Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Neden yerli otomobil üretmiyoruz?
« önceki   123 ... 678 ... 262728   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 7
asan70
11 yıl önce - Çrş 15 Ksm 2006, 17:27

OTOSAN,TOFAŞ ve OYAK ile aynı tarihlerde HYUNDAİ,KİA,SEAT,LADA,PROTON (1983) ve DACİA (1950-60 lar) lisansla üretime başladılar..Genellikle aynı aracı üretmişler..Üstelik Türkiye de ilk TÜRK otomobili Devrim in  verdiği cesaretle ;İlk yerli seri üretim otomobilimiz ANADOL olduğu halde.. bu günlere baktığımızda hala kendi markamız tam anlamıyla yerli otomobilimiz yok..
 Diğer taraftan   bu markalar dünya pazarlarına ihracat yapıyorlar başka ülkelerde fabrikaları da var..en çok satış yapan markalar içinde yer alıyorlar..

Alıntı:
bizde uretilen murat124'lerin aynisini seat olarak gordugumde cok sasirmisitim. Demek ki o tarihte de fiat lisansi altinda uretim yapiyorlardi.


 Fiat 124 ;Türkiye  de  MURAT 124 ve Tofaş Serçe
 İspanya da  Seat 124,Seat 1430
 Kore de Kia-Fiat 124
 Polonya da Polski ( FSO)  Fiat 125p
(Fiat 125 bildiğim kadarıyla 124 ün bir üst lüks versiyonu  ;far değişiklikleri dışında aynı arabaya benziyor.)
Yugoslavya Zastava (Yugo)125 PZ
 Rusya da VAZ 2101 (Shiguli ),Lada  Nova ve Lada 2104 -2107 (Lada markasıylada bir çok ülkede üretiliyor.)
 Hindistan da Premier 138 NE
 Fiat 131 , Türkiye de Murat 131,İspanyada Seat 131 olarak üretildi..
 Kore de HYUNDAİ 1970 ve 80 lerde Ford  Cortina ve Granada yı üretti..
 Malezya da PROTON  1983 ler de  Mitsubishi lisansıyla üretime başladı..
 Romanya da Dacia  Renault 8 ve Renaul 12( Dacia 1300 serisi olarak) üretti.

   Az evvelki otomobil markalarının ilk üretildiklerinde sorunları araçla ilgili yokmuydu ,vardı..
Volkswagen bile 1970 lerde K70 modeliyle  neredeyse iflas ediyordu..
Mercedes A serisi geyik testi denilen denemelerde  araçlar devriliyordu.sonra düzelttiler.
Haberler de bazen  ..... markası nın modeli  herhagi bir arızasısı sebebiyle fabrika veya servislere götürülmesi gerektiği belirtiliyor..
  Yerli yapılan ne olursa olsun arkasında durmalı,eleştirilecekse yapıcı olunmalı..Kısa bir örnek (otomobil değil ama); BMC  ,(50 nin üzerinde ülkeye satış yapıyor.8-9 ülkede lisansla üretimi yapılıyor)daha yapması gereken çok şey var ..
  Herşeyden önce yerli malını tercih etmeliyiz..Bütün dünya böyle yapıyor..

 Ayrıca bir çok büyük marka ;parçalarının önemli bir kısmını Türkiye den Hema,Erkunt,Tiryakiler,CMS gibi şirketlerimizden alıyor.. O zaman yüzde yüz arabaları yok mu! avrupalıların..
 Ankaralı Erkunt araçların bütün parçalarını kendi yapıyor ,satıyor.. En sonunda parçaları birleştirerek  sadece motoru dışarıdan Erkunt markasıyla traktör üretimine başladı..Şimdide ilk ihracatını 2007 ocak ayına kadar İrlanda ve Türk Cumhuriyetlerine gerçekleştiricek...


akif görgülü

11 yıl önce - Çrş 15 Ksm 2006, 18:39

o halde lisansla üretim yapan dacia, seat gibi firmalar şimdi kendi tasarımlarını üretiyorlar ise, onlarla aynı durumda olan bizim tofaş ve oyak şirketlerinde bir gariplik var derim.

Ergun_X
11 yıl önce - Prş 16 Ksm 2006, 23:57

Alıntı:
Türk marka otomobil üretmek yerine yakıt hücresi teknoloijisine yatırım yaparsak işte o zaman iyi bir iş yapmış oluruz. Bu konuyu her ortamda gündeme getirmeye çalılıyorum lütfen siz de böyle yapın. Bazı çalışmalar yapılıyor ama yeterli değil. Daha organize olmamız gerek. Sanki çok büyük kaynaklarımız varmış gibi, Arçelik ayrı, Vestel ayrı, Tofaş ayrı ayrı çalışıyor. Halbuki bütçeleri birleştirip herkesin sermayesi oranında ortak olacağı ve devletinde ciddi yardım yapacağı bir şirket kurup onun çatısı altında çalışmalar yapılsa ne kadar güzel olur.


Yakit hücresi gibi karmasik bir teknoloji yerine, elekrikli araba üretmek daha mantikli bence. Bilmiyorum duydunuz mu, Tesla Roadster adinda bir elektrikli araba satiliyor. Arabanin özellikleri: menzil 400KM, sürat 210Km/h, 0-100KM 4saniye, yakit maliyeti benzinli bir arabanin 10/1

pil kapasitesi devamli gelismekte bunun yaninda super kapasitorler de gelismekte. tüm bunlar göz önünde bulunduruldugunda Elektrikli arabalarin gündemde olmayisinin siyasi sebepleri olmali.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_roadster
http://www.heise.de/tr/result.xhtml?url=/tr/artik ...ords=Tesla (almanca)
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=super+kapasitor



Bir baska ilginc proje

Oscar adinda bir proje var (open source car), isminden de tahmin edeceginiz gibi, bu projenin amaci lisanssiz patentsiz bir araba gelistirmek, bu projede herkez yer alabiliyor ve isteyen herkes arabayi üretebilir, hicbir lisans ücreti ödemeksizin

http://www.theoscarproject.org/
http://de.wikipedia.org/wiki/OScar (almanca)


Yani aslinda demek istedigim, benzinli araba üretiminde 100 senelik bir acigi var Türkiye´nin bu saatten sonra kendi arabamizi üretsek ne üretmesek ne? Bu yüzden dogru teknolojiye yatirim yapilmali, herkesten evvel davranip, bunun üzerinde yogunlasilirsa, cok büyük bir pazar payi elde edilebilir. Basarili olmak icin alisilmisin disindaki yollardan gitmek gerekir.

Elektrikli arabalarin üretimi cok basit, sadece elektromotor ve piller gerekli, benzinli arabalardaki bircok parcaya gerek kalmiyor, sanziman, egsoz, diferansiyel vs. haliyle fiyati daha ucuz olacaktir, bu da araba firmalarinin isine gelmiyor tabii daha para kazanacaklari icin.  



asan70
11 yıl önce - Çrş 22 Ksm 2006, 21:29
Yerli otomobil üretmek isteyen bir kaç firma var.


Yerli otomobil üretmek isteyen bir kaç firma var..Ayrıca WOWTURKEY de bu konuyla ilgili bazı başlıklar..

_____Hema Endüstri diğer adıyla Hattat grubu zaten otomotiv parçaları üretiyor..Traktör de üreten firma 2007 yılında otomobil üretmek istiyor..
Yerli otomobil Hattat seneye yolda - [HABER]
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=26079& ...highlight=

_____Özmaktaş şirketi ürettiği hafif ticari araçların yanına otomobil  eklemek istiyor..
Alıntı:
fizibilite çalışmaları son aşamasına gelmekte olan Sedan tipi 4 kapılı binek otomobilimizde Özmaktaş Özaltın güvencesi ile çok yakın bir gelecekte tüketicilerimizin hizmetine sunulacaktır.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14842& ...p;start=90

_____Yabancı isimli Türk otomobili : Diardi

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=9217
Alıntı:
İzmirli Ömer Çenberci, kendi tasarımı ve üretimi olan Diardi markalı el yapımı otomobillerini Almanya'ya ihraç etmeye başladı.


______YONCA-ONUK firmasının  yerli spor otomobil projesi var..
Neden kendi otomobil markamız yok?
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=7492&a ...p;start=40


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 01:39



Yıl 1970'lerin ortaları... Bursa TOFAŞ Fabrikaları'nda banttan çıkan Murat-124'ler, çift katlı tırlarla yurdun muhtelif noktalarına dağıtılmak üzere yollardalar. O yıllarda, Yalova sapağını dönüp de, Orhangazi-Gemlik yoluyla Bursa'ya yaklaştığınızda, karşı yönden sık aralıklarla bu tırlardan geçerdi. Hepsi de tıka-basa Murat-124'lerle dolu olarak... 1977 senesinden itibaren, tırların arkaları Murat-131'lerle dolmaya başlamıştı.

Akın KURTOĞLU


celikf
11 yıl önce - Pzr 03 Arl 2006, 17:16

alıntı :

Anadol'un da ne kadar tarafımızdan yaratıldığı aslında tartışılır. Yanlış hatırlamıyorsam bir Ford modelinin (Cortina galiba) teknik altyapısının üstüne gene bir İngiliz şirketi (Lotus gibi hatırlıyorum) tarafından çizildi.

yerli otomobilimiz Anadol, İlk modelleri İngiliz Reliant/Ogle tarafından tasarlanmıştır. Yine ilk kullanılan motorlar Ford Anglia modelinin 1198 cc motorlarıdır.
Bu konuda Kamil Büke arkadaşımızın da bahsettiği, Huzurlarınızda Spor Anadol ( Güncel Yayıncılık) Aydın Demirer-Özgür Aydoğan Kitabını mutlaka okumanızı öneririm.





turgutharun

10 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 16:14

Türkiye de lisansla üretip yapan otomobil firmalarının kendilerini geliştirememeleri ve riske girmekten korkmaları sonucu kendi markamızı yaratamadık.Bunda ekonomimizin kötü gidişide önemli rol oynadı.Otombil çok hassas bir tüketim maddesi en küçük krizlerden etkilenen bir ürün. Bu yüzden Türkiye'de bu riske girilemedi.Öncelikle hangi Türkiye'de üretim olacaktı.Herşeyin yok olduğu benzin kuyruklarının sonunun gözükmediği ekmeği bile karneyle aldığımız Türkiye'demi bu çok zordu.Evet durumumuz şimdi eskiye göre düzeldi şimdi üretmeyi düşünsek bile artık çok geç.Piyasa çok rekabetçi ve bir otomobil markası yaratıp bunu satmak hem çok güç hemde çok para gerektiriyor.Bu arada bence halen ümit kesilmedi Türkiye iç pazarını büyümesi durumunda ister istemez firmalar çıkacaktır.Bu gün Anadoluda küçük çaplı üretim yapan isimlerini duymadığımız bir sürü şirket piyasamız gelişirse karşımıza büyük firmalar olarak çıkabilir.Şu anda  dünyadaki büyük firmalarda birden bire çıkmadı önce küçük çaplı üretimle başladılar.Şu anda Almanyada Yaklaşık 80 milyon otomobil var Türkiye'de ise yaklaşık 8 milyon aradaki fark çok açık bizde bu rakamı 40 ile 50 milyon rakamına çekersek ister istemez kendi firmalarımız doğacaktır.

asan70
10 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 17:31

Alıntı:
Evet durumumuz şimdi eskiye göre düzeldi şimdi üretmeyi düşünsek bile artık çok geç.


Hiç bir zaman geç değil..Üstelik iki yılda kopya ve  demode motorla otomobil üreten bu da yetmemiş gibi dünya pazarlarına yayılmaya çalışan Çin kadar olamayacakmıyız..Zaten neredeyse bütün büyük otomotiv firmalarının parçaları Türkiye den gidiyor..Erkunt,Hema,Tiryakiler,v.b.  gibi firmalarımız kaliteli ürünlerle  gündeme geliyor..Avrupa  gibi bir pazara ticari araç satan bir ülke otomobilide rahatlıkla üretecektir -satacaktır yeterki istesin...
(Her türlü yerli malı (ve otomobili de ) birey olarak desteklemeliyiz..)


UĞUR_62
10 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 17:45

keşke üretilsede herkes o araçları kullansa. doğan,şahin v.s arçlar diğer üretilen yabancı araçlara karşı zayıf kaldığı için pek tercih edilmiyor heralde.şöyle tam donanımlı bir araç çıksada güzelim ülkemizde kullansak.


ayrıca yukarıdaki başlıkta geç kalındıdı falan denilmiş hiç bir şey için geç değil bence.biz Türklerde bu kapasite var yeterki yapmak isteyelim uçağından tut  arabasına kadar her şeyi yapabilecek kapasiteye sahibiz biz.


Kemal Bayır
10 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 17:45

Konu çok uzun olduğu için hepsini okuyamadım, üstelik araba, otomobil konusu da ilgi alanım değil. Ancak, kesinlikle şunu söyleyebilirim ki ;
Teknoloji, estetik, kalite vs. konularda Türk Sermayesi, Mühendisi ve İşçisi çok daha iyilerini yapabilir, konu ile ilgili tek handikap, Pazar meselesidir.

Devlerin kapıştığı bu pazara, kaç modelle gireceksiniz ve pazarınız nereler olacak ?
Yıllık garanti satış adedi İç Pazarla, Balkanlarla, Orta Doğu ile yeterli adede ulaşamayacağı gibi, oturmuş, isim yapmış firmalarla Rekabet yapılamayacağı dolayısı ile rantabl bir yatırım olmayacağı kanaatindeyim.



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 678 ... 262728   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM