Benim anlamadığım metrobüs yapıldığında sağ şerit bunlara tamamen ayrılacak.Durakları da bir yere sıkıştırdık diyelim.Peki bu yollarda sadece metrobüs çalışmayacak ki.Otobüsü var minibüsü var dolmuşu taksisi var da var.Minübüs dolmuş kalktı.E otobüsler de kalkacak değil ya.Bunlar nerede yolcu indirip bindirecekler?Bunu merak ediyorum.
Benim anlamadığım metrobüs yapıldığında sağ şerit bunlara tamamen ayrılacak.
Başka uygulamalarda gördüğüm kadarıyla, yolların en sağ şeritleri değil de, tam tersine en sol şeritleri (karşılıklı ve birbirlerine komşu olarak) ayrılıyor. Böylece bu rezerve bantlar, caddenin sağ taraflarındaki yola katılımları, yoldan ayrılımları, durakları vs. etkilemiyor. Geçişler de çoğunlukla yaya üstgeçitleri vasıtasıyla oluyor (Topkapı-Pazartekke-Fındıkzade-Yusufpaşa arasındaki Cadde tramvayının bazı istasyonlarındaki gibi bir yolcu aktarımı sözkonusu). Böylece yolun akışı da etkilenmiyor.
Tabii otobüs ve minibüs sayılarında da azaltmalar yapmak gerekecektir.
Evet, zaten bu ve buna benzer uygulamaları (cadde tramvayı vs.), belediye elinde savunacak haklı bir gerekçe olması bâbından yürürlüğe koyuyor. Yani, "Ben bu yola tramvay döşedim, metrobüs hattı açtım. Hadi bakalım, Minibüsler geri çekilsin!" diyebilmek için zannedersem...
En ideali sol şeritte tamamen tercihli yol yapmak ama maalesef E-5 üzerinde bu yapılamaz , otobüslerin kapılarını soldan yapmanız lazım , durakları yolun ortasına yapamazsınız çünki yer yok , diyelimki herşeye rağmen yolun ortasına metrobüs yapmak istiyorsunuz o zaman raylı sistem yapın daha dar alanda raylı sistem çalıştırabilirsiniz ama otobüs çalıştıramazsınız. E-5 'e metrobüs düşünülmesinin nedeni
başka birşey yapılamıyacak olmasındandır. Yolun sağından gitmesi tabiki dezavantajdır ama başka çare yok. Metrobüs yapılırsa minibüslerin tamamen kaldırılması , otobüslerin ise sadece karşıya geçenlerin bırakılması gerekir. Ana arterde hızlı bir ulaşım sağlandıktan sonra uç noktalara gidişler başka bir otobüse transfer yapılarak sağlanacaktır.
diyelimki herşeye rağmen yolun ortasına metrobüs yapmak istiyorsunuz o zaman raylı sistem yapın daha dar alanda raylı sistem çalıştırabilirsiniz ama otobüs çalıştıramazsınız
Herhalde düşündükleri, çok daha kısa zamanda ve çok daha az masrafla bu yolu hızlandırabilmek. Yıllar önce; "Aksaray-Fındıkzade-Çapa-Topkapı" arasında yapılan "Otobüs Tercihli Yolu" yerine, neden "Aksaray-Bayazıd" (o zaman oraya kadardı) arasında çalışan Cadde Tramvayı'nı uzatmıyorlar diye düşünmüştük. Meğerse olay başkaymış. Amaç Aksaray-Topkapı-Surdışı => çıkışlı minibüsleri biran önce bu akstan kaldırmakmış! Zaten birkaç sene sonra da, altyapısı hazırlanan bu yoldaki tercihli otobüs yolu kaldırılarak, seri bir şekilde tramvay rayları döşendi ve de böylece 3. kademe tramvay uzatma işlemleri 2-3 ayda tamamlanmış oldu.
Mehmet Kasım demiş ki:
Çok mu uçtum
Orta refüje yapılacak olan direklerin üstüne oturtulan çelik kirişler sayesinde uzun bir viyadük üzerine YAŞASIN METRO
Ne güzergah sorunu nede istimlak sorunu......
Ne anıtlar kurulu ne de tünel kazma zahmeti:)
Ehhehheee.. Hiç şansın yok Mehmet... Böyle bir viyadük, E-5'deki Tarihi (!) Anbarlar'ın görüntüsünü kapatır. İzin vermezler...
Ya Akın sende bi destekle yaa Proje havada kalmasın
Mehmet, destekleyeyim, ama hele önce bir Aksaray-Yenikapı'yı kazıp bitirsinler de düşünürüz! Bu gidişle, daha bir beş yıl kadar bekleyeceğiz gibi bu bağlantıyı!
Cevizlibağ-Merter arasında seyahat eden üyeler, fırsat olursa iki yandaki genişletme çalışmalarını birkaç kareyle fotoğraflayabilirlerse, projenin gidişatı hakına bilgimiz olur. Bilhassa, Ambarlar'dan yokuş aşağı inerken, sağ şeritte hummalı bir çalışma vardı yakın zamana kadar... Metrobüs çalışması ileride herçek olursa, Net ortamında arandığında, bu konudaki inşaat resimleri sadece bizde olacak, unutmayın!..