Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Taha
16 yıl önce - Prş 24 Ksm 2005, 01:14
İstanbul'da Yol ve Kavşak Çalışmaları



Maslak Oto Sanayi Kavşağı yarın açılıyor…



İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin özverili bir çalışmayla zamanından önce bitirdiği “Sarıyer Büyükdere Caddesi Atatürk Oto Sanayi Sitesi Kavşağı ve Bağlantı Yolları” yarın Başkan Dr. Mimar Kadir Topbaş tarafından hizmete alınacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından özverili bir çalışmayla ihale süresinden önce bitirilen ve 13,2 milyon YTL’ye malolan “Sarıyer Büyükdere Caddesi Atatürk Oto Sanayi Sitesi Kavşağı ve Bağlantı Yolları” (Maslak Oto Sanayi Kavşağı), 24 Kasım 2005 Salı günü saat 11.30’da düzenlenecek bir törenle hizmete giriyor.

Son yıllarda yoğunlaşan iş merkezlerinden dolayı trafik yükünün her geçen gün artması Büyükdere Caddesi’nde özellikle sabah ve akşam trafiğinde mevcut kavşak ve civarında sorunlar meydana getiriyordu. Bu nedenle mevcut kavşak korunarak, ek yaklaşım yolları, köprü ve tünel sistemleri ile kavşağı geniş alanlara yayarak bölgenin hızla artan trafik yoğunluğunun giderilmesi düşünüldü.

“Sarıyer Büyükdere Caddesi Atatürk Oto Sanayi Sitesi Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnşaatı” işi kapsamında 33 metre boyunda, 20,70 metre eninde 2x2 şeritli, fore kazık kenar ayak üzerine prefabrik kiriş tabliye sistemli yonca altgeçit ve yağmursuyu hatları, Telekom hattı deplasesi, içme suyu hattı deplasesi, elektrik hattı deplasesi ve kavşak aydınlatması, 8000 metrekarelik peyzaj çalışması ile beraber 2 bin 200 metre boyunda bağlantı yolları yapıldı.

Altgeçit çalışmalarına 3 Ekim 2005 tarihinde başlandı ve 31 Ekim 2005 tarihinde tamamlanarak Sarıyer Büyükdere Caddesi trafiğe açıldı. İş kapsamında ayrıca, Maslak-İstinye Yolu İle Balaban Dere Caddesi arası 250 metrelik imar yolu toprakarme istinat yapısı tamamlandı.

Şişli Bölgesinde Ahi Evren Caddesi, Eski Büyükdere Caddesi ve Dereboyu Çıkmazı Caddesi’nin yağmur suyu altyapısı ile beraber asfalt kaplaması dahil 3 bin metre yol, tretuar ve çevre düzenlemesi imalatları tamamlandı. AKM Yapı Firması tarafından yürütülen proje, 2005 yılı birim fiyatlarıyla yaklaşık 13,2 milyon YTL’ye ( 13,2 trilyon TL ) maloldu.
 
İBBWEB[/b]


En son Taha tarafından Cum 25 Ksm 2005, 04:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kaan+
16 yıl önce - Prş 24 Ksm 2005, 11:32

üstad selamlar haberi araştırıyordum bende, ibb.gov.tr de kavşakla ilgili iyi bi resim bulamadım,sen maslak,seyrantepe civarında oturuyordun yanılmıyorsam,müsait olunca bi resim çekip siteye koyarmısın?.

Turhan
16 yıl önce - Prş 24 Ksm 2005, 16:43



Kaynak


Taha
16 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 04:52

Yalniz bisey dikkatimi cekti maalesef yollara serit cizme aliskanligina henuz kavusamamiz. Arkadaslar sizce bu yollarda seritlerin olmayisi soforler icin buyuk bir guvenlik problemi olusturmuyormu?

OsMaN UyGuN

16 yıl önce - Çrş 07 Arl 2005, 17:52

geçen araba kullanırken karşılaştım... enteresan bir durumdu (şaka gibi)  

 

(+)



istanbul'da kavşaklara ve yollara bakım devam ediyor..



Taha
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 07:14

Haber Tarihi: 30.12.2005

Alıntı:
Ulaşımı rahatlatacak 20 kavşağın temeli atıldı

Büyükşehir Belediyesi, İstanbul trafiğine köklü çözüm üretmek için başlatılan 116 proje çerçevesinde 20 kavşak yapımına daha start verdi. İstanbul’un çeşitli noktalarındaki trafik sorununu çözecek 20 kavşağın temeli, CRR’den yapılan canlı yayın bağlantılarıyla atıldı.

Harbiye’deki Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda düzenlenen törene İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra, Genel Sekreter Mesut Pektaş, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan ve İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mesut Parlak ile Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık, Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay, Beykoz Belediye Başkanı Muharrem Ergül, Eminönü Belediye Başkanı Nevzat Er, Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda ilçe ve belde belediye başkanı katıldı. Açılışta bazı Büyükşehir Bürokratları da hazır bulundu.

Başkan Topbaş; ‘Ulaşımda yılların ihmalini zamanla yarışarak çözüyoruz’

20 kavşağın toplu temel atma töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un birinci öncelikli sorunu olan ve yerel seçimler öncesinde de bütün siyasi partilerin üzerinde birleştiği ulaşım probleminin 1950’lerdeki göç ve plansız yapılaşma nedeniyle ortaya çıktığını belirterek, “Bugün bir tarihe tanıklık ediyoruz. Ulaşımda yılların ihmalini zamanla yarışarak çözüyoruz. Trafik sorunun köklü çözümü için ortaya koyduğumuz 116 projeden 20 tanesinin daha startını veriyoruz. Diğer projelerin bir kısmı devam ediyor, bir kısmına ileriki günlerde başlayacağız” dedi.

5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile Büyükşehir Belediyesi’nin yetki alanının 3.5 kat büyüyerek İstanbul il sınırlarına taşındığını, bu nedenle sorunların da bu büyümeye denk oranda arttığını belirten Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Ulaşımda kendi öz kaynaklarımızla 5 milyar dolarlık bir yatırımı öngörüyoruz. Şu anda şantiyelerimizde 2 milyar dolarlık yatırımlarımız devam ediyor. İstanbul’da her gün trafiğe ortalama 600 civarında bir araç trafiğe çıktığını dikkate alırsak, her yıl 25 kavşak 100 kilometre yeni yol yapmalıyız ki trafik sorununu çözebilelim. Vatandaşlarımızın ulaşım çalışmaları nedeniyle yaşadıkları sıkıntıları biliyoruz ve sabırlarına teşekkür ediyoruz. Şimdi bütün şantiyelerimizi AB standartlarında iş yapar hale getiriyoruz. Çalışmalarımızı 365 gün sürdürmek zorundayız. Sadece yaz aylarında çalışırsak problemleri çözmemiz mümkün değil. Ancak, çalışmalarımızı trafiğin yoğun olduğu saatlere göre düzenliyoruz, sıkıntıları en aza indiriyoruz. Hem yapıyor, hem öğreniyoruz. Sistemimizi yeni yeni oturtuyoruz, yapılan yanlışlıklardan dolayı İstanbullulara teşekkür ediyorum.”

‘Temeli atılan 20 kavşağın maliyeti 116.5 milyon YTL’

Maslak Oto Sanayi üzerindeki kavşak 50 günde 13.5 trilyonluk bir yatırımla çözdüklerini, Avcılar, Altunizade Kavşakları ile Baltalimanı-TEM Bağlantı Yolu gibi çalışmaları zamanından önce bitirdiklerini hatırlatan Başkan Topbaş, “Maslak-Sariyer hattında 4 kavşak yapımını daha planlı olarak başlatacağız. Baltalimanı-TEM Bağlantı Yolu TEM girişinde yaz aylarında bir kavşak daha yaparak o yolu ilerde de sıkıntı yaratmadan kullanılabilecek bir alternatif yapacağız. Bakınız bürokratik sistem nedeniyle İETT’ye alacağımız 500 otobüsün 240 tanesi daha yeni gümrüğe geldi. Öte yandan, Maslak-Levent yolundaki trafik sıkışıklığının nedeni oradaki imar hadlerinin bizden önceki dönemde 6-7-8 emsal olarak verilmiş olmasından kaynaklanıyor. Ancak Sayın Başbakanımızın ve bizim dönemimizde bu tür yapılara izin verilmedi ve yoğunluk nedeniyle o bölgenin trafiğine sıkıntı yaratan bu yapılarda bizim imzamız yok. Bugüne kadar İstanbul’un yaşanabilir bir şehir olması için attığımız adımlar ciddi boyutlardadır. Sayın Başbakanımız döneminde 3030 sayılı Yasanın öngördüğü alanlar içinde 37 kavşak, geçmiş dönemde de yine aynı alanda 16 kavşak yapıldı. Biz sınırları 3.5 kat genişleyen bu dönemde ulaşım için tam 116 projeyi bitiriyoruz. Temeli atılan 20 kavşağın bize maliyeti 116.5 milyon YTL’yi buluyor” diye konuştu.

Ulaşımda raylı sisteme ve denize öncelik veriliyor, ‘bilet entegrasyonu’ yolda…

İstanbul’da yüzde 89’u karayolu üzerinden yapılan ulaşımın önemli bir bölümünü raylı sisteme ve deniz ulaşımına aktarmak için çalışmalar yaptıklarının ve ulaşımda bilet entegrasyonunu getirecek çalışmaların son aşamaya geldiğinin altını çizen Kadir Topbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü;

“47 kilometrelik raylı sistemimize inşaatı devam eden 56 kilometreyi daha ilave ediyoruz. Özellikle yarım kalan 4. Levent-Ayazağa ve Taksim-Şişhane, Otoğar-Bağcılar gibi hatların çalışmalarını hızla sürdürüyoruz. Bu dönemde İkitelli-Olimpiyat Stadı ile projesi tamamlanan Üsküdar-Ümraniye-Dudullu Raylı Sistem Hattı’nı da bitirmeyi de planlıyoruz. Diğer raylı sistem yatırımları için artık kendi öz kaynağımızı kullanmak yerine, dışa açılan, yatırımcılara fırsat veren yap-işlet modelini devreye sokuyoruz. Deniz ulaşımını ve buraya yönelik vatandaş talebini çok daha ileri götürmenin çalışmalarını yapıyoruz. İskelelerin ve gemileri yenileme işlemini tamamlıyoruz. Öte yandan, denizde özel sektörle de denizde hizmet vermeyi hedefliyoruz.”

‘Müteahhitlere çalışmaları için karne vereceğiz…’

Konuşmasında müteahhit firma temsilcilerine de seslenen Başkan Kadir Topbaş, şantiye çalışmalarında çevreye ve güvenliğe önem verilmesini istedi ve müteahhitler için karne tutacaklarını, şantiyelere de kamera yerleştireceklerini söyledi. Topbaş, “Müteahhitlere çalışmaları için not ve karne vereceğiz. Bizim doğru, düzgün çalışan, işini hızlı ve adam gibi yapan insanlara ihtiyacımız var. Çalışırken İstanbullulara sıkıntı vermemeye özen gösteren müteahhitlere ihtiyacımız var. Halkımız bizden bunu istiyor. İnşallah müteahhitlerimiz bundan sonraki çalışmalarında buna dikkat edecekler, işlerini Avrupa’daki şehir şantiyelerini dikkate alarak düzenleyecekler. Çünkü yarın AB’ye girdiğimizde bu şekilde çalışmayanlar iş bulamayacak. Her alanda yürüttüğümüz çalışmalarla, dünyayı etkileyen 3 kentin arasına İstanbul’u da katmak için ciddi bir ivme kazandık. Bu kent kendisine hizmet edenleri her zaman vefa ile anılmıştır. Arzumuz, bu kente güzel bir iz bırakmaktır. Bütün ilçe ve belde belediye başkanlarımız ve meclis üyelerimizle İstanbul’a hizmet etmek için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

5 kavşağın temeli canlı yayında uydu bağlantısı ile atıldı…

Programda Başkan Kadir Topbaş’ın konuşmasını ardından 5 kavşağın canlı yayında temelinin atılmasına geçildi. İlk olarak Bağlarbaşı-Kavşağı Kısıklı Caddesi Kavşağı’nın temeli atıldı. Uydu bağlantısıyla Bağlarbaşı’ndaki temel atılan kavşağa bağlanan Başkan Topbaş, Üsküdar Belediye Başkanı Mehmet Çakır ile konuştu ve hayırlı olsun temennisinde bulundu. Kavşak çalışmasında verilecek geçici rahatsızlıktan dolayı İstanbullulardan özür dileyen Topbaş, müteahhitle zaman pazarlığı da yaparak, 15 Mart’ta bitirilmesi planlanan kavşağın 15 Şubat’ta 45 günde bitirilmesi sözünü aldı. Daha sonra belediye başkanı ve işçiler butona birlikte basarak kavşağın temeli attılar.

Bayrampaşa Otogar Önü Kavşağı’nın temeli de şantiyeye bağlanarak Bayrampaşa Belediye Başkanı Hüseyin Bürge ile birlikte atıldı. Bitiş tarihi 15 Mayıs 2006 olarak belirlenen kavşak yine müteahhitle yapılan pazarlıkla 20 Nisan 2006’da bitirilecek. Topbaş müteahhitten şantiye güvenliği alınmış, çevreye duyarlı bir çalışma yapmalarını ve işin İstanbullular tarafından internet ortamında 24 saat takip edilebilmesi için kamera sistemi oluşturmasını istedi.

Kartal-Samandıra Fatih Cad. Tuna Cad. Orhangazi Cad. Kesişimi Kavşağı’nın temeli Samandıra Belediye Başkanı Yusuf Büyük ile Kartal Belediye Başkanı Arif Dağlar’ın katılımıyla canlı yayında atıldı. Bu kavşak çalışmasının bitiriliş tarihi de 53 gün geriye çekilerek 1 Nisan 2006 olarak tespit edildi.

E-5 Gülsuyu Köprülü Kavşağı’nın temeli Maltepe Belediye Başkanı Fikri Köse’ye, Ayazağa Kavşağı’nın temeli ise Sarıyer Belediye Başkanı Yusuf Tülün ile Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’e canlı yayında bağlanarak atıldı. E-5 Gülsuyu Köprülü Kavşağı’nın açılış tarihi 15 Nisan 2006, Ayazağa Kavşağı’nın açılışı da 1 Nisan 2006 olarak belirlendi.

Diğer kavşakların temeli de CRR’de, Başkan Kadir Topbaş ile şantiyelerde çalışan işçiler, müteahhit firmaların temsilcileri, ilçe ve belde belediye başkanları, Genel Sekreter Mesut Pektaş ve diğer Büyükşehir Büroklatları’nın hep birlikte sembolik olarak butona basmasıyla atıldı.

Temeli atılan Kavşak ve Tüneller şunlar;



1. Bayrampaşa Otogar Önü Kavşak İnşaatı
2. Davutpaşa Kavşağı İnşaatı
3. Kartal – TEM Bağlantı Yolu Balıkesir Caddesi Kesişim Kavşağı İnşaatı
4. Maltepe Karacabey Kavşağı İnşaatı
5. Maltepe Cevizli Köprülü Kavşağı İnşaatı
6. Ayazağa Kavşağı Yol ve Ortak Altyapı İnşaatı
7. Samandıra, Fatih Caddesi, Tuna Caddesi, Orhangazi Caddesi Kesişimleri Kavşak Düzenlemesi ve TEM İlave Köprü İnşaatı
8. E-5 Küçükyalı Köprülü Kavşak Düzenleme, Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
9. E-5 Gülsuyu Köprülü Kavşak Düzenleme, Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
10. Kadıköy Hasanpaşa Uzunçayır Kavşağı İnşaatı
11. E-5 Maltepe Köprülü Kavşak Düzenleme ve Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
12. Bahçelievler Ünverdi Kavşağı İnşaatı
13. Bağlarbaşı Kavşağı Kısıklı Caddesi Alt Geçidi Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
14. Tarabya Kavşağı İnşaatı
15. Kartal – Pendik Adnan Kahveci Caddesi – Başkent Caddesi E-5 Üst Geçidi İnşaatı
16. Pendik Dede Paşa Köprüsü İnşaatı
17. Tuzla Orhanlı – Akfırat Arası TEM Bağlantı Köprüsü Genişletme ve Ortak Altyapı İnşaatı
18. Kadıköy Yenisahra Alt Geçidi Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
19. Eyüp İlçesi Saya Yolu Alt Geçit Köprüsü Bağlantı Yolları ve Ortak Altyapı İnşaatı
20. D-100 Karayolu Edirnekapı Kavşağı İlave Üstgeçit ve Bağlantı yolları İnşaatı


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=21592


Taha
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 08:02

Alıntı:
Büyükşehir'den trafik sorunun çözümü için 40 adım...

İstanbul’un trafik sorununu çözme sözü veren Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım hamlesi hız kesmeden devam ediyor... Trafiğin tıkanan damarlarını açacak 20 kavşak ve yolun açılışı ile 20’sinin temel atma töreni, 4 Mart Cumartesi günü Başbakan Erdoğan ve Başkan Topbaş’ın katılımıyla gerçekleşiyor…



İstanbul’un ulaşım sorununa köklü çözümler üretmek için raylı sistemden karayoluna kadar pek çok alanda dev yatırımlar yapan Büyükşehir Belediyesi, bir ilke daha imza atarak ancak bir dönemde gerçekleşecek 40 kavşak yatırımını bir anda gerçekleştiriyor. Başkan Kadir Topbaş’ın talimatıyla İstanbul’un tıkanan 40 karayolu damarını açmak için çalışmaları hız kesmeden sürdüren Büyükşehir Belediyesi, aynı anda şehrin tıkanan 40 noktasındaki 20 kavşak ve yolu açıyor, 20 kavşak ve yolun da temelini atıyor.

Açılış ve temel atma töreni, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla 4 Mart 2006 Cumartesi günü saat 11.00’de Harbiye’deki Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapılacak. Tamamlanan 20 kavşak ve yol ile temeli atılacak 20 kavşak ve yolun toplam maliyeti yaklaşık 500 milyon YTL’yi buluyor.



Açılışı yapılacak 20 Kavşak ve Yol
1.   Metris Kavşağı
2.   Zeytinburnu TCDD Araç Üst Geçidi
3.   İkitelli A-0 Kavşağı
4.   Zeytinburnu Ambarlar Kavşağı
5.   Bağcılar Güneşli TEM Bağlantı Yolu Kavşağı
6.   GOP Poligon Caddesi ve Cebeci Caddesi Kesişimi Katlı Kavşağı
7.   Bahçelievler Vali Recep Yazıcıoğlu Alt Geçidi
8.   Bağcılar Kirazlı Kavşağı
9.   Bağcılar Milliyet Önü TEM Alt Geçidi
10. Pendik Kaynarca Kavşak ve TCDD Alt Geçidi Genişletme Çalışması
11. Bağlarbaşı Kavşağı Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
12. Aydınlıkköy - Orhanlı Bağlantı Yolu
13. Bağdat Caddesi Yol Düzenlemesi ve Ortak Altyapı Çalışması
14. Baltalimanı TEM Bağlantı Yolu
15. Acıbadem Alt Geçidi
16. Bağcılar-Esenler 100. Yıl Bağlantısı TEM Üst Geçidi
17. Kadıköy Hasanpaşa Uzunçayır Kavşağı
18. Bayrampaşa Kadife Kavşağı
19. Şişli Feriköy Yolu Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
20. Çobançeşme Kavşağı



Temeli atılacak 20 Kavşak ve Yol
1. Kâğıthane İlçesi Genç Osman-Talatpaşa Caddeleri Araç Alt Geçit, Yol ve Altyapı İnşaatı
2. Haramidere - TEM Bağlantı Yolu Alt Geçidi ve Katılım Kolları İnşaatı
3. Halkalı Gümrükyolu Kavşak Düzenleme ve Altyapı İnşaatı
4. Beyoğlu Piyale Paşa Kavşağı ve Ortak Altyapı İnşaatı
5. Güngören Eski Londra Asfaltı - Eşref Bitlis Caddesi Kavşak İnşaatı
6. Küçükçekmece Halkalı İstasyon Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesi Kavşak ve Yol Yapım İnşaatı
7. Maltepe Büyükyalı E-5 Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnşaatı
8. Küçükçekmece Meydanı TCDD Üst Geçidi Bağlantı Yolları İnşaatı
9. Üsküdar Hastaneler Önü E-5 Karayolu Köprülü Kavşak ve Bağlantı Yolları İnşaatı
10.Silivri Selimpaşa- Kınalı D-100 Devletyolu Silivri Geçişi Fener Deresi Kuzey - Güney Yanyol Köprü İnşaatı
11.Sultanbeyli Fatih Bulvarı Araç Alt Geçidi Yol ve Meydan Düzenleme İnşaatı
12.Sultanbeyli Çeşme Durağı Kavşağı TEM İlave Köprü, Yol ve Kavşak Düzenleme İnşaatı
13.Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Fatih Sanayi Kavşağı Alt Geçit İnşaatı
14.Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Mezarlık Kavşağı İnşaatı
15.Güngören İlçesi Mehmet Akif Kavşağı ve Çevresi Yol ve Ortak Altyapı İnşaatı
16.Küçükçekmece Atatürk Caddesi (Garanti Bankası) Y-5 Yolu Kesişim Kavşağı
17.Çobançeşme - Küçükçekmece Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
18.Topkapı - Çobançeşme Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
19.Çatalca Gökçeali Demir Yolu Üst Geçit İnşaatı
20.Çatalca İzzettin Yolu İstasyon Yanı Demir Yolu Üst Geçidi İnşaatı



Açılışı yapılacak 20 Kavşak ve Yolların detaylı bilgileri

1. Metris Kavşağı
TEM Otoyolu, Metris Kavşak düzenlemesi Ankara'dan Edirne istikametine ve ters yönde Esenler Otogarı, İstanbul Hali, Giy-Koop Sanayi Sitesi ve E-5'e katılım ile Sultançiftliği ve ters istikamette Edirnekapı, Gaziosmanpaşa ve Bayrampaşa'ya kesintisiz ulaşım sağlayacak. Kavşağın tamamlanmasıyla bölge trafiği akıcılık kazandı. Ayrıca söz konusu kavşakta yaklaşık 40 bin metrekarelik bir alan yeşillendirilerek hizmete açıldı.

2. Zeytinburnu TCDD Araç Üst Geçidi
Sirkeci’den Florya istikametine giderken Topkapı Kavşağı’ndan sonra gelen kavşak. Zeytinburnu Kazlıçeşme Mevkii’nde Sahil Yolu –Kennedy Caddesi- üzerinden geçen üst geçidin devamı olarak, TCDD yolu üst geçişi Zübeyde Hanım Caddesi’ne bu köprü ile bağlantı yapıldı. Sahil yolunda hem Bakırköy hem Sirkeci –Yenikapı istikametinden hem de 10. Yıl Caddesi’nden gelen araç trafiği bu köprü ile Zeytinburnu içine dağıtılmak üzere Zübeyde Hanım Caddesi’ne verildi. Zeytinburnu Belediyesi hizmet binası mevkiinde bulunan bu kavşak, tamamlanarak bölge trafiği önemli ölçüde rahatlatıldı.

3. İkitelli A-0 Kavşağı
A-0 olarak adlandırılan kavşak; İkitelli Organize Sanayi Bölgesi, Başak Şehir 1, 2, 4 ve 5 etapları ile Atatürk Olimpiyat Köyü’nü TEM'e bağlanıyor. Kavşak hemzemin olarak hizmet verdiğinden, trafiğin aksamasına neden oluyordu. Bu bölgelerin TEM bağlantısını çözmek ve yapılması düşünülen 3. Çevre Yolu'nun Havalimanı bağlantısını sağlamak için A-0 Kavşağı, katlı kavşak ve yonca sistemli olarak inşa edildi. Bu çalışma sonrası bölge trafik yükü koordine edilerek, trafik yoğunluğu kontrol altına alındı.

4. Zeytinburnu Ambarlar Kavşağı
Proje ile Zeytinburnu Ambarlar’da sıkışan köprü trafiğinin Merter Zeytinburnu’ndan D-100 Karayolu'na katılımlarının ve D-100 Karayolu’nda oluşan trafiğin şerit genişletilerek rahatlatılması amaçlanıyor. Projenin tamamlanmasıyla, mevcut üst geçit revize edilmiş ve bağlantı yolları genişletildi. Ayrıca kavşağa, D-100 Karayolu'na Ankara yönüne katılım için yeni bir kavşak eklendi. Böylece bölge trafiği önemli ölçüde rahatlatılmış oldu.

5. Bağcılar Güneşli TEM Bağlantı Yolu Kavşağı
Bu projenin tamamlanmasıyla, İkitelli bölgesi ve Olimpiyat Stadı, toplu konut ve küçük sanayi kooperatiflerinin trafik emniyeti sağlanmış ve alternatif ulaşım güzergâhları oluşturuldu. Proje kapsamında, Basın Ekspres Yolu üzerinde bir katlı kavşak, bağlantı yolları ve Güneşli-İkitelli Kavşağı arasındaki yola 2x3 şeritli yol ilave edildi.

6. GOP Poligon Caddesi ve Cebeci Caddesi Kesişimi Katlı Kavşağı
Metris Kavşağı’ndan Hamza Yerlikaya Spor Salonu’nun bulunduğu yerden TEM Otoyolu altından geçildiğinde Cebeci Yolu’na çıkıştaki mevkide bulunuyor. Bölgede tamamlanan çalışmalar sonrası, bölge trafiği koordine edilerek trafik sirkülasyonu rahatlatıldı.

7. Bahçelievler Vali Recep Yazıcıoğlu Alt Geçidi
Bahçelievler Vali Recep Yazıcıoğlu Alt Geçidi, Mahmutbey Yolu Kocasinan Mezarlığı mevkiinde bulunuyor. Bölgede yapılan etütler sonrası, Mahmutbey Atatürk Caddesi ile Mezbaha Yolu kesişimi hemzemin kavşak, tünel ile kesintisiz hale getirilerek, havaalanı yolu bölgesi ile Bahçelievler bölgesi arası trafiğin rahatlatılabileceği öngörüldü. Bu amaçla başlanan çalışmalar söz verilen tarihte bitirilerek, bölgede trafik sorunu çözüldü.

8. Bağcılar Kirazlı Kavşağı
Bağcılar Kirazlı Kavşağı, Bağcılar Belediyesi’nin bulunduğu bölgede yer alıyor. Bu bölgede tamamlanan çalışmalar sonrası kavşak, mevcut trafik yoğunluğunu akıcı bir hale getirdi. Böylece bölge trafiği rahatlatılarak, sorunlar çözüldü.

9.Bağcılar Milliyet Önü TEM Alt Geçidi
TEM Bağlantı Yolu üzerinde Milliyet Gazetesi sırasında, İSKİ depo yanında inşa edildi. Bağcılar Göztepe Mahallesi ile Milliyet Gazetesi'nin önündeki tek alt geçit trafik akışına cevap vermiyordu. Proje; biri gidiş,  biri dönüş olmak üzere iki alt geçitten oluşuyor. Çalışmalar sonrası, Bağcılar TEM bağlantı yan yollarının trafik akışı rahatlatıldı. Bağcılar Göztepe Mahallesi, Yüzyıl Mahallesi arasında bulunan üst geçit çift yönlü olarak çalışıyordu. 300 metre ileriye yapılan II. üst geçit ile trafik her üst geçitte tek yönlü olarak sirküle edilecek.



10. Pendik Kaynarca Kavşak ve TCDD Alt Geçidi Genişletme Çalışması
D-100 Karayolu üzerinde Pendik Tersane Kavşağı’nı sahil yoluna bağlayan kesimde bulunuyor. Bölgede düzensizlikten yaşanan trafik sıkışıklığı bu çalışma ile çözülerek sağlıklı bir trafik altyapısı kurulmuş oldu.

11. Bağlarbaşı Kavşağı Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
Altunizade Köprüsü’nden Üsküdar istikametinde Üsküdar-Kadıköy yol ayrımında yer alıyor. Üsküdar, Ümraniye ve Kadıköy yönünde yaşanan trafik bu noktada kesişiyor. Bu bölgede yapılan çalışma ile bölgede pik saatlerde yaşanan yoğunluk düzenlendi.

12. Aydınlıkköy - Orhanlı Bağlantı Yolu
Aydınlıkköy - Orhanlı Bağlantı Yolu, Dericiler Sanayi Sitesi girişinde bulunuyor. Bölgede tamamlanan bağlantı yolu ile trafik bir düzen içinde akmaya başladı.

13. Bağdat Caddesi Yol Düzenlemesi ve Ortak Altyapı Çalışması
Kızıltoprak’tan sahil yoluna, Göztepe Parkı’ndan devam edilirken Bağdat Caddesi’ne dönüldüğü mevkide bulunuyor. Bu yol çalışması sonrası bölge trafiği düzenlenerek, pik saatlerde yaşanan yoğunluk azaltıldı.

14. Baltalimanı TEM Bağlantı Yolu
Bu proje kapsamında Baltalimanı sahil yolu ile TEM Otoyolu-Etiler alt geçidi arasında kalan bölgeye ait 2x2 şeritli bağlantı yollarının imalatı yapıldı. Ayrıca bu yola paralel konumdaki Kavaklıdere'nin ıslahı da tamamlandı, böylece bölge trafiği önemli ölçüde rahatlatıldı.

15. Acıbadem Alt Geçidi
Acıbadem Alt Geçidi, Boğaziçi Köprüsü Anadolu yakası çıkışında Altunizade Kavşağı’ndan 500 m ileride yer alıyor. Bu çalışma sonrası bölgede gerçekleşen trafik yükü koordine edilerek kontrol altına alındı.

16. Bağcılar-Esenler 100. Yıl Bağlantısı TEM Üst Geçidi
Bu bölgede yaşanan trafik sorununun çözümü için bir üst geçit yapımı önerilmekteydi. Yapılan etütler sonrası bölgenin ihtiyacı olan üst geçidin yeri tespit edilerek çalışmalara başlandı. Bu üst geçidin tamamlanmasıyla, bölge trafiği koordine edilmiş oldu.

17. Kadıköy Hasanpaşa Uzunçayır Kavşağı
Kadıköy Hasanpaşa Uzunçayır Kavşağı, E-5 Boğaziçi Köprüsü bağlantısında yer alıyor. Kavşak çalışmalarının tamamlaması ile bölge trafiği düzenlenerek, araçların koordineli bir biçimde hareket etmeleri sağlandı.

18. Bayrampaşa Kadife Kavşağı
Bu proje Bayrampaşa semtinin yoğun trafiğine cevap vermek ve Bayrampaşa’nın TEM ile olan bağlantısını sağlamak amacıyla yapıldı. Kadife Kavşağı ile Bayrampaşa’dan TEM-Aksaray ve TEM-Mahmutbey istikametine direkt giriş ve çıkış sağlanmıştır.

19. Şişli Feriköy Yolu Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
Bu bölgede yaşanan trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmak amacıyla başlanan çalışmalar tamamlanmış ve bölgedeki trafik sorunu çözüldü.

20. Çobançeşme Kavşağı
Proje, D-100 Karayolu’ndaki trafik sıkışıklığını azaltmak, yan yol oluşturarak toplu taşıma araçlarını yan yola almak amacıyla başlatılmıştı. Topkapı-Çobançeşme arası D-100 4 şeride çıkartılarak, 3 şeridi yol, 1 şeridi metrobus denilen araçlara yönelik olarak dizayn edildi. Ayrıca, D-100'ün her iki tarafına çift şeritli yol yapıldı. Proje çerçevesinde, yağmur suyu problemleri de çözülerek bölgenin altyapısı sorunsuz hale getirildi. Böylece, bölge trafiği çözülerek İstanbul'un en önemli arterlerinin birisinin daha trafik sorunu çözüme kavuşturulmuş oldu.



Temeli atılacak 20 Kavşak ve Yolların detaylı bilgileri

1. Kâğıthane İlçesi Genç Osman-Talatpaşa Caddeleri Araç Alt Geçit, Yol ve Altyapı İnşaatı
Bu bölgede yapılacak çalışmalarla, Keçi Deresi boyunca Cendere Yolu’ndan yukarı doğru gelen ve giden araç trafiğinin, yapılacak bir alt geçit ile aşağıya alınması ile trafik sıkışıklığının ortadan kaldırılması hedefleniyor. Ayrıca Gençosman Caddesi, Dernek Sokak ve devamında Talatpaşa Caddesi bağlantılarının; hemzemin, dönel bir kavşak ile yukarıda bırakılarak bölgedeki trafiğin disipline edilmesi planlanıyor.

2. Haramidere - TEM Bağlantı Yolu Alt Geçidi ve Katılım Kolları İnşaatı
Mevcut karayolu Talatpaşa ve Mehter Çeşme Mahallesi sakinlerine çeşitli güçlükler yaşatıyor. Bu yol ayrıca, Doğan Araslı Caddesi ile Haramidere E-5 Karayolu Kavşağı trafiğinin de yükünü arttırıyor. Bu proje, bölge trafiğinin sıkışma noktalarını ortadan kaldırmayı hedefliyor. Projenin hayata geçmesiyle bölge trafiği önemli ölçüde rahatlamış olacak.

3. Halkalı Gümrükyolu Kavşak Düzenleme ve Altyapı İnşaatı
Halkalı geçişi ve Halkalı-Güneşli Kavşağı arasında imar yollarını kullanan bu güzergâhta büyük bir trafik kargaşası meydana geliyor. Çoğunlukla pik saatlerde trafiğin işlemez hale geldiği bu bölge için yeni bir kavşak yapımı planlandı. Yeni yol trafik sirkülasyonunu önemli bir şekilde rahatlatarak bölgedeki trafik yoğunluğunu düzenleyecek.

4. Beyoğlu Piyale Paşa Kavşağı ve Ortak Altyapı İnşaatı
Bu nokta, bölgenin trafik yoğunluğunun en fazla olduğu mevkidir. Bu proje, kavşak düzenlemesi yapılmak suretiyle trafik akışının hızlandırılmasını hedefliyor.

5. Güngören Eski Londra Asfaltı - Eşref Bitlis Caddesi Kavşak İnşaatı
Yapılan etütlerde Eski Londra Asfaltı’nın yapılacak bir alt geçit ile aşağıya alınmasının bölge trafik yükünü azaltacağı görülmüştür. Ayrıca Savaş Caddesi, Eşref Bitlis Caddesi ve Fatih Caddesi ile Nadide ve Göksel Sokakları’nın bölge bağlantılarının, hemzemin kavşak olarak yukarıda bırakılması sayesinde bölge trafiğinde büyük rahatlama olacak.

6. Küçükçekmece Halkalı İstasyon Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesi Kavşak ve Yol Yapım İnşaatı
Küçükçekmece Halkalı İstasyon Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesi Kavşağı; Halkalı Caddesi Borusan Fabrikası önündeki alt geçitten Halkalı Meydanı’na ve devamında İstasyon Caddesi'ne oradan Halkalı Tren İstasyonu'na uzanan yolu kapsıyor. İlçe genelinde altyapı ve ulaşım sorunlarının çözülmesi gerek yeni güzergâhlar gerekse mevcut yolların revizyonu yapılarak sağlanabilecek. Bu bölgede inşa edilecek kavşak ve kavşak bağlantılarıyla bölge trafiği rahatlatılacak.

7. Maltepe Büyükyalı E-5 Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnşaatı
Bu projenin gerçekleşmesiyle Anadolu Yakası’nda Sahilyolu-Bağdat Caddesi ile E-5 TEM Otoyolu arasında kesintisiz bir ulaşım sağlanacak. Projenin tamamlanması ile bölge trafik yoğunluğu önemli ölçüde azalacak.

8. Küçükçekmece Meydanı TCDD Üst Geçidi Bağlantı Yolları İnşaatı
Bu bölgede yapılan çalışmalarda bölge trafik yükünün son zamanlarda oldukça arttığı görüldü. Trafik yoğunluğunun artışı dikkate alınarak Halkalı-Küçükçekmece geliş trafiğini düzenleyecek ikinci bir üst geçit yapılması uygun ve zaruri görüldü. Proje tamamlandığında bölgenin trafik yükü önemli ölçüde rahatlatılmış olacak.

9. Üsküdar Hastaneler Önü E-5 Karayolu Köprülü Kavşak ve Bağlantı Yolları İnşaatı
Haydarpaşa Numune Hastanesi mevkiinde yapılan çalışmalarda, trafik yükünün bazı düzenlemelerle rahatlatılabileceği görüldü. Yapılacak proje ile Bağlarbaşı ve Kadıköy ekseninde Kızıltoprak istikametinde bağlantı sağlanarak trafik önemli ölçüde rahatlatılmış olacak.



10. Silivri Selimpaşa- Kınalı D-100 Devletyolu Silivri Geçişi Fener Deresi Kuzey - Güney Yanyol Köprü İnşaatı
Proje, ilçe merkezinin D-100 Karayolu kuzeyinde kalan bölümünde doğu-batı yönünde ulaşımı sağlamak üzere Fener Deresi üzerine Mimar Sinan Caddesi’ni bütünleyecek bir trafik köprüsünün D-100 Karayolu kuzeyine yapılmasını öngörüyor. Çalışmalar tamamlandığında bölge trafik yükü düzenlenerek, trafik yoğunluğu düşürülecek.

11. Sultanbeyli Fatih Bulvarı Araç Alt Geçidi Yol ve Meydan Düzenleme İnşaatı
Proje çerçevesinde, kuzey-güney yan yollarının (Demokrasi ve Atatürk Caddeleri) trafik akışını rahatlatma ve şehir merkezindeki araç ve yaya trafiğini düzenleme amaçlanıyor. Trafik yoğunluğu ve birikimini önlemek amacıyla araçların inşa edilecek alt geçidi kullanmaları sağlanacak. Ayrıca bölgede oluşacak meydanın ise yaya trafiğine ayrılması ile şehir merkezine gidiş ve dönüş trafiği rahatlatılmış olacak.

12. Sultanbeyli Çeşme Durağı Kavşağı TEM İlave Köprü, Yol ve Kavşak Düzenleme İnşaatı
Yapılacak kavşak düzenlemesiyle, altyapının yetersizliğinden dolayı problem olan trafik, düzene girerek rahatlayacak. Bu proje kapsamında gereken atıksu, yağmur suyu, aydınlatma ve telekom altyapı bağlantı düzenlemeleri de yapılacak.

13. Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Fatih Sanayi Kavşağı Alt Geçit İnşaatı
Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Fatih Sanayi Kavşağı ve Avcılar Köprülü Kavşağı’ndan Esenyurt Meydanı istikametinde Esenyurt Belediyesi hizmet binasına 500 metre kala yoğun trafik yüküne maruz kalıyor. Doğan Araslı Caddesi'nde trafiğin kesintisiz bir şekilde akışını sağlayabilmek için cadde üzerinde bulunan beş kavşak noktasının kavşak çözümlerinin yapılması gerekiyor. Bu projenin hayata geçmesi ile Esenyurt ilçesinin trafik sorunlarının çözümünde önemli adımlardan biri atılmış olacak.

14. Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Mezarlık Kavşağı İnşaatı
Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Mezarlık Kavşağı, Avcılar Köprülü Kavşağı’ndan İ.Ü. önünden Esenyurt Meydanı istikametinde, Esenyurt Belediyesi hizmet binasını 600 metre geçtikten sonra yer alıyor. Bölgede yapılan etütler sonrası, bölge trafiğinin kangren noktalarından birisi olarak tespit edilen bu mevkiinin altyapısı tamamlanarak trafik sorunun ortadan kaldırılması hedefleniyor.

15. Güngören İlçesi Mehmet Akif Kavşağı ve Çevresi Yol ve Ortak Altyapı İnşaatıYapılacak olan kavşak, Güngören Efes Pilsen Fabrikası’ndan Mehmet Akif Köprülü Kavşağı istikametinde eski Dökümay Fabrikası'nın bulunduğu bölgededir. Güngören ve Bahçelievler ilçelerinin sınırında yer alan ve trafik sirkülasyonu açısından çok önem arz eden kesişim noktası, mevcut trafiğe tam anlamıyla cevap veremiyor. Proje, mevcut Mehmet Akif Kavşağı’nın bölge trafiğinin rahatlatılması için yeniden düzenlenmesi ve bu noktada eksik bırakılan altyapıların tamamlanmasını hedefleniyor. Çalışmalar tamamlandığında bölge trafiği düzenlenmiş ve altyapı problemi çözülmüş olacak.

16. Küçükçekmece Atatürk Caddesi (Garanti Bankası) Y-5 Yolu Kesişim Kavşağı İnşaatı
Küçükçekmece ilçesinin merkezinde yer alan ve bölgenin en önemli iki caddesi olan Atatürk Caddesi ile Y-5 yolu kesişim noktasında meydana gelen aşırı trafik yoğunluğunun azaltılması ve ışıklı kontrol sistemini kaldırarak transit geçişi sağlamak için caddelerden birinin yeraltına alınması gerekiyor. Bu çalışma sonrası bölgenin trafiği rahatlatılmış olacak.

17. Çobançeşme - Küçükçekmece Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
D-100 Karayolu üzerinde Çobançeşme - Küçükçekmece Köprüsü arası yan yolları yapılacak. D-100 Karayolu’nun Topkapı-Çobançeşme Sefaköy-Avcılar arasında trafik akışını sürekli hale getirmek, toplu ulaşımın sağlanması ve yan yollara giriş çıkışı kolaylaştırmak amacıyla bir çalışma başlatıldı. Ayrıca Ayamama Köprüsü’nü depreme dayanıklı hale getirerek genişletmek ve Florya Kavşağı’ndaki köprünün şerit sayısını artırarak trafik akışını hızlandırmak için yol genişletmesi ve şerit ilavesi de yapılacak. Çalışmalar sonrası İstanbul'un en önemli akslarından birisinin trafik sorunu çözülmüş olacak.

18. Topkapı - Çobançeşme Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
Bu proje ile havaalanı Topkapı arası D-100 Karayolu’nda yan yollar oluşturularak, toplu taşıma araçları yan yollara alınacak ve kesintisiz hızlı ulaşım sağlanacak. Karayolu üzerinde bulunan otobüs durakları yeniden düzenlenecek, rahat toplu ulaşım hizmeti sağlanacak. Ayrıca yolun altyapı sorunları çözülerek sel baskınlarına son verilecek.

19. Çatalca Gökçeali Demir Yolu Üst Geçit İnşaatı
Bölgede, tren yolunun araç trafiğine kapanması sırasında yaşlı ve ağır hasta vatandaşlar trenin geçmesini beklemekte, bu da kazalara neden oluyor. Trafiğin yoğun olduğu ve artık şehir içinde kalan bu yolların üst geçit yapılarak rahatlatılması gerekiyor. Proje sonrası, bu yollar rahatlatılarak bölge trafiği çözüme kavuşturulacak.

20. Çatalca İzzettin Yolu İstasyon Yanı Demir Yolu Üst Geçidi İnşaatı
Bu bölgede yapılan etütler sonrası bir üst geçit yapımı ile bölge trafiğinin düzenlenebileceği görüldü. Bu çerçevede hazırlanan proje ile bölge trafik yükü düzenlenerek, bölgedeki trafik akışı rahatlatılacak.



İBB - 02.03.2006




En son Taha tarafından Pts 06 Mar 2006, 08:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Taha
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 08:41

Alıntı:
40 kavşak ve yol daha İstanbulluların hizmetinde

Büyükşehir Belediyesi, İstanbul’un ulaşım sorununa köklü çözümler üretmek için raylı sistemden karayollarına kadar pek çok alanda dev projelere imza atıyor. Trafiğin tıkanan damarlarını açacak 20 kavşak ve yolun açılışı ile 20’sinin temel atma töreni Başbakan Erdoğan ve Başkan Topbaş’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

İstanbul’un trafik sorunun çözmek için ulaşım yatırımlarına hız kesmeden devam Büyükşehir Belediyesi, “İstanbul Ulaşımına 116 Çözüm” projesi kapsamında trafikteki tıkanan damarları açmak için 40 adımı birden attı. Yapımı tamamlanan 20 kavşak ve yolun açılışı ile 20 yeni kavşak ve yolun temel atma töreni Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Devlet Bakanı ve AB Başmüzakerecisi Ali Babacan ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapıldı. Açılış ve temel atmaların canlı bağlantılarla gerçekleştirildiği törende İstanbul Valisi Muammer Güleri, bazı milletvekilleri ile ilçe-belde belediye başkanları ve işadamları da yer aldı.

Başbakan Erdoğan; ‘İstanbul medeniyetler başkenti olmaya namzettir!’

Ancak bir dönemde gerçekleştirilebilecek 40 kavşak yatırımının aynı anda devreye sokulduğu törende konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, trafik sorununun sadece insanları toplu taşıma araçlarına yönelterek çözülemeyeceğini belirterek, “Araba almayın demekle trafiği çözemezsiniz. İnsanları sadece toplu araçlara yönelterek de sorun çözülmez. Medeni olmak yol ve sudan geçiyor, bunu çok iyi biliyoruz. Türkye’de bu konuda bir seferberlik başlamıştır. İstanbul’daki bu 40 kavşak yatırımı da bu seferberliğin en önde gelenlerinden bir tanesidir. Benim belediye başkanlığım dönemimde 37 kavşağı hizmete aldık. Kadir Bey’in döneminde bu kavşak ve yol yapımlarının daha da hız kazandığını görmek bize mutluluk vermektedir. Çünkü biz ‘yol medeniyettir, su medeniyettir’ anlayışı ile hareket ediyoruz” dedi.

Türkiye’nin siyaseti ve ekonomisiyle yeni bir bahar dönemi yaşadığını, enflasyonun gittikçe düştüğünü, ihracat ve ithalattaki gelişmelerin de olumlu yönde olduğunu vurgulayan Başbakan Erdoğan, “Ekonomik göstergelerimiz gittikçe daha da iyiye gidiyor. Bu ülkede başı öne eğik kimse kalsın istemiyoruz. Sıkıntılar sona erinceye kadar hep birlikte milletçe çalışmaya devam edeceğiz. Başlattığımız bütün projeler ülkemizin imarı içindir” diye konuştu.

Şehirlerin, ülkelerin gelişiminde çok önemli bir rol oynadığına ve İstanbul gibi bazı şehirlerin ülkelerden daha çok tanındığına dikkat çeken Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü; “İstanbul medeniyetler başkenti olmaya namzettir. Bunun bilinci içindeyiz. Biz bu millet ortaya koyduğu değişim iradesi ve medeniyet perspektifi ile her şeyin en iyisine layıktir. Biz buna inanıyoruz. Doğduğum, büyüdüğüm İstanbul sadece Türkiye’nin değil dünyanın da en zengin şehirlerindendir. Medeniyetlerin kavşak noktasında bulunan bu aziz şehre borcumuz çoktur. Bu şehirdeki çirkin yapılanmalara izin verenlerin de vebali çoktur. Bunları tarih affetmeyecek. İstanbul affetmeyecek. İnsanların şehirlerin üzerinde nasıl hakkı varsı şehirlerinde insanlar üzerinde hakkı vardır. Bu tür önemli projelerler İstanbul’a olan borcumuzu ödemeye devam ediyoruz. Çünkü İstanbul gibi şehirler sadece ülkelerin göz bebeği olmakla kalmazlar aynı zamanda ülkelerinin tanıtımında da öncü rol alırlar. İstanbul Türkiye’nin bir vizyonudur. Öyle ülkelere gidersiniz Türkiye’yi tanımazlar ama İstanbul’u tanırlar. Kim İstanbul’da taş üstüne taş koyarsa mutlaka karşılığını alacaktır. Boşa gitmez. Balık bilmezse Halik bilir. Çöp dağları haline gelen İstanbul’u aldığımız günleri de biliyoruz. Ama hafıza-i Beşer nisyan ile maluldur. Çöp dağları CHP’nin belediyecilik anlayışının sonucuydu. Böyle bir İstanbul’u onlardan devreldık. Ve bugüne getirdik. Bu kolay olmadı.”

Başkan Topbaş ‘İstanbul seninle gurur duyuyor’ tezahüratıyla alkışlandı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nı dolduran kalabalık vatandaş gurubunun “Beyoğlu seninle gurur duyuyor” ve “İstanbul seninle gurur duyuyor” tezahüratları arasında kürsüye çıktı. İstanbul’da hergün ortalama 600 aracın trafiğe çıktığını ve günlük ortalama 3 kilometrelik yeni yola ihtiyaç duyulduğunu belirterek, “İstanbul’un ulaşım sorunun köklü çözümü için trafiğe ciddi anlamda neşter vurmak gerekiyordu. Bu neşteri vurduk. İstanbul’un şantiyeye dönen caddelerinde ana arterlerinde bir takım sıkıntılar ortaya çıktı, ancak geleceğimiz için bunu yapmamız gerekiyordu” dedi.

İstanbul’da her yıl en az 100 kilometre karayolu ve 25 kavşak yapmak gerektiğini ve birer ikişer çözümlerle trafik sorunun üstesinden gelinemeyeceğini vurgulayan Başkan Topbaş, “İstanbul’da bin kişiye düşen 180 araca baktığınız zaman dünya ortalamalarının çok altında. Gelişmiş kentlerde bin kişiye 450 araç düşüyor. Bizim bunun yarısına yaklaştığımız zaman mevcut sistemlerin yetmeyeceğini görmemiz gerekir. İstanbul’da ulaşımın yüzde 89’u karayolu taşımacılığı, yüzde 7 raylı sistem ve yüzde 4 deniz ulaşımıyla yapılıyor. Bizim amacımız her bir ulaşım sistemini özellikle eş zamanlı çok daha aktif hale getirmek. 47 kilometrelik mevcut raylı sisteme inşaatlarına devam ettiğimiz 56 kilometrelik metroyu kattığımız zaman toplu taşımada çok önemli bir noktaya gelinecek. Şu anda 60 kilometrelik metro hattı da ihale aşamasına geldi. İstanbul’da nihai olarak 400 kilometrelik metroya raylı sisteme ihtiyaç var. Bir kentin medeniyet ölçüsü o kenttekilerin toplu taşıma araçlarının kullanımına bağlıdır. Halk ne kadar toplu taşıma aracını tercih ederse, bunlar ne kadar güvenli olursa o kent o kadar medenidir” diye konuştu.

Açılışı yapılan 20 kavşak ve yol ile temeli atılan 20 kavşak ve yolun yaklaşık 500 milyon YTL’ye mal olduğunu ifade eden Topbaş, şöyle konuştu; “116 çözüm projesi kapsamında 116.5 milyon YTL’lik 20 kavşağın temelini 28 Aralık’ta atmıştık. Şimdi onlara ilaveten 339 milyon YTL’lik projeler demetini hayata geçiriyoruz. Böylece ulaşım problemine çözüm getirecek 500 milyon YTL’lik dev yatırım paketini İstanbul’a kazandırmış olacağız. İstanbul’u ekonomiden kültüre siyasetten modaya kadar bir dünya kenti haline getirmek için 2006 yılnda toplam 5.5 milyar YTL’lik yatırım yapacağız. Bundan sonraki aşamada 200 adet daha aynı şekilde karayolu sistemleri üzerinde geçirmeye çalışıyoruz. Bunların hepsi eş zamanlı yapılacak. ‘Yedi Tepeye Yedi Tünel’ projesi kapsamında İstanbul’un çeşitli noktalarında 32 ayrı tünelin temelini atıyoruz. Herhalde konu tam olarak bilinmediği için ‘Efendim bu tünellerde mi İstanbullunun hayatı geçecek’ deniliyor. Oysa metrolar yolcu talebine ve arazi şartlarına göre yapılır. Saatte 35 bin yolcu taşıma kapasiteleri vardır. 40-50 milyon dolardır kilometresi. Yolcu talebi olan yerlere yapılır. Yollar ise araçlar için çözümlerdir, hem de belli mesafeleri ancak tünelle geçersiniz. Dolmabahçe’deki Beşiktaş’ın stadının arkasında Dopladere’ye 1050 metre tünel inşa ediyoruz. Oraya metro yapılr mı?, olur mu? Böyle yolcu talebi yok burada. Ancak araçlardan dolayı trafikte bir sıkıntı yaşanmakta.”

Törende konuşmaların ardından Başbakan Erdoğan ve Başkan Topbaş canlı yayınla bölgelere bağlanarak yapımı tamamlanan Metris ve İkitelli A-0 kavşaklarının açılışını yaptı; Topkapı-Çobançeşme ve Çobançeşme-Küçükçekmece Arası E-5 İlave Yol İnşaatı, Maltepe Büyükyalı E-5 Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnşaatları’nın da temelini attı. Daha sonra kürsüde kurdele kesilerek ve butona basılarak diğer kavşakların açılış ve temel atmaları gerçekleştirildi.

Açılışı yapılan 20 Kavşak ve Yol

1.   Metris Kavşağı
2.   Zeytinburnu TCDD Araç Üst Geçidi
3.   İkitelli A-0 Kavşağı
4.   Zeytinburnu Ambarlar Kavşağı
5.   Bağcılar Güneşli TEM Bağlantı Yolu Kavşağı
6.   GOP Poligon Caddesi ve Cebeci Caddesi Kesişimi Katlı Kavşağı
7.   Bahçelievler Vali Recep Yazıcıoğlu Alt Geçidi
8.   Bağcılar Kirazlı Kavşağı
9.   Bağcılar Milliyet Önü TEM Alt Geçidi
10. Pendik Kaynarca Kavşak ve TCDD Alt Geçidi Genişletme Çalışması
11. Bağlarbaşı Kavşağı Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
12. Aydınlıkköy - Orhanlı Bağlantı Yolu
13. Bağdat Caddesi Yol Düzenlemesi ve Ortak Altyapı Çalışması
14. Baltalimanı TEM Bağlantı Yolu
15. Acıbadem Alt Geçidi
16. Bağcılar-Esenler 100. Yıl Bağlantısı TEM Üst Geçidi
17. Kadıköy Hasanpaşa Uzunçayır Kavşağı
18. Bayrampaşa Kadife Kavşağı
19. Şişli Feriköy Yolu Yol ve Ortak Altyapı Çalışması
20. Çobançeşme Kavşağı

Temeli atılan 20 Kavşak ve Yol

1. Kâğıthane İlçesi Genç Osman-Talatpaşa Caddeleri Araç Alt Geçit, Yol ve Altyapı İnşaatı
2. Haramidere - TEM Bağlantı Yolu Alt Geçidi ve Katılım Kolları İnşaatı
3. Halkalı Gümrükyolu Kavşak Düzenleme ve Altyapı İnşaatı
4. Beyoğlu Piyale Paşa Kavşağı ve Ortak Altyapı İnşaatı
5. Güngören Eski Londra Asfaltı - Eşref Bitlis Caddesi Kavşak İnşaatı
6. Küçükçekmece Halkalı İstasyon Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesi Kavşak ve Yol Yapım İnşaatı
7. Maltepe Büyükyalı E-5 Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnşaatı
8. Küçükçekmece Meydanı TCDD Üst Geçidi Bağlantı Yolları İnşaatı
9. Üsküdar Hastaneler Önü E-5 Karayolu Köprülü Kavşak ve Bağlantı Yolları İnşaatı
10.Silivri Selimpaşa- Kınalı D-100 Devletyolu Silivri Geçişi Fener Deresi Kuzey - Güney Yanyol Köprü İnşaatı
11.Sultanbeyli Fatih Bulvarı Araç Alt Geçidi Yol ve Meydan Düzenleme İnşaatı
12.Sultanbeyli Çeşme Durağı Kavşağı TEM İlave Köprü, Yol ve Kavşak Düzenleme İnşaatı
13.Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Fatih Sanayi Kavşağı Alt Geçit İnşaatı
14.Esenyurt - Doğan Araslı Caddesi Mezarlık Kavşağı İnşaatı
15.Güngören İlçesi Mehmet Akif Kavşağı ve Çevresi Yol ve Ortak Altyapı İnşaatı
16.Küçükçekmece Atatürk Caddesi (Garanti Bankası) Y-5 Yolu Kesişim Kavşağı
17.Çobançeşme - Küçükçekmece Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
18.Topkapı - Çobançeşme Arası E-5 İlave Yol Düzenleme İnşaatı
19.Çatalca Gökçeali Demir Yolu Üst Geçit İnşaatı
20.Çatalca İzzettin Yolu İstasyon Yanı Demir Yolu Üst Geçidi İnşaatı

İBB - 05.03.2006


NsynC
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 15:54

Sevinsekmi üzülsekmi karar veremiyorum:) Hayatı işkence haline getiren fakat bitince hayatımızı kolaylaştıran bu yollara..

Teoman83
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 16:13

aman allahım dün neydi öyle...
e5'de kozyatağından kartal'a kadar yanlış saymadıysam 4 kavşakta birden çalışma vardı!!!
ve tabiki e5 trafiği felçti...
bu tür çalışmaları daha programlı yapmalarını beklerdim 4 kavşakta aynı anda çalışma ne demek, birinin sıkışıklığı bitmeden öbürü başlıyor...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM