Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

İETT Özelleştirilmeli mi, Özelleştirilmemeli mi?
EVET Özelleşmeli. 32.5%  32.5%  [75]
HAYIR Özelleşmemeli. 67.5%  67.5%  [156]
Toplam Oy : 231

nerminkumbar

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 17:35

İETT hatları özelleştirilecek

İstanbul'un ulaşım sorununa çözüm bulmak için düğmeye basan hükümet, ilk neşteri İETT'ye vuruyor. İETT hatları özelleştiriliyor... Otobüs hatları, özel sektöre kiralanacak. Akıllı bilet uygulaması sayesinde, taşınan yolcu başına firmalara hasılat payı verilecek

Dünyanın en büyük kentlerinden biri olan İstanbul'un ulaşım sorununun çözülmesi için bir adım daha atılıyor. AK Partili vekiller, İETT'nin özelleşmesini, özel sektörün otobüs işletmesinde daha etkin olmasını sağlayacak yasa teklifini Meclis Başkanlığı'na sundu. Yasa çıktığında İstanbullular biraz daha fazla para vererek isterlerse işine VIP servis veren otobüslerle gidebilecek. Çayını, kahvesini içerken internette sörf yapabilecek. Daha önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde görev yapan AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı ve İstanbul milletvekilleri, 1939 yılında çıkarılan İETT Yasası'nda değişiklik yapan bir yasa teklifi hazırladı. Teklif, İETT Yasası'nın 3. maddesinde değişiklik yapıyor. Maddeye, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin görevleri arasına "otobüsleri

işletmek ve işlettirmek" yetkisi de ekleniyor.
Yasaya eklenecek üç kelimelik bir ifade ile aslında dev bir adım atılıyor; İETT'nin özelleşmesinin yolu açılıyor. Teklif yasalaştığında, İstanbul'daki otobüs hattı sayısı artacak.


ÖZEL SEKTÖR GİRECEK

Belediye bazı hatları özel firmalara verecek. Ancak hatlar verilirken, şoför ve otobüslerin nasıl olması gerektiğine ilişkin koşulları belediye koyacak. Örneğin belli bir yaşın üstündeki araçlar çalıştırılamayacak. Ayrıca belediye kendi elinde bulunan otobüs filosunun işletmesini de özel firmalara verebilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bunları denetleyecek. Firmalara, akıllı bilet uygulaması sayesinde taşıdıkları yolcu sayısına göre para verilecek. Teklif sahibi Ilıcalı, İstanbul'un ulaşım sorununun kısa vadede

çözümünün otobüs sayısının arttırılmasından geçtiğini belirtti. Ilıcalı, İstanbul'da ulaşımın sadece yüzde 10-15'inin otobüs ile sağlandığı da dikkat çekti ve "Bu oran artacak. Onun için özel sektör daha fazla işin içine girmeli. Belediye de buraya vereceği kaynağı başka alanlara kaydırabilmeli" dedi. Teklifin gerekçesinde de "Taşıt filosunun gerekli sayıya ve standarda ulaştırılmasında yerel yönetimin imkanlarının yanında özel teşebbüs imkanlarından da yararlanılması belediyelerin işlerini kolaylaştıracaktır. Böylece belediyelerin gerek bugün, gerek gelecekte taşıt alımı için harcayacakları özkaynaklarını, ihtiyaç duyulan farklı hizmet alanlarına aktarmaları mümkün olabilecek ve araç alımı için gerekli olan zamanda kısaltılmış olacaktır" denildi.
ZÜBEYDE YALÇIN Kaynak:Sabah


Burç

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 18:46

Hatların kaça satıldığı hakkında bilgisi olan var mı?
Ben bugün Silivri otobüs hatlarının kaça satıldığını öğrenme şerefine nail oldum.
Tahmin etmek isteyen var mı?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 18:57

Alıntı:
Ben bugün Silivri otobüs hatlarının kaça satıldığını öğrenme şerefine nail oldum.
Tahmin etmek isteyen var mı?

Bir rakam veremeyeceğim ama, başkalarının büyüklük anlayışıyla benimkiler maalesef çok farklı!... Benim telâfuz etmekte bile zorlandığım değerler, gerçek hayatta çok rahat pratiğe dökülüyor ve ben bu duruma çok şaşıyorum!...  

Herhalde Silivri istikametinin yolcu potansiyelinin dehşeti paralelinde, oldukça yüksek miktarlar biçilmiş olmalı... Bilet fiyatlarının uçukluğundan (haksız yere hem de) belli zaten ortada dönen paranın büyüklüğü...

Akın KURTOĞLU


bulent222
16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 21:09

Alıntı:
Özel sektör içersindeki denetim mekanizması ile çok daha ghüzel olur bence


Hayır, tam tersi olur. Bugünkü rezil halk otobüslerini mumla ararız.

Önce gücü yetiyorsa belediye bugünkü halk otobüslerini adam etsin de sonra özelleştirmeye başlasınlar.

"Otobüs almasak kaynak boşa gitmez" demek, "mektepler olmasa maarifi ne güzel idare ederdim" demekle aynı şey.


emre.ertem
16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 22:52
denetim mi?


