Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3

İETT Özelleştirilmeli mi, Özelleştirilmemeli mi?
EVET Özelleşmeli. 32.5%  32.5%  [75]
HAYIR Özelleşmemeli. 67.5%  67.5%  [156]
Toplam Oy : 231

Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:12

İstanbul'da otobüs hatlarının özelleştirilmesine ilişkin yasal düzenleme için düğmeye basılırken bir dizi proje de hayata geçirilmek için bekliyor.  

İETT otobüslerinde bedava internet devri başlıyor!

 

 
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mesut Pektaş, İETT'nin özelleştirilmesi gerektiğini belirttti.

"Tüm belediyeler otobüs işletmeciliğinden çekilmeli. İşletmeyi özel sektör yaparsa otobüs almak yerine kaynakları başka alanlarda kullanabiliriz" diye Pektaş, "Belediyeler otobüs taşımacılığı yapmamalı. Şartları düzenlemeli ve hizmetin kalitesini denetlemeli. Bu noktada kamu işletmeciliği gereksiz" dedi.

Bir otobüsün fiyatının ortalama 250-300 bin Euro olduğunun altını çizen Pektaş, bu işin özel sektöre devredilmesi halinde kaynak tasarrufu sağlanacağını belirtti.

"Biz de belediye olarak işletmecinin araç parkını yenilemesine kefalet verebiliriz. Hat gelirleri teminat olarak alınabilir. Bu sayede otobüs fabrikaları üretimini arttırır, yeni şoförler istihdam edilir" diyen Pektaş, şöyle devam etti: "Örneğin, sabah ve akşam saatlerinde, önemli merkezler arası VIP otobüsler işletilecek. Diyelim ki, Bostancı'dan Taksim'e gidecek ekspres otobüslerin fiyatı farklı olacak. Bu otobüslerde yolcuların paltolarını alacak, çay-kahve ikram edecek görevliler bulunacak; hatta internet imkanı sağlanacak."

Kaynak: Habertürk
Fotoğraf: Mustafa Noyan / wowturkey.com

Kaynak : 30.01.2006  İstanbul.com


Ali@
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:29

ŞOFÖRLER NE DÜŞÜNÜYOR ACABA BU ÖZELLEŞTİRME KONUSUNDA? Millet doğru düzgün yoluna gitsin de ne kahvesi ne interneti ya.

Esat San
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:34

Alıntı:
"Biz de belediye olarak işletmecinin araç parkını yenilemesine kefalet verebiliriz. Hat gelirleri teminat olarak alınabilir. Bu sayede otobüs fabrikaları üretimini arttırır, yeni şoförler istihdam edilir" diyen Pektaş, şöyle devam etti: "Örneğin, sabah ve akşam saatlerinde, önemli merkezler arası VIP otobüsler işletilecek. Diyelim ki, Bostancı'dan Taksim'e gidecek ekspres otobüslerin fiyatı farklı olacak. Bu otobüslerde yolcuların paltolarını alacak, çay-kahve ikram edecek görevliler bulunacak; hatta internet imkânı sağlanacak."


Otobüste çay kahve televizyon meraklısı değiliz, insan gibi davransınlar, bilgili olsunlar, vatandaş ile doğru düzgün konuşsunlar en önemlisi bilet kesmeyerek devletten çalmaktan vatandaşı kandırmaktan vazgeçsinler, inadına alıyorum biletimi ÖHO lardan, benim param ile 100 milyarlı rakamlara plaka hat alıyorlar, zamanında Bakırköy ve Kadıköy hattına bir otobüs koymak için birbirlerini öldürmeye kalktırlar, dün gazetede gördüğüm bir haber Ankarada Halk Otobüsü şoförü ve muavini yolcuyu esir alıp durağa götürüp dayak atmaya kalkıyor, kendinize gelin, hem yaptığınız işin karşılığı para alacaksınız, hem devletten çalacaksınız, hemde paranızı veren, ekmeğinizi verenleri döveceksiniz, Belediye ne iş yapar kardeşim o zaman, İstiklali baştan başa yıkıp rezil rüsva edip bir de marifet gibi beğenmedim yine yapacaklar, sen ne anlarsın laleden, ben çizdim oldular ile bu iş yürümediği gibi Otobüslerin gelişigüzel özelleştirilmesi ile de olmaz, ahanda buraya yazıyorum ALlı Bayrak lı bir firma bu işin ihalesini almaz sa bende ne olayım, en az 5 tane yan otobüs firması var girdiği bütün ihaleleri bunlar üzerinden alıyor yine alıyor, peşkeş uğruna ne Devlet ne Belediye Sosyal Devlet anlayışını yıkamaz, bir arkadaşımız ne güzel özetlemiş biz ses çıkarmaz isek zaten zorla dayatacaklar, ses çıkarırsak ta bu sefer bize nimetlerini anlatacaklar, ben ses çıkartırım peşkeşin adını özelleştirme koyanlar nerden ses çıkarır bilemem ama ben ağzım ile avazım çıktığı kadar çıkartırım. İETT İstanbul' lunun dur, bir tarih bir kültürdür.


Murat Erol 2
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:40

Geçenlerde ,  şöförün yanında sohbet  eden bir şahısla konuşmalarına kulak misafiri oldum. Maaşlarından  özelleştirmeden , iett'nin ettiği zarardan konuşuyorlardı. Özelleştirme konusunda , albayrak' ın  ihaleyi almış gibi olduğunu almazsa ulusoyla ortak  olaya gireceğini bahsettim. Şöför ve yanındaki  kişi  beni süzdükten sonra. Nereden biliyorsun, iett de mi çalışıyorsun gibi sorular sormaya başladı.

Bu  kişinin ,meğerse beni yokladığını , ayrılırken de genel müdürlükte (bir ) müdürün yanında çalıştığını (bulunduğunu)  söyledi.
İddialaşmalarımız o derece arttı ki;
" Kim alır  bu  kadar zarar eden şirketi ,  alsınlar (özelleşsin) taksimde kendimi yakarım " dedi . Bir kaç kere bu  sözü tekrarladıktan sonra , " emekli olmazsan  ,tünelde 2 sene sonra ziyaretine geleceğim deyip , vedalaştık. Bakalım kim haklı  çıkacak?


Karani Eseroğlu
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:49

Sağlık özelleşiyor, eğitim özelleşiyor, iletişim özelleşiyor, bankalar özelleşiyor, birçok sanayi kuruluşu özelleşiyor ve belediye hizmetleri özelleşiyor.
Hazır özelleştirme modası varken iki tane yasayı ( seçim yasası ve siyasi partiler yasası ) değiştiriverseler de siyasette özelleşse!



Esat San
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 01:56
Kar - Zararmı - Hizmet mi?


) Hakan Kardeş sen onu ziyarete kesin gidersin o seni tanımazlıktan gelir bence, eğer hakaten yakarım derse benzini biz temin ederiz ama sanmam yapacağını, )) her şey bir yana daha ÖHO ları bir düzene nizama koyamadan, minibüsleri kaldıramadan, metroya tünel kazamazken nasıl oluyorda 32 tane tünel kazılıyorken, bizler hala raylı sistem diye kendimizi yırtıyoruz, belediye raylı sistem yapıyorum diyor ama hala insanların arabalara rağbet etmesini metronun otobüsle değil karayolu tünelleri ile rekabet etmesini istiyorken, otobüslerde özelleşir her bişey özelleşir, şahsen bir halk Ekmek ya da İGdaş özelleşse bu kadar gocunmam ama İETT gibi bir kurumun özelleştirilmesini anlayamam ki, zaten çoğu özel, şoförlerin büyük çoğunluğu taşeron personel, sendika ile zaten ikiye böldükleri işçiye 4 yıl önce idi sanırım mesai ve vardiya sistemindeki değişiklik ile artık fazla para da ödemiyorlar, bakım atölyelerinden gece çalışan pek çok elemanı çıkarttılar bu değişiklikte, iki kişi bir yağ kovası taşıyor ne gerek var dediler, kovayı bir kişiye taşıttılar değişen ne oldu hala mı zarar ediyoruz diyorlar, ÖHO larda ki bilet olayına el koysunlar, Mavi Akbil ler geçmiyordu bildiğim kadarı ile bu nasıl tek bilet, öyle hatlar var ki para basıyor, seferlerin yüzde 60 ını ÖHO lar yapıyor çünkü başka yerde çalışmıyor bu adamlar, bu mantıkla doğru çalışmayan hatta kim gider İETT gider o zaman para topla onu da beceremiyor sonra da para kazanmıyor satıyorum, yok öyle bir şey dünyanın pek çok ülkesinde demiryolu işletmeleri totalde zarar ederler ama devlet bunların çoğunu kendi işletir, çünkü amaç oluk oluk para kazanmak değil hizmet vermektir, bizde ise belediyecilik işletmecilik olarak algılanıyor, tezgah burda iş yapmadı bir de Topkapı' ya açalım gibi (ki o da zor onunda mafyası var) belediye ağzı ile yayınlanan o haberi çok saçma sapan ifadeler ile dolu buldum ve biraz fazla sinirlendim sanırım ama İETT ve şehir içi otobüs taşımacılığı bence tamamen belediye eli ile yapılmalıdır.

Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 02:02

Alıntı:
Kaynak: Habertürk
Fotoğraf: Mustafa Noyan / wowturkey.com

Kaynak : 30.01.2006  İstanbul.com


Haberi okuyunca altında da imzamı wowturkey ile bütünleşmiş görünce sevindim ama  ve maalesef bu haberdeki fotoğraf bana ait değil; üzüldüğüm nokta da çektiğim yüzlerce İETT otobüsü fotoğrafı yerine bana ait olmayan bir resimle meşhur oluşum.
Haberdeki resim aslında İETT websitesinden alıntı, Haber: Filiz Acar'a
fotoğraf Fatih Sultan Kar' a aitmiş.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=210


bulent222
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 10:40

Alıntı:
dün gazetede gördüğüm bir haber Ankarada Halk Otobüsü şoförü ve muavini yolcuyu esir alıp durağa götürüp dayak atmaya kalkıyor


Haberi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx ...2006-02-24

ÖHO'lar derhal kaldırılmazsa her an İstanbul'da da benzeri bir olay olabilir.


Murat Erol 2
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 11:41

minibüs zihniyeti, türkçeyi bile zor konuşan doğudan gelen kişileri kamyon ,tır şöförlüğü yapmış diye 1-2 aylık eğitimden sonra şöför yaparsan sonuç bu (İÖH). Tek tip elbise yada boyunbağı taktırmakla olmuyor.

emre.ertem
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 14:48
Özelleştirmecilere duyrulur....


Özelleştirmeyi marifet zannedenleri bir kez daha düşünmeye davet ediyorum. Özel yapınca güzel olur diyenlere bir soru soruyorum: Özel bankalar hem de 20si birden nasıl battı?İETTyi veya hatları alan şirket ben bu fiyata yolcu taşımam bilet fiyatları 2 katına çıkmazsa sefer araç çıkarmıyorum derse ne olacak? Alternatif metro hattınız var mı özel şirketi debgelemek için... Kadir Topbaş kafasına göre konuşuyor yeşil otobüslerde cep telefonu açtırmıyorlardı internet nasıl çalışacak? Denetleriz diyenlere ABDli ENRON örneğini veriyorum. Bu tek örnekte değil. Yüzlercesi var.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM