Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bir Şehirhatları Klasiği: Fairfields'ler
« önceki   123 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Mustafa Erdinç
12 yıl önce - Prş 24 Mar 2005, 07:02

Bir baska açıdan ayni gemilerin gorunumu.
Icten dısa dogru sırasıyla; TEGMEN ALI IHSAN KALMAZ, INKILAP, KANLICA, TURAN EMEKSİZ.
En dısarda ise SUADIYE gorulmekte...



(+)


umit1
12 yıl önce - Sal 03 May 2005, 09:25
ss Kanlica


1961 Fairfields yapimi SS Kanlica.
Bu gemilerin makinalari ilgingtir,Gemiler Iskoc yapimi olmalarina ragmen makinalari Alman dizaynidir.

(+)


Kemal b
12 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 03:09
Glasgow'lu 9 Kardeş


Lise yıllarında ,7 sene boyunca, bu 9 kardeş vapurla bayağı haşır neşir olmuştum.O yıllarda hepsinin inşa numaralarını not almışım:

Kuzguncuk:802
Kanlıca:803
Pendik:804
A.Kavağı:805
Ataköy:806
İnkılap:807
Harbiye:808
Teğmen Ali İhsan Kalmaz:809
Turan Emeksiz:810

Not:9 kardeşin inşa numaralarının sayfa 8'de Cemal M Ozturk tarafından verildiğini şu anda farkettim.



En son Kemal b tarafından Cmt 18 Hzr 2005, 01:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 04:37

Glasgow tipi vapurlar, şayet inşa sırasına göre numaralandırıldıysalar (-ki, genellikle tüm vapurların sıra numaraları [bazı istisnalar hariç], inşa sırasına göre ardışık bir şekilde ilerletilir), öyleyse; "Turan Emeksiz" bunların arasında en genci... Kanlıca, Kuzguncuk ve Pendik ise en yaşlıları olup, her 3'ü de 1960 yapımıdır (Hatta bunların gelişleri şerefine Boğaziçi iskelelerinden birinde [ya Kanlıca ya da Kuzguncuk iskelesinde], o yıl tören yapılıyor). Diğer 6'sı ise 1961 yapımıdır.

Bugün itibarıyla İstanbul Şehirhatları'nın filosunda kalan son Glasgow; "Turan Emeksiz"dir. Anlaşılan en genci olduğu için, emekliliği de en sona bırakıldı bu vapurun...

Akın KURTOĞLU


umit1
12 yıl önce - Çrş 03 Ağu 2005, 20:33

Artik onlarda "nostalji" oldular herhalde.

1)SS Ali Ihsan Kalmaz





(+)


2)SS Turan Emeksiz




(+)


3)MV Maltepe




(+)


erdata
12 yıl önce - Prş 18 Ağu 2005, 06:24
ATAKÖY VAPURU TERSANE ÇIKIŞ DETAYLARI


ATAKOY(1961)
ATAKOY
--------------------------------------------------------------------------------
built by Fairfield Govan,
Yard No 806
Engines by Fairfield/ Christiansen&Meyer
--------------------------------------------------------------------------------
Last Name: ATAKOY
Previous Names: GENCLIK
Port of Registry: Istanbul
Propulsion: Steam compound exp 8 cyl.
Built: 1961
Ship Type: Passenger Vessel
Tonnage: 781 grt
Length: 229 feet
Breadth: 44 feet
Draught: 8 feet
Owner History:
Denizcilik Banlasi Tao (Istanbul Bosphorus Ferries)
Status: Active -

Remarks: Restricted use
peak hours from Istanbul only
Photo supplied by Tom Carryette

Last updated: by Paul Strathdee from the original records by Stuart Cameron





Faruk

12 yıl önce - Sal 04 Ekm 2005, 00:39

Haliç'in kenarinda



(+)




(+)


simon

12 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 02:32
Bir Şehirhatları Klâsiği: Fairfields'ler


Turan Emeksiz vapuru karaköyde yolcu alırken



(+)


Akşam son seferini tamamladıktan sonra karaköy iskelesinde



(+)


Akşam baca forsunun aydınlatıldığı zaman



(+)


Kıç açık salon



(+)


Dış künye plaketi



(+)


Makine dairesi



(+)


Burun açık salon



(+)


Seyir köprüsüne giriş (İskeleden(soldan)) ve filika mahallini



(+)


Avadis Hacınlıyan
12 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 07:53
Fairfieldsler Kurtuluyor mu?


Dünkü Hürriyet gazetesindeki bir haberde son Fairfields'lerin Kültür merkezi haline getirilerek korunacakları müjdesi var: Habere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/3421240.asp?y ...amp;gid=61

Internetteki haberde yok ama gazetedeki haberde Haliç'de bağlanan dört Fairfieldsin resmi de var, ancak resim demode, çünkü şu anda orada üç Fairfields var, galiba dördüncüsü restoran olmak üzere gönderilmiş.

Saygılarımla


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 09:08

Alıntı:
son Fairfieldslerin Kültür merkezi haline getirilerek korunacakları müjdesi var:


Avadis Bey... Vermiş olduğunuz haber, biz vapurseverler için birer altın değerinde... Teşekkür ederiz!...  

Aslında İDO'nun bu doğrultuda almış olduğu nihaî bir karar vardı, lâkin gerçekleştirilebilirlik yüzdesinin 3-5 mertebeleri dolayında gezineceği konusunda, sitedeki tüm arkadaşlarla hemfikirdik... Yani, kısaacası kimse inanamıyordu!... Şayet bu 3 (4) vapur korunur ve bu yönde hizmet amacıyla kullanılırlarsa, galiba İstanbul Denizyolları tarihinde bir ilk gerçekleşmiş olacak. Çünkü, adettendir. Bizde eskiyen gemi jilet olur ve Dolmabahçe'yle hepimiz de kimbilir kaç kez traş olmuşuzdur

Temennimiz, bu haberin havada asılı kalmaması ve gerçekten de denildiği gibi kültür amaçlı kullanılmaları yönünde olacaktır. Kimimizin çocukluğunun, kimimizin ilk gençliğinin, kimimizin de ortayaşlılığının içinde geçtiği bu 3 (4) kardeşe, uzun yıllar sonra çocuklarımızı ve hatta torunlarımızı da sürme iskeleden geçirerek bindirebilmek, çok hoş bir duygu olacaktır kesinlikle!...  

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM