Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
irfan x
16 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 17:21
İstanbul'da "Tercihli Yollar"



Belediyenin İstanbul Bülteni Eylül sayısı bugün elime geçti ve bu haberi okudum sizinle paylaşmak isterim.

Alıntı:
İstanbul'da 'Tercihli Yollar' ve 'Taşıyıcı firmalar' ile toplu taşıma özendirilecek.

Güney Kore ve Japonya'da ağırlıklı olarak ulaşım konusunda inceleme yaptıklarını anlatan Başkan Kadir Topbaş ; "Seul bilgi merkezini ziyaretimizde ulaşımıda geldikleri ileri nokatyı gördük. 150 kişilik otobüsler kendilerine ayrılmış yolda çok hızlı hareket ediyor ve insanlara bireysel araçlar yerine toplu taşımayı özendirmiş. Bizde özellikle Beliyikdüzü Topkapı arasında E-5 üzerinde ve müsait olan diğer hatlarda bu uygulamayı başlatmak istiyoruz. Belirli hatları ihaleyle özel taşıyıcı firmalara kiralayacağız. Bu firmalar kendi araçları ve personeli ile insanlarımızı kaliteli ve konforlu bir şekilde taşıyacak, ancak ücreti belediyemiz alacak. Yani vatandaşlarımızla bu firmalar para teması içinde bulunmayacak. Firma ihale ile belirlenen ücreti alacak. Uzakdoğu'da bu sistemin çok başarılı olduğunu gördük" dedi.


messiah_haktan

16 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 17:36

Yurt disinda bir cok yerde taksi ve otobüs icin ayrilmis seritler var ama sunu da unutmayalim Sirkeci'de bir cok kisi kenari duvarlarlan örünmüs özel tramvay yolunu bile trafik sIkIstIgI kullaniyor.
Cizilmis bir serit araba sürücülerini o seriti kullanmamalirini engelleyebilecek mi?Istanbul'da hic sanmiyorum.


messiah_haktan

16 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 17:38

Yurt disindan örnekler.Olay bu:







Burç

16 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 18:08

Bu da New York'daki otobüs şeritleri..


 

 

kıssadan hisse : gerçekten trafik olan hiç bir yerde arabaları engelleyemezsin!
Istanbul'u Gaziosmanpaşa büyüklüğünde Avrupa şehirleri ile karşılaştırmamak lazım.
(Mesela Frankfurt)


umit1
16 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 19:40

Alıntı:
kıssadan hisse : gerçekten trafik olan hiç bir yerde arabaları engelleyemezsin!
Istanbul'u Gaziosmanpaşa büyüklüğünde Avrupa şehirleri ile karşılaştırmamak lazım.
(Mesela Frankfurt)


Eminimki Istanbul bu gunki durumu ile asagida bir fotografini koydugum sehir ile "rahatlikla" karsilastirilabilir,ama bu fotografini koydugum sehir "malesef" dunyanin en kalabalik,en kirlenmis ve en yasanamaz sehirlerinden biri olarak taninir.

Kissadan hisse,Istanbulun herseyden evvel dunyanin en kalabalik,en kirlenmis ve en yasanamaz sehirleri ile karsilastirilabilinecek bir duruma getirilmemesi gerekir idi.

Ama maalesef son elli sene icinde yapilmamamasi gereken her sey yapilmistir.

Saygilar,




Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 11 Şub 2006, 19:21

İETT tarihinde bugüne kadar 4 farklı güzergâhta "Tercihli Yol" uygulaması yapıldı. Bunlar;

  • Taksim-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu
  • Kadıköy-Altıyol
  • Aksaray-Topkapı-Cevizlibağ
  • Yavuzselim-Saraçhanebaşı
(Ayrıca farklı tarihlerde, kısa geçişlerde de İET otobüslerine öncelik verildiği zamanlar oldu. Meselâ 1990'ların başında; "Dolmabahçe-Kadırgalar Caddesi" yol ayrımı ile, "Dolmabahçe-Gümüşsuyu Caddesi" arasında olduğu gibi...)

Bunların içinde ilk hizmete gireni; "Taksim-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu" tercihli yolu olup; 11 Mart 1979'da açıldı ve 62 İETT otobüs hattı bu yolu kullanmaya başladı.

Akın KURTOĞLU


alimemo
16 yıl önce - Cmt 11 Şub 2006, 21:39

Çevre yolunda emniyet şeridi ihlali nasıl önleniyorsa otobüs şeridi ihlali de öyle önlenir. İhlal varsa kontrol olmadığı içindir. Salacaksın timleri, pusuya yatıp ihlal edenlere ceza yazacaklar. Aynı emniyet şeridi kontrolü gibi. Para cezası da bol olacak ki devlete bu işten gelir sağlansın.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 07:58

Alıntı:
Çevre yolunda emniyet şeridi ihlali nasıl önleniyorsa otobüs şeridi ihlali de öyle önlenir. İhlal varsa kontrol olmadığı içindir.

Aslında bu ihlâller son 10-15 yıldır iyice ayyuka çıktı. Eskiden herkes namusuyla giderdi yollarda. Çevreyolunda emniyet şeritleri kullanılmaz, tercihli İETT otobüs yollarına da pek girilmezdi. Arada bir densizin biri dalsa da, çoğunluk kendi yollarından giderdi. Öyle ki, akşam saatlerinde Harbiye'den Osmanbey'e kadar olan kesimde normal trafik sağdan Nişantaşı üzerinden verilirdi. Araçlar buradan tekrar sola dönerler ve Rumeli Caddesi'ne çıkarlardı. Caddenin bitiminde de tekrardan anayola katılırlardı.  Bu yolun kimi zaman 10-15 dakikayı bulduğu olurdu (yürüyerek sadece 4-5 dakikalık mesafe   ) Yine de tercihli otobüs yoluna araçlar dalmazlar ve efendi efendi bu uzun ve sıkışık yolu kullanırlardı.

İnsanlar şimdilerde ise iyice bir azdılar, şımardılar... Altına arabayı çeken kendini yolların fatihi falan zannediyor artık (Kalıbına ve zavallılığına bakmadan hem de   ).. Bu şımarık peşpara etmez gecekondu zenginlerine külliyetli para cezalarını dayayıp, bir de cezaların tahsilâtı sıkıca takip edildi mi, bunların burunlarından kısa zamanda  getirilir ve hem yollar rahatça akıp gider, hem de bu densizlere iyi bir ders verilmiş olur...

Akın KURTOĞLU


onur orhon
16 yıl önce - Pzr 16 Nis 2006, 22:56
tercihli yollar


İstanbul'da ilk tercihlli yol uygulaması 11 Mart 1979 tarihinde Taksim-Levend arasında gerçekleşmişti. Yıllar sonra metronun devreye girmesiyle beraber Ali Müfit GÜRTUNA'nın belediye başkanlığı döneminde bu güzergah normal trafiğe açıldı. Şimdiki görünümü mü daha çevreciydi, yoksa tercihli yol olarak mı? Bu tartışmaya açılmalı. otobüslerin bu güzergah üzerindeki önceliği kaldırıldıktan sonra anılan cadde birinici sıra ikinci sıra otopark olarak kullanılıyor. Trafik yoğunluğu yaşanıyor. Metro istasyonlarının Osmanbey, Şişli gibi merkezlere çıkışındaki aksaklıktan dolayı bu keşmekeş çözülemiyor. Caddeyi tercihli yoldan temizledik, araçların işgaline bıraktık. İşte bizim şehircilik anlayışımız.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 02:25

"Taksim-Zincirlikuyu" arasındaki 1979 tarihli İstanbul'un ilk tercihli yolunun proje aşamasında çalışan Kemal Çevik'ten bu konudaki ayrıntılı bilgileri bekliyoruz. Biz de devamını getirmek için arşivi hazırlarız... Gerekirse, bağımsız bir başlık olarak da açabiliriz... İETT Tarihi'nin temel taşlarından birisidir çünkü bu uygulama...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM