Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4

İETT Özelleştirilmeli mi, Özelleştirilmemeli mi?
EVET Özelleşmeli. 32.5%  32.5%  [75]
HAYIR Özelleşmemeli. 67.5%  67.5%  [156]
Toplam Oy : 231

ümit 806

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 15:50

2002 yılından sonra çıkan hat kıyımları, sefer azalması ve aktarma vb. ile ilgili bir şöförle dertleşmiştim elimde olmayarak, zîrâ şöförün elinden gelecek de bir şey yoktu o konuda. Olay şöyle gerçekleşti : Zannedersem 2002 sonları idi. 122A'nın son zamanları'nda, tam kaldırılmamış ama seferleri seyrekleşmişti. Mercedes 345 bir 122A ile bir akşam eve dönerken otobüsün arka kapısı üzerindeki kırmızı lambanın kapağının söküldüğünü gördüm. Aynı otobüse iki üç gün önce bindiğimde lambanın kapağı vardı. Aynı gün sabah yine 103 hattında çalışan başka bir otobüste bu sefer orta ve arka kapı kırmızı lamba kapaklarının olmadığını görmüştüm. Bu durum beni tedirgin etmişti, inmeme 2 durak kala şöförün yanına gittim ve arka kapının kırmızı lambasını çalmışlar dedim. Adamcağız ilk önce ters bir şey söyleyecekmiş gibi derin bir nefes alıp sonra kendini birden bire tutuverdi ve aldığı nefesi sakince geri bıraktı. Sonra bu yaptığım uyarının ne güzel ve ne yerinde olduğunu, keşke bütün yolcular ve hattâ İETT'nin çalışanları ve yöneticileri de bu kadar duyarlı olsaydı'yı söyledi. Ben de şaşırıp sordum, neden İETT çalışan ve yöneticilerinden serzenişte bulunduğunu. Bana taa o zaman İETT'nin şimdilik sadece yönetiminin özelleştirildiğini, yavaş yavaş İETT'nin hizmetten çok kâr amacı güden bir kuruma dönüşeceğini, otobüs saatlerinin seyrekleşeceğini, hatların iptal olacağını, değişik değişik icâtlar çıkarılacağını, hat ve seferler azalınca şöförlerin çıkarılacağını, emekli olanların yerlerine yenilerinin alınmadığını vb. anlattı. Tabi adamın bütün saydıkları 2003 ortasına doğru bir bir gerçek oldu. İşin garip tarafı, şöför bu işten işten çıkarılacağı korkusu ile değil halk ile ilişkileri bozuluyor diye şikayetçi olmuştu bana. Her sabah selâmını sabahını eden hâlini hatırını soran yolcuları otobüsler seyrekleşip duraklarda bekledikçe iyice gerilip sinir küpü hâline geliyor ve buna patlıyorlarmış. Hattâ genellikle böyle yumuşak mizaçlı bir yolcusu bir sabah otobüse yer kalmadığı için binemeyince kızıp ön cama gelmiş ve silecekleri çekeleyip kırmaya kalkmış. Bu şöför de en çok bu duruma içerlemişti. O akşam bu konu tabi iki durağa sığmadı, ben de baktım şöför güzel güzel anlatıyor, 3-4 durak da fazladan gittim.

2004 sonu 2005 başında Altunizada Aktarma Merkezi gibi önemli bir yerdeki akbil gişesinin camında "Personel yokluğundan kapalıyız" yazısını görünce, 9 Eylül 2004'te Bostancı durağında aşağıdaki resimdeki yazıyı görünce aklıma hep o şöför geldi.


(+)


Bence özelleşsin özelleşmesin, İETT kâr değil hizmet amaçlı bir kurum olmalı. Zarar mı etsin ? tabii ki etmesin ama öncelikli amaç kâr değil hizmet olsun. Ben Ümraniye Çarşı durağında 2001 yılında öğlen, otobüslerin en seyrek olduğu saatte en fazla 5 dakika otobüs beklerken şimdi sabah en yoğun saatte 20 dakika otobüs bekliyorsam bu işte bir yanlışlık var. İsterlerse fiyatlara yüzde 50 zam yapsınlar ama ben durağa çıktığımda en geç 5 dakika içerisinde otobüs bulabileceğimi bileyim.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:25

Alıntı:
Bence özelleşsin özelleşmesin, İETT kâr değil hizmet amaçlı bir kurum olmalı. Zarar mı etsin ? tabii ki etmesin ama öncelikli amaç kâr değil hizmet olsun. Ben Ümraniye Çarşı durağında 2001 yılında öğlen, otobüslerin en seyrek olduğu saatte en fazla 5 dakika otobüs beklerken şimdi sabah en yoğun saatte 20 dakika otobüs bekliyorsam bu işte bir yanlışlık var. İsterlerse fiyatlara yüzde 50 zam yapsınlar ama ben durağa çıktığımda en geç 5 dakika içerisinde otobüs bulabileceğimi bileyim.

Kesinlikle çok doğru bir tesbit!...   İETT halka hizmet için var olmalıdır. Bu kadar da uzun boylu değil... Elimizdeki herşeyi özelleştirmeye kalkarsak sonu ne olur?!?   Özel sektöre aktardığın zaman, adam da haliyle ve de son derece haklı olarak kâr amaçlı düşünecektir. Ben de olsam aynısını düşünürüm elbette ki... Babamın oğlu mu ki, millete hizmeti ön plâna alayım. Ev geçindiriyorsam, öncelikle evimin nafakasını çıkartmak için uğraşır, otobüsümün borcunu ödeme plânları yapar, en kısa zamanda nasıl bu yükün altından kalkarım diye düşünür, hesaplar yaparım... Ancak devlet kuruluşları benim gibi düşünemezler, düşünmemeliler de!... Verilen vergilerin karşılığının bir şekilde, seri ve ucuz taşımayla halka geri dönüşümünde katalizör görevini üstlenerek, olabilen en uygun ve faydalı hizmeti (öyle ya da böyle) vermeye gayret etmeliler...

Özel sektörün; Özel Halk Otobüsleri kurumu var. Bu kurum filosunu yeniledi. Derli-toplu bir taşıma sistemi yolunda da ilerlemekteler. Münferit olaylar olsa da, inanıyorum ki, gün geçtikçe sisteme adapte olacaklar ve İETT ile birlikte ortak ve çağdaş taşıma mantığını bünyelerine giydirecekler... ÖHO'lar olmasa, bir şekilde anlarım İETT'nin özelleştirilmesini... Ama alternatif var... Otobüs almaktan kurtulmak, personel isdihdamından yırtmak vs... gibi sebeplerle taşıma alanından ayrılmak hangi mantığa sığar allahaşkına! Belediyecilik nedir? Sorumlu olduğun kentin halkına olabilen en iyi hizmeti vermeye gayret etmektir. Elektriği özelleştir, suyu özelleştir, doğalgazı özelleştir, taşımacılığı özelleştir... Eee, o zaman vergiyi de özel sektöre ödeyelim biz de halk olarak... Sadece, "Ben belediyeyim, Saraçhanebaşı'ndaki 8 katlı binamda öyle oturur, etrafa bakarım!..." olayına indirgenecekse, belediye tümüyle özelleşsin madem!... Seçimler hiç yapılmasın ve tamamıyla bu kurum lâğvedilsin!...   Olur mu hiç böyle mantıksızlık... Akıl-mantığa sığar mı?

Minibüslerde Bursa'da yapıldığı gibi bir dönüşüm gerçekleştirilsin. Her 2 (veya 3) minibüs sahibine ortaklaşa 1 özel otobüs düşecek şekilde 6200 kadar minibüs günün şartlarına uydurulsun (2000-3100 arası otobüse çevrilmiş olurlar). Alın işte size özel sektörde 2000 araçlık bir rakip... 2050 ÖHO + 2000/3000 kadar da dönüştürülmüş otobüs ile 4-5 bin mertebesinde özel sektör aracı İstanbul'da belli tarifeler, güzergâhlar, kurallar çerçevesinde İETT çatısı altında hizmetten pay alırlar. İETT küçültülebilir, ama asla yok edilemez... Küçültüldüğü zaman da çekirdek İstanbul'da hizmetine ağırlık verir. Ana hatları ve metro, tramvay, raylı taşıma, deniz ulaşımı gibi birimleri birbirine bağlayıcı görevler üstlenebilir. Ama tamamıyla özelleştirilmesi ne kadar mantıksız!!!...  

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:38
İETT yi ÖZELLEŞTİRMEden önce;


Sorumlu kişi ve kuruluşların, özelleştirmeyi düşünmeden önce mevcut sistemdeki sorunlar için çözüm üretmeye çalışması gerekir. Herkesin malı, birilerinin malı haline getirilmeden önce sistemin temelleri doğru atılmalıdır ki birileri kazanırken çoğunluk mağdur olmasın.

Ulaşım sektöründe ÖHO, dolmuş, minibüs, taksi, özel havayolu vb özel olan ne varsa kazanır, uçuk plaka bedelleri dudak uçuklatır, ama ne hikmetse İETT ve devlet şirketlerinin çoğu zarardadır. Özelleştirmeden önce bu konuları ve özelleştirme sonrası doğacak potansiyel sorunları şimdiden çözmek gereklidir:

1) Bazı ÖHO’leri (minibüs, dolmuş vb farklı değil) arkasında başka ÖHO veya İETT otobüsü yokken yavaş giderek ve bekleyerek içindeki yolcuya zaman kaybettirmektedir. Arkasından gelmekte olan otobüsün kazancını da haksız şekilde almakta, bu davranışla toplu taşıma ve trafiğin akıcılığına ve özel teşebbüs mantığına zarar vermektedir.

2) Bazı ÖHO’leri, önünde başka ÖHO veya İETT otobüsü gördüğünde, ondan önce durağa girip yolcuyu kapmak için trafik kurallarını çiğneyerek (hatalı sollama-sağlama, aşırı hız, kırmızı ışık ihlali vb) trafikteki diğer insanlar için hayati tehlikeye neden olmaktadır (bu konu en önemli sorundur, para kazanma hırsı insan hayatını direkt etkilemektedir, Ankara'da servis minibüsü ile ölümlü kaza yapan otobüs akılda kalan en son ve en çarpıcı örnektir, lütfen bu örnekler çoğalmadan önlem alınsın, bu konu çözülmemişken önceliği başka konulara vermeyelim).

3) Hiçbir özel şirket zarar edeceği faaliyette çalışmaz. Bu faaliyeti kar edecek hale getirmek isteyecektir.
Özel sektör ''Ben bu hatta pik saatlerde çalışırım, sözgelimi saat 06:30'da ya da 21:40'da az yolcu var, çalışamam, vatandaş başının çaresine baksın'' der ise nasıl yaptırım uygulanacaktır? Bu konunun çözümü; bu hatlara teşvik, vergi indirimi, az yolcu olan hatların sübvansiye edilmesi şeklinde olabilir.
O zaman da vatandaş; ''Madem bunların parasını bizim vergilerden ödeyecektiniz, Peki, neden İETT özelleşti o zaman?'' diye sormayacak mıdır?

4) Özel teşebbüs; ''ben zarar ediyorum, motorin zamlandı, bilet fiyatını şu kadar yapıyorum, vatandaş kusura bakmasın'' dediğinde, elinizde İETT otobüsü alternatifiniz de olmadığında, ne tür bir yaptırım uygulanabilecektir?

5) Buradan metro/tramvay geçecek dendiğinde, özelleştirme ile tanınan imtiyazları geri almak o kadar kolay değildir. Hangi adım atılacaksa sözleşme süresi, şartname vb 30 sene sonrasının şartlarını ve öncelikle İstanbul’un ve İstanbul’lunun yararını  gözetmeli ve öngörmelidir.

6) Özelleştirme sonunda ya da şimdi ÖHO şöför ve muavvinine ne tür sosyal hakların (iş güvencesi, eğitim, izin, çalışma saatleri, iyi bir gelir) sağlanacağı (ya da şu anda sağlandığı) kanunla belirlenmiş ve denetlenmekte midir? İstanbul'da profesyonel şöförlük gerçekten yıpratıcı, sorumluluk isteyen bir iş. Bu insanların taşıdığı sorumluluğa ve yıpranmalarına karşılık hak ettikleri ücret ödenmelidir ki, beklediğimiz hizmet de iyi olsun.
Şu an şöförler ya otobüsün sahibi, ya ortağı ya da sağladığı kazanca göre prim alıyorlar olmalılarki üstte 1 ve 2'de yazdığım sorunları yaşıyoruz. Bu şekilde sürerse 1 ve 2. maddelerde değindiğim sorunlar önlenemez.

