Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT Tamir Otobüsleri
« önceki   1234 ... 666768   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 25 Arl 2005, 16:27

Alıntı:
Akın Bey, artık eski MAN lar hurda değil ÖHO oluyorlar, bence ÖHO ruhsatı hediyesiyle satılacaklardır.

Oh oh... Desenize daha en az bir 10 yıl daha MAN'lar caddelerde arz-ı endâm eyleyecekler... 20 yaşında yeni ruhsat alıp, her halde 1 yıl sonra çürüğe ayrılacak değiller!... Resimdeki yeni jenerasyon ÖHO'lardan biri mi? Yoksa kısa bir süreliğine ÖHO'lara tahsis edilen ve yenileriyle değiştirilene kadar kullanımlarına müsaade edilen; B-299 ve B-300'den biri mi?

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pzr 25 Arl 2005, 17:10

Alıntı:
Yoksa kısa bir süreliğine ÖHO'lara tahsis edilen ve yenileriyle değiştirilene kadar kullanımlarına müsaade edilen otobüslerden biri mi?

Doğru cevap!


nerminkumbar

16 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 19:38

Bir de durakların imdadına koşan "Durak Bakım Otoları" var. Kozyatağında durak bakımı için değil ama, zannedersem çevre düzenlemesi falan yapıyorlardı...

83-117



(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 20:42

Citaro'ların sefer çıkmaları bu kez kesin galiba. Pazartesi sefere çıktıklarında (inşallah   ), İETT'nin elindeki filodan yaprak dökümü başlayacak ve hatta bu yaprak dökümü oldukça hızlı ve topluca olacak gibi... Çünkü Citaro'lar 2 parti halinde Şubat bitmeden tamamtıyla gelmiş olacaklar. Satılması (hurdaya ayrılması) plânlanan 500 eski otobüs filodan ayrılacaklar. Kademeler birer derece kayacak ve yakın bir zamanda 1990, 91, 92 model İkarus-Solo Tamir Otobüsleri'ni de yeniden hizmette göreceğiz herhalde...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 01:02

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19603& ...71&s=1

linkinde az önce "İETT Filo Numaralandırma Standartları"nı listelemiştim. Bu standartlar çerçevesinde; "Tamir Otobüsleri" neden "Yıl-011"-"Yıl-050" limitleri arasında numaralandırılmıyor? (83-117) yerine; "83-051", (83-358) yerine de; "83-052" ... gibi bir numaralama yapılabilir. Bu limitler içinde kalanlar; Tamir/Durak/Ekip/Lastik/ vs... aracı olarak değerlendirilebilinirler. Çünkü bu limitler, İETT tarihinde sadece bir kez (IVECO-Midibüsler döneminde) kullanıldı ve bir daha da bunlara araç kaydedilmedi. Ayrıca, bundan sonra da İETT'nin Midibüs alacağını pek zannetmiyorum.

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 01:12
Bir arabanın iki numarası olmaya..


Akın bey,

Alıntı:
Tamir Otobüsleri" neden "Yıl-011"-"Yıl-050" limitleri arasında numaralandırılmıyor? (83-117) yerine; "83-051", (83-358) yerine de; "83-052" ...


Yarama tuz bastınız. (Biz sistemcilerin en büyük derdidir, kullanıcının biri sadece alındığı yer değiştiği için aynı hammaddeye yeni bir kod veriverir....). Herhalde bir arabanın iki numarası olmasın diye yapıyorlardır, kodlama sistemlerinde bir tanım için bir kod kullanmaya hep dikkat edilmesi gerekir. Kaldı ki 83-117 yi boşaltmak da bir işe yaramayacaktır.

Belki  83-117 tamir arabası olduğu yıl, örneğin 98-051 diye adlandırılabilir ama bu bile demirbaş, bakım vs takibinde  çok sorun çıkarır.


Sanırım  "İETT Filo Numaralandırma Standartları" nı neden beğenmediğimi bir kere daha anlatabildim.....
İyi bayramlar
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 01:43

Alıntı:
Belki  83-117 tamir arabası olduğu yıl, örneğin 98-051 diye adlandırılabilir ama bu bile demirbaş, bakım vs takibinde  çok sorun çıkarır.

Kemal üstadım, aslında çok haklısınız. Filoya giren otobüse verilen bir numara, o araç hurdaya ayrılana kadar aynı numarayı taşımalıdır, ben de bu konuda sizinle hemfikirim. Ama, İETT'nin evveliyatına dönüp baktığımızda (meselâ 1970'lerde); tamir aracı olarak ayrılan otobüslerde rastladığım ve kaydettiğim filo numaralarından bazıları şöyleydi:

1-6 (Büssing-5500) => Tahsilât Otobüsleri
58 (Skoda-RO-706) => Topkapı Tamir Otobüsü
60 (Skoda-RO-706) => ... Tamir Otobüsü
80 (Skoda-RO-706) => Topkapı Tamir Otobüsü

Aslında bu numaraların hiçbiri, orijinal numaraları değil. Örneğin; 58 numara, kimbilir; 258 mi, 358 mi, 458 miydi? Ya da 1-6 arası Büssingler gerçekte hangi numaralardı? (Bu seri Büssinglerde çift numara bile yoktu, 5500'ler sadece tek numaralardan oluşurdu ve 2, 4 ,6 numaralı Tahsilât otobüslerinin son numaraları bile amorti niyetrine tutmamaktaydı).

Günümüzde ise bilgisayar sistemine geçildiği için, demirbaş takibinde pek bir sorun çıkacağını zannetmiyorum. O yıllarda bile baştaki dijitlerden birini veya ikisini birden silerek numara değişimine gidebildilerse, şimdilerde haydi haydi takipleri yapılabilir.   Fakat, işletmede görüntü olarak bir düzen sağlanmış olur.

Akın KURTOĞLU


simon

16 yıl önce - Prş 26 Oca 2006, 07:29

Tamir Otobüsü İş Başında

Geçen Hafta Taksim'den Elmadağ'a yürüken, 83-185 kapı numaralı (M.A.N) Tamir otobüsü, arızalanan 92-560 kapı numaralı (İkarus) otobüsün arızasını giderirken.


(+)




(+)


a.çetin
16 yıl önce - Prş 26 Oca 2006, 17:35

İKİTELLİ GARAJININ YENİ tamir otobüsleri


85-139 ve 85-168


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 26 Oca 2006, 17:59

Alıntı:
İKİTELLİ GARAJININ YENİ tamir otobüsleri

85-139 ve 85-168

Demek ki, tamir otobüslerinde 2'şer yıl kademe atlanmaya başlandı. Daha önce sadece Anadolu-I Garajı'nda 85 model bir tamir otobüsü bulunmaktaydı. Bu yakadaki garajların tamir otobüsleri ise, tamamen 83 modellerden oluşmaktaydı.  Yeni Citaro'ların gelmesiyle birlikte, 83 modeller de peyderpey ıskartaya çıkmaya başladı anlaşılan...

Bundan böyle İstanbul caddelerinde hep 85 (86) model MAN tamir otobüsleri görülmeye başlanacak...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 666768   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM