Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
bulent222
14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 22:38

Bence İETT'nin zarar etmesinin bir nedeni de diğer özel toplu taşıma araçlarının haksız rekabeti. Bir hatta az yolcu varsa, oraya halk otobüsü konsa da çalışmıyor. İlk ve son seferler, tenha hatlar hep İETT'nin, işe gidiş geliş saatleri halk otobüsleri geliyor. Tabii kasten yavaş gitmeler, durağın gerisinde durup diğer otobüsün yolunu kesmeler, durak harici yolcu almalar filan da cabası. Hala Akbil almayı akıl edemeyen vatandaşlarımız da nakit verip bunlara binmeyi tercih ediyor.

Tüm halk otobüsleri kalksa, işlek hatlarda da İETT çalışsa, o zaman zarar etmez. Ayrıca İETT mavi kart ile daha ucuza taşıyor. 500, 500A filan yarısı dolsa bile kâr ediyor ama 129, 129K'lar ağzına kadar dolu.


Burç

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 23:10

Yani diyorsunuz ki, özel otobüsleri kaldırırsak IETT kar eder.. ?

Eh peki bu halk otobüslerine izin verirken, zarar amacı ile mi yapıldı bu özelleştirme?
"Yahu sabahları müthiş para kırıyoruz, şu hatları satalım da biraz da zarar edelim, olsun"
mu dediler?

Kar edenleri verdiler, zarar edenleri de kendilerine mi bıraktılar?
Allahın dağına giden minibüsler para yapıyor da,
Mecidiyeköy'den kalkan bir otobüs hattı zarar mı ediyor?



yusuf38
14 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 09:27

iett nin kar edememesi çok normaldir. zaten dünyadada böyle işletmelerden kar etmesi beklenmez. gelirin gideri karşılama oranı yüzde 80-90 olursa normaldir.
bir öho kar eder.çünkü iett komisyonu çıktıktan sonra kalanı ceptedir.
iett 2600 araca 8000 kusur şoför var. ayrıca yer hizmetlerinde çalışan bir çok eleman var. hatta motor yenileme fabrikası vs. bir çok işletmesi var.600 civarındaki hattın bir çoğunun  geliri personel yakıt ve amortisman bedelini karşılamaktan uzak.


Burç

14 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 09:44

Yahu bu "motor yenileme fabrikası" zarar etmek için mi kuruldu?
Adamlar yeni otobüs almayarak kar etmek için kurdu bunu.
Zararın nedeni olarak bunu görmek benim mantığıma aykırı.
özel halk otobüsleri gidip gıcır otobüs alıyor ama gene de kar ediyor.
Personel giderleri ise : Her halk otobüsünde 2 kişi çalışıyor.

Biraz da rakamlar konuşsun :

Bu bilgileri toplayınca matematik bir hesap yaparız,
Lütfen siz de bulabildiğiniz verileri buraya aktarın.

Alıntı:
İSTANBUL- İETT bütçesine onay. İETT’nin bütçesi 1 milyar 427 milyon 806 bin 599 YTL olarak kabul edildi. İETT Genel Müdür Vekili Mehmet Öztürk, toplu taşımacılık hizmetlerinde 2006 yılında zam yapılmayacağını açıkladı.


İETT’nin 2006 Mali Yılı Bütçesi İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 25 Kasım Cuma günkü toplantısında oylanarak kabul edildi. Mecliste yapılan görüşmelerin ardından İETT bütçesi 1 milyar 427 milyon 806 bin 599 YTL olarak kabul edildi. Bütçe`de 834 milyon 742 bin 704 YTL cari giderlere, 528 milyon 395 YTL sermaye giderlerine, 9 milyon 713 bin 500 YTL borç vermeye, 55 milyon 350 bin YTL yedek ödeneklere ayrıldı.

İETT’nin 2006 yatırımlarına ayrılan 528 milyon 395 bin YTL içinde en önemli kalemleri yüzde 65 ile raylı sistem, yüzde 25 ile otobüs alımları oluşturuyor.

  Rakamlarla İETT

İETT İstanbul’da toplu taşımacılık hizmetlerini 2.511 otobüsle, 537 hatta 8.898 personelle sürdürüyor.
İETT, 98.010 m2’si kapalı, 500.253 m2’si açık olmak üzere toplam 598.263 m2 garaj alanına sahip.
Günlük ortalama 2.011 otobüs servise veriliyor. Filo kullanım oranı yüzde 82.
İstanbul’da 2.984’u kapalı olmak üzere toplam 8.282 otobüs durağı bulunuyor.
Bir İETT otobüsü günde ortalama 250 km. yol kat ediyor.
Günlük ortalama 224.307 Litre motorin harcanıyor.
İstanbullular’ın yüzde 41’i Akbil’le , yüzde 31’i Mavi Akbil’le, yüzde 24’ü biletle yolculuğu tercih ediyor.
İETT otobüsleri bir günde yaklaşık 450 bin, bir yılda yaklaşık 170 milyon km. ile  dünyanın çevresini her gün en az 10 defa dolaşacak mesafeyi kat ediyor.
İETT’nin en uzun otobüs hattı 45,5 km. ile Beykoz-Cumhuriyet Köyü (137),en kısa hattı ise 3,5 km. ile Edirnekapı-Vezneciler (86V).

kaynak : iett sitesi


Burada kaç yolcu taşındığı yani gelirler yazılmamış.
Beni de şüphelendiren bu zaten.


Rustem
14 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 23:11

Ben de IETT'nin zarar ettiğine inanamıyorum Arkasında başka nedenler olmalı.

Akşam saatlerinde tek yolcu taşıyan belediye otobüsleri olduğu doğru ama ben birçok defa tek başıma  minübüse de bindim. Bir otobüsten çok daha küçük hatlı bir minibüsün 500 milyardan daha fazlaya alıcı bulabildiği bir şehirde sabah doluluktan dolayı binemediğim belediye otobüsleri neden zarar eder acaba. Ayrıca bu otobüsler zarar ediyorsa halk otobüsü işletmeye  neden talip olsun insanlar.



kutlay34
14 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 23:29

bence zarar etmiyor, bütçeside onaylandı. zararda olsa otobüs alırmıydı?

Melih Erdoğan
13 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 16:13

Bir otobüse 17 kişi çalışan düşerse elbetet zarar eder. Gerekli olan kadroları daha üretken alanlara kaydırmak ve oradan verim almak.

Mehmet BERBER

13 yıl önce - Çrş 16 Ağu 2006, 09:37

Arkadaşların yukarıda bahsettiği sebeplerin haricinde bence bazı İETT hatlarının planlamasında da hatalar mevcut. Bir örnek vermek gerekirse 141 Avcılar-Yenibosna Metro hattında bu sabah çalışan 2000-123 nolu Mercedes araca saat 07:30 civarında Cennet Mah. durağından bindiğimde içinde tek bir yolcu bile yoktu.  Benimle beraber toplam 7 yolcu bindi duraktan. Yenibosna Metro'ya kadar da toplamda 17 yolcu(2'si polis memuru ) bindi. Muhtemelen de bu yolcuların büyük çoğunluğu Yenibosna'da aktarma yaptı. Mesela ben Beyazıt özel halk otobüsüne aktardım. Yeni uygulama ile İETT aktarma yaptığım ÖHO'ne 0.90 ytl ödeyecek. Bu bahsettiğim sefer kesinlikle zarar etmiştir.

Sabah işe gidiş saatinde bir belediye otobüsü bu kadar boş kalmamalı. Bu hattın bazı otobüsleri Avcılar Merkez'den kalkarak Yenibosna Metro'ya geliyorlar ki toplamda 12 ya da 13 durak yapmış oluyorlar. Muhtemelen benim bindiğim de bunlardan biri idi. Fakat Avcılar E-5'ten geçip Yenibosna Metro'ya giden en az 10 İETT, 10 da ÖHO(Belde) hattı mevcuttur herhalde. Bu kadar yoğun otobüs geçen hatta 141'in boş kalması normal herhalde. Belki bu hat Topkapı ya da Aksaray'a kadar uzatılsa daha fazla yolcu bulabilir. Ayrıca şunu da belirteyim ki bu olay sadece bugüne mahsus değil, aynı otobüsü daha önce de boş olarak geçerken görüyordum.


Hasan ÇETİN

13 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 20:10

İETT zararmı ediyor?

 
 İETT şu anki fiyat politikası ile zaten net ve anlaşılır herkesi tatmin eden bir tablo sergileyemiyor.
 örneğin;Aktarma adı altında 1 saat içinde ikinci yolculuk ücretsiz bundan anladığımız ''Ben İETT olarak 625 YKR yolcu taşıya biliyorum demektedir..'' O zaman  bilet fiyatı  ve diğer ücret politikaları yeniden gözden geçirilmeli veya Avrupa da uygulanan örneklerde olduğu gibi mesafeye göre ücret -Örneğin;Kadıköy den Pendiğe giden yocu ile Maltepeden pendiğe giden yolcu aynı ücret i ödememeli alternatif çözümler üretilip uygulanmalı.

ilgilerinize teşekkürler
 Hasan ÇETİN


yasar22
13 yıl önce - Çrş 23 Ağu 2006, 21:16

MAN Halk Otobüsü
Sahibinden Ticari Taksi  630.000 YTL - Peşin
(Pazarlık payı var)



Yılı: 2005  Yakıt Tipi: Dizel
 
KM: 50000  Motor gücü: 0 BG (0 KW)
 
Renk: Diğer  Silindir hacmi: -  
 
İl: İstanbul  Plaka: 34ZL41..
 
İlan Tarihi: 05.08.2006  

SATILIK BÜYÜKÇEKMECE - YENİBOSNA HATTINDA ÖZEL HALK OTOBÜSÜ

Başka bir amaçla (hasarlı araç) arama yaparken bu ilanı görünce buraya yazmadan geçemedim.Aslında bunu özel halk otobüsleri sayfasına koyacaktım ama İETT zarar ediyormu sayfası daha mantıklı geldi.Otobüsün tahminen 100.000 € yani 180 bin lira yaptığını düşünürsek hat için tahmini olarak 450 bin lira yani 300.000 $ istenmiş.Pazarlık payı olduğu eklenmesi ihmal edilmemiş.
Bu hattı sabit olduğu vede İstanbul içinde çalışan halk otobüslerinin değişmeli hatlarda çalıştıklarından daha fazla hat değerine sahip olduklarını düşünürsek alacak kişlerin bu kadar yüksek paraları zarar etmek amacıyla yatırmadıklarını düşünebiliriz.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM