Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'a Metrobüs Geliyor
« önceki   1234 ... 757677   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 3
Çağrı Tekin

16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 22:51

Benim anlamadığım metrobüs yapıldığında sağ şerit bunlara tamamen ayrılacak.Durakları da bir yere sıkıştırdık diyelim.Peki bu yollarda sadece metrobüs çalışmayacak ki.Otobüsü var minibüsü var dolmuşu taksisi var da var.Minübüs dolmuş kalktı.E otobüsler de kalkacak değil ya.Bunlar nerede yolcu indirip bindirecekler?Bunu merak ediyorum.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 23:07

Alıntı:
Benim anlamadığım metrobüs yapıldığında sağ şerit bunlara tamamen ayrılacak.

Başka uygulamalarda gördüğüm kadarıyla, yolların en sağ şeritleri değil de, tam tersine en sol şeritleri (karşılıklı ve birbirlerine komşu olarak) ayrılıyor. Böylece bu rezerve bantlar, caddenin sağ taraflarındaki yola katılımları, yoldan ayrılımları, durakları vs. etkilemiyor. Geçişler de çoğunlukla yaya üstgeçitleri vasıtasıyla oluyor (Topkapı-Pazartekke-Fındıkzade-Yusufpaşa arasındaki Cadde tramvayının bazı istasyonlarındaki gibi bir yolcu aktarımı sözkonusu). Böylece yolun akışı da etkilenmiyor.

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 23:23

Sol şeritte olursa iş değişir.o zaman belki çok daha kolay bir şekilde uygulanır.

Ahmet Tan
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 23:30

Şimdi oldu Akın bey. Evet sol şeritte olursa olur. Metrobüs derim o zaman
Tabii otobüs ve minibüs sayılarında da azaltmalar yapmak gerekecektir.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 23:54

Alıntı:
Tabii otobüs ve minibüs sayılarında da azaltmalar yapmak gerekecektir.

Evet, zaten bu ve buna benzer uygulamaları (cadde tramvayı vs.), belediye elinde savunacak haklı bir gerekçe olması bâbından yürürlüğe koyuyor. Yani, "Ben bu yola tramvay döşedim, metrobüs hattı açtım. Hadi bakalım, Minibüsler geri çekilsin!" diyebilmek için zannedersem...

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 13:03
metrobüs


Arkadaşlar

En  ideali  sol şeritte  tamamen  tercihli yol yapmak  ama maalesef  E-5  üzerinde bu yapılamaz , otobüslerin  kapılarını soldan yapmanız lazım , durakları  yolun ortasına  yapamazsınız  çünki yer yok , diyelimki  herşeye rağmen  yolun ortasına  metrobüs yapmak istiyorsunuz  o zaman raylı sistem yapın  daha dar alanda  raylı sistem  çalıştırabilirsiniz  ama  otobüs çalıştıramazsınız. E-5 'e  metrobüs  düşünülmesinin nedeni
başka birşey yapılamıyacak olmasındandır. Yolun  sağından gitmesi  tabiki dezavantajdır  ama başka çare yok.  Metrobüs  yapılırsa  minibüslerin  tamamen kaldırılması , otobüslerin ise sadece karşıya geçenlerin bırakılması gerekir. Ana  arterde  hızlı bir ulaşım sağlandıktan sonra  uç noktalara gidişler  başka bir otobüse  transfer yapılarak sağlanacaktır.

Saygılar


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 13:56
E-5'in ORTA REFÜJÜNE VİYADÜK


Çok mu uçtum  

Orta refüje yapılacak olan direklerin üstüne oturtulan çelik kirişler sayesinde uzun bir viyadük üzerine YAŞASIN METRO

Ne güzergah sorunu nede istimlak sorunu......


Ne anıtlar kurulu ne de tünel kazma zahmeti:)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 16:10

Semih Yaşar demiş ki:
diyelimki  herşeye rağmen  yolun ortasına  metrobüs yapmak istiyorsunuz  o zaman raylı sistem yapın  daha dar alanda  raylı sistem  çalıştırabilirsiniz  ama  otobüs çalıştıramazsınız

Herhalde düşündükleri, çok daha kısa zamanda ve çok daha az masrafla bu yolu hızlandırabilmek. Yıllar önce; "Aksaray-Fındıkzade-Çapa-Topkapı" arasında yapılan "Otobüs Tercihli Yolu" yerine, neden "Aksaray-Bayazıd" (o zaman oraya kadardı) arasında çalışan Cadde Tramvayı'nı uzatmıyorlar diye düşünmüştük. Meğerse olay başkaymış.   Amaç Aksaray-Topkapı-Surdışı => çıkışlı minibüsleri biran önce bu akstan kaldırmakmış!   Zaten birkaç sene sonra da, altyapısı hazırlanan bu yoldaki tercihli otobüs yolu kaldırılarak, seri bir şekilde tramvay rayları döşendi ve de böylece 3. kademe tramvay uzatma işlemleri 2-3 ayda tamamlanmış oldu.  

Mehmet Kasım demiş ki:
Çok mu uçtum  
Orta refüje yapılacak olan direklerin üstüne oturtulan çelik kirişler sayesinde uzun bir viyadük üzerine YAŞASIN METRO  
Ne güzergah sorunu nede istimlak sorunu......
Ne anıtlar kurulu ne de tünel kazma zahmeti:)

Ehhehheee.. Hiç şansın yok Mehmet... Böyle bir viyadük, E-5'deki Tarihi (!) Anbarlar'ın görüntüsünü kapatır.     İzin vermezler...    

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 18:05
TARİHİ AMBARLARDAN HEZARFEN MİSALİ UÇMAK


Ya Akın sende bi destekle yaa Proje havada kalmasın

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 27 Oca 2006, 04:12

Alıntı:
Ya Akın sende bi destekle yaa  Proje havada kalmasın

Mehmet, destekleyeyim, ama hele önce bir Aksaray-Yenikapı'yı kazıp bitirsinler de düşünürüz! Bu gidişle, daha bir beş yıl kadar bekleyeceğiz gibi bu bağlantıyı!

Cevizlibağ-Merter arasında seyahat eden üyeler, fırsat olursa iki yandaki genişletme çalışmalarını birkaç kareyle fotoğraflayabilirlerse, projenin gidişatı hakına bilgimiz olur. Bilhassa, Ambarlar'dan yokuş aşağı inerken, sağ şeritte hummalı bir çalışma vardı yakın zamana kadar... Metrobüs çalışması ileride herçek olursa, Net ortamında arandığında, bu konudaki inşaat resimleri sadece bizde olacak, unutmayın!..

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 757677   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM