Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Neden yerli otomobil üretmiyoruz?
123 ... 262728   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Tuna Yersu
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 15:00
Neden yerli otomobil üretmiyoruz?


Bu günlerde inanılmaz otomobil kampanyaları var. Ben de bakıyorum, Fransız arabası düşünüyordum 'Ermeni' oyununa geldikleri için protesto amacıyla vazgeçtim..Kia için dincilerin elinde dediler..Alman,Japon yada İngiliz otomobilide istemiyorum..ve düşünüyorum bu kadar üretin yapılan bir ülkede neden yerli bir otomobilimiz hala yok? Devrim'i yeniden üretseler kesin ondan alırım kendime..Bir kampanya filan başlatsak yada başka ne yapabiliriz bilemiyorum? ama otomobilde teknoloji üretemeyen,dışa bağımlı bir Türkiye'ye dayanamıyorum artık..Çünkü bu çok büyük ve sürekli para harcamayı gerektiren bir pazar..Milyarlarca dolarımız dışarıya akmasın..Üstelik tecrübeli mühendis ve ustalarımız var, bu kadar fabrika dolayısıyla.

messiah_haktan

13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 15:29

Üretecek bilgi ve sermayenin elimizde oldugunu düsünüyorum.Sanirim Türk halki Türk markasina burun kivirir, evrüpe arabasi alir diye cekiniyor yatirimcilar.

Örnek: Toshiba ve Capser ögretmenler icin özel laptop kampanyasi hazirlamisiti. Casper daha ucuz olmasina ragmen satislarin 90%'ni Toshiba gerceklestirmisti!

Türkiye'de üretilen en sahane araba:

Toyoto Corolla Verso



Tunc

13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 15:41

Bir Telsim Ihalesine Girebilecek Saglam Cesur Bir Turk Sirketi Cikamadi.. Araba Uretimi Icin Hic Yanasmazlar. Hazir varken Ugrasmazlar.. Araba Modelleri 3-4 yil icerisinde devamli Model degistirmekte ve Teknoloji yenilemektedir. Bu Masraflari karsilayabilecek ve Iyi Fiyata satis yapip pazarlayabilecek Bir Turk sirketi cikabilecegini dusunmuyorum, Yatirim Maliyetleri Cok fazla, Turkiyede Cok Fazla Sirket Diger Otomobil sirketlerine Fason Calismakta olmasina ragmen Zor diye dusunuyorum.... Bu piyasa Kuresellesmis ve Buyuk Rekabet ortami var... Turkiye Kendi otomobilini uretse dahi Disari pazarlamasi cok zor olur..



Sina

13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 15:44

EE ama hakikaten Casper da alınacak gibi değil Haktan, insanların burun kıvırdığı Türk malı değil, malın kalitesi ve performansıdır. Mavi Jeans denilince kimse burun kıvırıyor mu? Yada Arçelik denilince?

Casper ismi de bir garip zaten, Kespır? Ne kadar Türk duruyor...

Yerli otomobil üretilir üretilmesine ama rekabet edecek kalitede üretebilinir mi? Sanmıyorum. Sırf garip bir milliyetçilik duygusu altında insanlar parasını ülkesinin ki aslında ülkesinin değil artık, ülkesindeki zengin bir şirketin ürettiği mala yatırmaktan ziyade, hangisi daha iyiyse onu alırım mantığıyla hareket ediyor. Bence olması gerken de budur.

Casper alınca Türkiye kazandı sanıyorsunuz öyle mi? Bence Casper yada Toshiba farketmiyor bu işten parayı kazanan asıl iyi parayı kaldıran sadece şirketin sahibi oluyor. Bu da ne yazıkki benim cebime girmiyor.

Devletin ürettiği ve bana bir şekilde geri döneceğini bilsem alırım, ama artık devletin de üretici olması çağın gerisinde kalan bir anlayış, özelleştirmeler nedenvar zannediyorsunuz?

Ayrıca şu noktada çok önemli, ihaleyi, şirketi hangi milletten mansup kişilerin aldığı üzerinde gerçekten durulması gereken durum değil, asıl durulması gereken nokta hangi ülkede olduğudur. Zira bir fabrikayı, işletmeyi, yatırımı öyle canınız sıkılınca çekip alamazsınız, işçileri 20. yüzyılın başındaki gibi istediğiniz gibi çalıştırıp, işten de çıkartamazsınız.

Bir Türk marka otomobil olsa, ben konforuna, güvenliğine, yol performansına, maliyetine, estetiğine bakarım. Piyasada daha ucuza aynı şartlarda başka bir ürün varsa onu seçerim. Kimse kusura bakmasın ama ben çalışırken saatlerce köle gibi, kimse Türk işçi olduğum için bana fazla maaş vermiyor.


Gökhann
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 16:09
sahi kalite nasıl olur


korkuyorum biz türk milleti malesef kalite konusunda hiçte öyle başarılı üretimler yapamıyoruz avrupada yıllarca binilip en ufal bir sorun çıkartmayan otomobil türkiyede havasındanmıdır. suyundanmısır bilinmez burda üretilmeye başlayınca 3 günde dökülüyor size bir örnek
     honda bu firma ithal otomobilde getiriyor yakından inceleyin göreceksiniz bizdeki 5. sınıf işcilik le 10 sınıf kaliteyle üretiliyor olmaz kardeşim yanlız budeğil toyota da aynı türkiyede üretilmeden önce gelenler hala tamir yüzü görmemişken
      burda üretilenler malesef daha henüz bir kaç yaşında iken dökülüyorlar burada üetici firma suçlu değil biz tüketicilerde problem adamlar ne yapsa kabul edersek olacağı budur bakın bir bu dediklerini AB ülkerinin birinde yapsınlarda görsünler
     çok değil bundan 3- 5 yıl önce renault toros vardı herkese mutlaka binmiştir ya ilk modellerinde bile yani 1970 lıllarında bile üretilen otosunda devir saati varken üretimden kaldıracağı yıllarda bunuda iptal etmişti itirazı olan varmıydı yoktu neden orasını bilemem  
    olmaz bir balığı hazır alır yeriz tutmak zahmetli olur tutarsakta elin ağıyla toruyla oltasıyla ancak küçük dere balığı yakalarız malesef



ASLI
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 16:19

Tuna Bey ne kadar guzel bir konuyu yakalamissiniz. Ben de bir araba meraklisi olarak gecenlerde ayni konuyu dusunuyordum elimdeki otomobil dergisini karistirirken.. Turkiye'de zaten bircok yabanci otomativ devinin fabrikalari var ve bu fabrikalarda bizim turk genclerimiz calisiyorlar. Parcalari montajliyor, birlestiriyorlar, boyuyor, vernikliyorlar ve arabayi olusturuyorlar. Isin sadece tasarim ve marka kismi eksik. Cok yetenekli designerlarimiz var, bence cok iyi isler yapilabilir.
Zira Italya'ya girdiginizde (bugunlerde fiat ve devaminda Alfa Romeo'nun krizi nedeniyle diger markalar da bolca tercih edilse de) etrafinizda bol bol Punto, Panda, Cinquecento, Seicento gorursunuz.. Ispanya'ya girdiginizde sizi Seat'lar karsilarlar.. Fransa'da Peugeot, Citroen ve Renault'dan trafikte goz gozu gormez. Kore'de Hyundai'yi nerdeyse size bedava hediye ederler..
Kaliteli ve iyi tasarlanmis bir Turk otomobilinin Turkiye'de yok satacagindan eminim. Tabii ki surumden kazanmak ve kazandirmak acisindan uygun fiyat ve taksit avantajlari ile satisa sunulacak.. Tofas her ne kadar yari Turk olsa da zamaninda yok satmadi mi? Hala '90li yillardan kalma Tofas taksilerle dolasmiyor muyuz Istanbul'u?
Bence gercekten de Turkiye bu yola girmeli.. Kia'nin, Hyundai'nin, Skoda'nin son yillardaki atilimlarina bakin lutfen.. Isimden ziyade kalite ve fiyat iliskisinin makul sonuclari satiyor dunyada artik.. Istisnalar tabii ki kaideyi bozmuyor.


irfan x
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 17:07

Aslı çok doğru düşünüyorsun...Bence Türk malı bir otomobil gerçekten tutar... Ve unutmayın, en güçlü ekonomiye sahip ülkelerin hepsinin bir otomobili var. Bizim yerli otomobilimiz olmadan ekonomimizi güçlendirmemiz olanaksız.

İlk önce iç pazar, sonra dış pazar. Bence yurt dışına da satarız.



Osman Yavuz
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 19:06

Neden uretmiyorlar? Cunku cok pahali bir is te o yuzden.
GM-Ford-Chrysler gibi firmalar yepyeni ortaya cikacak modeller icin 2-3 milyar dolar tasarim parasi harciyorlar. Bu paraya fabrika, makina vs gibi harcamalar dahil degil. Sadece design icin bu kadar para harcaniyor. Mercedes yeni cikan S modeli icin kac milyar dolar para harcadi, teknik ve tasarim departmanlarindan tutun da arabanin kasisine motoruna kadar bir cok ozellik icin.

Turkiye de kac tane sirket var ki 2 milyar dolari gozden cikarsin, hadi 2 milyar dolari birakalim, sadece ufak Turk marketi icin uretim yapilacak vs diyelim, 500-600 milyon dolari kac sirket gozden cikarir sadece tasarim icin? O kadar para harcadiktan sonra bir de fabrikalara yatirim yapacaksin, teknolojiye yatirim yapacaksin. Turkiye gibi ufacik bir araba pazarinda bir firma sadece Turkiye icin araba ureterek 1 kurus bile kar elde edemez. Ilk yil batar o firma. Arabalardaki airbaglerin tanesi 700 dolar kadar para tutarken, ne kadara satabilecekler ki arabayi?

Sirf bu yuzden dunya genelinde araba firmalari birbirleriyle birlesmektedirler. Obur turlu dayanamazlar, ve de bu iste en onemli unsur surumdur, onbinlerce, yuzbinlerce hatta milyonlarca araba satabileceksin ki kar edebilesin. Koskoca Ingiltere firmasi Rover'in binek araba bolumu batti, Land Rover bolumu once BMW aldi, sonra onlardan Ford aldi. Jaguar Ford tarafindan Saab GM tarafindan Kia Hyundai tarafindan alinmasaydi bu firmalar su an ortalikta olmayabilirdi. Koskoca Nissan bile Renault ile birlesmeseydi belki su an ise yaramaz bir firma olarak ortalikta dolanacakti. Bir Mitsubishi su an cok zor durumda ve de buyuk bir ihtimal 5-10 yila kadar baticak eger bir firma tarafindan satin alinmazsa. Skoda ger VW tarafindan satin alinmasaydi su anda piyasada olamayabilirdi. Su an zaten 10-12 kadar seri uretim yapan araba sirketi var dunyada, bu sirketler onlarca markaya sahip. Bir 20 yil icerisinde toplam sirket sayisi 6-7'ye kadar dusecektir birlesmeler veya satin almalar sebebiyle. Lamborghini ve Bentley bile VW tarafindan satin alinda, Rolls Royce is BMW'nin. Her ne kadar cogu kisi bir markayi gordugunde o markanin kendi bunyesinde tekil bir sirket oldugunu dusunse de ne yazik ki oyle degil. Smart arabalarini ureten MB su ana kadar 2 milyar dolar para kaybetti sadece Smart markasindan, ve de zararlarinin daha da devam edecegini biliyorlar. Audi VW bunyesinde, Porsche Cayenne SUV'sini VW Touareg ile ayni kasisten bir cok parcayi ayni kullanarak hazirladi. Mini BMW tarafindan satin alindi. Volvo Ford bunyesinde, Seat ve Maserati Fiat'a baglilar. Opel GM markasi. vs vs vs

Araba uretimi asiri masrafli asiri zor ve de kar orani cok dusuk bir is. GM su an sattigi otomobil basina 200 ile 400 dolar arasi kar edebiliyor, ama o kadar harcamalari sonrasinda son bir yil kadardir zarar eder durumda, ki GM yilda 10-12 milyon kadar otomobil satiyor dunya capinda. Ve de bu kadar satisa ragmen hala zarar ediyor. Turkiye de yilda kac tane toplam araba satin aliniyor ki? Turkiye de herhangi bir firmanin boyle bir ise girmesi o firmanin ilk gunden sonunu hazirlar.


Sina

13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 22:07

Alıntı:
Turkiye'de zaten bircok yabanci otomativ devinin fabrikalari var ve bu fabrikalarda bizim turk genclerimiz calisiyorlar. Parcalari montajliyor, birlestiriyorlar, boyuyor, vernikliyorlar ve arabayi olusturuyorlar. Isin sadece tasarim ve marka kismi eksik. Cok yetenekli designerlarimiz var, bence cok iyi isler yapilabilir.


Know-how (bunun Türkçe tam karşılığı yok sanırım, varsa da ben bilmiyorum) yani üretmeyi ve araba yapmayı öğrenme sürecinin hala işlendiğini düşünüyorum. Bu fotoğraf değilki, çekmeye başlayayım eni sonu ilerler öğrenirim denilebilecek. Pahallı bir yatırım ve bu yatırımın karşılığını alabilmek için bizim işçilerimizin ve mühendislerimizin know-how'ı daha sindirmeleri gerek. Benim görüşüm bu.


Aytac_yolas
13 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 22:11

Adam Smith der ki "Sermayenin milliyeti olmaz.Bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler."

Şaka bir yana, maliyetleri çok fazla.Telsim'i bile alamadılar, araba mı üretecekler? BMC %100 Türk mü, ihracatı var mı merak ediyorum ama...



sayfa 1
123 ... 262728   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM