Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bir Şehirhatları Klasiği: Fairfields'ler
« önceki   1234 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
mordehay kohen

11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 09:12

bence  bu vapurlar onarılıp tekrar servise katılmalarını olmasını düşünüyorum
sapa sağlam vapurlar yok kültür merkezi imiş yok kütüphane imiş bunlar boş laflar
isviçre gölünde bu vapurlardan çok daha eskileri çalışıyor türkiyede istanbulda neden olmasın
not : ben mesajı yolladıktan sonra akının mesajına rasladım ikimizde aynı zamanda yollamışız oda benim gibi aynı fikirde


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 09:16

Alıntı:
sapa sağlam vapurlar yok kültür merkezi imiş yok kütüphane imiş bunlar boş laflar


Tamamen elden çıkarılıp yokolmalarındansa, hiç değilse bir şekilde hizmet vererek, gözümüzün önünde olacaklar. Bu da bir kazançtır!... Keşke, "Dolmabahçe" de jilet yapılacağına tamir edilseydi de, bu türden bir etkinlikte kullanılsaydı. Hatta, sürekli olarak Galata dubalı iskeleye bağlasaydı. Bu şekilde bile bir şehir mobilyası formu kazanmış olacaktı.  

Akın KURTOĞLU


Emir Kula
11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 10:36

Keşke şu ana kadar hiçbir vapurumuz jilet olmasaydı da kültürel alanda Türk halkına hizmet edebilseydi.Denizaşırı olan illerimize verilip,bu illerin yüzen kütüphanesi olabilirlerdi.Ama jilet furyası olduğu için biz nedense jilet ediyoruz.Bari elimizde kalan son Fairfields'leri yararlı bir hizmette kullanalım,halkımızın kültür seviyesini arttıralım.



Kemal Çevik
11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 11:00
Bir teki bile...


Arkadaşlar,

Bu gemilerin bir tekini bile saklayabilsek bence yeter, Avadis Hocamın (gerçekten) müjdeli haberi çok güzel ama pek inanasım gelmiyor. Hani derler ya gözlerimle görmeden inanmam. Ama ben daha ekonomik ve gerçekçi düşünüyorum bir tekini bile çalışır vaziyette tutup, tatil günleri sefere koysalar yeter de artar bile. Geçen ay Paris'te 1935 model metro trenine binerken etrafımda zamanında o treni kullanmış olanların çoskusunu görecektiniz. Laf aramızda 1966 da  son yıllarına ben de yetişmiş ve binmiştim o Thomson'a.

Dolayısıyla kültür merkezinden filan vazgeçtim, aslında istemiyorum da, o bütçe ile bir tanesi çalışır ve orijinal vaziyette tutulsun, arada bir sefere çıksın, yeter de artar bile. Diğerlerini jilet yapmak şart değil tabii, ister kültür merkezi yapın, ister kuru havuza çekip sergileyin. Ama bizim Paris halkından eksiğimiz ne, daha mı keliz acaba?

Bu arada sevgili IETT'miz ne yapamakta acaba? Birkaç İkarus, birkaç Man SL kalamaz mı hatıra başlangıç olarak?

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


umit1
11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 18:30

Avadis beyin haberi cok guzel ama ben de Kemal bey gibi pek inanamiyorum.
Bu vapurlarin mulkiyeti IDO da kaldikca bunlarin kurtarilabilecegine pek ihtimal veremiyorum,ama mulkiyetleri Koc muzesi veya diger kulturel/koruma amacli bir kurulusa devredilmisse o zaman baska.
Iskocyada sadece PS Waverley adli yandan carkli gemiyi koruma amaciyla kurulan cemiyetin su anda koruma amaci ile aldigi ve Iskocya kiyilarinda turistik seferlerde kullandigi vapurlarin sayisi halihazirda bizim sehir hatlarinin elindeki vapur sayisini asmis durumda,dusunun bir vapuru korumak amaciyla kurulmus bir cemiyet bir tarihi vapur filosunun sahibi olmus,zira Kemal beyin soyledigi gibi bu ise cok talep var bizim gelismis dedigimiz ulkelerde,iskocya gibi  tabii ve tarihi dokusu Istanbulda oldugu gibi tahrip edilmemis sahillerde 60 yasinda orijinalligi bozulmamis bir vapurla dolasmak adeta zamanda yolculuk yapmaya benziyor.

Malesef Istanbul sehri ve onun sehir hatlari isletmesi bu treni 70  ve 80 li yillarda kacirdi,artik Bahceler ve Fairfieldsler kutuphane veya yuzer sanat galerisi olarak korunabilirse ona da cok sukur demek gerekir.

1961 Fairfields yapimi ss Inkilap Kadikoy den ayrilirken.

(+)


Saygilar,


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 20:38

Alıntı:
Bu arada sevgili IETT'miz ne yapamakta acaba? Birkaç İkarus, birkaç Man SL kalamaz mı hatıra başlangıç olarak?


Kemal Bey'in düşüncesi çok güzel, lâkin bu saate kadar eski otobüsleri ayırmayan bir idare, bundan sonra saklasa ne olur?!? İETT'nin geçmişi (sadece otobüs bazında) 74 yıl... Bu 74 yılda köprü altından ne sular aktı... 50'den fazla çeşit İETT otobüsü ve troleybüsü geldi, geçti... Hepsi Dolmabahçe'nin akıbetine uğrayıp jilet oldu. 3 çeyrek asırdan sonra yapılacak olan bir koruma/sergileme maalesef hiçbirşey ifade etmeyecektir...

Şehirhatları ve diğer toplu taşıma sistemleri konusundaki hoyratlığımız, umarım bundan böyle kırılır ve hiç değilse Fairfields'leri korur, geleceğe taşırız... Ne kurtarsak kârdır...

Aslında, bu son paragrafım, bir üstteki söylediğimle çelişir gibi görünse de, İstanbul şehir mobilyaları bağlamında, vapurlarımız otobüslerden galiba birkaç adım daha öndeler! Çünkü bunların herbiri, yarım asırlık büyükbabalar!    

Akın KURTOĞLU



Erkan Cabuk
11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 21:48

Bu gibi haberler guzelde... Ben bu Fairfields ' in ne demek oldugunu anlamadim. Yani eski gemiler, vapurlar vs. gibi seylerden bahsediliyor. Ingilizce kelimemi diye bir arastirma yaptim fakat bir sey elime gecmedi.

Avadis Hacinliyan'in gönderdiği adres'e de baktim fakat bu kelime ile alakali bir bilgi maalesef  yok. Bu kelime neyin nesidir.

Açıklama yaparsanız sevinirim.

Saygilarimla...  


Avadis Hacınlıyan
11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 22:03
Fairfields


Fairfields sözcüğü ile kastettiğim 1961'de tekneleri Fairfield tersanesinde inşa edilen Kuzguncuk, Kanlıca ... Turan Emeksiz sınıfı dokuz vapurdur. Şu anda üç tanesi Haliç'te ardında üç de motorbot bağlı olarak çürüyorlar.

Bu vapurlarla ilgili detaylar için şu adresleri verebilirim:
http://www.clydeshipping.co.uk/viewalbum.asp?fold ...field+1961

http://myweb.tiscali.co.uk/tramways/Bosphorous.htm

Korkarım biraz dikkatsizce kullandığım Fairfields sözcüğü ile bir terminoloji kargaşı yaratmış oldum, çünkü Fairfields tersanesinde inşa edilerek İstanbul'da hizmet gören 47,48,65,66,71,74 gibi Şirket-i Hayriye vapurları da var. Umarım bu mesaj durumu aydınlatır.

Saygılarımla


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 23:04

Avadis Bey'in detaylı bilgilerine, ben de küçük bir ekleme yapayım: 1961 yılından itibaren İstanbul sularıyla tanışan bu 9 kardeş, 24 yıl boyunca (yaklaşık çeyrek asır), firesiz hizmet verdiler. Tâ ki 1985'e kadar:

"Anadolukavağı" vapuru; 5 Mart 1985'de saat 14:40'da Karaköy İskelesi'nde yandı. Tamamen kullanılamaz hale geldi ve hurdaya ayrıldı. Bir süre sonra satıldı ve teknesi yeniden özel bir firma tarafından elden geçirilerek kullanılmaya başlandı.

Çözülme işte bu yıldan sonra başladı ve muhtelif zamanlarda yangınlar, sabotajlar, kazalar ve arızalar neticesinde birer birer elden çıkmaya başladılar.

Akın KURTOĞLU


simon

11 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 22:58
Camialtında üç Silahşörler


CAMİALTINDA ÜÇ SİLAHŞÖRLER



(+)


Bu fotoğrafı sizlerle paylaşmak isterken aklıma bu konu başlığı geldi. Çünkü gerçektende 40 yıldan fazla zamanda gerek fırtına, sis gibi doğal koşullarda savaşarak, gerekse yaşadıkları yangın, çarpışma ve ufak tefek olaylara rağmen bu zamana kadar geldiler. Hemde silahşörler gibi şavaşarak. Diğer kardeşlerinin haklarını da yememek gerekir.Turan Emeksiz vapuru emeklilğini restoran gemisi olarak hizmet vereceği için, 2005 yılının yaz aylarında adresini değiştirdi. Yeni adresi Mudanya olsa gerek. Diğer kardeşleri ise gerek sabotajlar, gerekse yanlış kararların kurbanı oldular. Fotoğraftaki vapurlar diğerleri gibi bu sonu haketmiyorlar. Şimdi bu üç vapur Camialtı Tersanesinde bir seneden fazla zamanda burda bekletilmekteler. Umarım bu bekleyiş daha fazla sürmez. En kısa zamanda bu güzel vapurlar yenilenmiş kimlikleriyle tekrar aramıza dönerler.

Not: Tabii fotodaki üç motorbot da buradan kurtulurlar da, onlar da aramıza dönerler.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM