1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1  |
Herhangi bir Hatta sizce aşağıdakilerden hangisi doğru olmalı ? |
Bir İETT Otobüsü, bir ÖHO Çalışıyorsa bu şekilde kalmalı! |
 
|
15.6% |
[35] |
Bir İETT Otobüsü, bir ÖHO Çalışıyorsa; ÖHO Ayrılmalı sadece İETT Çalıştırılmalı! |
 
|
43.3% |
[97] |
Bir İETT Otobüsü, bir ÖHO Çalışıyorsa; İETT Ayrılmalı ÖHO Çalıştırılmalı! |
 
|
3.1% |
[7] |
İETT ve ÖHO Aynı Hatta beraber çalıştırılacaksa, İETT'de geçen kartlar ÖHO'de de geçsin! |
 
|
33.5% |
[75] |
Fikrim yok! |
 
|
4.5% |
[10] |
|
Toplam Oy : 224 |
|
 |
nerminkumbar
17 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 22:32
[İST-A1.39] - İETT mi? ÖHO mu?
İETT otobüsleri ile Özel Halk Otobüsleri aynı hatta çalışırsa ne olur ?
-İETT otobüsleri sadece "mavi kart", "indirimli kart" ve "kaçak yolcu kartı " yolcularını taşır !
-Özel Halk Otobüsleri "Para kart" taşıyan yolcuları taşır !
Anadolu yakasında bildiğim hatlarda 127 Kadıköy-Topkapı hattında sadece İETT Otobüsleri çalışıyor ama alternatif aynı güzergahda 500 Kadıköy-Topkapı Özel Halk Otobüsleri var ! Özel Halk Otobüsleri , İETT otobüslerinin 100 mt önünde gider ve yol vermezler ! Yolcuyu Özel Halk Otobüsleri toplar...
128 ÜstBostancı-Mecidiyeköy , 2 ÜstBostancı-Üsküdar , 112 AltBostancı-Taksim , 110 Kadıköy-Taksim , 21U Uğurmumcu-Kadıköy vs. vs. Bu hatlarda genellikle bir Özel Halk Otobüsü, bir İETT Otobüsü 5 veya 10'ar dk'lık aralıklarla gider ama Özel Halk Otobüsleri, İETT Otobüslerinin 100 veya 200'er mt önünde gider ve Parayı Özel Halk Otobüsleri toplar!
Biraz düşünecek olursak , iyi bir denetim ve uygulama yaparsak İETT İstanbul'da hiç özelleştirilmeden çok güzel paralar kazanabilir!
Şimdi, burada bir soru da sorulması gerekiyor!
Eğri oturup, doğru düşünelim
Kalın sağlıcakla;
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 23:24
Alıntı: |
İETT ve ÖHO Aynı Hatta beraber çalıştırılacaksa, İETT'de geçen kartlar ÖHO'de de geçsin. |
Bu şık tam bir çözüm değil... Çünkü olay, sadece tek tip biletlendirme sistemiyle çözülecek bir vak'a değil. Kalkış periyotlarına uyulmaması, duraklarda beklemeler yine devam edecek. Bence farkeden pek de birşey olmaz.
Alıntı: |
Bir İETT Otobüsü, bir ÖHO Çalışıyorsa; ÖHO Ayrılmalı sadece İETT Çalıştırılmalı! |
Evet, kesinlikle 2 işletmenin araçları da birbirinden ayrılmalıdır. Böylece aynı hatta birlikte çalışma esnasında, önde çıkan ÖHO'nun yavaş giderek, arkadaki İETT otobüsüne yolcu bırakmamasının önüne geçilmiş olur.
Bir örnek: 336E ve 336İ'ler sadece ÖHO hatlarıdır. Bunlar kalkış noktalarından itibaren Eminönü'ne kadar gelir ve ring yaptıktan sonra geri dönerler. Sefer aralıkları da aşağı-yukarı kayma olmaksızın, akar gider. Çünkü, önde giden de, arkadan gelen de bir ÖHO'dur ve birinin gecikmesi, diğerinin yolcu potansiyelini etkiler. Bu hatlarda gördüğüm kadarıyla öyle bir oto-kontrol gelişmiştir ki, herbir şoför, bir önündeki ve bir ardıanki araçtan sorumludur, birbirlerini sıkı takibe alırlar ve aralılarının daralıp genişlemesine fırsat vermezler. Ardarda gelen bir 336E göremezsiniz, ya da çok nadiren böyle bir ardışıklığa tanık olunur (yollarda hesapta olmayan bir tıkanma, ya da elde olmayan bir arıza neticesinde).
İETT ve ÖHO'lar hatlarda birbirlerinden ayrıldıkları taktirde, İETT (zaten her zaman olduğu gibi) normala saatinde ve normal hızında verimi düşürmeksizin servislerine devam ederken, diğer bir hattaki sadece ÖHO'lardan teşekkül etmiş bir hatta da, araçlar birbirlerinin sürelerine tecavüz etmeden servislerini sürdüreceklerdir.
Akın KURTOĞLU
|
 |
Metin Arslan
17 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 23:26
Benim Türkiye'deki sehirici ulasim hakkinda fazla bilgim yok. Kisa süreli izinlerde kisa olarak gözlemleme imkani buldum. Gercekten ulasim pek hos degil. Belediye baskanlarimiz yurtdisi ziyaretlerde bulunuyor. Bu ziyaretler gezi amacli mi oluyor yada bazi calismalar hakkinda bilgi sahibi olup, bunu ülkemizde de uygulamaya mi koyuyor. Bence birincisi, yani turistik amacli seyahatlar.
Ben bu konuda Viyana'dan örnek vermek istiyorum. Burada da Belediye otobüsleri var. Belediye otobüslerinin yetismedigi yerlerde özel bir firmaya ait otobüsler calisiyor. Bu özel Firmaya ait otobüsler ihale usulü calisiyor. Bu özel otobüslerin calisma sekli;
1) Belediye otobüsleriyle ayni hat üzerinde calismiyor. Belediye tarafindan verilen bir hat üzerinde calisiyor.
2) Otobüs icinde bilet keserek para kazanmiyorlar. Belediye tarafindan ihalede belirlenen parayi belediyeden aliyorlar.
3) Kazandiklari para tasidiklari yolcuyla baglantili degil.
4)Ayni belediye otobüsleri gibi duraklarda durmak zorundalar.
Viyana yolcu tasima sistemi de söyle.
1) Tasit icinde bilet makbuza tabii
2) Saatlik, haftalik, aylik, yillik kartlar var. Bu kartlarla istediginiz tasita binebilirsiniz.
3) Bindiginiz tasitta bilet göstermek yok. Sadece arada bir kontroller oluyor. Bu kontrollerde biletiniz yoksa agir para cezasi var.
Kacak yolcu cok oluyor. Fakat bundan belediyenin bir zarari olmuyor. Yakalanan kacak yolculardan aldiklari para cezasi ile zararlarini telafi ediyorlar.
Iste bunlar benim yasadigim sehirden örnekler. Bunlara ilaveten her otobüs sistemli bir sekilde dakikasinda durakta oluyor. Siz durakta beklerken otobüsün hangi saatte gelecegini listeden bakiyorsunuz. Herhangi bir aksi durum olmayinca dakikasinda geliyor. Ayrica Metro duraklarinda belediyeye ait ücretsiz gazeteler cok güzel uygulama. Insanlar okuma aliskanligi kazandiran bir sistem.
Türkiye'de secimi kazanan belediyeler park bahce islerine yöneliyor. Yeteri kadar park bahce var. Sehir ici ulasim sistemini de bir el atsalar hicte kötü olmayacak.
|
 |
nerminkumbar
17 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 21:25
Alıntı: |
İETT ve ÖHO Aynı Hatta beraber çalıştırılacaksa, İETT'de geçen kartlar ÖHO'de de geçsin! |
Bu şıkka verieln oylar beni biraz düşündürdü şu anda ! Sanki İETT özelleşsin , bizler ÖHO çalışma biçiminden mennunuz sonucu çıkıyor.
Yada sadece duraklarda beklemek istemiyoruz aldığımız ve parasını peşin ödediğimiz aylık kullanım kartları adaletli bir şekilde her iki toplu taşıma araçlarında da kullanılsın ! ki doğrusu bu ama bu şıkka oy verenler bir iki cümle ile açıklarlarsa neden oy verdiklerini daha iyi olur.
Yoksa bu şıkkı kaldırmakta fayda var diye düşünüyorum , Akın Bey umarım yanılmıyorum.
Kalın sağlıcakla
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 21:51
Evet, bu şıkka oy veren arkadaşların, hiç değilse birer-ikişer cümleyle konuyu biraz açmaları yerinde olur. Fikirleri böylelikle paylaşmış oluruz. Yoksa sadece oylama maddesindeki bir (+)'dan ibaret kalacaklar...
Bazen düşünüyorum da, 70'li yılların sonu ve 80'li yılların başı ne kadar da kolaymış. İki çeşit ücretlendirme vardı sadece. Bilet ve Mavi Kart... MAvi kartlar gösterilerek geçildiği için, zamandan muazzam kâr edilirdi. Bilet kullananlar ise Mavi kartlıların ancak yarısı kadarlardı. Duraklarda hiç bekleme olmazdı. Ve en önemlisi, ÖHO'lar günümüzdeki kadar yaygın değildiler. Sadece 92 adet ÖHO vardı ve topu-topu 7-8 hatta çalışırlardı. Bu türden sorunlar yoktu. Ulaşım hızı, şimdikinin 2 katı kadar hızlıydı.
Akın KURTOĞLU
|
 |
selcuklu
17 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 21:58
Neden şıkkı kaldırasınız insanların çok oy verdiği şey kötümüdür yani demokrasi.
Alıntı:
İETT ve ÖHO Aynı Hatta beraber çalıştırılacaksa, İETT'de geçen kartlar ÖHO'de de geçsin.
Bu şık ilk düşünüldüğünde, yolcuda elindeki akbili yada kartı yüzde yüz kullanım hakkı sağladığı düşüncesi oluşturuyor ben de o şıkkı işaretledim ama eksik bir şık olduğu su götürmez, İETT ve Halk otobüsü hatlarının ayrılması bahsettiğiniz yolcu toplama terbiyesizliği açısından yapılması şart ve aktarmanın ÖHO, vapurlar yani tüm taşıtlarda geçmesi de şart elbette, bu ikisi birden gerçekleştiğinde trafikte büyük rahatlama olucaktır. ÖHO'ler de "içerisinde akbil makinası olan dolmuş" görünümünden çıkarlar bu sayede. Bu tür şeyler neden düşünülmüyor anlamıyorum, bu konu açıldığı için teşekkür ederim; maliyet sıfır, trafikte rahatlama sağlıyor daha ne istiyoruz. Bu arada ÖHÖ'ler hangi başkan zamanında çıktı acaba bilgilendirirseniz sevinirim.
|
 |
bulent222
17 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 22:41
Bence halk otobüslerine Metin Beyin dediği Viyana'dakine benzer bir sistem gelseydi iyi olurdu; ancak o zaman bile, İstanbul'da denetim sıfır olduğu için yine dolmuşçuluk yapacaklardır.
O halde tek çözüm var, bütün araçları belediyeye devretsinler ve halk otobüsü uygulaması kalksın. Bununla beraber aylık kart vapurda da geçmeye başlarsa, ulaşım çok rahatlayacaktır.
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 05:03
2005/2006 İETT Kış Tarifesi'ne göre, Anadolu yakasındaki otobüs hatlarında İETT+ÖHO beraberliği giderek azaltılıyor. Artık hatların çoğu ya İETT'nin, ya da ÖHO'nun tekeli altına giriyor. Merkezî hatlar daha çok İETT otobüslerine terkedilirken, çevre belediyeler ve uzak hatlar ÖHO'lara bırakılıyor.
(+)
Sadece İETT Otobüsü İşleyen Hat Adedi | 125 | Sadece ÖHO İşleyen Hat Adedi | 42 | İETT + ÖHO İşleyen Hat Adedi | 33 |
Anadolu yakasında; Toplam => 200 hatta otobüs hizmeti veriliyor. Bu; 200 hattın 75'inde ÖHO'lar da çalışmaktayken, bunların sadece 33'ünde ortak bir çalışma sözkonusu... Yalnızca ÖHO'lara bırakılmış hat adedi ise; 42... (Adı geçen hatların bir kısmı, sadece Anadolu yakası içinde çalışmaktayken, bir kısmı da Anadolu-Avrupa arasında köprü geçişli olarak servis yapmaktalar) 2 hat ise, mevcut görünmesine rağmen, şimdilik otobüs servisleri verilmemiş durumda. Bunlarla birlikte, toplam hat adedi; 202 çıkmaktadır...
Akın KURTOĞLU
|
 |
gundar
17 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 14:11
Akın abi ben genelde ÖHO tercih ediyorum çünkü benim gerekçelerim:
1.Hergün kullanmak zorunda değilim
2.İndirimli akbil kullanıyorum
3.İETT de yer bulamazken ÖHO de her zaman yer bulabiliyorum
4.ÖHO Biraz daha yavaş gidiyor İETT de hız yüzünden neredeyse sağa sola sallanmaktan midem altüst oluyor.
işte bu sebeplerden dolayı tercihim her zaman ÖHO sadece mecbur kalırsam İETT
|
 |
alabay
17 yıl önce - Pzr 11 Arl 2005, 14:31
Ben de o kaldırılması plânlanan şıkka oy verdim. Neden:
Berlin'de de özel otobüs hatları var. Ama tek fark: özel olmaları. Renk ayni, biletler ayni, herşey ayni. HİÇ bir fark yok. Freiburg'ta da cıvara çıkan çok otobüs özel. Onlar için de aynisi geçerli. Yani, olsa olsa sistemi biraz düzeltmek lâzım. ÖHO ile gayri-ÖHO arasında hiç bir fark olmamalı. tek konsesyon konu olmalı. Ve kontrol tabiîki İETT'ye ait olmalı.
Olmalı, etmeli, falan filan ?
B. Alabay
|
 |
sayfa 1  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|