Alıntı:
Özel sektör içersindeki denetim mekanizması ile çok daha ghüzel olur bence


Kapitalizmin mantığını kavrayamamış insanlarımızın  kamu hizmetlerinin özelleştirilmesinin ne demek olduğunu anlaması için Avrupa'ya ve Güney Amerika'ya bakmaları yeterli olacaktır. Paris'te arabalar niye yakılıyordu sizce bir düşünün bakalım? Şehir içi ulaşımda 3-5 tane firma çalışamaz. Bu eninde sonunda tekele varır. O zaman şimdi 1,30YTL olan bilet en az 3 YTL civarına çıkar. Eğer İETT şu an zarar ediyorsa ve özel şirket zarar etmeden bu işi yapacaksa bu fiyatların artması anlamına gelir. Fiyatların artması zaten komik ücretlere çalışan insanlarımızın daha fazla parasını ulaşım için harcaması anlamına gelecektir. Durumu daha iyi olanlar ise bu kadar yüksek fiyata bu kadar kalitesiz bir ulaşım hizmeti alacakları için araba kullanmaya başlayacaklardır. Trafik sorununun içinden o zaman çıkın da görelim. Özel olunca kalite olucak gibi komik bir argüman ileri süren biri çıkmaz umarım.
Denetim meselesine gelince. daha iyi denetim olacağını iddia edenler dünyadan habersiz yaşıyor galiba. Enron diye koca bir enerji şirketinde milyonlarca dolarlık usulsüzlük yapıldı. Bu şirket denetlenmiyor muydu? ABD'de bir eyalet özel elektrik şirketi yüzünden elektriksiz kaldı. İngiltere'de tren yolları özelleştirildikten sonra yaralanmalı kazalarda trajik artışlar meydana geldi.



Deniz Gözlü

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 23:10

Şu anki iettye baktığımda ondan kötü olmayacağı kesin. Münferit olaylar olmuş olabilir dünyada ama ülkemizde maalesef kamu görevini iyi yapamıyor bunda birsürü etken var. Memurlar işini iyi yapmıyorlar, işini iyi yapmadı diye kamudan atılan bir memur var mı bugüne kadar, kaç şoför şikayetinde bulundum ama sonuç ne, daha geçen tam soğuk kış şartlarında, iett 12A-12 otobüsü 10 dakika geç kalktı sebep ise şöförün yeni gelen citaroları incelemesiydi(Burada sürücülere suç bulmuyorum daha çok denetim mekanizmasına suç buluyorum)  ve bence otobüs fiyatları pahalı çünkü iett etkin kullanamıyor elindeki gücü, 1.2 ytlye dolmuş da gidiyor insanlar ona biniyor öğrenci değilse eğer. Bunlar hep politika ve yanlış politikalar, ben çok da iyi bir yönetim ile özelleştirmeye gerek yok ama iyi yönetilecek mi bu önemli işte. Güzel bir özelleştirme politikası ile halka daha iyi hizmet verir hale gelebilir bence İett, ya da yeni çıkan ulaşım kuruluşlarının tek çatı altına alınması ile ilgili kanunla birlikte bir sıçrama olursa, öholerde aktarma geçerse, hatlar ayrılırsa, araçlara gps sistemi takılırsa, vs özelleştirmeye gerek kalmaz. Tabi iett kar eden bir kuruluş değil bunu da göz önüne almak gerek.

 Zaten tekel bir ulaşım ağından bahsetmiyorum ben, haberde de ondan bahsetmiyor, akbil basılma oranına göre kar payı dağıtılacak diyor. Yani bir kaç özel şirket ve bunların birbiri içersinde rekabeti. Bence şu anki durumdan iyidir, akbilin tüm otobüslerde geçmesi gerek. Elbette özel halk otobüslerinde de akbil geçse, hatlar ayrılsa tamam derim ya da öholer tamemen kaldırılsa, benim temennim halk olarak ucuz, rahat, güvenilir, dakik seyahat etmek. Nasıl olacağı önemli değil, sorunun 3 farklı çözümü var anlaşılan da.


emre.ertem
16 yıl önce - Çrş 01 Şub 2006, 00:43

Alıntı:
Zaten tekel bir ulaşım ağından bahsetmiyorum ben, haberde de ondan bahsetmiyor, akbil basılma oranına göre kar payı dağıtılacak diyor. Yani bir kaç özel şirket ve bunların birbiri içersinde rekabeti.


Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir şey söz konusu değil. Kapitalist ekonominin işleyişine aykırı olur zaten. Bir kaç firma demek eğer tüm hatlarda çalışacaklarsa 4000X 4= 16.000 tane otobüs anlamına gelir. Bu israftır öncelikle. Ayrıca aynı hatta 3-4 firmanın çalışması gereksiz bir trafik sıkışıklığı yaratır. Eğer tüm firmalar tüm hatlar da çalışmazsa bunda kaybeden banliyölerde oturan yoksul halk olur. Aynı hatta 3-4 otobüs firması başta rekabet eder ama kapitalist ekonominin genel kuralı olarak kısa bir süre sonra 1 tanesi hariç diğerleri o hattan çekileceği için tekelleşme meydana gelir. Diyebilirsiniz ki yolcu ücretini belediye belirler özel şirket  o fiyattan taşır. O da olmaz çünkü tekel durumundaki şirket otobüsleri seferden çeker ve ortada kalırsınız. IETT'nin zarar etmesinin bir nedeni zaten özelleştirme. Karlı hatlar özel otobüslere veriliyor.

Haberin veya sizin tekelden bahsedip bahsetmemeniz önemli değil, kapitalist ekonomi böyle işler. Dünyanın hiç bir yerinde bir hatta 3-4 firma işlemez şehir içi ulaşımda. Tek özel firmanın getireceği sonucu da size söyleyeyim hemen 1997 senesinde 1 mark yani 0,50 euro aşağı yukarı olan otobüs biletine bir bakmışsınız ki 2002 de 3,5 euro veriyorsunuz. Bu süre içinde benzin fiyatının artmadığını da eklemek gerek.

Verdiğim öreneklerde hiç münferit değil. Genelde olan şeyler benim yazdıklarım.


alimkor

16 yıl önce - Çrş 01 Şub 2006, 01:32

Özelleştirmeye bu kadar karşı çıkılmasına doğrusu bir anlam vermekte zorlanıyorum. asıl bir takım hizmetlerin devlet tarafından verilmesi bir nevi tekelci anlayış değilmi?
  devlet' in hizmet sektöründe tel tel döküldüğü aşikar değilmi? bir S.S.K yı düşünün sayısını tam  bilemiyorum aylık 150.ytl kesinti yapılıyor daha maaş elimize geçmeden bunun nekadarı sağlık hizmeti olarak rahat bir şekilde bize geri dönüyor. oysa bu parayı özel bir hastane ye kesilse adamlar aile hekimliği bir tarafa hizmeti ayağınıza getirir. bu maliyede aynı,Bankacılık sektöründe aynı taşımacılıkta da aynı. şu bir gerçek hem de ayan beyan: kamuya  :(bu hangi birim olursa olsun) istihdam edilecek personelde yapacağı işle alakalı :  Ehliyet ( yeterlilik) liyakat, bilgi, beceri,v.s aranmaz. yaterki biryerlerde adamın olsun.Türkiye yıllardır bunun sancısını çekiyor.ben yirmi yıldır her platformda özelleştirmeyi savunurum çünki gerçeklerle yüz yüzeyim.
   
    Özelleştirmeye hararetle karşı çıkanlara meşhur bir damızlık kadrolu tosun hikayesi vardır yeri gelince onu anlatırsam konu daha netlik kazanır.
 
    Bürokrasi tam işlese belki hizmetlerin Devlet eliyle yapılması belki daha sağlıklı olur ama biz onuda halledemedik. sözün özü : Özelleştirme gerek ülkemize gerekse insanımıza daha hayırlı olur kanaatimi hep söylüyorum söyleyeceğimde bunun kapitalizmve diğer izm'ler le de alakası yok.


emre.ertem
16 yıl önce - Çrş 01 Şub 2006, 01:51

Alıntı:
Özelleştirme gerek ülkemize gerekse insanımıza daha hayırlı olur kanaatimi hep söylüyorum söyleyeceğimde bunun kapitalizmve diğer izm'ler le de alakası yok.



kapitalizmle nasıl ilgisi yok? özelleştirmeyi dayatan kapitalizm. Şili'de su idaresi özelleştirildikten sonra ne oldu biliyor musunuz acaba? insanlar su pahalandığı için yağmur suyu biriktirip içmeye başaldılar. Dolayısıyla tifo, dizanteri gibi hastalıklar arttı.


Deniz Gözlü

16 yıl önce - Çrş 01 Şub 2006, 04:33

Evet tabii ki özelleştirme de bir dünya görüşü kimisi onaylar kimisi onaylamaz bu ayrı birşey, önemli olan bu konuda getireceği fayda. Kapitalizmin de kapitalizm olması için bu paranın özel sektörde olmasına gerek yok, devlet kapitalizmi de olabilir, capital=sermaye olmayan yerde yatırım olmaz zaten. 4*4000=16000 hesabını 4*1000=4000 yapabilirz belki de şimdilik ya da daha az şirket,zaten gelecek için 16000 otobüs fazla değil, İstanbulla aynı ölçekte birçok şehirde 10000 dolayı otobüs var, bizde gelişmişlik, az seyahat etme, İett ücretlerindeki yüksek fiyat, sosyalleşememiz, vs seyahat oranını düşürüyor yani ilerdde çok daha otobüse ihtiyaç kesinlikle olacak.  Verimli çalışılırsa fiyatta da ucuzlama olabilir, taksiler nasıl fiyat belirliyorsa bunu fiyatı da öyle belirlenir şu an İETT pahalı mesela çoğu minübüs hattından uzunluğuna kısalığına göre.  ÖHOler kalksın da özelleşmesin önemli olan kapitalizm vs değil, halkın hizmet alması tabi bir de İETT'nin kar etmesi.



sayfa 2
« önceki   123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM