Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 12
Mrat
10 yıl önce - Cmt 18 Nis 2009, 19:33

bilgi edinme başvurusunu herkes yaparsa unutmayınki her kişi için ayrı ayrı duyuru yapmak bir külfettir maliyettir bunun yerine kuruluşlar kar zarar cetvellerini kamoyuna açıklasalar ne sakıncası olabilirki

Ercan Dikme
10 yıl önce - Pzr 19 Nis 2009, 12:27

kar zarar tablosu yerine gelir gider tablosunu açıklasınlar mesela raylı sistem inşaatı yapması zarar ettiğini gösterebilir



hüseyin6

5 yıl önce - Pts 02 Hzr 2014, 10:31

zarar ediyor tabii tüm hatlar ioaş ve öho oldu daha ne olsun..

21ahmet
5 yıl önce - Cum 13 Hzr 2014, 20:34

Şöyle bir mesajları okudum,bir çok kişi özelleştirmenin kar etmek için bilinen tek çözüm olmasını bilmesine rağmen özelleştirmeyi şeytanlaştırmış. Çünkü özelleştirmeyi satmak sanıyor veya farklı sebepler.
Oysa ingilterede 1979 seçiminde muhafazakar parti İngiltere'de seçim vaadi olarak "ulaşım sektörü dahil" özelleştirmeyi göstermiş, firmaların millileştirilmesinin yoksulluk getirip, özgürlükleri götüreceğine değinmiş ve seçimi kazanmış kaynak
Niye ingilizler 35 sene önce özelleştirme hakkında böyle düşünüyorken, özelleştirmeyi bir vaad olarak görüyorken bizde herkes halen özelleştirmenin şeytan olduğunu düşünüyor?Iett yavaş yavaş planlı bir şekilde özelleştirilmeli,aksi halde zarar etmeye devam eder.


Hüsamettin KBaca
5 yıl önce - Cum 13 Hzr 2014, 21:22

Hat :16V
tarih :10,06,2014 salı
Sefer saati :18,35 , Kartaldan vergi dairesi yönü
otobus: 2014 model , klimalı, alçak tabanlı otokar
Yolcu sayısı : 1(Bir) (Tüm seferde indi bindiler de dahil)
İett zarar etmeyecekte ben mi zarar edecem. 2,15 değil de 5,15 olsa bile zarar eder böyle işletmecilik zihniyeti ile . Aynı güzergahta minübüsler de çalışıyor, gayet makul bir doluluk oranı ile.

İett bir kamu görevi olarak yeri geldiğinde zararına bile olsa sefer yapıyor, ancak ÖHO veya Otobüs Aş de özel işletmecilik şartları gereği böylen bir sefer beklenmez. Burada ise tek amaç kar etmektir. Karsız veya zararına hatlar ise iett nin payına düşüyor .
Yukarıdaki örneği defalarca şahit oluyoruz....


TURAN YUNUS
5 yıl önce - Cum 13 Hzr 2014, 23:13

Toplu ulaşım bir kamu hizmetidir. Kar ve zarar aranmaz. Amaç halkı ucuz şekilde ulaşımını sağlamaktır. Bu görev de belediyelere tahsis edilmiştir. Bir çok belediye bu görevi özel sektöre atarak kar yapmayı hedefliyor. Tabi böyle olunca kalite düşüyor. Kalitenin düşmesi de Mercedes marka makam aracına binen yöneticilerin hiç mi hiç önemli değil. Maalesef.

emrenmert

5 yıl önce - Cum 13 Hzr 2014, 23:25

Belediyeler, halka sundukları hizmetlerden kâr beklememelidir. Sadece belediyeyi yani dolayısıyla devleti zarara uğratmayacak gibi çarkları döndürebilsin yeter. Her türlü ücret de buna göre ayarlanmalıdır.

Cemoli D18
3 yıl önce - Pzr 28 Şub 2016, 20:56

Alıntı:
İETT
İETT, bir tanıtım filmi çekmiş.
Film toplamda 2 dakika 14 saniye sürüyor. Filmin içinde bazı detay bilgiler mevcut. Genç bir delikanlı, otobüse biniyor ve akbil (yeni adı İstanbulkart) basıyor. Bu esnada ekranda 1 rakamı beliriyor ve saymaya başlıyor sağ alt köşede. Daha sonra ara ara mesajlar beliriyor ekranda; “Biz, her gün her birey için yola çıkıyoruz.” “Çünkü biz her bireyin mükemmel hizmet alabilmesini hedefliyoruz.” “2800 modern araçla Avrupa'nın en genç filosu!” “Akıllı ulaşım sistemleri, çağdaş çözümler” vs vs şeklinde. Bunların hepsinin şaka olduğunu zaten biliyoruz o yüzden hiç bu konulara girmeyeceğim!!! Bu esnada İETT komuta merkezinden ve İstanbul’un çeşitli yerlerinden görüntüler paylaşılıyor. Özellikle araçlar içindeki ferah havadan bahseden, rahat rahat inen binen insanlar tasvir edilmiş. Şahane(!)
Filmin sonunda, siz bu filmi izlerken “18.453” kişiye hizmet verdik mesajı beliriyor ve devam ediyor “BİZ HER GÜN 3.700.000 YOLCUYU İSTANBUL’UN HER NOKTASINA GÜVENLE TAŞIYORUZ.
Bir araştırma yaptım; günlük taşınan kişi sayısı ile ortalama bilet fiyatlarını hesapladım. Farklı ulaşım araçlarında uygulanan, 14 farklı biletleme fiyatı var İETT içinde. Bunların en yükseği 11 TL ile TH-1 hattı (Taksim-Hava limanı hattı) en ucuzu da 0,385 TL ile öğrenci abonman bileti oluyor. Hepsinin ortalamasında, kişi başı İETT 3,46333 TL para kazanıyor. Günde 3.700.000 kişi taşıyorlarmış ortalama.(ki bu bilgiyi kendilerinden aldık) Günlük kazanç 12.814.333,33 TL dolayısı ile yıllık 4.684.920.266,67 TL yapar.
İETT’nin İnternet sayfasında raporlar kısmı var, oradan bakınca nereye ne kadar bütçe ayırdıklarını görebiliyoruz. Baktım! 1.869.565.000,00 TL tutarında bir bütçe hazırlamışlar. Bunun detayında yakıt, araç, personel giderleri vs vs var. De ki 2.000.000.000,00 TL (yazıyla iki milyar Türk Lirası!)
Elde edilen gelirden vergileri çıksak ki vergi ödeyip ödemediklerini inanın bilmiyorum ama ödüyorlardır herhalde… (bu arada vergide ilk 100 içinde ne İETT ne de İstanbul Ulaşım A.Ş. yok) vergilerden sonraki net kazanç 2.810.952.160,00 TL oluyor. Gideri de çıkınca 941.387.160,00 TL Net kar!
Derhal birkaç bin kişi bir araya gelir ÖZ HAKİKİ İETT’yi kuralım derim!
Şaka bir yana amacı kamuya hizmet(!) olan bir kurumun bu kadar kar elde etmesi normal mi lan??


http://tanersizlik.tumblr.com/

Bir analiz yapmışlar İett hakkında.



sayfa 12
« önceki   123 ... 101112
ANA SAYFA -> ULAŞIM