7) Şeffaflık, verimlilik ve kaynakları doğru kullanma.
Bir ÖHO hattı, ya da plakası kaç YTL'dir?
Bu araç ne kadar vergi verir?
Kazancı yaklaşık ne kadardır?
Niye çoğu istemeden bilet vermez (neyse ki akbil var)?
Nasıl olur da İETT otobüsleri silme yolcu taşırken zarar etmektedir?
İETT bu kadar zarar ediyorsa aynı işi yapan ÖHO'leri nasıl kar etmekte ve yeni hatlara  talip olmaktadır?
Neden İETT otobüslerinde artık eskisine nazaran çok daha az reklam görülmekte, gelirler artırılmaya çalışılmamaktadır? (özelleştirmeyi haklı kılmak için zarar etmesine göz yumuluyor olmasın?)
Bir bilet neden bu kadar pahalıdır? (km 'de yaklaşık 0,2 YTL yakan benzinli bir otomobil, tek kişi 6-7 km'yi İETT tam biletinden daha ucuza ya da kafa kafaya gidebilmektedir! Nasıl oluyor da ortalama bir seferde 30-40 kişi taşıyan bir dizel otobüs zarar etmektedir ve bilet bu kadar pahalı olabilmektedir?)

Mesaj biraz uzun oldu, son söz olarak; özelleştirme ya da (-meme) mantığa ve herkesin yararına uygunsa, ne getirip ne götürdüğü uzun vadeli düşünülmüşse, ulaşımda rekabet oluşturup, fiyatları aşağı çekiyor, hizmet kalitesini artırıyorsa destekçisiyim. Maalesef şu ana kadar bu farkı hissedemedik. Özelleştirme rekabeti artıracağı yerde kartel veya tekel olup zarar verebiliyor.
Şu an yaşadığımız sorunlar çözülmeden yapılacak özelleştirmenin ise bu şehirde yaşayanlara faydadan çok zarar getireceğini görmek için bu şehirde yaşıyor olmak yeterli.


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 20:49

TRT 3 de İETT teşkilat ve tesisatının İstanbul belediyesi'ne devrine dair kanunda değişiklik teklifi görüşmeleri oylanarak kabul edildi...

Değişen 3. madde b bendi idi ama muhteveviyatı neydi tam anlayamadım.
Şimdi madde2 ve madde3 de oylanarak kabul edildi...

Kanun değişikliğini Erzurum milletvekili Mustafa Ilıcalı hazırlamış...
Sivas Milletvekili Nurettin Sözen , karşı görüşlerini dile getirdi...
İstanbul milletvekili , Mustafa Baş teklifin hazırlanmasından önce ÖHO işletmelerinin isteği doğrultusunda hazırladıklarını dile getirdi...

Onur Orhon bey belki bize kanun değişikliği ile detaylı bilgi verir  


Mustafa Kumbar


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 22:34

O kadar dinledim ama kiralama ile ilgili bişey konuşulmamıştı... Bazen şu siyasetcileri anlamak güç oluyor valla  

Mustafa Noyan Bey kanun teklifi ile açıklamayı ek ...irsiniz ..

başka bir link:haber7.com "İETT otobüs kiralama yoluna gidiyor" "TBMM Genel Kurulu'nda, İETT'nin toplu taşıma amacıyla özel sektörden uzun süreli otobüs kiralamasına imkan veren kanun teklifi kabul edildi."


Mustafa Kumbar



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 22:42

Alıntı:
"TBMM Genel Kurulu'nda, İETT'nin toplu taşıma amacıyla özel sektörden uzun süreli otobüs kiralamasına imkân veren kanun teklifi kabul edildi."

Bakalım, bunlar acaba tek bir marka ve tipte mi olacaklar, yoksa 1982'de devralınan mülga belediye otobüsleri filosu gibi 88 çeşitte mi olacaklar? (Toplam 142 otobüs devralınmıştı o yıl ve araç parkı yaklaşık 25-30 marka ve modelden oluşmaktaydı. Ne ararsanız vardı içlerinde, çingene bohçası gibiydi resmen     ) Son yılllarda hazır, Citaro ve Mercedes'lerle tek tip filo oluşturulma yoluna girilmişti. Demek ki bundan böyle 2. parti 500'lük Citaro'ların alınması hayal oldu, rafa kalktı!...

Akın KURTOĞLU


onur orhon
16 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 13:29
özelleştirme


Sevgili Mustafa KUMBAR, İETT kanununda yapılan değişiklik ile ilgili tam ne olduğunu anlayamadığını ifade ediyor. Aslında ne olduğu da ne yapılamk istendiği de tam belli değildir. Son günlerde İstanbul ulaşımında artan yakınmaların ardından İETT'nin yeterli otobüs satın alamaması gerekçesi ile çıkılan yolun sonucunda İETT kanunu değişitirerek sorunlara çözüm amaçlandığı ifade ediliyor.

Bir konuyu düzeltmek gerekiyor. Sayın Mustafa BAŞ yanlış bir ifade kullandı. Bu düzenlemeyi özel halk otobüsleri istedi o doğrultuda yaptık tanımı tamamen yanlıştır. Özel halk otobüsleri sayın BAŞ ile başka bir konuda görüşmüşlerdir. Olayları ve konuları çarpıtmanın anlamı yok.

Bu kanun değişikliği ile İETT otobüs kiralama yoluna gidecek, hasılatı İETT toplayacak, araçların bakım onarımı ve giderleri özel firma tarafından karşılanacaktır. Ancak bir otobüsün maliyeti dikkate alındığında 120 bin euro yatırım yapacak bu özel girişiminde bu eylemden para kazanmasının söz konusu olduğu gözlerden kaçırılmamalıdır.

Herşey henüz belirgin değildir. İngiliz firmalardan söz edilmektedir. Önümüzdeki günlerde daha net ve doğru yorumlar yapılabilecektir.


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Prş 02 Mar 2006, 21:22

Sezer İETT'ye kiralama izni verdi

Cumhurbaşkanı Sezer,  İETT'nin toplu taşıma için araç kiralama izni veren kanunu onayladı.

Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer,  İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri'nin (İETT), toplu taşıma için özel sektörden uzun süreli otobüs kiralamasına imkan veren kanunu onayladı.

Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamaya göre,  5466 sayılı ''İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İdareleri Teşkilat ve Tesisatının İstanbul Belediyesine Devrine Dair Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun'' yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderildi.

5466 sayılı ''İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İdareleri Teşkilat ve Tesisatının İstanbul Belediyesine Devrine Dair Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun'' ise İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İdareleri Teşkilat ve Tesisatı'nın İstanbul Belediyesi'ne Devrine Dair Kanun'un ilgili maddelerine ''işletmek ve işlettirmek'' ifadesinin eklenmesini öngörüyor. Düzenleme, İstanbul Büyükşehir belediyesi'ne bağlı İETT'nin, toplu taşıma için özel otobüsleri uzun süreli kiralamasına imkan sağlıyor.
AA


cenkince

16 yıl önce - Prş 02 Mar 2006, 23:03
Satın Almak Yada Kiralamak farketmeyecek...


Bir hesap yapalım o zaman

Citaro'ların tanesi 94.500.000/450= Euro 210.000'e geldi. Sanıyorum bu durumda körüklüler Eur 250.000
Soloların da tanesi Eur 200.000

oluyor.

Şimdilerde operasyonel leasing dediğimiz bir sistem var ve tüm şirketler araç almaktansa bu yolla kiralama yapıyorlar. Örneğin 30.000 YTL'lik bir aracı Aylık 1.000 YTL'den 24 ay süresünce kiralamanız mümkün. (Sonra iade ediyosunuz) Tek bir çöpüne bile karışmıyorsunuz bu yolla aracın.

Şimdi olaya şöyle bakalım İETT'nin araç alımları bugüne kadar hiç kendi bütçesinden karşılanmamış. Hep araçlar İBB tarafından kredili olarak alınmış ve idareye verilmiş. (yada kaynak aktarılmış) Zaten İETT'nin gelir ve gideri de  eşit değil yani zararda.. normal koşullarda yatırım yapması imkansız.

Belki bu yolla İETT'ye diyecekler ki;  
Araçların tıklım tıklım dolmasına rağmen üstelik arabaları biz almamıza rağmen sen nasıl başarıyosun da zarar açıklıyosun. Bak senle birlikte taşımacılık yapan minibüs ve öho'ların plakaları Trilyonu geçmiş... o halde bu işten para kazanılması gerektiği açık... bir daha benden böyle bir destek beklemeden kendi işini kendin gör... bir daha armut piş ağzaıma düş yok.

Şimdi ipuçlarını birleştirelim...  

Kabul etmek gerekirki  Citarolar İstanbulumuza çok yakıştı. Ama bu operasyonel leasinge konu olacak araçlar sanırım daha ucuz araçlar olacak. Hiç bir eksiği olmayan ve EGO'nun satın aldığı MAN'lar (Euro 5 standartı) olabilir mesela.  Tam yarı fiyatı. Belki de BMC... Bugünkü habere göre BMC fabrikasını Turgutluya taşıyormuş. 1 Milyar Dolar yatırım gibi laflar vardı... Karamehmet'in burnu çok iyi koku alır. Bakarsınız bu işin arkasından o çıkar... demedi demeyin....    Nitekim İETT Muammer KANTARCI zamanında bu fabrikaya ziyaret düzenlemişti.... Dolayısıyla daha düşük bir fiyat çıkabilir.

Uzun lafın kısası 10 yıllık bir süre için Şayet Euro 80.000 - 100.000 arasındaki bir otobüsü aylık Euro 2.000 - 3.000 gibi bir tutardan kiralarsanız (ki emin olun bu fiyattan kiralayan çıkar) günlük Euro 100 + şöför parası + mazot parası gibi birmaliyet çıkar karşınıza...

Şaşırtıcı ama gerçek

Dolayısıyla Minibüsçülere taviz vermeden 500 tane daha yeni otobüsümüz olacak Bence ona sevinelim  


emre.ertem
16 yıl önce - Cmt 04 Mar 2006, 12:40
İşte özelleştirme sonucunda olacaklara bir örnek...


Kıraç’ın ulaşım çilesi bitmiyor
Ersin Büyüktaş
Her sabah binlerce işçinin fabrikalara ulaşmak için sokaklara döküldüğü Kıraç’ta ulaşımdaki özel sektör hakimiyeti halkı canından bezdirdi.
Her dört dakikada bir özel halk otobüslerinin hareket ettiği beldede, İETT araçları sadece saat başlarında çalışıyor.
Kıraç Kent Konseyi’nin, İETT seferlerinin artırılması için başlattığı imza kampanyası ise halktan yoğun ilgi gördü. Bugüne kadar 3 bin imza ile seslerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne duyurmaya çalışan Kıraçlılar, Yenibosna dışında Bakırköy, Topkapı gibi merkezlere de seferler düzenlenmesini talep ettiler.
Mavi kart kullanılamıyor
Halk, İETT’nin “mavi kart” gibi uygulamalarından da yararlanamıyor.
Kıraçlı öğretmen Sevim Ayan, “Benim mavi kartım var, fakat hiçbir işe yaramıyor. Çünkü ortada İETT aracı yok. Göstermelik birkaç tane koymuşlar, ama binmek için bir saat beklemek gerekiyor” dedi. Belediye başkanına bu sorunu ilettiklerini ancak başkanın “Sadece not tutmakla yetindiğini” söyleyen Ayan, İETT araçlarının sayısının arttırılmasını ve Yenibosna dışındaki merkezlere de seferler düzenlenmesini istediklerini vurguladı.
8 yıllık Kıraçlı ev hanımı Aysel Uçar ise ulaşım sorunları nedeniyle çok zorluklar çektiklerini şu sözlerle aktardı; “Hastamız oluyor, hastaneye götüreceğiz, ama İETT otobüsü yok. İETT 1.30 lira, halk otobüsü 1.80 lira. İETT olmadığı için mecburen daha pahalı fiyata halk otobüsüne biniyoruz. Hastanelerin olduğu yere direk arabada yok. Önce Yenibosna ardından Bakırköy yapmak zorunda kalıyoruz. Birilerinin bunu çözmesini istiyoruz”

--------------------------------------------------------------------------------
GÖRÜŞLER..GÖRÜŞLER..
‘Özel otobüslere mahkum edildik’
Ali Kaya (işçi)
Oğlum öğrenci. Mavi kartı var ama İETT olmadığı için kullanamıyor. Burada yaşayanlar zaten dar gelirli insanlar, kimsenin halk otobüsüne verecek parası yok. Bizi özel otobüslerine binmeye mecbur bırakıyorlar. Alternatifleri olmadığı için adamlar çok rahat; yolculara son derece kaba davranıyorlar. Büyükşehir Belediyesi bu sorunu çözmeli. Halkın mağduriyeti görmezden gelinemez.
Gülay Dudu (ev hanımı)
Burası büyük bir sanayi merkezi, bu nedenle rantı fazla olan bir bölge. Seçim döneminde bütün partiler buraya üşüşüyor. Seçimden sonrada bütün sözler unutuluyor. İETT yok, doğalgaz yok. Bir tane bile çocuk parkı yok, yakınlarımızda bir lise yok. Kimse ilgilenmiyor. Kıraç’ta sanayi var, bu yüzden belediyenin bir sürü geliri var, ama nereye gittiğini, neye harcandığını biz bilmiyoruz.

http://www.evrensel.net/06/03/03/toplum.html#1



sayfa 4
« önceki   12345 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM