Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Selcuk
12 yıl önce - Pts 31 Ekm 2005, 08:34
OPEL 5 yil sonra geri dönüyor


Alıntı:
Krizde kaçan Opel, Astra Sedan üretimi ile dönüyor

2000 krizi ile dünya otomotiv piyasasında yaşanan durgunluk birleşince Türkiye’de yaptığı Vectra üretimini durdurarak, İzmir fabrikasını kapatan Opel, 5 yıl sonra yeniden Türkiye’de üretime hazırlanıyor. General Motors, Opel’in Avrupa’da büyük başarı elde eden modeli Astra’nın Sedan versiyonunu Türkiye’de üretmeyi planlıyor.

2000 yılı sonunda hem ekonomik kriz hem de dünya otomotiv sektöründe yaşanan durgunluk yüzünden Vectra üretimi yapılan İzmir Torbalı’daki Opel Türkiye fabrikasını kapatan dünyanın en büyük otomobil üreticisi General Motors (GM), 5 yıl aradan sonra yeniden Türkiye’de üretime hazırlanıyor. General Motors, Opel’in Avrupa’da büyük başarı elde eden modeli Astra’nın Sedan versiyonunu Türkiye’de üretmeyi planlıyor.

SİNYALİ WAGONER VERMİŞTİ:

General Motors’un (GM) Türkiye’de yeniden üretimi düşünmesinin sinyalleri aslında geçtiğimiz yıl şirketin CEO’su Rick Wagoner tarafından verilmişti. Türkiye’deki üretimden vazgeçtikleri için pişman olduklarını dile getiren Wagoner, Türkiye başta olmak üzere Doğu Avrupa ülkelerinin parlayan değerler olduğunu belirtmiş, ‘Türkiye’deki fabrikamızı kapattığımız için şimdi üzgünüz. Asıl şimdi Türkiye’nin yıldızı parlıyor’ açıklamasını yapmıştı. Wagoner, ayrıca Türkiye’deki otomobil pazarının kelimenin tam anlamıyla patladığını belirterek, ‘Türkiye’de genç nüfus ve doymamış bir pazar var’ yorumunu yapmıştı.

DOĞU AVRUPA İÇİN SEDAN:

Wagoner’in Türkiye pazarıyla ilgili bu önemli açıklamalarının ardından, 2005 yılında Opel’in Avrupa’da çok başarılı olan Astra modelinin Sedan versiyonunun üretilmesi gündeme geldi. Sedan modellerin özellikle Doğu Avrupa ve Türkiye’de büyük talep görmesi nedeniyle Astra Sedan’ın üretilmesi için öncelikli olarak Polonya, Türkiye ve Çin düşünüldü. Ancak iç pazarın büyüklüğü ve Doğu Avrupa’nın içinde yer alması hesaba katılınca, Astra Sedan’ın üretilmesi için Türkiye birinci sıraya yükseldi. Geçtiğimiz hafta GM’in İsveçli markası Saab’ın yenilenen modeli 9-5’in Budapeşte’de gerçekleşen uluslararası tanıtımında sorularımızı yanıtlayan GM’in Doğu Avrupa Bölgesi Pazarlama Direktörü Thomas Owsianski, Türkiye’nin bölgenin en büyük pazarı olduğunu belirtti. Owsianski, Türkiye’nin GM için Rusya’dan bile daha büyük bir pazar olduğunu söyleyerek, ‘Türkiye çok açık bir pazar. Astra modelimizde çok beğenildi ve Türkiye’de bir numara oldu’ dedi.

TÜRKİYE HEP KALBİMİZDE:

Türkiye’nin her zaman kalplerinde yeri olduğunu söyleyen Owsianski şöyle konuştu: ‘Biz Türkiye’de başarılı olamazsak Doğu Avrupa’da başarılı olamayız. O yüzden bu pazara ilişkin yeni planlarımız var. Özellikle Doğu Avrupa’da Sedan modelleri talep gördüğü için biz de bu doğrultuda bir çalışma yapıyoruz. Şu an için kesin bir karar yok ama Astra’nın Sedan versiyonunu üretirsek bunu Türkiye’de yapmayı planlıyoruz. Çünkü hem Türkiye’nin iç pazarı çok kuvvetli ve gücünü her geçen gün artırıyor, hem de Türkiye üzerinden bu modeli Doğu Avrupa’ya çok rahat satabiliriz.’ Owsianski’nin açıklamasının dışında GM’in diğer üst düzey yöneticileri de Astra Sedan üretimi için Türkiye’nin öncelikli ülke olduğunu ifade ediyorlar.

Rahmi Koç, yeniden gelecekler demişti

EKONOMİK krize denk gelen 2000 yılı sonunda GM’in İzmir’deki fabrikayı kapatması piyasada şok etkisi yaratmıştı. Koç Holding Başkanı Rahmi Koç, ‘Yabancılar hava bulutlu olursa nem kapıyorlar. Fırtına da bavulunu alıp gidiyorlar’ yorumunu yapmış ve yabancıların bu sıkıntılar geçtikten sonra geri geleceğini öne sürmüştü.

Türkiye’nin üçüncü otomobil fabrikasıydı

1989 yılında 40 milyon mark yatırımla yüzde 100 yabancı sermaye olarak kurulan Opel Türkiye fabrikası, Türkiye’nin Renault ve Tofaş’tan sonra faaliyet geçen üçüncü otomobil fabrikasıydı. Yıllık üretim kapasitesi 10 bin adet olan fabrika 1994 krizine direnmiş ve diğer fabrikalar işçi çıkarırken, işçilerini diğer GM tesislerine eğitici olarak göndermişti. Kriz yıllarında, aralarında birçok Avrupa ülkesinin de bulunduğu pazarlara, İzmir’den ihracat gerçekleştirilmiş ancak Euro’nun değer kaybı nedeniyle ithalatın daha cazip hale gelmesi, Opel Türkiye’yi 2000 yılında ithalatçı yapmıştı. Hem ithalat rakamlarının yükselmesi hem de Türkiye’de 2000 sonunda ekonomik krizin patlamasıyla, İzmir’deki fabrika zarar etmeye başlamıştı.

427 MİLYON EURO ZARAR:

Aynı dönemde Avrupa’da da sıkıntılı günler geçiren ve 427 milyon Euro zarar eden Opel, maliyetlerin kontrol altına alınması kararı almıştı. Artan maliyetler karşısında şirket, imalat işlemlerinin yüksek kapasiteli tesislerde gerçekleştirilmesi, malzeme maliyetlerinin düşürülmesi ve ölçek ekonomisiyle çalışmayı hedeflemişti. Bu önlemler çerçevesinde İzmir Torbalı’daki Vectra üreten tesisini kapatma kararı aldı. 2000 yılı sonunda Türkiye fabrikasını kapatmasının ardından dönemin Opel Türkiye Genel Müdürü, ‘Bu kararın Türkiye’deki krizle ilgisi yok’ açıklamasını yapmasına rağmen, yine de kriz ortamında alınan bu karar ‘şok’ etkisi yaratmıştı. GM’in Türkiye’de kriz dönemine denk gelen önlem paketi kapsamında, İzmir’deki Vectra üretimi Almanya Russelsheim’deki yüksek kapasiteli tesislere kaydırılmıştı. Opel daha sonra 6 milyon dolarlık yatırımla 17 bin 500 metrekarelik Torbalı tesisini yedek parça deposu haline getirmişti.

SATIŞLAR ETKİLİ OLDU:

Türkiye’de Opel, Chevrolet ve Saab markalarıyla faaliyet gösteren General Motors’un, yeniden üretimi düşünmesinin sebepleri arasında iç pazarda artan satışların da etkisi bulunuyor. Geçtiğimiz yıl üç markayla birlikte toplam 67 bin 902 adet satış gerçekleştiren GM, özellikle Opel markasıyla bir önceki yıla göre satışlarında yüzde 96’lık artış kaydetti. Bu artış Opel’i tüm otomobil satışlarında ikinci ithal otomobillerde ise birinci sıraya yükseltti. Yeni Astra satışları Opel’e bu başarıyı getirirken, özellikle Sedan satışlarının ağırlıkta olduğu Türkiye’de Astra Sedan üretiminin gündeme gelmesinde etkili oldu.

Makyajlı yeni Saab 9-5 Aralık’ta Türkiye’de

GENERAL Motors’un İsveçli markası Saab’ın amiral gemisi 9-5, yenilenen yüzüyle Aralık’ta Türkiye’de piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. İlk kez Budapeşte’de denediğimiz makyajlı Saab 9-5 Sedan ve SportWagon, eskisine oranla çok daha prestijli ve şık bir görünüme kavuşmuş. Yeni Saab 9-5 buna ek olarak, dinamik sürüşe göre ayarlanmış motor, şanzıman ve şasi ayarlarıyla dikkat çekiyor. Yeni modelinde aracın dış görünümünde yapılan değişikliklere paralel olarak, iç mekanda da yeni ve modern bir atmosfer yaratılmış. Geliştirilen gösterge paneli ve araç içi bilgi-eğlence sistemleri, Saab’ın havacılık endüstrisi geçmişinden gelen güçlü teknik altyapısını yansıtıyor. Linear, Arc, Vector ve Aero model versiyonları bulunan Yeni Saab 9-5’in geliştirlen şasi ve direksiyon sitemleri, sürüş kalitesini daha sportif hale getiriyor. Yeni Saab 9-5 Sedan ve SportWagon Türkiye’de zengin benzinli motor seçeneklerinin yanısıra, bu yıl ilk olarak 150 beygirlik 1.9CDTi dizel motor seçeneği ile de segmenteki yerini alacak. Saab 9-5’in yenilenen 2.3 litrelik turbo motoru ise 260 beygir güç üretiyor. Modelin benzinli motor serisi ise 150, 185, 220 beygirlik seçenekler ile tamamlanıyor.



http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/3463373.asp?m= ...amp;gid=69


Cok güzel haber ve gercekten Izmirliler icin cok sevindim! Bu fabrikanin kapasitesi ne kadar bilen var mi?


Bülent
12 yıl önce - Pts 31 Ekm 2005, 13:47

Cok güzel bir gelisme, umarim baska sirketlerde gelir.  

Kapasite hakkinada su bilgiler var elimde (gecen aydan bir yazi):

Alıntı:
General Motors (GM) da, İzmir’e yatırım yapan önemli yabancı sermaye grupları arasında yer alıyordu. Ancak, 2000 yılında Avrupa'da hayli sıkıntılı günler geçiren ve 427 milyon euro zarar eden Opel'deki tasarruf tedbirleri çerçevesinde, İzmir'in Torbalı İlçesi'ndeki dev fabrika kapatıldı. Yıllık 10 bin Vectra üretim kapasiteli fabrika, 2001 yılındaki bu operasyonun ardından, 6 milyon dolarlık yatırımla yedek parça deposu haline getirildi. Opel’in İzmir’de yeniden üretime geçmesi konusunda talepte bulunan İzmir işadamlarına GM’den gelen yanıt herkesi şaşırttı. Çünkü, GM yetkilileri, ilk fırsatta İzmir’deki üretimi yeniden başlatmak istediklerini açıklıyordu.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=17779


tolgacem
12 yıl önce - Pts 31 Ekm 2005, 19:27

benim anlamadıgım sey neden kendi arabamızı uretmiyoruz.
ne guzel dogan mogan avrdı bi zamanlar.onları gelistirseydik dıs gorusunu ic donanım falan gibi bence daha ii olurdu.
cin gibiyiz.amelelik islerini yapıyoruz.parcaları gelir biz birlestiririz



Selcuk
12 yıl önce - Pts 31 Ekm 2005, 20:53

bizim kendi araba markamiz icin artik coooooooooooook gec! Cinler de bunu anladilar ve bi kac firmalar üretimi durdurdular ve onlarin kalitesi de cok düsük!

Bülent
11 yıl önce - Prş 03 Ağu 2006, 16:55

Bu olay yalan oldu maalesef. Sedan'in üretimi Polonya'da yapilacakmis ve imalat acisindan suan Türkiye icin somut bir karar yokmus.

Alıntı:
Jonathan Browning, Türkiye'de satın alma operasyonlarını geliştirmek istediklerini ve İstanbul'da yeni bir satın alma ofisi açacaklarını da belirterek, şu anda 100 milyon dolardan fazla dağıtım kanalı yatırımları bulunan Türkiye'den tedarikçilerden yapılacak alım miktarını 2010 yılında 500 milyon doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" açıklamasını yaptı. Türkiye'den şu anda gerçekleştirdikleri yıllık satın alma miktarının 100-150 milyon dolar civarında olduğuna işaret eden Browning, gelecekte çok daha fazla tedarikçi ile çalışmak istediklerini söyledi.

GM Başkan Yardımcısı Jonathan Browning, Türkiye'de yatırım planlarına ilişkin bir soruyu, "Burada geçmişte montaj tesisimiz vardı.
İmalat da yapıyorduk. İmalat açısından Türkiye gelecekte çok çekici bir lokasyon olacak. Ancak şu anda size anonsunu yapabileceğimiz somut bir şey yok. Yine de bu ülkeyi pozitif bir alan olarak görüyoruz" diye yanıtladı. Jonathan Browning, İstanbul'da bu yıl yapılacak bir fuarda,
özel olarak Avrupa ve Türkiye pazarı için üretilen sedan Opel Astra'yı tanıtacaklarını ve aracı 2007 yılının ikinci yarısında piyasaya sunacaklarını açıkladı. Browning, Polonya'da üretilmesine karar verilen aracın General Motors'un Türkiye pazarındaki büyümesinde çok büyük bir fırsat yaratacağını vurguladı.

Haberin tümü bu linkte:
http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=194708


Alıntı:
Nissan, Renault ve GM arasındaki birleşme görüşmeleri konusunda ise, şunları söyledi: "Bir grup bu konu üzerinde çalışmaya devam ediyor. 14 Temmuz’dan itibaren 90 günün bitiminde bu konuda açıklama yapılacak. Nasıl bir işbirliğine gidileceğine bakılıyor."

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/4859626.asp?gid=52


Halil
11 yıl önce - Prş 03 Ağu 2006, 23:40

Ben umudumu kesmistim zaten. Son zamanlarda cok ciddi yatirimlari Polonya, Cek Cumhuryeti, Slovakya ve Macaristan gibi ulkelere kaptiriyoruz. Bu sekilde devam ederse Dogu Avrupa'daki uretim liderligimizi kaptirmakla kalmayip, saydigim ulkelerin hepsinin gerisine dusecegiz.



CengizOzkan
11 yıl önce - Cum 04 Ağu 2006, 00:03

Sigorta, Vergi, Pahalı elektrik (kesintisiz olsa bir de), anlamsız bürokrasi, haksız rekabet gibi ağır şartlar nedeniyle yerli sanayicimiz kendi ülkesinden kaçıp Bulgaristan, Romanya, Rusya ve Mısır'a yatırım yaparken bu yabancıların burada yatırıma gelmeleri ilginç. Aylık 70$'a işçinin çalıştığı Mısır tekstil üreticilerimizin neredeyse tamamını kendine transfer etmeye başlamıştır.
Bir ülkede yatırımın tek bir ana hedefi olmalıdır. İhracata dayalı üretim... Bir ülkenin gelirini arttıran şey üretim ve ihracattır. Oysa bize gelen yabancı firmalar (Opel, Ikea, Tesco gibi) bizim iç pazarımıza sahip olmak için geliyor. İhracat yapacak sektörlerimiz ise Mısır gibi ülkelere gidiyor. Bugun binlerce ABD firması Çin'de yatırım yapmıştır. Nedeni Çinlilere satmak değil, Çin'den dışarı satmaktır.  O yüzden nüfusları bizim tek şehrimizden çok daha az olan birçok Avrupa ülkesinden dünya çapında şirketler çıkmaktadır. 70 milyonluk bir ülkenin en büyük sanayi şirketinin Tüpraş olması ve bu şirketimizin de dünya sıralamasında Nike gibi (batıyor denilen tekstil sektörü), Nokia gibi ( İzmir kadar nüfusu olan bir ülkenin şirketi) şirketlerin çok çok altında kalması dikkatle incelenmesi gereken bir durumdur.

Tabiiki yabancı yatırımın gelip istihdam yaratması önemlidir. Ancak en önemli olay kendi sanayicimizi ülkesinde tutabilmektir. Ayrıca burada üretip, yurtdışına satış yapacak yabancı yatırımı çekebilmektir önemli olan. Bunun yolları bellidir, ama sırtımızdaki iç-dış borç yükü durdukça sanayicinin beklediği destek ve vergi indirimleri hala hayal olarak görünmektedir maalesef.


gezginn
11 yıl önce - Cum 04 Ağu 2006, 01:09

Hyundai'de yatirimini Cek cumhuriyetine goturmustu. Gorunen o ki son zamanlarda gercekten yatirim denilecek projeler bir sekilde elimizden ucup gidiyor. Bu yatirimlar direk olarak istihdam kaynagi projeler ulke icin. Bence Telekom gibi zaten oturmus bir sirketin satisi icin yabancilari ulkemize cekmektense, bu sekilde yatirimi yapmak isteyen sirketlere cazip imkanlar sunulmali.

Enerji 6-7 yil oncede sorun idi. Hala daha sorun. En akilli cozum nukleer enerji gibi gozukuyor. Bugun Avrupa ve ABD de bu sorun boyle cozulmus.


asan70
9 yıl önce - Pzr 20 Tem 2008, 16:11

OPEL'in geri döneceği hakkında net bir şey yok (basında)..
Bu saatten sonra zor.
Opel'in bağlı olduğu GM grubu ve ABD markaları işçi çıkarma ve fabrika kapatma eğiliminde.Eskiden Japonya,G.Kore vardı.Şimdi derinden Çİn ve Hindistan firmaları geliyor.Opel ve GM markaları bazı modellerini Daewoo'dan alarak veya aynı modelleri farklı isimlerle üretiyorlar..
Opel geri gelse bile montajdan öteye gidecek gibi değil..


OSMAN TUNCA
9 yıl önce - Pzr 20 Tem 2008, 16:57

Alıntı:
ne guzel dogan mogan avrdı bi zamanlar

Doğan moğan mı ??? 70'li yıllardan kalan italyan teknolojisi ile üretilen bu araçlar ne zaman yerli oldular acaba Fiat Regata'nın ismini Doğan Şahin yapmak onların yerli olduğunu göstermez.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet