslerin tek olumlu tarafı Ford yürüyen/yürüten aksamını kullanmalarından dolayı yedek parça ve servis imkanlarının kolaylığıydı.

Burada çok ince bir ayrıntı vereceğim.Ford D 1210/1211 modelinden sonra piyasaya  Cargo modeli bir kamyon verdi.Yeni üretime geçince ,elinde kalan D 1210 malzemeleri ile  bir yan değerlendirme yapılmış gibi de insanda bir his uyandırıyor.Karar sizlerin.

Herkese selamlar...


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 23 Ağu 2006, 12:41

Alıntı:
..Eskiden bu marka OTOKAR Özel Halk Otobüsleri de vardı.

Bu otobüslerin tipi Otokar 131 11B idi,
Otokar'ın websayfasında Otokar'ın 40 yıl boyunca ürettiği araçlar içinde listeleniyor.

http://www.turkcadcam.net/rapor/otokar-sultan/index.html

Alıntı:
Otokar, Türk otomotiv sanayinin en eski şirketlerinden biridir. "Magirus-Deutz" lisansı altında otobüs üretimine başlayan, Türkiye'de belli bir döneme ismini vurmuş 'Apollo', 'Magirus' otobüsleri ile tanınan Otokar, bir bankanın satışıyla Koç Grubu'na geçmiş ve 1970'den itibaren de tamamen kendi dizayn ettiği araçlar üzerine konsantre olarak imalatını sürdürmüştür.

Bugün İstanbul'da nerdeyse her gün 1 ila 2 milyon civarında insan taşıyan minibüsleri Otokar üretmektedir.

1984'lü yıllarda tekrar otobüsçülüğe dönerek, "131-11B" adı verilen tamamen Otokar lisansıyla otobüs imalatı başlamıştır. Askeri işlerdeki büyüme nedeniyle otobüsçülüğe ara verilmiş; askeri işlere ağırlık verilmiştir. Otobüsçülük kısa bir süre bırakılmış, ancak 2002'de tekrar Otokar dizaynı küçük otobüsler üretilmeye başlanmıştır.


Ümit'in mesajında bahsettiği halk otobüslerinin siteye daha önce bazı fotoğrafları yüklenmişti:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=204301#204301
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr76/fatih_kocaoglu ...G_4054.jpg

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=205281#205281
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr76/fatih_kocaoglu ...arrkar.jpg

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=247871#247871
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr83/fatih_kocaoglu ...otokar.jpg


Sedat_85g

13 yıl önce - Prş 24 Ağu 2006, 18:30

Türkiyede'ki ulaşım sülüklerinden biri olan bu araçlar (Minibüs ve Dolmuşlar gibi) trafigin kilitlenmesine neden oluyor.

Özellikle iş çıkışlarında Gayrettepe ve Zincirlikuyu trafigini kilitleyen bu araçlara karşı bu caddelerde 2 3 trafij polisi birden kontrol etmeye çalışmakta ancak 15 20 dk da 100 mt mesafeyi katetmemizi engelleyememekteler...

Tek çözüm tamemen belediyeye ait olan İETT keşke çalışanlar da anlasa....



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM