Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'a Metrobüs Geliyor
« önceki   123 ... 757677   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 00:18

Alıntı:
Benim tahminimce, 4 şeridin sol şeritleri metrobüse ayrılacak.
Yani istasyonlar E-5'in ortasında olacak ve  yayalar üst ve alt geçitlerden gelecek.
Neden?
çünkü metrobüs sağdan gitseydi, her E-5'e giriş ve çıkışta metrobüsün yolu tıkanırdı.

Zaten mantıklı olanı da bu... Yoksa sağ şeritler özel yol olarak ayrılırsa, sürekli olarak tali yol ayrımlarıyla kesişecek, fırsattan istifade, önüne gelen araç bu yolları kullanacak.

En soldaki 2 şerit rezerve edilecek olursa, aslında sadece bu yol için işlemek üzere alınacak metrobüslerin biniş ve iniş kapıları da solda dizayn edilmelidir. Trafikten tamamen yalıtılmış bir yolda gidecekler neticede. Kapılarının sol cephede olması, trafiğin akışını da olumsuz yönde etkilemeyecektir...

Ayrıca duraklar, tek blok olarak inşa edilebilir. Yanaşan otobüsler, hep sol cephelerinden yolcu alış-verişini sağlayabilir ve bu durak platformlarından, ortak merdivenlerle bağlantılı üstgeçitlere iniş-çıkışlar gerçekleştirilebilinir. Hem böylece, yolun ortasında, gereksiz yere durak genişliği için, diğer üç şeridin akış düzgünlüğü sekteye uğramaz, kavisli bir görünüm almaz. Cetvel gibi akar gider.

Akın KURTOĞLU


cenkince

16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 00:26

gene birisi kafasına göre proje icat etmiş.

Ama teknik olarak E5'in 4 şeride çıkması epey zor. Buyurun cevizlibağdan yola çıkalım.

İlk sorun daha yeni yapılan Ambarlar köprüsünde.... 1 cm dahi genişletemezler. Geçen yaz eski köprüyü güçlendirdiler, bu yaz da bir köprü daha kondurdular yanına... Ancak toprak dolgu alanından (dönüş istikametinde olduğu gibi) tırtık yaparak temellerini yerinden oynatmazlarsa bir şerit daha açabilirler ama kimbilir hangi sarhoş gece gözüyle ortadan girer

Merterden geçen 2 ayrı metro viyadüğü yarım santim şansları var.

Gelelim incirliye... Eminim o köprüye bi yilik düşünüyorlardır.

Devam ediyoruz. Şirinevlerdeyiz. Ataköy köprülü kavşağı. Şans 0

Bence minibüsleri yenibosnadan öteye salmasınlar yerine 25-30 tane indirimli biletli körüklü MAN versinler bu iş biter


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 02:48

Cenk'in değindiği darboğazları bir şekilde aşmaları durumunda, bu proje işlerlik kazanabilir... Yeter ki, mümkün mertebe normal araç akışı bazı yerlerde birer şerit eksilip, sonra yeniden genişlemesin.

Fakat; 25-30 körüklü MAN verilmesi durumunda, bunlar yine trafiğe gireceği için, değişen birşey olmayacaktır. Araçların taşıma kapasiteleri belki yeterli gelecektir ama, hız 10-15 kilometre/saat limitleriin üzerine çıkamayacağı için, bu proje asıl hedeflenen sonucu veremeyecektir. Her durumda, ayrılmış yol şart!...

Akın KURTOĞLU


Taha
16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 04:47

Peki bu metrobuslerin seridi sadece cizgiylemi ayrilacak veya tel orerek seriti tamamen ayiricaklarmi ?

Fikir cok iyi artik bircok kisi araba ile 2 saat'de ulasdigi istanbul merkeze yarim saat gibi kisa bir zamanda ulasabilacak. Sizce boyle bir uygulama ile beylikduzun'den istanbul'a yarim saat'de ulasmak mumkunmu ?

Alıntı:
Bence minibüsleri yenibosnadan öteye salmasınlar yerine 25-30 tane indirimli biletli körüklü MAN versinler bu iş biter


Bu proje devreye girdikden sonra butun minibusler, halk ve bld otobuslerini kesin olarak E-5 guzargahindan kaldirmalari gerek. Yan yollarida iceri katarak 1 er serit daha kazanilabilir.


Neslihan Kamer
16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 05:43

Alıntı:
Sizce boyle bir uygulama ile beylikduzun'den istanbul'a yarim saat'de ulasmak mumkunmu ?


Mümkün olur çünkü, yol tamamen açıkken TEM'den arabayla 20 dk sürüyor. E-5'den de 30 en fazla 35 olsun hadi. (Beylikdüzü'nü o kadar övdüm ki bu sitede, emlakçılardan komisyon isteyeceğim ya da belediyeden reklam ücreti mi istesem?   )



Kemal Çevik
16 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 22:51
Metro-Büs


Arkadaşlar,

Metrobüs (bazı yerlerdeki adıyla Superbus, Citybus, Extrabus..) aslında ilginç bir çözüm ama Istanbul'un özellikle D-100 aksında ihtiyacına cevap vermekten hayli uzak.

Öncelikle bu sistem yolculuk talebi  bizim kadar yüksek olmayan yerler için tasarlanmış ve buralarda başarılı olmuş. Bu bir otobüs sistemi olmasına rağmen bir raylı sistem hassaslığı ile çalıştırılmak zorunda. Fiziksel düzenlemelri bir yana bırakın, araçların hangi durakta ne süre duracağı bile hesaplanıp birebir uygulanmalı. Bir metro hattı gibi beslenen değil geçtiği yerleşim merkezinin yolcularına hizmet verebilecek bir taşıma türü, çünkü kapasite ve süre sınırı var. Örneğin her durağa geldiğinde bekleyen herkesin belirlenen sürede binmesi gerek ki akış aksamasın. Beher araç kapasitesi  raylı sisteme göre çok düşük olduğundan bu öyle kolay  sağlanabilecek bir olgu değil, en azından Istanbul için. Bu talebi karşılayacak araç sayısı belki de peşpeşe dizili, hareketsiz  duran bir otobüs güruhu olacaktır. Tercihli yolu anımsayın, benzer nedenlerle işe yaramaz hale gelmişti.

Yolculuk talebi her gün artan İstanbul'da, kapasite artırımı çok sınırlı olan bu sistem ana arterlerde kanımca bir fayda sağlamaz, ya da şimdiki Taksim Yenıkapı aktarması gibi duraksız güzergahlarda, veya raylı sistem besleme hatlarında, ya da birkaç banliyönün yolcusunu bir  aktarma merkezine toplayıp/dağıtmakta (ki bu da bir besleme) işe yarar yoksa kelimize merhem olacak bir çare değil.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 21:06

METROBUS

Alıntı:
Topbaş, “lastik tekerlekli otobüslerle metro olan” ve ”metrobus” olarak bilinen sistemle ilgili E-5 Karayolu üzerinde "Beylikdüzü-Topkapı" arasında bir güzergah belirlediklerini ve burada belli bir noktada bunun deneme çalışmalarına başlayacaklarını, hazırlıkların yapıldığını bildirdi.

(Kaynak: İBB-WEB)

Geçen gün E-5'in; Cevizlibağ'dan Ambarlar'a ve Merter'e inen kesiminde, sağlı-sollu yol genişletme çalışmalarını görünce şüphelenmiştim ama, yine de kesin emin olamamıştım. Anlaşılan, haber bu kez ciddi ve en kısa zamanda darboğazlardaki sorunları giderip, cetvel gibi düz ve eşit şeritli bir gidiş-geliş yolu düzenlemesine başlanıyor.  

Akın KURTOĞLU


Ahmet Tan
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 09:42
Metrobüs değil bence ÇUO (Çok Uzun Otobüs) :)


Belki daha önce de değinilmişti ama ben bu Metrobüs terminolojisine karşıyım. Bu taşıtlar mevcut trafik akışında seyretmeyecek mi? Trafik sıkışıklıklarına yerine göre sebep olmayacak mı? O zaman bunlara Çok Uzun Otobüs niye demiyoruz. Uzunluk yada çift taraflı gidebilme özelliği metro sıfatı almak için yeterli mi?
Yolu genişletmekle bu iş olmaz. Ve bu girişim maalesef hüsranla sonuçlanacak.
Eğer bu araçlara özel hat tahsis edilirse  Metrobüs terimini kabul ediyorum. Bu da düşünülen hatlarda imkansız gibi...  


Burç
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 13:36

diğer mesajlarda yazdığı üzere :

- kendi hattında yol alacak, başka araçlar bu yola göya giremeyecek.
- metro gibi durağa girişte para verilecek, otobüse binerken değil.
- Her istasyonda bütün kapılardan inilip binilecek.

kısaca tramvayın lastik tekerleklisi olarak hayal edilebilir.


Semih Yaşar

16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 14:31
metrobüs


Merhabalar

Raylı  sistem  mantığı ile  otobüs işletmeciliğine verilen  genel isim BRT ( Bus Rapid Transit).
Metrobüs  terimi  bazı yerlerde kullanılıyor, Norveç-Bergen  şehrindeki   toplu taşıma şirketinin adı Metrobuss.
Bizim  şu anda tartıştığımız  Metrobüs projesi  E-5 üzerinde  yolun sağındaki özel şeritten trafiğe takılmadan gidecek , bir otobüs projesi . Bu  noktada bazı detayların incelenmesi gerekiyor. Biletler  önceden alınabilecek mi? Bunun  mümkün olabilmesi için nispeten  büyük  ve kapalı  durakların inşa edilmesi gerekirki   yol kenarında  böyle büyük istasyonlar yapacak kadar yer  pek yok gibi. Okmeydanı  yada  Çağlayan duraklarını  hayal edelim , kapalı  bir durağı nereye inşa edeceksiniz?  Yolun  sağ şeridinin  tamamen  bu araçlara ayrılmasını nasıl sağlayacağız , minibüslerin  ve diğer bütün araçların  emniyet şeridi ihlallerini nasıl engelleyeceğiz ? Bu  projenin verimli çalışabilmesi için  trafik  polislerinin  görevlerini eksiksiz  yapıp  hiç taviz vermeden sağ şeridi  diğer araçların ihlalinden  koruması gerek.
Kullanılacak  araç tipine gelince  büyük olasılıkla 24 metre çift  körüklü  otobüsler olur.
Bu  otobüslerin  dönüş  yarıçapları  oldukça iyi  rahatlıkla  kullanılabilir,  Utrehcht , Genevre
Zürih  gibi   şehirlerde bu araçlar kullanılıyor . Önceki bazı maillerde  konusu geçti , bu araçlar  metro  yada  tramvay  gibi 2 yönde  haraket edemezler ,  bunlar standard otobüsler.  
İnşallah  bu uygulama  başarılı  olur , esasında  bu uygulama  başarılı olursa  belki  benzer bir  uygulama  Beşiktaş- Levend- Sarıyer  güzergahında  denenebilir. Esaında  bu güzergahtan  minibüsleri  tamamen  kaldırıp  dikey  hatlarda  mekik seferler  yapacak şekilde minibüs hatları yeniden düzenlenebilir . Benim  çok basit bir teorim var , Minibüsler  ana yollarda çalışmamalı , E-5 'den  , Barbaros  bulvarından  tamamen kaldırılmalı.

Saygılarımla



sayfa 2
« önceki   123 ... 757677   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM