Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa'da kavşak yapımına devam
123 ... 777879   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 1
SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cmt 29 Ekm 2005, 12:16
Bursa'da kavşak yapımına devam



Ankara yolu'ndaki Yüksek İhtisas ve İzmir Yolu'ndaki Orhaneli bat-çık'larının tamamlanmasının ardından Merinos bat-çık'larının yapımına başlanmıştı.Merinos bat-çık'ı ise yılbaşına kadar tamamlanacak. Merinos bat-çık'ı trafiğe açılır açılmaz Mudanya yolu'ndaki Esentepe ile Ankara yolu'ndaki Polis Okulu bat-çıklarının temelleri atılacak.Hangisine daha önce başlanacağı henüz netleşmedi.Her ikisinin aynı anda başlaması da gündemde.Esentepe ve Polis Okulu ile beraber Acemler ve Filament kavşakları da 2006 yılı sonuna kadar bitirilmiş olacak.Bunların dışında Ankara yoluna 3,Stadyum Kavşağına 1 tane bat-çıklı kavşak yapılması planlandı (Stadyum bat-çık olmayabilir.Henüz proje netleşmedi). Planlanmamasına karşın Yalova Yolu'na Tofaş Fabrikası'nın olduğu bölgeye bir bat-çık yapılması gündeme gelebilir.

Bat-çık'lar,trafiğe kayıtlı araç sayısının her geçen gün çoğalmasıyla yoğunluğu sürekli artan Bursa trafiği için ne kadar çözüm olabilir tartışılır.Özellikle 5-10 yıl sonra bat-çık'ların yetersiz kalabileceği fikri,zihinlerde oluşabilir.Şüphesiz Bursa'nın yeni yollara da ihtiyacı var.Ancak yine de az da olsa trafiğe nefes aldıracağından,bat-çık'ların yapılmasını doğru buluyorum.Beklemek,düşünmek yerine çare için birşeyler yapılmaya çalışılması,bu kente hizmet etmek için yarışılması Bursa'nın geleceği adına olumlu düşünmemizi sağlıyor.Çünkü Bursa'nın zaman kaybetmeye hiç mi hiç ihtiyacı yok.Zaman dedimde aklıma geldi.Gerçi herkes Bursa'nın şantiyeye dönmesinden rahatsız ama acaba bat-çık'lar niye aynı anda yapılmıyor.3 ayda 1 değil,3-5 bat-çık yapılmış olurdu.Daha fazla sıkıntı çekerdik belki ama çözümü daha yakın ederdik.Siz ne dersiniz.Aynı anda yapılması doğru mu sizce?


oki30
16 yıl önce - Cmt 29 Ekm 2005, 12:31

Bence her sorunlu bölgeye aynı projeyi uyarlamak belediyenin farklı düşünemeyişini ve acizliğini gösteriyor...

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pzr 30 Ekm 2005, 09:29

Bence Bursa trafigini kilitleyen yerlerin hepsine yonca tipi koprulu kavsaklar yapilmasinin imkani yoktu. Bi kere cok cok masrafli. Bunu da gectim hepsi kent icinde oldugu icin etraflari ozel mulk. Belediye istimlak etmeye calissa bile muhakkak direnenler olacak ve mahkemeler de yillar boyu surecek. Bu arada o bolgedeki trafik yine yillarca cozulmeden ama daha da artarak devam edecekti.

Tamamen coum olmasa da hic cozum olmamasindan iyidir diyerek acikcası bu tip kavsaklari destekliyorum. Eski garaj onundeki Ankara yolunun ustunden gecerek Istanbul yoluna baglanan yapilarin da ortasi acik bırakilmis birer bat-cik kavsak oldugunu unutmayalim. Eger santral garajdan cikan minibuslerin kural ihlalleri yuzundan trafigi tikamis olmasalar o yol bile halen gayet yeterli olacak. Yani bat-cik denilen modeldeki kavsaklar da o kadar buyuk sorunlara sebep olmuyor. Aksine kent icinde yaya gecislerinin oldugu yerlerdeki en ise yarar modellerdendir. Diger tip bir koprulu kavsagin ornegin stadyum meydanina yapilmasi halinde yayalarin ne durumda kalacagini dusunemiyorum bile. Ancak yuksek ust gecitler veye cok derin alt gecitler ile belki yaya gecisi saglanir ama yonca tipi kavsaklarin 8 ana giris-cikisi oldugunu dusunursek onlarin da yayalar acisindan buyuk sorunlari olabilir gibi geliyor.


oki30
16 yıl önce - Pzr 30 Ekm 2005, 17:21

valla bat çıklara bi türlü ısınamadım bunun sebebi de evden arabayla çıktığımda hemen yolun üstünde bat çık bulunuyor..ben bu batçık ı kullanarak ters yöndeki yola dönmek için vaktimin en az 2 en fazla 3 dakikasını wermek zorunda kalıyorum..ilk ışıklarda yaklaşık2 dakika...(buna dikkatinizi çekerim kırmızıya yakalandıysanız bir çay molası falan verebilirsiniz..bir de lambaların üstünde geri sayım koymuşlar utanmadan.."utanmadan" diyorum çünkü bu geri sayım aletinin iki basamaklı gösterge kapasitesi bile dayanamıyor ki 99. saniyede herhalde 10-15 saniye falan kalıyor ondan sonra 98-97 diye inmeye başlıyor..)

neyse benim maruzatım budur bu yüzden hiç mi hiç ısınamadım..hee düz gidenler için nasıl oldu dersen çok iyi oldu ama dediğim gibi ters yöndeki yola girmem en az 2 en fazla 3 dakikamı yiyor...


Mert Doğan
16 yıl önce - Prş 03 Ksm 2005, 22:22

Merinos fabrikasının önündeki yeni kavşağın ilk etabı açılmış durumda. Böylece İzmir yönünden Ankara yönünde giden trafik önemli ölçüde rahatlamış olarak gördüm. ama toplam 3 köprü ile alt ve üst yollar ile oluşacak bu kavşak projesi tamamlanınca oldukça güzel olacak gibi geldi bana.

yaklaşık 2 ay sonra bu proje tamamlanmış olacak ve Acemler köprülü kavşağının çözümleneme durumu hariç bu hat üzerinde önemli olan çok fazla kavşak kalmayacak. Bu arada Yılbaşından hemen sonra Polis Okulu ve FSM'nin mudanya yoluna bağlandığı noktaya aynı anda 2 kavşak düzenlemesine daha girişilecekmiş.

2006 içinde en 4-5 adet bat-çık model köprülü kavşak tamamlanmış olacak..



oki30
16 yıl önce - Cum 04 Ksm 2005, 01:27

Polis okulu değil de FSM nin mudanya yoluyla kesiştiği yere bir çözüm illa ki gerekiyor..

SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 14:12

Konuyu açarken yazdığım mesajın son kısmında bat-çık'lar aynı anda yapılsa çözümü daha yakın etmez miyiz demiştim ya yetkililer beni duymuş olacaklarki   Polis Okulu ve Esentepe bat-çık'larını aynı anda yapmaya karar verdiler.Buna göre Polis Okulu ve Esentepe kavşakları aynı anda yapılarak 3 ay gibi bir sürede tamamlanacak.

M.Özgür
16 yıl önce - Cmt 17 Arl 2005, 17:22

Benim duyduklarım görede yılbaşından hemen sonra başlanacak esentepe ve polis okulu kavşakları dışında 2006 içinde 2 yada 3 kavşak daha yapılacakmış. Ayrıca Acemler kavşağını da karayolları yerine belediye kendi yapma kararı almış. İlgili devir protokolleri bile imzalanmış. mahkeme kararıyla yapımı durdurulan acemler kavşağı hakkındaki danıştayın son kararı vermesi bekleniyormuş. Eğer eski proje iptal edilirse tüp geçitlerle bağlantıyı sağlayacak yeni projeye girişilecekmiş. Sanıştay şimdiki kararı onaylarsa şimdiki projeye göre yapıma girişilecekmiş.

Ben yeni projeyi destekliyorum şu anda durdurulan projeye göre dönüşler tek şeritli dar yollarla sağlanacağı için zaten yetersiz kalacak ama yeni projeye göre yapılırsa dönüş kurplarından biri yer altından tüp geçitle yapılır açılan alanla diğer dönüşler genişletilerek yapılacakmış. Bu yeni hali uygulanırsa daha kalıcı olur gibi geliyor.


Akın Alan
15 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 05:28

Kavşak ihaleleri ocakta

"Geçtiğimiz 2.5 yıl içinde 6 kavşağı hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, yeni kavşak hamlesine 2007 yılının ilk ayından itibaren başlıyor."

İlk olarak Otasansit ve Küçük Sanayi kavşaklarını aynı anda hayat geçirecek olan Büyükşehir, ihaleleri ocak ayında yapacak. İhalenin tamamlanmasıyla şubat ya da mart ayında inşaata başlamayı planlayan Büyükşehir, en geç haziran ayında kavşakları hizmete sokmayı hedefliyor.

Yüksek İhtisas, Orhaneli, Merinos, Polisokulu, Esentepe, Acemler kavşaklarını hayata geçirerek Bursa`da ulaşım alanında adeta çığır açan Büyükşehir Belediyesi, hız kesmeden yeni kavşaklar için hazırlıklarını sürdürüyor. Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen meclis toplantısında kabul edilen 390.5 milyon YTL`lik 2007 bütçesinde yatırımlara yüzde 50`lik bir pay ayıran Büyükşehir, 2007`de 4 kavşağı birden hayata geçirmek için kollları sıvadı.

İlk olarak batçık modelindeki Otasansit Kavşağını ve Yonca şeklindeki Küçük Sanayi Köprülü kavşağını aynı anda yapacak olan Büyükşehir, bu kavşakların projelerini tamamladı. Kavşakların ihale dosyalarını da tamamlamak üzere olan Büyükşehir, kavşaklar için Ocak ayının ilk haftasında ihale açmayı hedefliyor. İhalenin tamamlanmasıyla Şubat ya da Mart ayında inşaata başlamayı planlayan Büyükşehir, en geç Haziran ayında kavşakları hizmete sokmayı hedefliyor.

Otosansit ve Küçük Sanayi kavşaklarının ihalesinin ardından en geç 1 ay sonra da Filament ve Soğanlı kavşaklarının ihalesini yapmayı amaçlayan Büyükşehir, 4 kavşağı da 2007`de bitirecek. Bu kavşakların ardından 2008 yılında da Yalova Yolu`nda BUTTİM ve Tofaş önünde kavşak yapacak olan Büyükşehir`in gündeminde Erikli ve Özlüce kavşakları da bulunuyor.

Kaynak:Olay Gazetesi


Batur

15 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 16:19

Alıntı:
İlk olarak batçık modelindeki Otasansit Kavşağını ve Yonca şeklindeki Küçük Sanayi Köprülü kavşağını aynı anda yapacak olan Büyükşehir, bu kavşakların projelerini tamamladı.


Kavşak yatırımlarına devam edilecek olması güzel, ancak yukarıdaki kavşaklara uygulanacak modellerde bir terslik var gibi. Otosansit gibi yakın çevre yolunun çıkışına yapılacak kavşak yonca, K.Sanayi gibi fazla araç yoğunluğunun yaşanmadığı kavşak bat-çık olabilirdi. Eğer bat-çık diğer batçıklardaki gibi üstten lambalı olacaksa, yakın çevre yolundan çıkışlarda sıkıntıya yol açar, yer müsaitti niye böyle projelendirdiler anlamadım.



sayfa 1
123 ... 777879   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara