Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
fikri aktan

11 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 23:47

İmrahor , bir vadi dir. Ankara nın doğusunda Tuzluçayır mevkiinde Aşağı İmrahor ile başlar, Eymir Gölüne doğru, Orta İmrahor , ve Mühye nin Tuğla ocaklarının bulunduğu Yukarı İmrahor ile devam eder. Daha sonra ise Eymir Gölü ne bağlanır. Bu arada Or-An şehri ve MSB blokları ile TRT Genel Müdürlüğü güneyini kat eder.
Aşağıdaki maps adresi adı geçen mevkiin haritasını odaklamıştır.

<http://maps.google.com/maps?t=h&hl=tr&ie=UTF8&ll=39.886558,32.909889&spn=0.031876,0.076904&z=14>


Oktay Kosovalı

11 yıl önce - Pts 18 May 2009, 01:38

Kurtuluş ve topraklık baya bi uzak kalır şu şekilde diyebiliriz akdere dereboyu ve türközü bademliğin ilerisinde kalıyor.Eski mamak çöplügünün 3-5 km kadar aşagıgında.

Kemal Tahir Mutlu
11 yıl önce - Pts 18 May 2009, 02:47

Aslında Kurtuluş'a Uzak kalmıyor. Aşağı İmrahor vadisi İncesu'dan yani şu andaki Kolej (Ahmetler, ya da 96ların oradan başlar).
Ahmetlerin oradan İncesu'ya doğru giderken -Mahmut Esat Bozkurt Caddesi- sağda ve solda hemen yüksek yerleri görürsünüz.
1960'lara kadar bu dere Ankara'da özellikle Sıhhıye'de sel baskınlarına neden olmuştur. Ankara'nın uğradığı en büyük taşkınlar, 11 Eylül 1957 ile 18-21 Haziran 1961 taşkınlarıdır. Yalnız bu iki taşkın 172 vatandaşımızın ölümüne ve 40 milyon TL'sına yakın maddi hasara sebep olmuştur.

Bundan dolayı bu derenin üzeri kapatıldı tabi ıslah edildi. Bademli derenin oralara bentler yapıldı. İncesu Selkapanı yapıldı. Sanırım hala kullanılıyor.

Bu dere İncesu'nun altından geçerek Kurtuluş Parkı ile şu anda Çankaya Belediyesesi olan Ted Koleji binası, çok katlı otopark) -Aksu Caddesinin- Sıhhıye Pazar yeri ve nihayet Abdi İpekçi parkının altından geçer.

İmrahor, İncesu, Akdere, Bademlik, her taraf köydü. Derenin iki tarafında da bahçe ve bostanlar vardı.


En son Kemal Tahir Mutlu tarafından Pts 18 May 2009, 16:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kemal Tahir Mutlu
11 yıl önce - Pts 18 May 2009, 04:00

İncesu deresi ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bir rapor buldum internette bir kısmını buraya alıyorum.

"İNCESU VADİSİ TESİSLERİ: Burada düzenlemeyi gerektiren başlıca nedenler şunlardır:
a - İncesu mecrasının önemli bir kısmı şehrin merkezinden geçmektedir.

b - Yatak kapasitesinin yetersiz olduğunu son taşkınlar göstermiştir.

c - Kanalizasyon ayakları doğrudan doğruya (hiçbir tasfiyeye tabi tutulmadan) yatağa bağlanmakta
olduğundan şehrin sağlığı ve estetiği bozulmaktadır.

Bunları gidermek, taşkından korunmak için ya kapasiteyi artırmak, bunun için de yatağı genişletmek veya daha ekonomik olarak yukarılarda, vadi içinde taşkınları tutucu depolama tesisleri kurmak şıkları belirmektedir. Şehir içerisinde yatak genişletilmesinin ne kadar zor ve pahalı olacağı ve hatta imkansız olduğu göz önüne alınarak ikinci yol tutulmuştur.

Ayrıca; evvelce düzenlemesi yapılmış kısmın 45 m³/san.'lik kapasitesi esas alınarak kolej köprüsünden menbaa doğru 2 + 152 Km.'lik kısmın düzenlenmesi yanında, şehrin sağlığı yönünden, yapılmış kısımların üzerinin kapatılması da sağlanmıştır. Tuna caddesi köprüsü ile Gençlik Parkı arası da önümüzdeki yıllar programlarıyla gerçekleştirilecektir.

Taşkın tutucu tesis olarak da İncesu sel kapanı inşa edilmiştir. Kapan, Aşağı İmrahor köyünün hemen üzerindedir. Fazlaca sel getiren Büyük Esat deresi, kapanın yapış alanı dışında kalmıştır. Bu dereyi de içine alabilecek bir sel kapanı yeri seçilemediği gibi inşası da (istimlak yönünden) çok pahalı olacaktı.

Ayrıca; İncesu sel kapanı dahi kendi yağış alanından gelebilecek taşkınları limitinde karşılayabilmekte, Orta İmrahor'un su altında kalmaması için daha fazlasına gidilememektedir. 64 Km². yağış alanından gelebilecek taşkınların sel kapanından 24 saatte atılabilmesi için, dip savak çapı artırılarak kapasitesi 10 m³/san.'ye çıkarılmıştır.

Mogan ve Eymir göllerinin ayağı İncesu'ya bağlı olduğundan, az da olsa yatakta her zaman su ve akış vardır. Kapan yüksekliğine nazaran, oldukça büyük bir depolama hacmine haizdir. (800.000 m³). Kapan içinde genişçe bir saha, sebze ve meyve bahçeliği halindedir. Bu yüzden tesisin yatırım bedeli, bir hayli kabarık olmuştur."


Kemal Tahir Mutlu
11 yıl önce - Pts 18 May 2009, 16:29

Raporda da belirtildiği gibi benim yazdıklarım doğrulanmaktadır. Fakat şunu belirteyim ki ben bu derenin Kurtuluş parkının yanındaki Aksu Caddesinin altından geçtiğini sanıyordum. Oysa raporda Tuna Caddesinden bahsedilmektdir. Ankara'da Tuna Caddesi Kolejin arkasından başlayan Marmara Sokakla kesiştiği yerde bitmektedir. Yani bu yatak o zaman çok katlı otoparkın araksında kalmaktadır. O zaman insanın aklına; acaba bu dere kolejin altından mı geçiyor sorusu gelmektedir

Bu 1967 tarihli raporda benim de yeni öğrendiğim şeyler var. Örneğin Kolej ve Tuna Köprüsü'nden bahsediliyor. 40 Yıllık Ankaralıyım bu köprüleri bilmiyorum.

Diğer bir bilgi de Büyük Esat Deresi'nden bahsediliyor. O da benim yeni öğrendiğim bilgilerden birisi.



sayfa 2
« önceki   123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA