Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
NEROL
12 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2005, 23:29
[İST-A2.06] - ÖHO 2 Katlı Otobüsleri Hakkında Bir Şikayet



Bursa'da imal edilen GULERYUZ COBRA iki katlı, Ozel Halk Otobusleri hk.

to: istanbul@mmo.org.tr (Makina Mühendisleri Odası)


IETT GENEL MUDURLUGU VE ISTANBUL VALILIGINE GONDERMIS OLDUGUM BIR E-POSTA,  MS WORD DOSYASI HALINDE BU MESAJA EKLENMISTIR.

BIR SIVIL TOPLUM KURULUSU OLARAK VATANDASA YARDIMCI VE DESTEK OLACAĞINIZ UMIDI ILE BILGILERINIZE SUNARIM.
SAYGILARIMLA,

////////////////////////////
T.C.
İstanbul Valiliği

(UKOME)
===========================  
İETT Genel Müdürlüğüne göndermiş olduğum
Aşağıya kopyalı e-postayı görüşlerinize
Arz ederim.
============================



Sayın Dr.Muammer KANTARCI,
İETT Genel Müdürü
İSTANBUL
                                                                                   İstanbul, 10/09/2005

Bugün ilk defa Bursa imalatı Güleryüz COBRA, iki katlı otobüse bindim ve Beylikdüzü'nden Taksim'e seyahat ettim.

Bu otobüslerin Türkiye'de imal edilmesi güzel bir şey fakat bu otobüslerin içi dışarıdan göründüğü gibi değil.

**Alt katta karşılıklı oturulan koltuklarda, karşınızdaki insanla dizleriniz birbirine değmeden veya dizinizden birini karşınızdakinin iki dizi arasına ortalamadan oturmanız mümkün değil.
Hele bir bayanla karşılıklı oturmanız hiç mümkün değil her an sarkıntılıkla suçlanabilirsiniz.

**Daha uygun bir şekilde oturabilirmiyim diye üst kata çıktım fakat  arka arkaya oturulan bu normal koltuklar arasına  normal yapılı yetişkin bir insanın sığması mümkün değil. Yalnızca beberuhiler veya orta okul çocukları boyutuna ayarlanmış. Üst kata  4 kişi fazla  yolcu alınacak diye cam önüne fazladan 4 koltuk  sıkıştırılmış ve diğer koltuklar tabutluk haline dönüştürülmüş.

Bu otobüsün imal edildiği fabrikada bir yetkili kişi,  standart yetişkin bir insan olarak otobüse binip en az bir saat seyahat etmiş mi acaba?   Yoksa araç  alıcıya  koltuksuz teslim ediliyorda otobüsü satın alan işletmeciler Bursa’dan çıkmadan evvel kafalarına göre koltuk mu yerleştiriyorlar?

İki katlı bu otobüsler sefer süresinin en az 1,5 saat olduğu hatlara konuluyor ve bu otobüste seyahat etmek işkence halini alıyor.

İnsanlar her fırsatta toplu taşıma araçlarını kullanmaya çağrılıyor ve hayal kırıklığına uğratılıyor.  Biz insan taşıyoruz sloganı ile çağrı yapan  İETT  bu yanlışlıklara  neden müdahale etmiyor.

Bildiğim kadarıyla ÖHO ‘ leri başıboş çalışmıyor. Değerli yönetiminizdeki İETT tarafından  bunlara hat veriliyor ve denetleniyor. Lütfen bu konuda bir kaç  denetçi görevlendirip bu otobüslerde uzun süreli seyahat ettiriniz ve  rapor  alınız, söylediklerimin doğruluğunu kontrol ediniz.

Gereği ricasıyla bilgilerinize arz ederim.

Saygılarımla,

Nevzat EROL
Beylikdüzü Mh.Çiftlik Caddesi No.11
AVKON Sitesi, 1.Blok, Daire: A-8
B.Çekmece-İSTANBUL
Tel: 0532 353 63 21
e-mail: erolnevzat@yahoo.com



Sayın NEVZAT EROL,

Görüş ve/veya Öneriniz en kısa sürede değerlendirilip uygulamaya konulacaktır.

Görüş ve Önerinizin takibi için
Kullanıcı Adınız: erolnevzat@yahoo.com
Kullanıcı Kodunuz: 24181
Saygılarımızla.
(www.iett.gov.tr)


NEROL
12 yıl önce - Sal 01 Ksm 2005, 22:14
İSTANBUL ŞEHİR İÇİ ULAŞIM İNDEKSİ A.KARAYOLU / A.2 (ÖHO) ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ /*ÖHO-İKİ KATLILAR


Konu: İSTANBUL ŞEHİR İÇİ ULAŞIM İNDEKSİ A.KARAYOLU   / A.2  (ÖHO) ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ /*ÖHO-İKİ KATLILAR
       
Sitemizin, yukarıda kayıtlı bölümünün ikinci sayfasında bulunan 10 Eylül 2005
tarihli mesajıma ilaveten Tüketici Şikayeti olarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığına
tarafımca gönderilen dilekçedir. (NEROL)


=========================
         SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
=========================

TÜKETİCİNİN VE REKABETİN KORUNMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL MÜDÜR Özcan PEKTAŞ ozcanpe@sanayi.gov.tr

ÖLÇÜLER VE STANDARTLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL MÜDÜR Atilla ŞAHİN atillasa@sanayi.gov.tr

İSTANBUL İL MD. istanbul@sanayi.gov.tr


BİLGİ ;
=======================
===> İSTANBUL VALİLİĞİ
===>İETT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
===>GÜLERYÜZ KAROSERİ VE OTOMOTİV SAN.VE TİC.AŞ.-BURSA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++  

Bu mesaja ekli dosyada bulunan şikayetimin incelenmesini emir ve müsaadelerinize arz ederim.

Saygılarımla,

Nevzat EROL
Beylikdüzü Mah. Çiftlik Cad. No.11
AVKON Sitesi, 1.Blok, Daire: A-8
Büyükçekmece - İSTANBUL
e-mail: erolnevzat@yahoo.com
Telefon: 0532 353 63 21

MESAJA EKLENEN DOSYA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
ANKARA

KONU: Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik ve Tüketici Şikayeti


Aşağıda iletişim bilgileri bulunan   GÜLERYÜZ COBRA  marka,   ÇİFT KATLI Özel
Halk Otobüslerinin  koltuk aralıklarının çok dar olması sebebiyle İstanbul Valiliği ile
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İETT Genel Müdürlüğüne şikayette bulundum.

***********************************************************************
( ORİJİNAL MESAJDA ;GÜLERYÜZ COBRA  ÇİFT KATLI OTOBÜS FOTOĞRAFI
 BURAYA EKLENMİŞTİR)
***********************************************************************


Güleryüz Karoseri ve Otomotiv San. ve Tic. A.Ş.
Yeni Yalova Yolu 2.Km No.303     BURSA
Tel: 0224 256 00 56  Faks: 0224 271 44 44
e-mail: info@guleryuz.com
WEB : www.guleryuz.com


İstanbul Valiliği vasıtasıyla aşağıya kopyalı cevap yazısı, şahsıma gönderildi.


*************************************************************
İETT ' DEN ŞAHSIMA GELEN CEVAP YAZISI BAŞKA BİR FORMATTA
OLDUĞU İÇİN BURADA GÖZÜKMÜYOR.

*************************************************************

(Yukarıda kopyası bulunan yazının  e)   bendinde ;  koltuk aralığı ölçü biriminin  
milimetre  cinsinden yazılması gerekirken 600 cm gibi yanlış bir ifade kullanılmıştır.)

Hem ölçü birimi yanlıştır,  hem de imalat yönetmeliğine göre koltuk aralık ölçüsü yanlıştır.

21/10/2004 tarih, 25620 sayılı Resmi Gazetede Sayın Bakanlığınızca yayımlanan
Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğinde ;

Bu araçlar  aşağıdaki gibi tanımlanmıştır.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
7.2-  M2 veya M3 Kategorisi Araçlarda Sınıflandırma

7.2.1- Sürücü hariç,  yolcu  taşıma kapasitesi 22’yi aşan araçlar;

7.2.1.1- “Sınıf I”, ayakta yolcu taşımak için ayrılmış alanları bulunan ve yolcu iniş binişlerinin sıkça yapıldığı araçlardır.

7.2.1.2- “Sınıf II”, esasen yolcuları oturarak taşımak üzere imal edilmiş, ve ayaktaki yolcuların koridorda ve eğer bulunuyorsa, iki çift oturma yeri için ayrılan boşluğu aşmayacak bir alanda taşınmalarına imkân verecek şekilde tasarlanmış araçlardır.

7.2.1.3- “Sınıf III”,  yolcuları tamamen oturarak taşımak üzere imal edilmiş araçlardır.

7.2.2- Sürücü hariç, yolcu taşıma kapasitesi 22’yi aşmayan araçlar;

7.2.2.1- “Sınıf A”, ayakta yolcu alacak şekilde tasarlanmış araçlar; bu sınıftaki bir araç oturma yerlerine sahiptir; ayaktaki yolcular için de gerekli donatıma sahip olabilir.
7.2.2.2- “Sınıf B”, ayakta yolcu alacak şekilde tasarlanmamış araçlardır;  bu sınıftaki bir araç ayaktaki yolcular için gerekli donatıma sahip değildir.
7.2.3- Bir araç birden çok sınıfa dahil olarak kabul edilebilir. Böyle bir durumda, araç, bu Yönetmeliğin bütün ilgili şartlarına uymak zorundadır.
7.2.4- Sadece oturan veya oturan ve ayaktaki yolcuların taşınması için tasarlanmış  araçlar dışındaki  M2 veya M3 kategorisi araçlar, özel amaçlı araçlar olarak kabul edilir.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Yine yönetmeliğin aşağıdaki maddelerine göre ;

7.1.3- “Çift katlı Otobüsler”: Yolcular için ayrılan yerlerin, aracın en azından bir bölümünde, birbiri üstüne gelecek iki kat halinde düzenlendiği, ve üst katta ayakta yolcular için yer bulunmayan araç anlamındadır. “    
7.2.3- Bir araç birden çok sınıfa dahil olarak kabul edilebilir. Böyle bir durumda, araç, bu Yönetmeliğin bütün ilgili şartlarına uymak zorundadır.
=====================================

Yönetmelikteki bu esaslardan hareketle, bu araçların :

**Alt katı , Sınıf  I, II A,
**Üst katı ise,  ayakta yolcu alınamadığı için  Sınıf III B

şeklinde sınıflandırılması gerekir.


Şekil - 3/b- Yolcu koltuklarının ölçüleri
(bu Ekin  madde 1.50.2.2)
                                                                                                                   
Minumum Koltuk Aralıkları
----------------------------------------------------------------------------------------
Sınıf I, II ve Minübüsler de dahil sınıf A ve B de  650 mm  (Min.H)
Sınıf III                                                           680 mm  (Min.H)

****************************************************************
KOLTUK ÇİZİMLERİ BAŞKA BİR FORMATTA OLDUĞU İÇİN
BURADA GÖZÜKMÜYOR
****************************************************************


SONUÇ:
=============
Çift katlı otobüslerin ;
1-) Ayakta yolcu taşınabilen alt katlarında koltuk aralığı minimum  650 mm
2-) Ayakta yolcu taşınamayan üst katlarında koltuk aralığı minimum 680 mm

olmak zorundadır ve görüldüğü gibi bunlar minimum ölçülerdir. İETT Genel
Müdürlüğü yetkilisinin hangi yönetmeliğe göre kontrol  yapmış olduğu
Ve  600 mm koltuk aralığını nasıl  uygun bulduğu anlaşılamamıştır.

Bu şikayetim yalnızca Güleryüz Cobra marka, çift katlı halk otobüslerine mahsus
değildir.

İstanbul Belediyesinin Özel Halk Otobüslerini denetleme sınırı Silivri ‘ ye kadar
genişlemiş olup bilhassa Yenibosna ‘ dan Silivri’ye kadar değişik hatlarda  çalışan
bütün halk otobüslerinin de ,  marka ayırımı yapılmadan Sayın Bakanlığınızın ilgili
İl Müdürlükleri ve Belediye- İETT  işbirliği ile mutlaka denetlenmesi gerekmektedir.

Bazı zümrelerin halkın sırtından haksız kazançlar sağlamasını önleyecek tedbirleri
alınız.

Halkımızı bir yandan toplu ulaşıma davet ve teşvik ederken,  bir yandan da toplu
ulaşım araçlarında 4 bilet ücreti uğruna oturulamayacak kadar daraltılmış  koltuklarda  
halkımıza işkence  yapılmasına , toplu ulaşımdan soğutulmalarına lütfen izin vermeyiniz.


Saygılarımla,
Nevzat EROL

Beylikdüzü Mahallesi, Çiftlik Caddesi No.11
AVKON Sitesi 1.Blok  Daire: A-8
Büyükçekmece – İstanbul

e-mail: erolnevzat@yahoo.com
Tel: 0532 353 63 21


Burç

12 yıl önce - Sal 01 Ksm 2005, 23:01

Nevzat sana onbinlerce vatandaş adına teşekkür etmek istiyorum.
Keşke bu çileyi çeken onbinlerce vatandaş da senin gibi şikayet edip, hakkını arasa,
bunu onlar adına sen yapmak zorunda olmasan.

Bahsedilen Yenibosna-Silivri hattındaki (otobüs demeye dilim varmıyor) minibüslerin
daimi müşterisi olarak, bu araçların normal insanlar için yapılmadığı, benim gibi her yolcu
için aşikardır. Bunu yolcular bilmekte ama yetkili denetim kurumu bilmemekte, çünkü
denetim yok. IETT çeşitli anlaşmalarla bu hatları bir takım insanlara satmış ve halkı kendi
kaderine terk etmiş durumda.

Silivri minibüsleri (303 nolu "IETT" hattı) pencereleri açılamayan araçlardan oluşuyor.
Tutunma yerleri mevcut değil, kapılarda zil yok, ineceğin zaman bağırmak zorundasın.
Koridorlar bir tek insan için bile dar bu yüzden üstünden muavinin geçmesine alışman
lazım. Bu minibüslere 31 koltuk koyulmuş! Koltuk boyutlarını anlatmama gerek kaldı mı
bilmiyorum. Her birinin şöförü sigara içiyor, yokuşta araç çekmediği için havalandırma çalışmıyor.

Bunları ve daha fazlasını ben de IETT'ye şikayet ettim, aldığım cevap ve şikayetim :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=15263



İBRAHİM DİLBER
10 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 00:13

Bu teknik standarlar konusu çok önemli.Koltuk aralıkraı,tutamaklar,kapılar vs.Ayrıca toplu taşıma yapan otobüslerde engelli asansörü de standart hale getirilmeli.

Atalay Kaptan

9 yıl önce - Cum 31 Ekm 2008, 20:17

İstanbulda çalışan bütün çift katlı otobüslerden şikayetim şu:örneğin bu araçlardan birine bindiniz!Aracın bütün koltukları dolu mecburen ayakta gitmeniz gerekiyor ama uzun boylu (ör 1.80 den fazla) bir insansınız. Malesef otobüsün 2 katınada sığmıyorsunuz.Yani katların boyu çok alçak.

ümit 806

9 yıl önce - Cum 31 Ekm 2008, 23:54

Alıntı:
İstanbulda çalışan bütün çift katlı otobüslerden şikayetim şu:örneğin bu araçlardan birine bindiniz!Aracın bütün koltukları dolu mecburen ayakta gitmeniz gerekiyor ama uzun boylu (ör 1.80 den fazla) bir insansınız. Malesef otobüsün 2 katınada sığmıyorsunuz.Yani katların boyu çok alçak.


Ben salı günü 98H hattında İETT'nin çift katlı DAF-MJT'lerinden biriyle ayakta yolculuk yaptım, Yenibosna Köyaltı'ndan İkitelli Garajı'na kadar ayakta ve hattâ ön cama neredeyse yapışık gittim. orada saçlarım tavana değiyor kafam değmiyordu. İnmeme 1 durak kala ilerlerken tavanın tozunu aldım ister istemez.



SalihB
2 yıl önce - Cum 09 Oca 2015, 22:34

9 yıl geçti ama halen aynı araçlar kullanılıyor. Restore etseler bari.

kağan beylikdüzü

2 yıl önce - Cum 06 Şub 2015, 18:25

aynen bende beylikdüzünde avkon sitesinde oturuyorum ama ben şikayetçi değilim çünkü ben neredeyse hep taksime gittiğimde en öne oturbiliyorum en ön camı çok büyük ve çok güzel en son2014 aralıkta taksim otobüsüne bindim gününü pek hatırlamıyorum ama aralıkta gitmiştim. gidişte bmc çift katlıyla gitmiştim dönüste cobrayala beylikdüzüne ayak bastım yolculuk keyifli idi.

Misafir 668

1 yıl önce - Cum 09 Eyl 2016, 18:14

Kardeşim bu otobusler duraklardan niye gitmiyorlar 2saat otobus bekliyoruz E5 den gidiyorlar filorya durağında adam gibi hizmet yaptın



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM