Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Zaferr
16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 17:57
[İST-E1.02] - Boğaz Köprülerine ''Kat Çıkalım'' Önerisi



Alıntı:
Boğaz köprülerine ''kat çıkalım'' önerisi...

Asma köprüler konusunda uzman Yüksek Mimar Mühendis Orhan Erdil, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet (FSM) köprülerine ''kat çıkalım'' önerisinde bulundu.Boğaziçi Köprüsü inşa edildiği dönemde köprü uzmanı ABD'li Amman Whitney şirketinin Ortadoğu temsilcisi olan Erdil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 3. köprü tartışmalarına değinerek, İstanbul'a köprü tartışmasının yeni olmadığını, Boğaziçi ve FSM köprülerinin de tartışmalar sonucunda gerçekleştiğini hatırlattı.

     Boğaziçi Köprüsü'nün mimarının İngiliz Freeman Fox firması olduğunu ve bu firmanın köprüleri özellikle tek katlı projelendirdiğini anlatan Erdil, her yeni köprü için tekrar tekrar aynı projeyi uyguladığını, böylece yeni köprüler yaptığını savundu.

     Daha ekonomik olması açısından İstanbul'daki Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat asılmasını öneren Erdil, köprülere ikinci katın mevcut yolun altına asılması gerektiğini, ancak gerek Boğaziçi, gerekse FSM köprülerinin denizden yüksekliği minimum yapıldığı için ikinci katların mevcut yolun altına asılamayacağını söyledi.

     Erdil, bu nedenle her iki köprüye de mevcut yolun üstüne 2. katın asılabileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
     ''Golden Gate köprüsü de tek katlı yapılmıştı, ama sonradan ikinci katı yapıldı. Biz ABD'den zengin miyiz? Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat yapılabilir. Bu ikinci kat, istenilen köprüye asılabilir. Bir köprüye ikinci katı asmak, yeni köprü yapmaktan çok daha ekonomik. Mevcut köprülerden herhangi birine ikinci katı yapmak için taşıma kapasitesine bakılır ve ona göre gerekirse yapılacak güçlendirmenin ardından da ikinci kat asılır.'' Herhangi bir köprüye ikinci katın, köprü kapatılmadan, trafik devam ederken yapılabileceğini vurgulayan Erdil, Boğaziçi Köprüsü iki katlı tasarlanmış olsaydı bugünkü trafik sorununun yaşanmayacağını da ifade etti. Erdil, ''Biz FSM Köprüsü'nün de 2 katlı olacak şekilde tasarlanmasını önermiştik'' dedi.
     
    ''ANA ARTERLER YER ALTINA''

     İstanbul Boğazı'na 3. köprü yapılmasını destekleyen Erdil, ''3. köprü yapılmalı, ama bu kez mutlaka 2 katlı olacak şekilde tasarlanmalı. Trafik arttığında 4. köprü yerine mevcuda bir kat daha asılır. İkinci kat asmanın maliyeti de köprü yapma maliyetinin sadece yüzde 25'i olur'' diye konuştu.
     Asma köprüler konusunda uzman Yüksek Mimar Mühendis Orhan Erdil, İstanbul'un sorunun köprüler olmadığına dikkat çekerek, şunları kaydetti:
     ''İstanbul trafiğinin asıl sorunu köprüler değil, köprü çıkışından sonraki yollar. Köprü çıkışlarından itibaren ana arterler yer altına alınırsa, İstanbul'un trafik sorunu biter. Boğaziçi Köprüsü'nden sonra Taksim'e kadar yeraltı yolu yapılabilir. İstanbul buna uygun. Bu, Japonya'da da böyle. İstanbul'un üçüncü bir çevre yoluna ihtiyacı yok. Sarıyer'den Bakırköy'e kadar kavşak, yeraltı ve yerüstü yollar yapılmalı. Köprüler ve tüneller yeterli.''


Milliyet


MehmetK
16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 18:01

Bogaz koprulerine kat cıkma onerisi teknik acıdan da mumkunse bence cok dogru olur
ama bu tip bir projenin insaatı sırasında insaatı yapılan kopru kapanırsa ortaya cıkan trafik sorunu nasıl halledilecek...


Burç

16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 18:30

ikinci kata sadece tren koymayı akıl ederlerse bir işe yarayabilir...
Sıkışan köprü değil, yollar yetmiyor. Köprüyü istersen 5 kat 30 şerit yap, girişi gene sıkışır.


serkan75
16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 18:33

Bence iyi bir fikir,koprunun ikinci kati teknik olarak sakincali degil ise (bence agirlik olarak degilde ruzgar acisindan tehlikeli olabilir) yapilmasi 3. koprunun yapilmasindan daha iyi ,hatta ikinci katin ortasindan bir metro hatti,sagina ve soluna 2 ser karayolu hatti,veya ustkat sadece kamu araclarina,otobuslere vs acilir boylece bence trafik hizlanir.

serkan75
16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 18:35

Boylebir proje belediyenin onune gelirse eminin mimarlar odasi gene itiraz eder



umit1
16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 19:26

Alıntı:
Bogaz koprulerine kat cıkma onerisi teknik acıdan da mumkunse bence cok dogru olur
ama bu tip bir projenin insaatı sırasında insaatı yapılan kopru kapanırsa ortaya cıkan trafik sorunu nasıl halledilecek...


Bence bir problem olmaz,nasil gecekondu agasi vatandaslarimiz  durum musait olunca ilerde 3.,5. kati filan daha cikariz diye filizleri acikta birakiyorlarsa ,koprulerdede ayni teknoloji uygulanmalidir,gecekondu agalarindan ogrenilecek cok sey vardir Istanbulda.


Anıl

16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 21:14

Bende yazin dusunuyordumda;
bence kopru iki katli yapilip, koprunun iki basindaki birkac ev ya da kaldiysa arazi istimlak edilip kapali otopark yapildiktan sonra bir kati yayalara acilmali. Yani en uzak nokta 500metre yurume mesafesi olacak otoparklara. Guvenlik biraz sorunlu olur ama mumkun.
Dusunsenize tam bogazin ustunde, 60 metre yukseklikte (en az 18. kat eder,) iki yaka arasinda birseyler yediginizi ya da ictiginizi.

Zaten kopru bu sefer dahada genis yapilacagi icin ortasindan tren gececek...



Bu arada birinci koprunun zaten sorunlari var, ikinci bir kati tasiyacagini sanmam. Ayrica beton koprulerin iyi hal omrunun 30-40 yil arasinda oldugunu okumustum bir kitapta.


En son Anıl tarafından Cmt 05 Ksm 2005, 21:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


OsMaN UyGuN

16 yıl önce - Cmt 05 Ksm 2005, 21:16

herkes bir yerlere yol yapma çabasında.. bunlar petrol ağalarının oyunu.. bizi tamamen petrole bağımlı yaptılar(!), şimdi de bu bağımlılığı sürdürmek için mücadele veriyorlar..
"trafik şıkışıyormuş" ; boğazın üzerini bir uçtan öteki uca kadar kapatsanda değişmez.
tek çare deniz yolu ile raylı taşımacılığı geliştirmek..

ama derlerse; "3. köprüyü yapacaz, şehiriçi trafiğini oraya sokmayacağız, transit araçları oraya yönlendireceğiz!"
bu tatmin edebilir, ama raylı sisteme destek şart..


bulent222
16 yıl önce - Pzr 06 Ksm 2005, 08:54

Bu köprüler ikinci katı taşıyabilecekse, bence de iyi çözüm. Sonra alt kata raylı sistem de eklenebilir, metroya ve Marmaray'a bağlantılar olabilir.

Ama birilerinin işine gelmez bunlar tabii; onlar 3. köprü ve etrafında gecekondular istiyorlar.


Ekin Gerger

16 yıl önce - Pzr 06 Ksm 2005, 11:33

ben golden gate'in ilk olarak tek katlı yapıldığını bilmiyordum. demek ki köprüler daha sonra güçlendirilebiliyorlar. keşke böyle birşey yapsalar. boğaz köprüsünün ömrü daha uzun, ölü yatırım olmaz...

düşünsenize buralarda raylı sistem kurulduğunu! anadolu yakasıyla taksim raylı sistemle birleştirilebilir bu şekilde!



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM