1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1  |
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 15:03
[İST-A1.24] - İETT - Prestij Hatları
"İETT Prestij Hatları"nı yeniden tanımlamakta fayda var:
- Kalkış ve varış noktaları genellikle şehrin merkez semtleri içinde kalan,
- Güzergâhları şehrin iş bölgelerinden, merkezî, çekici ya da eski semtlerinden geçen,
- Takip ettiği güzergâh körüklü otobüs işlemeye elverişli derecede nisbeten düz olan,
- Kuruluşları oldukça eskiye dayanan,
- Hat numaraları ve güzergâhları, açıldığından beri değişmeyen ya da çok az değişikliğe uğrayan,
- Kalkış ve varış noktaları ileri-geri ötelenmeyen, mümkün mertebe sabit kalan,
- Hat numaraları genellikle türevsiz olan (ana numara),
- Güzergâhları itibarıyla Omurga kabul edilen,
- Kalkış frekansları kısa aralıklı belirlenen,
- Servislerinde İETT otobüsü çalışan (ÖHO'larla ortak da olabilir),
- Gece 24:00'e kadar servisleri devam eden,
hatlardır.
- İETT'nin hayata yeni geçirdiği örnek uygulamaları, ilk önce bu tür pilot hatlarda denenir (Gece seferleri (1970'ler), Paralı sistem (1980'ler), Tek/çift bilet (1990'lar) vs...).
- Yeni kapalı durak örnekleri, öncelikle bu tür prestij hatlarının geçtiği yollara monte edilir.
- Yeni alınan otobüsler, ilk önce bu hatlara verilir.
- Diğer hat numaraları bunlardan türetilir.
Akın KURTOĞLU
|
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 17:57
ANADOLU YAKASI PRESTİJ HATLARI | HAT NO | HATTIN TANIMI | AÇILDIĞI YIL | SAHA | 2 | Üsküdar-Üstbostancı | . | C | 4 | Kadıköy-Bostancı | 1947 | C | 10(B) | Kadıköy-Bostancı | 1958 | C | 12 | Kadıköy-Üsküdar | 1947 | C | 12A | Kadıköy-Üsküdar | 1970 | C | 12H | Kadıköy-Harem-Üsküdar | . | C | 15 | Üsküdar-Beykoz | 1957 | C | 15F | Kadıköy-Beykoz | . | C | AVRUPA YAKASI PRESTİJ HATLARI | HAT NO | HATTIN TANIMI | AÇILDIĞI YIL | SAHA | 22 | Eminönü-Emirgân (İstinye) | 1951 | B | 25(E) | Eminönü-Sarıyer | Haziran 1969 | B | 28 | Edirnekapı-Beşiktaş | 1954 | A-B | 28T | Topkapı-Beşiktaş | 1993 | A-B | 30A | Beşiktaş-Mecidiyeköy | 1995 | B | 30M | Beşiktaş-Mecidiyeköy | 26 Ağustos 1991 | B | 35 | Eminönü-Kocamustafapaşa | 1942 | A | 35C | Taksim-Kocamustafapaşa | 1979 | A-B | 40 | Taksim-Sarıyer | 1948 | B | 40T | Taksim-Emirgân (İstinye) | 1956 | B | 41 | 4.Levend Metro-Sarıyer | 1957 | B | 43R | Eminönü-Rumelihisarüstü | 1968 | B | 56 | Esentepe-Adliye | 1966 | A-B | 61B | Taksim-Bayazıd | 10 Temmuz 1992 | A-B | 69A | Yenikapı-Mecidiyeköy | 1969 | A-B | 73 | Mecidiyeköy-Yenibosna Metro | Temmuz 1998 | A-B | 75 | Mecidiyeköy-Topkapı (Davutpaşa) | 1978 | A-B | 77 | Yenikapı-Mecidiyeköy (Şişli) | 1979 | B | 81 | Eminönü-Yeşilköy | Haziran 1969 | A | 82 | Eminönü-Yenibosna Metro | . | A | 82B | Bayazıd-Yenibosna Metro | . | A | 83 | Taksim-Topkapı | 1975 | A-B | 83MT | Taksim-Aksaray Metro | . | A-B | 85 | Mecidiyeköy-Bakırköy | 1979 | A-B | 85M | Mecidiyeköy-Yenibosna Metro | 1 Haziran 1997 | A-B | 87 | Taksim-Edirnekapı | 1969 | A-B | AVRUPA-ANADOLU YAKASI KÖPRÜ GEÇİŞLİ PRESTİJ HATLARI | HAT NO | HATTIN TANIMI | AÇILDIĞI YIL | SAHA | 110 | Taksim-Beşiktaş-Kadıköy | 1979 | B-C | 112 | Taksim-Beşiktaş-Üstbostancı | 1979 | B-C | 120 | Mecidiyeköy-Kadıköy | 1979 | B-C | 125 | Kadıköy-Rumelihisarüstü | 1980 | B-C | 127 | Kadıköy-Topkapı | Nisan 1985 | A-C | 128 | Mecidiyeköy-Üstbostancı | 1986 | B-C |
 |
nerminkumbar
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 18:56
Akın Bey Hatları çok güzel seçmişsiniz özellikle Anadolu yakası için , prestij Hatlarına ilaveten 16A yerine 21A Prestiji daha bolll bir hat olarak tanımlayabiliriz ilaveten 21U Uğurmumcu - Kadıköy yine aynı şekilde prestijli hatlardan sayılır Anadolu yakasında !
Asya - Avrupa geçişli Hatlarda en prestijli Hat ise 202 Bostancı - Taksim olsagerek ! Mavi kart - aylık kart - paso vs. geçmez
|
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 19:01
Ayşe Hanım,
Avrupa ve Anadolu yakasında, en üstteki kriterlere birebir (ya da mümkün mertebe) uygun olan İETT Prestij hatlarını fikirbirliği içinde tarayarak, bu listeye ekleyecek/çıkaracak ve olabilen en gerçekçi tabloyu oluşturmaya çalışacağız hep birlikte... Öneriniz için teşekkür ederim. Fikirler ve tepkilere uygun olarak, burada mesajları öncelikle bir süre biriktirelim. En sonunda listeyi güncelleriz...
|
 |
Aytac_yolas
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 20:32
21A Kadıköy - Kartal hattının da prestij hatlara dahil olduğunu düşünüyorum.Daima yeni otobüslerin kullanıldığı, merkezi yollardan geçen, ara sokaklara dalmayan ve çok sayıda insan taşıyan bir hat.
|
 |
Aytac_yolas
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 20:36
Ayşe Hanım, 16A'nın bir prestij hat olduğuna katılıyorum.Ancak bu hatta neden Ikarusların çalıştığını anlamak mümkün değil.Daha dandik hatlara Mercedesler verilirken bu hatta verilmiyor.
16 hattı da prestij sayılabilir mi bilmiyorum ancak Minibüs Yolu - Bağdat Caddesi'ni izlediği için sayılabilir belki.Ancak sadece ÖHO'nin çalıştığını da belirteyim.
|
 |
kutlay34
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 22:15
17'nin prestij hat olduğunu yeni öğrendim... Zaten Mercedes o345(belki de citaro çalışacak) çalışıyor. KADIKÖY-MALTEPE-KARTAL-PENDİK ilçe merkezlerini birbirine bağlıyor. bence bu bakımından prestij hat mı??? Evet... Ama güzergahını sormayın... Minibüs yolu... Bu işte bence 17'nin en büyük eksisi...
|
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 22:24
Arkadaşlar.. En üstteki 11 kriterin kaçını sağladığını gösteren bir tabela hazırlayayım ben gece. Yarın bunları teker teker kodlarız. +/- diye... Kaçını sağlıyor diye. Sonuca göre, diyelim en az +5 kriteri sağlayanlar Prestij Hattı olarak dururlar. Ayrıca, Ayşe Hanım'ın ve diğer arkadaşların ekleyecekleri önemli hatları da bu süzgeçten geçiririz.
Kutlayy, 17 ise, en eski İETT hatlarından biridir. İlk numarası 4P'dir. Düz bir güzergâh izler. Kalkış periyodu sıktır. vs...
Akın KURTOĞLU
|
 |
Mustafa Noyan
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 22:34
1 KADIKÖY- B.ÇAMLICA
11A ÜSKÜDAR- ALEMDAR
14 KADIKÖY- SARIGAZİ
15C ÜSKÜDAR-KÜPLÜCE-FERAH MAH
26 EMİNÖNÜ-DİKİLİTAŞ
70KE KURTULUŞ EMİNÖNÜ
80 YEDİKULE-EMİNÖNÜ
90 DRAMAN-EMİNÖNÜ
93-EMİNÖNÜ-YEŞİLTEPE-ZEYTİNBURNU
94-EMİNÖNÜ-BAKIRKÖY OSMANİYE-ADLİYE
99 EMİNÖNÜ-ALİBEYKÖY- AKŞEMSETTİN MAH
|
 |
selim_
16 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 22:47
kasım 2003'te açılmış olsa da kısa sürede tutulan 129BT'nin de bu kriterlerin çoğunu karşıladığını düşünüyorum. Günde 120 küsur sefer yapıyor.
|
 |
sayfa 1  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|
| |