Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Haldun34

13 yıl önce - Sal 29 Ksm 2005, 13:49
[İST-G1.16] - İstanbul'a 116 Yeni Ulaşım Projesi Geliyor



Arkadaşlar, 2010 yılına kadar ulaşıma açılabilecek projelerle ilgili ilginç haberler var.

Raylı sistemlerin 2010 yılında açılmasıyla görülen şehrin Asya'da Samandıra, Sarıgazi, Avrupa'da ise Beylikdüzü semtlerinin merkezle demirağı bağlantılarının kurulacağıdır.

Böylelikle, Samandıra'daki toplu taşımaya mahkum vatandaş bugün için FSM çevre yolu üzerinden Halk veya Belediye otobüslerine gerek duymadan merkeze ulaşamıyor fakat 4 yıl içinde ulaşabilecek.

Beylikdüzü'nün de Avcılar üzerinden şehre bağlanması büyük bir gelişme.

Bu derece büyük bir alana yayılmış 1000 kilometre karelik şehirde, eldeki kısıtlı imkanlarla bu kadar yeni projeyi yapabilmek çok zor bir iş.

IBB bu projelerde başarılı olursa büyük tebrikleri hak eder.


Alıntı:
Ulaşım sorununa 116 dev proje

29 Kasım, 2005 13:33:00 (TSİ)

 
İstanbul'un trafik çilesi bitmiyor
İLGİLİ HABERLER
• 'İstanbul trafiğini toplu taşıma çözer'

• Trafik canavarı bayramda 96 can aldı

• Kazaların bilançosu ağır: 75 ölü


İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentteki ulaşım sorununa raylı sistemden, kavşak ve yol yatırımlarına kadar 116 proje ile çözüm arıyor.

2006 yılı bütçesinin yaklaşık yüzde 60'ını ulaşım yatırımlarına ayıran belediye, trafik sorununun çözümünde araçlar yerine insanların taşınmasını sağlayacak raylı sistem yatırımlarına öncelik vermeyi planlıyor.

Büyükşehir Belediyesi, bir kısmı yeni başlayan, bir kısmı da bitmek üzere olan toplam 55 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattının inşaatını sürdürüyor.

Raylı sistem projeleriyle İstanbulluların toplu, güvenli, konforlu ve hızlı ulaşımı tercih etmesi ve mevcut karayollarında önemli bir rahatlama sağlaması bekleniyor.

Kadıköy-Kartal metrosu ve Otogar-Bağcılar raylı sistem hattının 2007 yılı şubat ayında, 4. Levent-Ayazağa metrosunun da 2008 yılı sonunda bitirilmesi planlanıyor.

Raylı sistemler arasında dokuz istasyon yer alacak. 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip 5.9 kilometre uzunluğundaki Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar cadde tramvayı ile iki istasyonun yer aldığı 7 bin 500 yolcu taşıma kapasiteli 640 metre uzunluğundaki Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi şubat ayında hizmete açılacak.

2006'da dört hattın ihalesi yapılacak

Büyükşehir Belediyesi, yatırım programına aldığı dört büyük raylı sistem hattının ihalesini ise 2006 yılı içinde gerçekleştirecek.

Buna göre 19 istasyonun yer alacağı, saatte tek yönde 35 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip, 20 kilometre uzunluğundaki Bakırköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Hafif Metro Hattı 2010 yılında bitecek.

Toplam 13 istasyonun yer alacağı, saatte tek yönde 35 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip, 15 kilometre uzunluğundaki Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu-Samandıra Hafif Metro Hattı 2010 yılında tamamlanacak.

8 istasyonun yer alacağı, saatte tek yönde 75 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip, 12 kilometre uzunluğundaki Yenikapı-Bağcılar metro hattının 2009 yılı, yine 8 istasyonun yer alacağı, 75 bin yolcu taşıma kapasiteli 12 kilometre uzunluğunda Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü metro hattının da 2010 yılında bitirilmesi hedefleniyor.

Beşiktaş-Şişli-Otogar metro hattı, Sefaköy-İkitelli-İSTOÇ havaray hattı ile Haliç çevresi tramvay hattının proje çalışmaları ise devam ediyor.

Yol ve kavşak çalışmaları devam ediyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, karayollarında yaşanan tıkanıklıkları gidermek için de birçok yeni kavşak ve yol projesi yürütüyor.

Bu kapsamda, mart 2004'ten bu yana 8 ayrı yolun yapımı tamamlandı, 32'sinin inşaatı devam ediyor, 32'sinin inşaatına yeni başlandı, 30'unun da ihalesi devam ediyor.

Ayrıca tıkanan 6 noktanın uygulama projesi bitirildi, 51'inin uygulama projesi hazırlanıyor, 29'unun uygulama projesi ise ihale aşamasında bulunuyor


cenkince

13 yıl önce - Sal 29 Ksm 2005, 23:37

Kadıköy Kartal 2007 Şubatında bitirilirse gerçekten mükemmel olur.

Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 10:41

Dinlemesi güzel de, inanmaya değmez!
Citarolar hani ay sonunda geliyordu?
Vatandaşın burada anlatılan yeni inşaatlar sayesinde ( bugüne kadar yapılan çalışmaların hiçbirinde gerekli tedbirler alınarak, vatandaş mağdur edilmeden inşaat yapılamadığından) çekeceği cefa da, ne kadar iyi diyeceğimize eyvah dedirtiyor.
Belediye Başkanı'nın haberdeki resmi de gerçeği yansıtmış: Başkan harita karşısında çalışıyor!.. Yani halkın arasına karışıp sıkıntıyı yerinde görmüyor mu?



vestaerhan
13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 13:42
ne güzel...


karamsar olmak için bir çok sebep olsa da,
bu projelerin inşaatları burnumuzdan gelecek olsa da,
bence sonuçları herşeye değer


Haldun34

13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 13:56

Bravo Westaerhan.

Arkadaşlar wowturkey.com bana birşey öğretti.

Meğerse ülkemizde her türlü büyük esere, büyük projeye karşı duran ne kadar çok vatandaş varmış. Boğaziçi köprüsü yapılmadan 1972'ye kadar binlerce siyasi bir bardak suda fırtına kopartmadılar mı? Ne oldu köprü yapıldı, Anadolu yakası çağ atladı.

Aynı tartışmalar Rahmetli Özal zamanında Otobanlar için kopartıldı. Bugün Trakya'dan Ankara'ya, Pozantı'dan Gaziantep'e otobanımız var fena mı oldu? Mersin-G.Antep arası aldı başını gidiyor. İtalyanlar bile bölgeye yatırıma gitti.

İzmit Ford fabrikası. Dünyadaki en başarılı örnek Ford fabrikası oldu. Yok efendim sulak alanmış, yapılamazmış, fena mı oldu? Eser yapıldı eser..., binlerce İzmit'li iş sahibi oldu. Kırılıyoruz işşizlikten. Sivri sinek üreten batalık karın mı doyuracaktı???

FSM köprüsünde de aynı kıyamet kopmadı mı? Bugün FSM artık yetemez oldu. Şimdi aynı kıyamet 3. Köprü için, Dubai Towers için, Havalimanları için, Metro hatları için, güzelleştirme projeleri için kopartılıyor.

Gerçekden anlamak çok zor. Yunanistan bile bizi hayranlık ve gıptayla izliyor. Nedir bu içimizdeki düşmanlık, ve bu düşmanlık galiba büyük ölçüde siyaset, siyasi görüş bağlantılı....

Çok yazık çok....

Yapımı başlayan eserlere saldırmaktansa keşke enerjimizi günden güne azalan kusurlarımızı bir an önce, daha büyük hızla yok edebilmek için mobilize edebilseydik.



Mahmuttan
13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 17:31

Karamsar olmaya gerek yok evet, ve bu calismalar ozellikle rayli sistemler burnumuzdan gelecek buna da eminim, ama hukumet ve kredi verenler destegini kesmezse eminimki verilen surelerde tamamlanacak ve bizde hak ettigimiz ulasim konforunu yasayacagiz onumuzdeki 10 yilin sonunda olsa bile. Bu arada Citaro konusu bildigim kadari ile ihale firma itirazi sebebi ile iptal edildi, dolayisi ile alimda iptal oldu su anda, ama son durumu bilemiyorum. Her ne olursa olsun, ulasim probleminin cozumu rayli sistemlerin yayginlasmasi ve tekerlekli toplu tasimanin azaltilmasi ile cozulecek, cunku ne olursa olsun bizler ozel araclarimiza binmekten vazgecmeyecegiz, uzucu ama gercek.

ihsanklç
13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 18:55

İBB yıllardır bu şehirde adam gibi yaşamamız için işler yapıyor,adamlar gece gündüz canını dişine takıp çalışıyorlar,diğerleri gibi sadece önemli günler için şovlar hazırlamıyorlar ve halen aramızda bazı insanlar ve ne yazıkki halkımızında büyük çoğunluğu iş yapılıyormuş eziyet çekeceğiz diyorlar.Bu düşünce yalnız basit hesaplar yapan zihniyetlerin mantığııdır.Eğer bu işler adam gibi geçmişten günümüze sürekli yapılarak gelmiş olsaydı şimdi eziyet falan çekmeyecektik.İleride sefa sürmek için şimdi az ya da çok cefa çekmemiz gerekiyor,yoksa bu işler yapılmadığı takdirde daha kötü eziyetler bizi bekliyor olacak.istanbul gelişiyor sadece nufusun artması, gökdelenlerin yapılmasıyla şehir gelişmez eğer ulaşım sorunu çözülmezse gelişme gerileme şeklini alır ve bu şehir o zaman yaşanmaz olur.

    Hem demişki bi arkadaşımız yukarıda "başkan harita başında anlatıyor "bu işler önce harita başında yapılıyor,basınada o şekilde anlatıyor,birde maketini mi hazırlayıp para harcasaydı.Hem şuda bir gerçek ki İstanbulun sorununu çözmek için ekipler adını bildiğimiz ve bilmediğimiz bir sürü insan birçoğumuzdan daha da çok yoruluyor.

        yapılan bir sürü iş var ve yapılmaya çalışılan,işte sizlerde okuyorsunuz projeleri,buna destek vermeliyiz arkadaşlar sırf siyasi nedelerle eziyet çekicez hikayelerine girmeyelim.
         İstanbul da yaşıyoruz ve bu şehrin dünyanın ama önce ülkemizin en güzel her yönöyle en gelişmiş şehri olması için birşeyler yapalım,yapamıyorsakta köstek olmayalım yaplanları destekleyelim.

          Bu İstanbul'u seven insanların yapmaktan asla kaçınmayacağı ve kaçınmadağı bir  bir davranıştır.Yoksa küçük hesaplar düşünen insanların değil.



irfan x
13 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 21:57

Ben Bakırköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Hafif Metro Hattına karşıyım...Bu hattın İstanbul'a doğru Küçükçekmeceden sora Havalimanına gelmesi oradan Bakırköy'e devam etmesi gerekir. Böylece Batı yönüne doğru bir havalimanı bağlantısı olur ve TÜYAP gibi bir yatırım Havalinaına bağlanır. Ve buradan da Mecidiyeköy'e geçmesi gerekir ama E-5 den metro olaak, böylece trafik rahatlar Taksim Mecidiyeköy, Bakırköy, Havalimanı Avcılar hattı birbirine bağlanır...

Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü  hattına zinhar karşıyım. Şehirmerkezinde metroyu bitirmeden merkez dışı bölgelere  metro götürmek plnsızlık. Zira by bölgelerin stratejik önei de yok...  Olimpiyat Park'ına gitmesi gereken metronun güzergahı tamamen yanlış. Hem bu hattın yer altından metro mu, yoksa hafif metro mu olacağı belli değl..

Beşiktaş-Şişli-Otogar metro hattına tamamen karşıyım. Beşiktaştan gelecek hattın Otogarda işi ne? Ya havalimanından daha mı önemli bu iğrenç otogar da bütün hatlar oraya gidiyor. Yeter, bir hat gidiyor işte oraya, daha fazlasına ne gerek var... Beşiktaştan gelecek hat Hisarüstünden geçmeli yada Mecidiyeköye bağlanmalı...Şehir içinde ana arterler birbirne bağlanmamışken, varoşları şehre taşımaya ne gerek var. Daha Taksim Beşiktaş hattı yok, daha Boğaz hattı yok, Daha mecidiyeköy Beşiktaş hattı yok...  Belediye kendisine oy verenleri ödüllendiriyor, şehre hizmet değil...

Bu arada..Haldun dostum, 3.Köprüyü de araya sıkıştırıp meşrulaştırmanın anlamı yok. 3.Köprü dışında diğer hiç bir projeye ben karşı değilim...

Ama Tren komunist işidir diyen rahmetlilerin zihniyetine de karşıyım..Memleketi yabancı araba ve benzin pazarına çevirdiler...


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 00:42

Alıntı:
Hem demişki bi arkadaşımız yukarıda "başkan harita başında anlatıyor "bu işler önce harita başında yapılıyor,basınada o şekilde anlatıyor,birde maketini mi hazırlayıp para harcasaydı.Hem şuda bir gerçek ki İstanbulun sorununu çözmek için ekipler adını bildiğimiz ve bilmediğimiz bir sürü insan birçoğumuzdan daha da çok yoruluyor

Espriyi konudan ayırtedemiyorsanız, yazmamanızı tavsiye ederim;
Bilmediğimiz çalışkan ekiplerle de gerçekten bankamatikten maaş almak dışında marifetleri varsa, tanışmayı arzu ederim; birgün otobüse, tramvaya veya vapura binsinler, makam aracından feragat etsinler tanışalım.
Ben bu projelere karşıyım da demedim gerekli tedbirler alınmadan çalışma yapılmasına karşıyım dedim, Üsküdar Meydanı baştan başa felç, neymiş Marmaray gelecek; Marmaray Salacak'tan geçemez mi illa meydandan mı çıkacak; İstiklal Caddesi'nde yürüyeceğim diye hergün onlarca insan sakatlanıyor, binlercesi çamur içinde neden belediye yaptığı iş görünsün diye yaz yerine kışın çalışıyor da ondan; belediyemiz işe başlayıp gayretle çalışsın; iki ayda bilemedin üç ayda bitirsin benim çektiğim sıkıntıya değsin ben de takdir edeyim; ama belediyemizin bizim tanıyamadığımız çalışkan allameleri Sultan Çiftliği'ne tramvay yapalım diye yolu üç senedir rezil etti projeyi şimdilik üç kere değiştirdi, bu çalışkan beyler İstanbul'u benden fazla mı seviyor, hadi canım sende öyle olsa düzgün proje yaparlar, pratiği karşılarında görünce çarketmezlerdi, bu tramvay çalışmasında  Vezneciler Saraçhane arası gözümüzün önünde kazılıp, iki hafta sonra tekrar kapatıldı, projenin adı değiştirildi.
Eğer belediye ulaşım sorununu çözmek için 116 projeye birden başlarsa ben bu şartlarda hizmet edileceğine değil, sadece politik şov yapıldığını düşünürüm. İstanbul'un ulaşım sorununun yüzde ellisini hatalı park ve duraklamalar oluşturuyor; bu meseleyi çözmek için bir çalışma var mı?


Haldun34

13 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 09:05

116 proje başlığını açarken CNN' Türk'deki haber başlığından esinlendim.

Aslında 116 projeyi şöyle bir alt alta dökülmüş görmek lazım.

Bu sayının nasıl ortaya çıktığı   hakkında fikriniz var mı?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM