Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İETT sonunda 100 tane otobüs aldı
« önceki   1234 ... 151152153   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
uesendag
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 11:12

Temsa ve diğer şehiriçi otobüs üreticilerine piyasayı kaptırmamak için Tourismo ve Conecto yu çıkaran bir firma, bu konuda daha uzun bir Conecto çıkarabilir. Hazırlıklı olmak lazım.

Merak ettiğim bir konu %15 indirim olursa aradaki 20 milyon ne oluyor? İndirim yapma üretici firma elindeyken nasıl belediyede oluyor?


Canerizm
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 11:27

Alıntı:
Merak ettiğim bir konu %15 indirim olursa aradaki 20 milyon ne oluyor? İndirim yapma üretici firma elindeyken nasıl belediyede oluyor?

mesajı beğendiniz mi?#

Bu sistem yerli üreticiye avantaj sağlasın diye uygulanan bir sistem, Aslında ortada bir indirim yok yukarıdaki örnekte verdiğim gibi yine İETT'nin cebinden bu alım için 140 milyon TL çıkmış olucak fakat, verilen teklif sıralamasında yerli malı belgesi olan üreticinin teklifine %15 indirim uygulanmış şeklinde gözükecek sistemde


uesendag
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 11:40

Bunun yerine ihaleye "uygun fiyat verenler arasında yerli üretim önceliklidir" maddesi konsa daha mantıklı olmaz mı? Bu şekilde biraz aldatıcı oluyor.

Sirius666
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 13:31

Düzenin temeli yanlış.Böyle ihaneledir işte yok yerli üretimdir bunlar boş şeyler.Bu işlerde bilgili olan insanlar birazcık araştırma yapsalar senin sonuç kapak gibi ortada olacak.Genel standartlara uyan 3 otobüs alınsın ve test edilsin.Mesela alınsın bir mercedes bir de otokar kent test edilsin 1 ay sonra başarılı gelen otobüsten alınsın.Yok işte yerli üretim olacakmış yok başına bisiklet aparatı takılacakmış yok öyleymiş böyleymiş boş becereksiz işlerin sonucu phileaslar mesela dök denize gitsin bunları

AlpPll
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 13:33

Mercedes veya Man iyi bir tercih olur bence



uesendag
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 14:17

Alıntı:
phileaslar mesela dök denize gitsin bunları


Phileaslar metrobüse uygun araç değil. Yenilenip Taksim Tünel veya Kadıköy Moda tramvayları gibi az yolculu izole bir hatta çalışsın çok işe yarar. Alımı konusunda hata yapıldı o doğru ama sonrasında daha çok hata yapıldı.

Yine adrese teslim bir ihale olacak. Fakat Otokar da kötü bir araç üreticisi değil. Yıllardır özellere ekmek yediriyor.


osman akar
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 18:40

Capa City L teknik verisi.


Vehicle length 20,995 mm
Vehicle width 2,550 mm
Vehicle width (incl. mirrors) 2,950 mm
Vehicle height (incl. rear roof ventilator) 3,095 mm
Vehicle height (incl. air conditioning system) 3,120 mm
Max. vehicle height incl. special equipment (e.g. hybrid module, or exhaust upwards) 3,350 mm
Wheelbase, front axle — centre axle 5,900 mm
Wheelbase, centre axle — drive axle 7,260 mm
Wheelbase, drive axle — trailing axle 11,600 mm
Front/rear overhang 2,805/3,430 mm
Angle of approach/departure 7°/7°
Tyre size 275/70 R 22.5
Total passenger carrying capacity (ECE R107) 1/181 1/191
of which seats/standees 44/137 45/146
Boarding height, door 1—4 320 mm 320 mm
Clear door width 1,250 mm 1,250 mm
Standing height front/rear 2,313/2,317 mm
Height of floor above road surface 370 mm
Platform height 310 mm
Waistline height (above floor) 952 mm
Capacity of fuel tank/AdBlue® additive tank l 300 l / 32 l
Gross vehicle weight 32,000 kg
Axle loads, max. permissible*
- Front axle 7,500 kg
- Centre axle 10,000 kg
- Drive axle 13,000 kg
- Trailing axle 6,930 kg



Engine (Euro VI D) OM 470
Displacement 10,700 cm3
Output (standard) 290 kW
Cylinders/arrangement 6/in-line
Max. torque 1,900 Nm at 1,100 rpm
Transmission Transmission Voith Diwa.6, 4-speed, automatic transmission
Steering ZF power steering
Axles
– Front axle ZF, independent wheel suspension
– Centre axle ZF AVN 133
– Drive axle ZF AV 133
– Trailing axle ZF, independent wheel suspension
Brakes Electropneumatic-Braking-System (EBS) with disk brakes
Anti-lock Braking System (ABS)


KENT XL Teknik özellikleri


BOYUTLAR
Uzunluk (mm) : 20995
Genişlik (mm) : 2540
Yükseklik (Azami) (mm) : 3245
İç Yükseklik (Koridor) (mm) : 2215 - 2415
Aks Aralığı - 1 (mm) : 5900
Aks Aralığı - 2 (mm) : 7385
Aks Aralığı - 3 (mm) : 1600
Ön Uzantı (mm) (mm) : 2700
Arka Uzantı (mm) (mm) : 3410
_______
AĞIRLIK
Azami Yüklü Ağırlık (kg) : 34000
_______
YÜK VE YOLCU TAŞIMA KAPASİTELERİ
Yerleşim Düzeni : 38 oturan + 182 ayakta + 1 sürücü
Alternatif Yerleşim Düzeni : 38 oturan + 161 ayakta + 1 (tekerlekli sandalye) + 1 (bebek arabası) + 1 sürücü _______
MOTOR
Motor Tipi : DAF Turbo Intercooler Dizel Euro 6 OBD-D
Motor Hacmi : 10,8 lt
Silindir Sayısı : 6
Güç : 270 kW @ 1600 d/d
Tork : 1900 Nm @ 900 - 1125 d/d
ŞANZIMAN
Tipi : Otomatik 6 ileri
AKSLAR
1. Aks : Bağımsız tip, 7,5 ton kapasiteli
2. Aks : Rijit tip, 10 ton kapasiteli
3. Aks : Portal tip, 11,5 ton kapasiteli
4. Aks : Bağımsız tip, 6 ton kapasiteli
SÜSPANSİYON
Ön Süspansiyon : 2 Hava Körüğü, 2 Hidrolik Amortisör, 1 Seviye sensörü
2. Aks Süspansiyon : 4 Hava Körüğü, 4 Hidrolik Amortisör, 2 Seviye sensörü
3. Aks Süspansiyon : 4 Hava Körüğü, 4 Hidrolik Amortisör, 2 Seviye sensörü
4. Aks Süspansiyon : 2 Hava Körüğü, 2 Hidrolik Amortisör, 1 Seviye sensörü

FRENLER
Fren Sistemi : EBS, ABS, ASR
Ön, Orta ve Arka Akslar : Disk
Park Freni : Pnömatik Arka Teker Etkili
Durak Freni : Otomatik
Yardımcı Frenler : Intarder (Otomatik Şanzıman Entegre)
_______
YAKIT KAPASİTESİ
Yakıt Tankı Kapasitesi : 380 lt
Adblue Tank Kapasitesi : 45 lt
LASTİKLER
Lastik : 275 / 70 R22,5"
ELEKTRİK SİSTEMİ
Aküler : 240 Ah 12V
Alternatörler : 24 V /3x150A

KAPILAR
Ön Kapı : Çift Kanat, Elektrikli, İçe açılır tip,
2. 3. 4. Kapılar : Çift Kanat, Elektrikli, Yana Kayar tip
TEKNİK ÖZELLİKLER Kent XL
STANDART ÖZELLİKLER
Otomatik yağ tamamlama sistemi
Otomatik şasi yağlama sistemi
Yana yatma
Yükseltme alçaltma sistemi-tam yatma (ECAS)
Yüksek sürüş
Ayarlanabilir direksiyon ve entegre gösterge paneli
Elektrik kumandalı tavan acil çıkış ve havalandırma klapeleri
Yolcu sıkışmasını önleyen emniyet sistemi
Aracın sağ ve solunda menteşeli tip yan camlar
Rezistanslı sürücü camı
Rezistanslı ve kumandalı dış dikiz aynaları
İlave iç ayna - ön kapı bölgesi
Yolcu koltukları (plastik, oturak ve sırt kısmı kumaş kaplı)
Sürücü koltuğu (havalı ve emniyet kemerli)
Sürücü üstü kilitli dolap
Sürücü üfleç
Sürücü askılık
USB şarj
Sürücü kabini (Yarım boy camlı açık)
Sürücü yan cam stor perde (manuel)
Sürücü ön cam güneşlik (manuel)
Paslanmaz tutunma boruları ve tutamaklar
Dijital saat (termometre özellikli)
Dijital hat levhası (ön, yan, arka)
Dijital Klima
Araç içi kalorifer sistemi
Sürekli tip LED tavan aydınlatma
Sürücü bölgesi LED aydınlatma
Basamak aydınlatma
Gündüz farı (DRL)
Sis farları
İç ve dış anons sistemi
Sürücü mikrofon (kuğu tipi)
Kamera kayıt sistemi (NVR)
8 adet araç içi kamera
1 adet ön yol görüş kamera
2 adet dış kamera (sağ ve sol yanı gösterir)
Geri Görüş Kamerası
LCD monitör 7''
LCD monitör 21''
Engelli rampası (manuel)
Validatör hazırlık
Park sensörü
Geri vites sesli ikaz
Motor odası yangın söndürme sistemi
Yangın söndürücü
İlk yardım kiti



Bu arada Capa City'nin 19.75 metrelik kısa bir versiyonu da var. Mercedes'in Resmi sitesinde Bilgileri var.


ppalaremzi
1 yıl önce - Pzr 06 Hzr 2021, 19:17

Bence opsiyonlamada voith şanzıman seçilmemeli. Voith şanzımanlılar hem hantal hem de motora fazla devir yaptırıyor. Bu da extra yakıt tüketimi demek.

Sirius666
1 yıl önce - Pts 07 Hzr 2021, 09:01

Voith şanzımanlar hantal olsaydı İETTnin otokar kent lfleri seri araçlar olmazlardı.Voith seri şanzıman olarak bilinir.Mesela bak karsan bredalara ecolife şanzımanları var ne kadar dayanabildiler ne biçim kükrüyorlar bilenler bilir.Ya da mercedes conectoda ecolife var otokarda voith var otokar her zaman daha çabuk hızlanır voith seri şanzıman hantal değil yani.

Tolga0606
1 yıl önce - Pts 07 Hzr 2021, 17:55

Alınacak otobüsler İETT'nin kendi öz kaynağıyla alınacakmış.



Ayrıca alınacak otobüslerle ilgili bazı teknik detaylar hakkında da bilgi verilmiş.

Alıntı:
İETT’nin alacağı 100 adet metrobüse dair teknik detaylar da ihale şartnamesinde yer aldı. Buna göre, alınacak “yüksek kapasiteli tek körüklü otobüs”ün 0-20 km/saat hıza yüksüz olarak 8 saniyede, 0-50 km/saat hıza ise yine yüksüz olarak 25 saniyede ulaşması gerekiyor. İETT bu sefer ihaleye araçların yokuşlarda vereceği performansa dair de ekleme yaptı. Alınacak otobüslerde azami yüklü haliyle yüzde 12 meyilli yolda 17 km/saat hızı idame ettirme özelliği arayacak. Ayrıca otobüsler maksimum yolcu ile düz yolda ise 90 km/saat hıza ulaşacak güce sahip olacak. Otobüslerin deposu 300 litre motorin alabilecek kapasite olacak ve araçların egzozundan çıkan zararlı gazların salınımını azaltmaya yarayan AdBlue özelliği bulunacak.


kaynak: https://ankahaber.net/haber/detay/ibb_hazineden_o ...hY.twitter



sayfa 3
« önceki   1234 ... 151152153   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM