Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 13:23
İstanbul İETT Zarar mı Ediyor?


Dün akşam Kanal D'de Topbaş canlı yayında ilginç bir konudan bahsetti :
Dediğine göre IETT daima zarar ediyormuş.
Rakamları da verdi, zararı azaltmışlar ama halen zararla çalışıyormuş.

Dinleyicilerden birisi çıkıp dedi ki :
"Ben minibüslerde çalışıyorum, işletme masrafı çıkınca her minibüs ayda 5 milyar
kar ediyor, bir IETT otobüsü nasıl zarar edebilir?"

Bana göre de IETT'nin zarar etmesi imkansız.
Normal şartlarda epey kara geçmesi lazım.

Hatta bu konuda daha önce New York'u örnek vermiştim.
New York'da şehrin her noktasına giden bir metro sistemi var.
Sabaha kadar çalışıyor. Bunun yanında bir de sabaha kadar çalışan otobüs işletmesi var.
Bunların hepsi klimalı, yeni otobüsler. Otobüs bileti, bizim Mecidiyeköy-Kadıköy otobüslerine
eşit. New York şehrinin nüfusu da Istanbul'dan az.

Nasıl oluyor da bu özel otobüs şirketleri kar ediyor, ama bizim IETT zarar ediyor?


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 13:42

Size işin daha ilginç yanını söyleyeyim, İETT en az zarar eden Belediye kuruluşlarından biri olmaktan gurur duyuyor
Sağlık sorunları nedeniyle 15 aylık görev süresinin sonunda emekliye ayrılan İETT Genel Müdürü Dr. Muammer Kantarcı
Alıntı:
"Görevimden sağlık sorunlarım nedeniyle emekli oldum. Huzur içinde ayrılıyorum. İETT şu anda yüzde 89`luk gelir gider dengesi durumuyla en başarılı kurum, yüzde 11`lik bir desteğe ihtiyacı var. Bu da 6-8 milyon YTL eder. İstanbul`un toplu taşıma sorununun çözümü İETT`nin güçlendirilmesindedir."
dedi.
28 Kasım tarihli haberde idare olmayacak duaya amin de demiş:
Alıntı:
Kantarcı, İstanbul için mercedes firmasından alınan klimalı, alçak tabanlı ve çevreci motora sahip 500 otobüsle ilgili tüm problemlerin çözüldüğünü, 200 otobüsün bu ay içinde, geri kalan 300 otobüsün de 2006 yılında hizmete gireceğinin müjdesini verdi.


Kaynak: http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=200



alabay

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 13:57

Burç, ben New York'taki işletmenin kâr ettiğine zanetmiyorum, zanedemiyorum, ama haksız da olabilirm, çünki bilmiyorum. Ama burada Yakın Toplu Taşım her zaman kârsızdır ve sübvansyonla su üstünde tutulur. O yüzden zaten vergi ödeniyor ya, kamu işi, kuru bu. Bir başka fikir daha var, çoktandır Yeşiller, Sosyalistler ve Komünistler tarafından teklif ediliyor, açıkçası ben de anlamıyorum neden hâlâ gelmediğini - ama burada (tabîiki otomobil mafya, pardon lobisi var ...) -> bir Trafik Vergisi (vergi değil de paraverişi diyorlar). Yani şu ve şu yaşı geçmiş herkes bir miktar ödüyor. İyice bir miktar, ama vurup öldürmeyen ... bunun üzerine ama herkes istediği vasıtaya biniyor, ödeme yapmadan! Bütün tren, otobüs, vs. Şahane bir fikir. Var bunu yapan ülkeler, yanılmıyorsam.

B. Alabay


umit1
13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 18:56

Dogru NYC de toplu tasima kar etmez,Philly de de etmez,hatta daha buyuk olcekte dusunursek Amtrak da kar etmez,bunlarin aciklari sehir ,eyalet ve Amtrak orneginde federal butceden,karsilanir.

Mesela Dogu Pennsylvania bolgesine hizmet veren SEPTA adli kurulusun butcesi her sene 40-60 milyon dolar acik verir ve bu acik eyalet ve hizmet verdigi bolgedeki yerel yonetimlerce kapatilir yani kamu tarafindan.

Saygilar,


Burç

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 19:22

Peki, minibüsler, belde otobüsleri, özel halk otobüsleri nasıl kar ediyor?



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 20:34

Alıntı:
özel halk otobüsleri nasıl kar ediyor?


İETT'nin, ölü saatler olarak tabir edilen; "09:00-16:00" saatleri arasındaki zaman diliminde, yolcusu az olacağı endişesiyle araçlarını %25-33 oranında garajlara çekmesi ve aslında bu satlerde hiç de azalmayan yolcu miktarını özel girişimcilerin kapmasından dolayı, kârın hatırı sayılır bir kısmı bu saatlerde elden kaçıyor. Çünkü İETT "işte çalışmak" deyiminden, masabaşı hizmetini anlıyor ve bütün İstanbullular'ın "masalarının başlarında"; 9:00-16:00 saatleri arasında çalıştıklarını zannediyor!...   Oysa, bu saatler arasında duraklar, kum gibi müşteri kaynıyor...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 20:48

Bir taksiden, dolmuştan veya minibüsten genellikle iki şoför ve mal sahibi para kazanır,
bir halk otobüsü veya belde otobüslerinden fazladan iki biletçi geçimini sağlar; bu araçların hepsinin çok iyi kar ettikleri bir gerçek olmasa satın alınma veya kiralanma piyasalarında astronomik ücretlerden bahsedilmezdi.
Acaba bir İETT otobüsü kaç kişiyi geçindiriyor?
Daha açık bir deyimle İETT'nin personel giderleri ne kadar?


Erkan Cabuk
13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 21:06

Umit1 demiş ki;

Alıntı:
Mesela Dogu Pennsylvania bolgesine hizmet veren SEPTA adli kurulusun butcesi her sene 40-60 milyon dolar acik verir ve bu acik eyalet ve hizmet verdigi bolgedeki yerel yonetimlerce kapatilir yani kamu tarafindan


Bende Bati Pennslvania'da olan Pittsburghtan örnek vereyim. Buradaki PTA 'de zarar ediyor. Televizyonrada çıkıyordu otobüslerde kısıtlamaya gidilecek diye (sefer sayisinin azaltilmasi gibi) yada bir kac numarayi yollardan kaldırmak gibi. Ama bence yapılmayacaktir çünkü Universite öğrencilerinden gelen paralar yeterde artar bence. Universite kartını göstermek otobüsten inmen için yeterli (Bilet atma olayi gittigi yone dogru ya once ya sonra veriliyor.).

Istanbulda boyle bir uygulama yok ve binen herkesten para alınabiliyor ama burada bazen uyanıklar (ben degilim   ) baskalarının kartını yada omur boyu kendi okul kartıni kullaniyor.

Ama belki IETT cok yatırım yapiyorda olabilir. Ancak böyle açıklaması olabilir bence     .

Saygılarımla.


En son Erkan Cabuk tarafından Prş 01 Arl 2005, 22:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


alabay

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 22:03

Burç, minibüs ve ÖHO özel, İETT ise kamu, bunun işletmeciliğe tamamen değişik. Şimdi ben çok az ekonomi okudum zamanında, başka dallara saplandım, o yüzden bunu bilen birisi daha iyi anlatır herhalde. Ama çapraz sübvansiyonları olmuyor özellerin. Taksi meselâ o kadar kazanabilir mi bilmiyorum, çünki onların fiyatlandırma sistemleri yine değişik. Almanya'da taksicilik fena battı, herkes 24/7 çalışıyor.
İETT kazandığı parasıyla bütün bir şebekeyi işletiyor, minibüsçü ise kendisini, motorunu ve karısını ... o kadar

HTH.

B. Alabay


msabri
13 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 00:24

maslak sitelerde (simdi tam adini unuttum) bir arkadasi ziyarete gitmistim. Donus icin son otobus olan 9:15 otobusune biniyorum- benden baska kimse yok. Birkac kere oldu, bazen bir ya da iki kisi daha var.
Levente gelene kadar belki bir iki kisi ya biniyor ya binmiyor.
Pekii var mi ozel otobus bu hatta- ne gezer.
Bunun gibi istanbulun bir cok sapa yerine otobusler bos calisiyor- ama calismasa da arabasi olmayan vatandas sokakta kalir-



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM