Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
cenkince

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 00:32

Buna zarar demeyelim de rant aktarımı yada kar transferi diyelim isterseniz. 14 milyon kişinin yaşadığı bir megapolde hangi dağıtım kanalını kullanırsanız kullanın para kazanmak tabiri az kalır para basarsınız.

İETT'yi ve Şehir Hatlarını (İDO),  çok üstten bağlayan bir lobi var. Küçüldükçe küçülüyor bu kurumlar. Banliye Trenlerine kimsenin bir şey yapmasına gerek yok hala 1955 yılında Fransadan gelen Vagonlarla İnsan ?????? taşıyorlar. Gündüzleri sefer aralığı 40 dakika!!!!!! Her yıl yolcusu düzenli olarak %40 azalıyor

Zeytinburnu Tramvayımız Dünyanın en verimli network'ü seçildi biliyosunuz. Sabah ve Akşamları Kabus  gündüzleri ise eh idare eder dedirten cinsten.

Şöyle hayatımızı şekillendiren Ulaşım filomuza bir göz atatlım.

İETT Günlük 2000 otobüs sefere veriliyor (o da pik saatlerde)
ÖHO'lar da sanırım 1200 adet araç var çalışan
Şehirhatları vapurları 32 Adet olması lazım
Harem Sirkeci 3 yada 4 Arabalı Vapur
Denizotobüsü 26 Adet
Turyol tekneleri 40 Adet
Minibüsler 5.900 Adet
Dolmuş Taksiler 500 Adet
Taksiler  17.000 Adet
Banliyö Trenleri 8 Katar Avrupa 8 Katar Anadolu Yakası
Tramvay 72 Vagon
Hafif Metro 105 Vagon (Kaçı çalışıyosa artık)
Metro 32 Vagon
Tünel 2 adet vagon
Nostaljik Tramvay 4 Vagon Avrupa 2 Vagon Anadolu


İşte Koskoca İstanbulun Toplu taşıma araçları.... bana çok çok komik geliyo....

Hal böyle olunca herkez haklı olarak karısının, çocuğunun rahatı için araba satın alıyor.

Ben OFER olsam gökdelenle felan uğraşmam istanbul toplu taşıma birliği ve otopark işletmeciliği diye bir şirket kurardım.

Ortalama iyi donanımlı bir otobüsü 100.000 AVRO kabul ettiğimizde yakalşık 6000 Minibüsü 5'e 1 paritesinden 1200 otobüs olarak varsayabilir ve 120 milyon AVRO'ya bir gecede bitirebiliriz. (Bizim İETT Citaroları alırken 450 tanesini 99 milyon AVRO, EGO 500 tanesini 65 milyon AVRO'ya aldı)

Aynı hesapları deniz ve trenler için yapalım. Klimalı ve ayakta yolcu almayan bir otobüse binerek tren/metro/deniz aktarma noktasına gitmek oradan tekrar şıkır şıkır aynı araçlarla aktarma yaparak max. 3 vesaitle evinizin 500 mt ötesinde inmek... Hangi İstanbullu istemez ki bunu...


serkan75
14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 03:25

Arkadaslar,"NY'de MTA kar etmiyor edemez." demisler,bu sene 800mil.-1 milyar$ arasi bir surplus verdi,artan para ilede 2. ave.ye metro yapiliyo.
Selamlar.



umit1
14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 08:36

Alıntı:
Bende Bati Pennslvania'da olan Pittsburghtan örnek vereyim. Buradaki PTA 'de zarar ediyor. Televizyonrada çıkıyordu otobüslerde kısıtlamaya gidilecek diye (sefer sayisinin azaltilmasi gibi) yada bir kac numarayi yollardan kaldırmak gibi. Ama bence


Kaldirilmaz merak etmeyin,Pennsylvania da toplu tasimacilik zaten buyuk olcude Philly ve Pittsburgh a hizmet eder,bay Rendell de eski Philly  belediye baskanidir, yani toplu tasimacilaga yakin ve sorunlarini bilen biridir.Yalniz her sene sonu toplu tasimaciligin "aglama mevsimi" sayilir ABD de,gelecek sene beklenen zararlar ortaya konur (her turlu muhasebe cingozlugu yapilir ),ve bu zararlari  karsilayabilmek icin hizmette yapilacak kisitlamalar ilan edilir hatta personele "tentative lay-off notice" denilen bir cesit yol verme belgeleri gonderilir,politikacilar sorunu cozmeye calisir sonundada isletmenin zarari kamuca karsilanarak hizmetin devami saglanir.Yani bu bir gosteridir cogu zaman.

Bu arada MTA nin New York eyalet hukumetinden her sene 1,5 milyar dolar civarinda yardim aldigini ve bu sene olusmasi beklenen zararininda 116 milyon dolar olarak tahmin edildigini de belirteyim.

Saygilar,


alabay

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 11:54

Serkan, o surplus sübvansyonsuz mu değil mi acaba? Ve nesıl olsa da, o "kâr" (doğru olarak) yatırım hâline getirildi. Ona göre. NY'un metrosu kadar büyük şebeke az bulunur, Londra, tramvay şekli olarak da Leipzig belki. Ama otobüs NY'ta pek o kadar önemsenmiyor bildiğim kadarıyla, o da bir fark. O surplus bir minibüsçü surplus'u değil.

B. Alabay


umit1
14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 18:20

Alıntı:
Serkan, o surplus sübvansyonsuz mu değil


Toplu tasima kuruluslari,adlari SEPTA olsun, MTA olsun, PTA olsun farketmez,yillik butcelerini hazirlarken kamudan gelen gelen yardimlari butcelerinin icine koyarlar,yani ortaya cikan kar veya zararin icinde yardimlar vardir.

Zaten MTA nin eyaletten her sene aldigi 1,5 milyar dolar olmasa MTA nin bugun kapisina kilit vurmasi gerekirdi.



Gökhun
14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 18:51

İETT'nin zarar ettiğine vallahi de billahi de inanmam.İETT İstanbul'un ulaşım ağının %95'inin sahibi.Her gün metroyu 400bin kişi kullanıyor.Otobüsler cabası.Tam bilet 1.300 indirimli 900bin.Bunun akbil le azıcık indirilmiş şekilleri de var tabi.Lakin otobüsler neredeyse dökülecek.Eskileri yeniliyorlar falan kaça patlar ki bu?Bir otobüse biniyorsunuz tıs tıs tıs 45 dakikada alıyorsunuz yolu.Ha bir de iş çıkışına falan rastlarsanız vay halinize.Tıklım tıkış gidiyor otobüsler.Kadını var yaşlısı var millet alt alta üst üste.Kapılardan sarkıyorsun eve gitmek için.İETT sırf otobüs geliriyle bütün masraflarını karşılar bana kalırsa.

alabay

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 19:35
Toplu Taşım. Havayastık metrosu ...


İstanbul 16 ile 20 milyon arası bir "şey". İETT'nin 2000 otobüscüğü zarla zorla işliyor. Bunlar 2000, yakışan 8000 falan değil. Bunlara ne kadar tıklım doldurulsa da, kapılara asılmak değil, Hindistan usulü damda bile oturulsa, HAYATTA sarfiyatları bilet parasıyla çözemezler.
Ben burada küçücük bir 25.000 nüfusluk kasabada belediyede toplu taşım ile ilgili bir gruptayım. Biz yanımızdaki 224.000 kişilik şehirle ve cıvarı ile bir bölge olup hepsi entegre biletle çalışıyoruz. 3 kuşak var, Freiburg'un ta kendisi, 2. kuşak (biz) ve 3. kuşak (ötesi), bunlar daire yani. En külüstür bilet 1,80 ? (1,7 ile çarp, YTL). Bu bir buçok mu iki saat mı ne geçerli.
Bizim kasabanın üç tane midibüs vasıtası var. Ptesi-Cuma ~7 ile 19 arası çalışıyorlar, Ctesi 8 ile 12 arası falan (tek bir tanesi). Pazar herkes evde kalmalı, otobüs yok (kasabi içi sadece yok). Şimdi ben buranın bütçelerini, problemlerini, politikasını, sübvansyonunu ve kanunlarını (!) bilirim ve mukaise de edebilirim.
Kısacası, toplu taşım "kâr" edemez. Ederse de etmiş gibi gözükür ama yine etmemiş olur Bu sadece hesap şekli. Hakikaten git sıfırdan başla yap becer ... imkânsız.

Ama olanlardan bir hikâye:
Avusturya'nın 1100 nüfuslu bir köyünde (!) dünyanın en küçük metrosu çalışıyor. Trencik hava yastık tekniği ile tünelde "uçuyor". Ski turistik yer olduğu için yaptılar, çünki turistler batırdı orasını arabalarıyla. Kullanma: bedelsiz! Niye kimse o tekniği denemiyor ... bilmiyorum. İnternette bile çok az bilgi bulunuyor ...
Ama yine de, toplu taşım ve vergi ile olan bir şey.
Bakalım bir kaç link ... hepsi almanca tabiî ...
http://www.nzz.ch/2005/11/17/to/articleDAITP.html
http://www.winterfocus.com/orte.php/serfaus/beschreibung
http://www.serfaus.de/touren/berg_winter/berg_winter13.asp
Neden hiç doğrü dürüst resim yok yahu ...
Heh buldum!
http://www.funimag.com/funimag13/serfaus04.htm
http://www.serfaus.de/beschreibung/dorfbahn.asp
http://www.funimag.com/funimag13/serfaus02.htm

Akın, buna ne dersin?

B. Alabay


Burç

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 20:03

Konuyu gene şu soruya getirerek belki bazı konuları aydınlatabiliriz :
Minibüsler, özel halk otobüsleri ve belde otobüsleri nasıl kar ediyor?


Engin

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 21:48

burç abi haklısın, bence de iett zarar edemez! istediği kadar boş otobüs gitsin, sadece bir akşam 17 20 arası 4.levent metro durağında bekleyiniz, buradan kalkan otobüslerde kimi zaman insanlar şöför koltuğunun arkasında dahi seyehat etmek zorunda kalıyorlar! "ine atsan yere düşmez" gerçek anlamını buuyor bu saatlerde... zaten tam dolu otobüse şöförün "arkalar boş kaldı" diyerek orta ve arka kapıdan da yolcu almasıyla sanırım %400 lük bir orana ulaşıyodur doluluk. asıl sorum şu; bu belediye otobüsü şehir içerisinde, dur kalk yapacak-elbette bu nedenle biraz fazla yakıt tüketebilir- peki bu tüketeceğı yakıt sarfiyatını istihap haddi -mi derler ne derler- kadar yolcu ile çıkaramaz mı? çıkaramıyorsa zaten otobüs gibi bir icat hiç olmazdı, çünkü ekonomik ve işlevsel bir yanı kalmamış olurdu!

bir diğeri de bu kadar aşırı yolcu almanın ne derece doğru olduğu.. kapasitenin üzerinde bu kadar yük binmesinin bir aracı çok olumsuz etkilediğine ve her türlü aksamını erken yaşlandırdığına inanıyorum. bu da elbette bakım onarım maliyeti olarak geri dönmete belediyeye. peki soru şu bu pik saatlerde garajlarda hiç otobüs kalmıyor mu? yani iettnin toplam yolcu taşıma kabiliyeti bu mudur gerçektede? daha medeni bir taşımacılık sunulamaz mı ki insanlar toplu taşıma yönelebilsin??

bazen bir öğrenci olarak ben bile -daha bir sene evveline kadar karşıyken- bugün bi murat 121 im dahi olsa olur diyorum. çünkü haftada iki gün dahi olsa maslaktan gümüşsuyuna elimde palto, teknikresim çantası, sırtımda çanta havasız ve itiş tepiş binilen otobüslerle sadece 4.levent borsa arasını sabah 40 dakikada almaktan nefret ediyorum! derdimi söylemediğim birimi kalmadı iettnin, ama yeterince otobüs konduğunu düşünüyorlarmış bu hatta!    


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 22:09

İET'nin en büyük handikaplarından birisi de, terminüslerden kalkan hatların saatlerini homojen dağıtamamak!... Meselâ; Eminönü'nden Beşiktaş istikametine kadar gidip de, bu noktadan itibaren Barbaros Bulvarı ve Çırağan-Ortaköy sahil yolu olarak ikiye ayrılan otobüs hatlarının (-ki, bunların toplam adedi 20'den fazladır) Eminönü'nden kalkışlarını yayamamaları... Ardarda; "Eminönü-Karaköy-Kabataş-Beşiktaş" istikametli 4-5 ayrı hattın otobüsü aynı anda kalkıyor. Ardından ise bu istikamette yarım saat hiç İETT otobüsü kalkmıyor. Halbuki, bu hatların kalkışı 10'ar dakikalık periyotlar şeklinde birbirini izleyecek tarzda düzenlense, sorunun çözümünde bayağı bir yol katedilmiş olacak. Peşpeşe kalkan 5 hattan sonra hizmeti geçici olarak kesilen bu 30 dakikalık dilimde, aralıklarla kalkan ÖHO'lar (-ki, bunlar da bekleyerek, yavaş giderek bu 30 dakikanın olabildiğince sonlarına kalarak), duraklarda Kabataş-Beşiktaş istikametinde araç bekleyen yolcuları toparlıyorlar. Sonra, yine ardarda kalkan 3-4 farklı İETT hat otobüsü... Bu döngü ölü saatlerde uzun süre tekrarlanıyor.

İETT'nin ilk önce ana ve ikinci derece terminallerdeki aynı istikametli farklı hat otobüslerinin kalkışlarını düzene koyması gerekli. Bu da, belli standartlara oturtulmuş "tur süreleri" belirlenerek çözülebilir. Çünkü, benzer uzunluklu 2 hattan birinin tur süresi; 90 dakika iken, diğerinin 105 dakika olabiliyor. Bu da periyotlarının birbirleri üzerine binmelerine sebep oluyor.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM