Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Neden yerli otomobil üretmiyoruz?
« önceki   123 ... 8910 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 9
Semih Yaşar

15 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 09:50
yerli araba


Alıntı:
Araba üretiriz , kaporta dış aksam şasi yapabiliriz ama aktarma organı şanzıman ve motor dizel motorlar için yakıt pompası, yakıt enjektörü , benzinli motor için injeksiyon , beyin gibi hayati önem arz eden mekanizmaları nasıl üretebileceğimiz de kendimize sormamız gereken çok önemli bir soru...


Bu saydıklarınızın elektronik beyin hariç hepsi Türkiye'de üretiliyor.
Ford'un İnönü Fabrikasını gidip gezin, motor ve şanzıman nasıl üretiliyor görebilirsiniz, Döktaş'ta
motor blokları dökülür, Bursa'daki Bosch Enjektör fabrikasında en kaliteli enjektörler üretilir ayrıca
yüz milyonlarca dolarlık yatırımlarla fabrikanın kapasitesi büyütülüyor.


M.Ali Sade
15 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 13:00

Bir otomobil üretebilmek, bütün parçalarını illa ki kendiniz üreteceksiniz demek değildir.

Otomobil değil bütün araçlar için bu böyledir,elektrik sistemleri,gösterge sistemleri,fren sistemleri,turbo sistemleri,yakıt sistemleri,aktarma sistemleri mutlaka bu işin uzmanı olmuş firmalar tarafından üretilir.Biz her şeyi yapıyoruz ama beynini yapamıyoruz düşüncesi o yüzden pek doğru değil.

Bir aracı üretebilmek için önce,bu modelden beklenen özellikler belirlendikten sonra, tasarımının yapılıp bu özellikleri karşılayacak ekipmanlarının, her sistem için, tabiri caizse "taşaron firmalara" verilmesi gerekir.

Yoksa Mercedes-Benz bile ürettiği araçlarında Wabco fren sistemini,Voith retarderini,VDO gösterge tablosunu,ZF dingil ve şanzumanlarını,Bosch elektrik sistemlerini kullanmıyor mu?Kendisinin ürettiği sistemler de bir kaç kalemi geçmez.Ama o aracın tasarımı Mercedes'e aittir.O araçtan beklenen performans değerleri Mercedes'e aittir.

Bu kadar traştan sonra  biz neden yerli otomobil üretmiyoruz sorusuna cevap verecek olursak;bence bu işlere atılmak için çok geç kalındığından ve bu pasta Dünya üzerinde bir güzel paylaşıldığından bizim yerli bir otomobil üretebilmemiz mümkün değil gibi duruyor.

Hadi biz üretmiyoruz,koskoca İngiltere bile bu işleri tamamen terk etti.En son olarak duyduğum,yılların markası Lotus bile Malezya Proton'a satıldıktan sonra bizim üretebildiğimiz yerli bir marka olmaması doğaldır gibime geliyor.

Bir de şunu da göz ardı etmemek lazım;böyle bir otomobil üretilse bile , piyasadaki emsalleri ile rekabet şansı ne kadar olur,herşeye kulp takmaya meraklı dış kaynaklı basın ve azınlıkta da olsa  bazı uzmanlarımız bu arabalar için kim neler söyleyerek baltalarlar o tarafı meçhul.

Ondan dolayıdır ki, mevcut sanayiimizin ürettiği ve bizim olmasa da, onca insanımıza direkt ya da dolaylı olarak iş imkanı sağlayan otomobillerimize sahip çıkalım daha iyi.

Herkese selamlar...


Semih Yaşar

15 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 13:09
Yerli otomotiv sanayi


Otomotivde uygulanabilecek en doğru strateji bana göre yan sanayinin büyütülmesidir.
Türkiye'deki üretim ortamı nekadar iyi olursa okadar fazla yatırım Türkiye'ye gelir.
Otomobildeki katma değerin çoğunu yan sanayinin ürettiği parça ve sistemler oluşturur,
Mehmet Ali Beyin çok güzel ifade ettiği gibi Ana Sanayi dış tasarımı yapar ve performans
ve kalite hedeflerini koyar , daha sonra bu hedeflere uygun alt sistemler otomobil için yan sanayide üretilir. Bazı büyük yan sanayiler okadar ileri düzeydedir ki alt sistemlerin tasarımını da
kendileri yaparlar.
Bu nedenle büyük yan sanayilerin Türkiye'de yatırım yapması ve Yerli yan sanayicileri de
büyümesi çok önemlidir, esas istihdam buralarda sağlanıyor.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 13:23
Araba değil otomobil


Arkadaşlar,

Artık otomotiv sıradan bir teknoloji ve Türkiye de buna fazlasıyla sahip. Ancak bir otomobili ampulünden civatasına, sacından motoruna tamamen Türkiye imkanları ile üretelim diyorsanız bu çok zor, buna otomotiv teknolojisine yıllar önce sahip olan ülkeler bile kalkışmıyor artık.

Örneğin enjektör, bugün Türkiye'de BOSCH üretiyor hem de milyonlar mertebesinde ve neredeyse Avrupa'nın tüm üreticilerine satıyor. Şimdi böyle bir tesise sadece kendi otomobilinizde kullanmak için üretim yaptıracaksanız ya  milyon nertebesinde araç üretmelisiniz, ya da fazla enjektör kapasitenizi pazarlamalısınız ki makul maliyet ile bir otomobil üretip kabul edilebilir bir fiyata satın. Gördüğünüz gibi sorun  daha son ürüne gelmeden ara üründe başlıyor. Şimdi Cristophe Colombe'luğa soyunmanın alemi yok, yalnız bizim için değil tüm dünya için geçerli bu. Artık üreticiler  en ucuz ve sağlam ara ürünü  nereden buluyorsa onu alıyorlar. Birbirine rakip üreticiler, birbirine rakip yan sanayicileri birleşmeye zorluyorlar, ortaya çıkan şirketlere ortak oluyorlar kaliteli ve ucuz parça bulabilmek için. Gurur ve sevinçle belirteyim ki bunların arasında bir çok yan sanayi kuruluşumuz da var.

Bu durumda kalkıp neden otomobil üretmiyoruz sorusu çok anlamlı değil, zaten üretiyoruz. Ama artık hangi ülke olursa olsun "yerli otomobil" diye bir kavram kalmadı. Artık Alman, Fransız üretimi otomobil yok, Alman, Fransız markası var. Neden Türk markası yok diye belki sorulabilir, onun da cevabını pazarlamacılar versin mühendis olarak benim uzmanlık alanım üretim ve maliyetle sınırlı.

Aslında kafamızı neden otomobil üretmiyoruz yerine neden ucuz ve yeterli enerji üretmiyoruza taksak bir çok üretim ve maliyet sorunumuz çözülecek.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


hakan_1970
15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 16:37

Neden yerli otomobil yapamadığımızın en basit cevabı;
otomobil üretme-satma yatırım ve işletme maliyetleri ile üzerine alınacak risklerden çok daha kolay şekilde va daha karlı olarak başka sektörlerde para kazanılabiliyor olmasıdır (örneğin inşaat-konut sektörü).
Biraz daha derine inersek, otomobil üretiminde dünyadaki firma çeşitliliğine bakarsak yıllar içinde azaldığını görüyoruz. Büyük ve daha rekabetçi olan, bir süre sonra daha küçüğünü bir şekilde ya satın alıyor, ya rekabetçi olamayan batıyor, ya da birleşiyorlar.
Otomotivde (aslında tüm sektörlerde) büyük olmak çok önemli. Çünkü satınalma fiyatı, üretim maliyetleri, servis ve diğer tüm giderlerin birim oto başına mümkün mertebe düşük olması gerekiyor ki, satış fiyatınız rekabetçi olsun.
Diğer önemli unsurlar kalite ve yenilikçilikle desteklenmesi gereken "marka" olabilme.
Maalesef kişisel görüşüm yerli tasarım otomobil için geç kalmış durumdayız.
Bunun için maliyet avantajımız olmadığı gibi (Çin'le kıyaslayınca) yenilikçi yanımız da ne yazık ki zayıf kalıyor.
Petrol yakıtlı otomobilde treni kaçmadan yakalayan bir G.Kore firması var. Ardından da maliyet avantajları ile Çin firmaları sektörü zorlayacak görünüyor.
Bütün bunlara rağmen Türkiye'nin hala bir şansı var. Çünkü otomotiv sektöründe yakında önemli bir değişiklik olmak zorunda. Petrolün giderek değerlenmesi nedeniyle, yakıt mutlaka değişmek zorunda. İşte bu noktada, petrole alternatif enerji kaynağı ile çalışan en ekonomik ve "satılabilir " otomobil motorunu ilk yapan bir anda öne geçecek. Çünkü bunun üzerine yolda gidebilen estetik bir kaporta uyduracak teknolojiye zaten sahibiz. Bunu ilk yapan biz olabilirsek şansımız var. Aslında petrole olan bağımlılığımız göz önüne alındığında bunu ilk başaranlardan biri olmak zorundayız da. Ancak bu alanda da yanılmıyorsam en ileride olan firma dünya devi olan bir Japon otomobil firması.



Başdoğan

15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 21:14
Karsan, ABD VE Kanada'ya taksi üretecek


Karsan, ABD VE Kanada'ya taksi üretecek  
Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş, ABD ve Kanada'ya ihraç edilmek üzere taksi üretecek. Yeni projeyle ek istihdam da yaratılacak.



Karsan'dan yapılan açıklamaya göre, Karsan, ABD ve Kanada'da da satılmak üzere tasarlanan yeni bir taksi modelinin nihai mühendislik çalışmalarını tamamlamak ve 10 yıl süreyle Bursa'daki fabrikasında üretip ABD'ye ihraç etmek üzere bir mutabakat metni (Memorandum of Understanding-Mou) imzaladı.

İmzalanan mutabakat metnine göre, ABD'ye yılda ortalama 20 bin adet taksi ihraç edecek olan Karsan, bu yeni projesiyle yılda ortalama 400 milyon dolar ihracat geliri elde edecek.

Bir Amerikan mühendislik şirketi tarafından ilk prototipi Eylül 2006'da hazırlanan ve en son geçtiğimiz Nisan ayında New York Auto Show'da sergilenen yeni nesil “Standard Taxi” modelinin; güvenlik, konfor, yenilikçi dizaynı, bedensel engelli yolcuların rahat kullanımına yönelik tasarımıyla ön plana çıktığı kaydedildi.

Açıklamada, “Halen 54 milyon bedensel engelinin yaşadığı ABD'de, Standard Taxi bedensel engellilerin rahat yolculuk yapabilmesi için tasarlanmış ilk özel araç olma özelliğine sahip...” denildi.

Açıklamada, Standard Taxi'nin yaratıcı ortaklarının, US News, Daily News, Fast Company gibi medya şirketlerini yaratan ve yöneten Fred Drasner ve Chicago ve New York'un büyük taksi filolarının sahibi Pat Corrigan olduğu belirtilirken, toplam 200 bin adede yaklaşan Amerikan Taksi parkına Fred Drasner ve Pat Corrigan'ın 2009 yılından başlayarak yılda ortalama 20 bin adet “Standard Taxi” satmayı planladıkları bildirildi.

NİHAİ TASARIM, MÜHENDİSLİK VE ÜRETİM KARSAN'DA

Mutabakat metnine göre Standard Taxi'nin nihai tasarımı, parça ve üretim mühendisliği ve üretim Karsan'da yapılacak ve Karsan'dan yılda asgari 12 bin 500 adet Standard Taxi alınması garanti edilecek.
Hedef pazarların genişlemesi ve pazar payının artmasına bağlı olarak Karsan'dan satın alınacak taksi sayısı yılda 40 bin adede kadar çıkabilecek.

Dünyada sadece Bursa'da Karsan tarafından üretilecek bu aracın yerlilik oranı ilk yıllarda yüzde 40 seviyesinde olacak. Proje için gerekli olan yaklaşık 100 milyon dolar tutarındaki model spesifik yatırım tamamen yatırımcı şirket tarafından karşılanacak ve söz konusu proje Karsan'da yaklaşık 300 kişilik ek istihdam yaratacak.

400 MİLYON DOLAR EK İHRACAT GELİRİ

İmzalanan mutabakat metnine göre, münhasır olarak sürdürülecek görüşmelerin Eylül ayı ortasına kadar nihai anlaşmayla sonuçlandırılması ve Karsan'ın, 2009 yılından itibaren yılda ortalama 20 bin adet Standard Taxi üreterek yılda ortalama 400 milyon dolar ek ihracat geliri elde etmesi hedefleniyor.

Ayrıca Karsan, fiili üretim başlayana kadar yatırımcı şirkete önemli tutar ve içerikte mühendislik ve ürün geliştirme hizmeti sunacak ve Standard Taxi'nin üretimi için gerekli olan kalıp ve fikstürler büyük oranda Türkiye'de yapılacak.
Açıklamada, geçen Mart ayında yaptığı açıklamayla Haziran ayından itibaren Hyundai HD serisi hafif kamyonların 3,5 ve 7,5 tonluk modellerinin üretimine başlayacağını açıklayan Karsan'ın, Nisan ayında da Renault Trucks ile ağır kamyon üretimi için bir mutabakat metni imzaladığı ve Peugeot Partner ve Karsan J9 Premier modelleriyle hafif ticari araç üretiminde sürdürdüğü ağırlığının yanı sıra, “Tek Tesiste Çok Marka” stratejisi çerçevesinde “Türkiye'nin en önemli kamyon üreticilerinden birisi” haline geleceğini duyurduğu hatırlatıldı.

PROJE TÜRKİYE'NİN GURURU OLACAK

Karsan Genel Müdürü Mehmet Can Karabağ konuya ilişkin yaptığı açıklamada, projenin Türkiye'nin gururu olacağını, New York, Chicago, Los Angeles dahil “tüm Amerika'nın taksilerinin artık Karsan'da üretileceğini” belirtti.
Nihai tasarımından üretimine her şeyiyle Türk malı olacak bu araçların, Türk otomotiv sanayiinin bayrağını Avrupa'dan sonra artık Amerika'da da her gün dalgalandıracağını ifade eden Karabağ, şunları kaydetti:
“ABD'deki Ford, GM, Chrysler, Toyota gibi dev ana sanayilerin her biri yılda milyon adetlerde üretim yaparken, yılda 20-30 bin adet satacak yeni bir taksi modeli geliştirmek için uğraşmıyorlar, uğraşsalar da sonuç ekonomik olmuyordu. Bunun sonucu olarak Amerikan taksi pazarı bir süredir aslında sahipsizdi. İkisi de eski taksici olan ve ilişkileri, varlıkları, çeşitli sektörlerdeki olağanüstü başarıları ve girişimcilikleri ile müthiş bir kredibiliteye sahip Fred Drasner ile Pat Corrigan, Amerikan taksi pazarındaki bu fırsatı değerlendirmek için güçlerini yeni bir şirkette birleştirerek Standard Taxi'nin ilk yürür prototipini Amerika'da geliştirdikten sonra birçok Avrupalı ve Amerikalı aday üreticiyi bir kenara bırakıp, kendilerine nihai tasarım ve üretim ortağı olarak Karsan'ı seçtiler. Bu sayede Karsan dünyanın en büyük taksi üreticisi konumuna ulaşmış olacak.”

Karabağ, görüşmelerin olumlu sonuçlanması ve projelerin hayata geçmesi durumunda, 2009 yılında Karsan'ın Avrupa'dan Orta Doğu'ya, Amerika'dan Afrika'ya ihracat yapan ve yılda 1 milyar doları aşan iş hacmine sahip bir şirket olacağını bildirdi.

Kaynak: Hürriyet


asan70
14 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 20:27
Yerli araç üretme Çabaları


Anadol STC nin üretim ekibinde yer alan Ekber Onuk ve oğlu Kaan Onuk (bir kaç yıl önce bir kazada vefat etti) un beraber tasarladığı spor otomobiller daha üretime geçmedi...

Alıntı:

Üretimde ileri kompozit malzeme ve CAD/CAM teknolojileri kullanan Onuk Taşıt San. Ltd. Şti., yeni tasarladığı bu aracın 1:1 ölçekli çalışır durumdaki ilk prototipini bitirmek üzere...
Tofaş ve Fiat'ın desteklediği bu proje, Yonca Teknik Yatırım A.Ş. ve Onuk Taşıt San. Ltd. Şti. ortaklığıyla kurulan Yonca-Onuk A.O. (Joint venture) tarafından yürütülmektedir.
Bu kapsamda S56 ve Sazan adında iki spor otomobil üretilecektir. Sağda, S56 isimli otomobilin 1/4 ölçekli bir maketinin fotoğrafı görülmektedir.
Bu otomobillerden yılda 50 adet üretilmesi planlanmaktadır. S56 tipinde 1600 cc gücünde Fiat Palio motoru, ortadan motorlu olacak Sazan tipinde ise 2000 cc gücünde Fiat Marea motoru kullanılacaktır.
Otomobillerin tasarımında CATIA V5 kullanılmaktadır.
07-01-2003
http://www.turkcadcam.net/haber/2003-01-07.html


Ekber Onuk la yapılan bir söyleşiden..
Alıntı:

Gelelim otomobil hobinize…

Otomobil esasında bir hobi değil, bir tutku, bir mikrop. İnsanlar kansere, kuş gribine çare bulacaklar ama otomobil mikrobuna çare hiç bulunmayacak diye düşünüyoruz biz otomobilciler. Mafya gibi bir otomobil grubu var. İnsanlar birbirleriyle haberleşiyorlar. Bu çok müthiş bir tutku. Otosan’da çalıştığım yıllarda akşamları arkadaşlarla yemek yerken kendi arabamızı nasıl yapacağımızı düşünürdük. Şimdi bu imkan elimize geçti ve kendi istediğimiz arabayı yapmaya başladık. Mütevazı bir projeden başladı “ONUK CT”. Kaan’ın kazasından sonra arabanın CT olan adı, takımın isteğiyle “ONUK Sazan” olarak değişti. Sazan, Kaan’ın Saint Joseph’deki takma adı. Bu arada artan mühendislik yeteneklerimizle daha iyi arabalar yapacağımıza kanaat getirdik. Hedefi yükseltip kendimize ait bir tasarım kullanma yoluna gittik; defalarca modeli yeniledik. S23’ün styling sorumlusu Gökhan Akış, Sazan’da muhteşem bir iş yaptı. Mekanik ekip de çıtayı yükseltti. ONUK Sazan, saate 290 km. gibi bir son hıza sahip olacak. Şu anda Volkswagen ile biraz el ele yürüdüğümüz bu projenin üretimi için son hazırlıkları yapıyoruz. 2007’de bunu takdim etmeyi ümit ediyoruz. Ayrıca otomobilin Porsche GT3 RS veya Ferrari Modena Challenge’ı pistte geçebilmek gibi iddialı bir hedefi de var. Bir tane de küçük mütevazı bir otomobilimiz var, ONUK S56. O da dört kişilik, üstü açık, eski bir Porsche 356’yı andıran bir araba. Ondan da senede 50 tane yapacağız. Türkiye’nin böyle bir spor arabaya ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Sizler denizcisiniz ama bu oyuncakları da sevdiğinizi keyifle gördük (galiba otomobil mikrobu size de bulaştı), gelişmelerden sizi mutlaka haberdar edeceğiz.
31.01.2007
http://www.Reklam_link.com/forum/viewtopic.php?p=55124

Bu yazıların birinde araçlarda Fiat Palio ve Marea motorları kullanılacağı diğerinde Volkwagen  motoru kullanılacağı yazıyor.Daha önceki haberlerden birinde de Oyak-Renault un destekleyeceği yönünde yazılar vardı.
Onuk Taşıt Sanayinin sitesinde
http://www.onukcars.com/
sadece resim var net bir bilgi yok. Araç üretilirse çok ses getirecek gibi gözüküyor..
Bu arada sözü edilen firmanın ortaklığıyla  YOnca-Onuk olarak Silahlı Kuvvetler ve özel kuruluşlar için son derece modern -hızlı deniz araçları yapılıyor.
Alıntı:


 


 
http://www.onukcars.com/

Resimler http://www.onukcars.com/ sitesinden alınmıştır..


Hattat gibi Onuk ta 2007 yılının sonlarını işaret ediyor yerli araç için.
Merakla  bekliyoruz.
Etox a kardeşler geliyor.



Tunc

14 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 15:10
Tamam Usta..


Arabanin ismi kilic;
Bugun haberlerde izledim, Cok hosuma gitti, yaratici guzel bir fikir,  ancak Video sunu Internet de henuz bulamadim, Bulan arkadaslar buradan link verebilirler mi?

Sahibinin komutlarini yerine gitirirken;

Sahibisi = "Kiliccc Gel len buraya..."  
araba calisiyor ve hareket ediyor...   ustasinin yanina geliyor..
Kilic (yani bizim araba ) =  "Tamam Usta" diyor..    

Mizahi yonu bir yana yapanlari tebrik ederim..    



Alıntı:
Bursa'da bir oto elektrik ustası, 'Kara Şimşek' dizine özenip uzaktan kumanda ile sürücüsüz hareket eden, verdiği komutlara "tamam usta" şeklinde cevap veren, sahibinin sesine duyarlı otomobil üretti. Araç içinde bulunan kamera sistemi sayesinde otomobilin camları hırsızlık anında otomatik olarak kapanıp, sürücüyü sesli bir şekilde uyarıyor.

Bursa'nın Yıldırım ilçesinde 13 bin YTL'lik tipo marka otomobiline 15 bin YTL'lik masraf yapan oto elektrik ustası Ünal Kılıç, 2 yıldır arabayı şoförsüz sürmek için uğraştığını söyledi. Sahibinin sesli komutuyla içinde sürücü olmadan ileri ve geri hareket eden araç, görenleri şaşkına çeviriyor. Arabasıyla birçok gösterilere katılan Kılıç, 13 bin YTL'lik aracın şimdi 30 bin YTL ettiğini ifade etti.

Aracında 2 bin motor bulunduğunu belirten Kılıç, "2 sene önce bende bu fikir oluştu. Çocukluğum zamanında Kara Şimşek dizisi vardı, o zamanlardan beri ilgim var. Aracın da biraz hızlı olması beni teşvik etti. Boş zamanlarımı değerlendirdim. Onlar filmde yapmış ben niye yapamayayım diye düşündüm. Bu da Bursa'ya has kırmızı şimşek olarak tarihe geçecek. İlk defa kendi motosikletime uzaktan kumandayla kendi kendine çalışan sistemi yaptım. Daha sonra otomobilime yaptım. Otomobilde başarılı olunca daha farklı olmak için sürücüsüz ileri geri gitme işlemini gerçekleştirdim. Bu sistem genelde enjeksiyonlu araçlarda
olmuyordu. Ben bunu da başardım. Geliştirdiğim sistemi artık basit araçlara bile takabiliyoruz" dedi.

Kılıç, bazı otomobil üreticilerinin sürücüsüz komutla hareket eden otomobil modeli konusundaki çalışmalarının kendisini ümitlendirdiğini kaydetti.
Ses ile aracın elektronik devrelerine komut veren Kılıç'ın arabası "gel" deyince geliyor, "dur" deyince duruyor. Araç ayrıca Kılıç'ın gel komutuna "tamam usta" şeklinde cevap veriyor. Otomobil içerisinde bulunan kamera sistemi sayesinde camlar otomatik olarak kapanıyor ve sürücüyü sesli bir şekilde uyarıyor. Aracın vites kolunun ise altın kaplama kobra olması dikkat çekti.


İHA


asan70
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 01:14

YENİ BİR TİP OTOMOBİL YAPILIYORDU , O DA YANDI...

Alıntı:
Neden Yerli Otomobil Üretmiyoruz?


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18991& ...p;start=70

Bu sorunun cevaplarını bu başlığın önceki sayfalarında yazmıştım.Fakat bu soruya cevap olarak prototip olarak üretilen 2 farklı otomobilin; 1976 ve 1981 de yakılmasını da verebiliriz...Yakılmayı bırakın;bürokrasinin nasıl yararlı çalışmaları engellediğini görün...

Türkiye ye uçak fabrikası kazandıran, yurtdışına bile (İspanya,Irak veİran)uçak  satacakken engellenen, fabrikası kapattırılan, iflas ettirilen ayrıca ülkeye demiryolları yaptığından soyadı Demirağ olan NURİ bey
(Nuri Demirağ) in akrabalarından OKTAY DEMİRAĞ ın şirketi otomotiv konusunda bir çok çalışmaya girmiş ve engellenmiş..

En son M.Kemal Atatürk ün 100 doğum yılı anısına YÜZÜNCÜ YIL adıyla üretmek istediği otomobil yakıldı..





http://www.altinboga.com/hakk.asp

http://www.turkcadcam.net/haber/2002-07-05.html

Firma Maya adıyla tripoter/kamyonet üretyor.Bir ara üretim durmuştu.Aslında Şu anda net bir bilgi yok ama Kırklareli nde yeni fabrika faaliyete yakında başlayacak.(Başlamış olabilir..) Berkay adıyla 4x4 cip /veya otomobil?) ve TAYA adıyla kamyonet üretimi yakında yapılacak (?)...



Alıntı:
Takvimler 31 Ağustos 1977 Çarşamba gününü gösterirken Hürriyet Gazetesi’nde bir haber yayınlanıyordu. “Yeni bir tip otomobil yapılıyordu, o da yandı.” Aynı gazetede Altınboğa Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Oktay Demirağ, “Yangın bizi yıldırmadı, yerine örnek otomuzu yapıp, seri üretime geçeceğiz.” açıklamasını yapıyordu. Oktay Demirağ, 1976’da yapmış olduğu Türk malı otomobil yanınca yeni bir araba yapmak için kolları sıvadı. 25 yıllık bir mücadeleden sonra triportör (üç tekerlekli araba) için izin alan Demirağ, sonunda ana hedefi olan dört tekerlekli bir arabayı da üretti. Dört tekerlekli olarak tasarlanan üç arabadan ilkini yılbaşında piyasaya çıkarmaya hazırlanan Oktay Demirağ, “Bürokrasi 1976’dan bu tarafa oyaladı. Deli muamelesi yaptı. Sanayi Bakanlığı’nda mesela deniyordu ki ikinci kattaysan üçe, üçten dörde, dörtten beşe, beşten altıya, kapı numaralarını değiştiriyorlardı, telefon açıyordu, Oktay Demirağ geliyor, filanca deli geliyor bunu yolcu et. Dinliyordu yarım saat, bir saat, bu şekilde 25 senemi yedi Sanayi Bakanlığı, dilekçelerin hepsinin fotokopisi duruyor. Bu ülke batacak sizin yüzünüzden demiştim, bugünkü hadiselerin hepsini anlatmıştım. O gün kurulan fabrikalar 6 ayda, bir senede kendisini amorti ediyordu. Ama Allah’ın yardımıyla yılmadım. Türkiye’nin şah damarına ameliyat gerçekleştirdim.” şeklinde konuştu.
http://arsiv.zaman.com.tr/2001/12/17/haberler/h37.htm


mert_aydınlı
14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 20:39














murat 124 ler vazgeçilmezdir bence nostaji bir araba



sayfa 9
« önceki   123 ... 8910 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM