Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İETT Özelleştirilmeli mi, Özelleştirilmemeli mi?
EVET Özelleşmeli. 32.5%  32.5%  [75]
HAYIR Özelleşmemeli. 67.5%  67.5%  [156]
Toplam Oy : 231

nerminkumbar

16 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 00:33
[İST-A1.52] - İETT Özelleştiriliyor mu?



Şu anda, Kanal-7'de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Sözün Özü programında Nazlı Ilıcak'ın sorularını cevaplandırıyor.

Nazlı Ilıcak'ın uzun uzun üstünde durduğu konulardan bir tanesi; "İETT özelleşecek mi?" sorusuna, Kadir Topbaş'ın; "Değerlendiriyoruz, yasalar doğrultusunda temaslarımız olacaktır..." şeklindeki cevabı...

Acaba İstanbul mu özelleşiyor? Hizmet amaçlı bir kuruluşun kar amacı gütmesinin neticeleri nasıl olur? = Özel Halk Otobüsleri !!!


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 01:42

Yaklaşık 1 ay kadar önce de Kadir Topbaş'ın bir açıklamasında yine bu konuya yer verilmişti. Başkan, İstanbul'da ağırlıkla şehrin merkezinde İETT otobüslerinin çalıştırılması ve banliyölere ÖHO'ların tahsis edilmeleri yönündeki bir uygulamadan söz etmişti. İETT otobüs filosunun çekirdeğinin 2500 otobüsle sınırlandırılacağını, bu otobüslerinin tümünün yenileneceğini, ancak bu sayının artırılmayacağını beyan etmişti yanlış hatırlamıyorsam...

Şayet denildiği gibi, tüm otobüsler elden geçirilerek yenilenir ve şehiriçi-şehirdışı şeklinde gibi bir paylaşma dahilinde ulaşım re-organize edilirse, mantıklı olacağı kanaatindeyim. Ama tamamıyla İETT otobüslerinin özelleştirilmesi hiç de sağlıklı değil

Özelleştirilecek alan var, özelleştirilmeyecek alan var. Şehiriçi toplu taşımacılığı da bence ikinci şıkka girer, girmeli!... Kimi zaman kâr ikinci plânda kalabilmeli. Meselâ, akşam saatlerinde 21:00'den sonra ÖHO'lar servislerden çekilirler ve 23:00-24:00'e kadar (bazı hatlarda) sadece İETT otobüsleri çalışırlar. Özel halk otobüsleri belki haklı bu konuda. Müşterinin olmadığı ya da çok az olduğu saatlerde çalışmak zararlarına... Ama bir şekilde hizmetin sürekliliği de sözkonusu burada. Bunu da İETT otobüsleri üzerine almakta geceleri... Tamamen özelleştirilmiş bir toplu taşıma sisteminde, geceleri insanlar taksilere muhtaç kalmamalılar...

Özelleştirilme illâ da yapılacaksa, bu sınırlı türden bir uygulama olmalıdır. Çünkü İETT, İstanbul tarihine malolmuş bir mihenk taşıdır. O sadece yolcu taşıyan bir devlet kurumu değildir, aynı zamanda bir kültürdür!...

Akın KURTOĞLU


alabay

16 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 11:50

Geçenlerde benim yolladığım gazete linkinde bu özelleştirme plânları yazılıydı. Ama bir zamanlar İstanbul'u da bölüp İstanbul (batı) ve Ümraniye (doğu) yapacaklardı. Telefon kodlarında da güzelce beceriksizlik oldu, bir de posta kodları baştan biraz kaotikti, yine geri çevirip hepsini 34xxx yaptılar, eski zamanın, Paris'e benzer arondismanlar kayboldu, eh gelelim şimdi İETT'ye. İNŞAALLAH!!! bu özelleştirme manyaklıkları olmaz da, İETT tamamen yeni organize edilir, meselâ Dört Daire diye bir sistemle, batı, kuzeybatı, güneydoğu ve kuzeydoğu diye dört tane desentralize edlimiş şube ile organizasyonu becerirler (bakım falan), hepsi de Baş Dairede bağlanıp aktarma, vs gibi işler yapılır.
(Bir gün de Wall tipi durağına damlı veya üstlü durak ve LRT'ye metro derler) ...
W, x, q (ve ä?) harflerinin Türkçe'ye katılmasına hiç karşı değilim, zaten artık internet için en az w lâzım, ama yokken böyle biraz şımarıyorlar, amma da moderniz diye ...

Yanısıra, Akın'cığım, bıyıh noldi?

B. Alabay
.


Burç

16 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 12:02

IETT zaten yarıdan fazla "özel".
Burada nabız yoklaması yapılan "tümden" özelleştirme.
Halk buna isyan etmezse, "kardeşim belediye ne işe yarar?" diye sokaklara dökülmezse,
"babalar gibi" onu da satarlar. Ufak ufak alıştırma atışları yapıyorlar, halk sessiz kaldıkça
vites yükseltecekler. Halk ses çıkartırsa, "aslında özelleştirince ne kadar da iyi olacağı"
hakkında uyutma kampanyası başlar. Medyanın sermaye sahipleri tarafından ele
geçirilmesindeki asıl amaç bu zaten. Bütün özelleştirmeler böyle oluyor.

Vergimizi de özel şirketlere verelim bari. Hizmeti onlar getiriyor nasılsa.


bulent222
16 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 22:53

Valla şu halk otobüsleri ve minibüslerden memnunsak özelleşsin tabii, ne diyeyim.

Bence İETT rekabeti olmazsa durum çok vahim olacaktır. ÖHO'lar, minibüsçüler ve dolmuşçular aralarında anlaşıp halkı soğana çevirirler. İlk iş aylık kartı ve aktarmayı iptal ederler (zaten bunlar sadece İETT'de geçerli). Sonra hatları kısaltır, ücrete de acı bir zam yaparlar. Sefer aralıklarını da araçlar tıka basa dolacak şekilde ayarlarlar.

Tabii bu özelleştirmeyi yapan başkan bir sonraki seçimde % 1 bile oy alamaz.



nerminkumbar

16 yıl önce - Pzr 23 Ekm 2005, 22:07

Arama motorlarında "İETT Özelleştirme" diye aratırsanız , konu ile ilgi bir çok dökümana ulaşırsınız. Genellikle özünde her genel müdür , her büyükşehir belediye başkanı göreve başladığında "iett özellştirmesini" ele alıyor , ama tepkilere maruz kaldığı için vazgeçiyorlar !

Şuana kadar verilen oylardanda anlaşılacağı üzere özelleştirme istenmiyor !

Ne demek oluyor peki bu ? Yani İETT 'nin ;
-Araç filosundan memnunuz !
-Şöförlerinden memnunuz !
-Hat güzergahlarından mennunuz !
-Fiyat politikasından memnunuz !
-Durak yerlerinden memnunuz !
-Yönetimden memnunuz !

Tabiki eğer bunları düşünseydik oy dağılımımız kesinlikle farklı olurdu. Sadece Halk otobüslerinde yapılan özelleştirme gibi olacaksa bırakın yapmayın istemiyoruz demek istediniz heralde oylarınızı verirken. "Şahsen benim de fikrim bu yönde "

Bakın konuşurken ne yakaladım konuyu açıp linki birazdan buraya yazacağım  !

Buyurun buradan bakın . Oylarınızı Kullanmayı unutmayın !

Kalın sağlıcakla.


alabay

16 yıl önce - Pts 24 Ekm 2005, 13:58

Memnun değiliz, hayır. Ama kötü var iken, büsbütün kötüyü seçmek istemeyiz. Bence öyle enterpretasyon (bunun özcesi ne?) lâzım.

B. Alabay
.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 07 Arl 2005, 16:31

Yeni Mercedes Citaro'ların İETT'ye katılımının tamamlanmasının ardından, idarenin elindeki nisbeten eski tarihli 500 otobüsün satılacağı (büyük bir ihtimalle özel sektöre devredileceği) konusunda bir haber var son günlerde... Anlaşılan rektifiyeden geçerek yenilenen eski MAN-SL 200 Sololar, çürüğe çıkartılmayacaklar. Kolay satılabilmeleri için bu şekilde elden geçirildiler ve sadece el değiştirecekler. Ben bu haberden bunu anladım.

Elimizde, 100 kadar 84, 140 kadar 85 ve 90 kadar 86 model MAN var. Toplam; 330 solo... 170 kadar da MAN-SG 220 körüklü var. Toplam olarak filoda 83-87 arası alınan 500 MAN otobüs kaldı... Bunların körüklü olanları özel sektöre devredilmez. Herhalde Anadolu'daki belediyelere düşük fiyattan gönderilecekler. Kalan sololar ise, özel sektöre satılacaklar...

Akın KURTOĞLU


emre.ertem
16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 16:17
İETT'de Özelleştirme Sesleri Yükseliyor


İstanbul'da otobüs hatlarının özelleştirilmesine imkan verecek yasal düzenleme için hazırlıklar bir süredir belediye tarafından sürdürülüyor.

Belediye'nin Derdi Hak Olan Hizmeti Vermek Değil Satmak!

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mesut Pektaş bir açıklama yaparak, İETT'nin özelleştirilmesi gerektiğini belirtti.

"Bize göre, bir kanuni düzenleme ile tüm belediyeler otobüs işletmeciliğinden çekilmeli. İşletmeyi özel sektör yaparsa otobüs almak yerine kaynakları başka alanlarda kullanabiliriz" dedi.

Belediye Yolcu da Taşımayacaksa Ne Yapacak!

"Bu komünist anlayış artık bitmeli" diyen Pektaş, şunları söyledi: "Belediyeler otobüs taşımacılığı yapmamalı. Bu işleri, yerel yönetimlerden daha iyi yapacak insanlar var. Belediyeler, şartları düzenlemeli ve hizmetin kalitesini denetlemeli. Bu noktada kamu işletmeciliği gereksiz. Bir otobüsün fiyatı 250-300 bin Euro. Önemli yatırım gerektiriyor. Oysa özel sektörün bu işi yapması halinde kaynak tasarrufu sağlanır ve başka hizmetlere yönlendirilir. Biz de belediye olarak işletmecinin araç parkını yenilemesine kefalet verebiliriz. Hat gelirleri teminat olarak alınabilir. Bu sayede otobüs fabrikaları üretimini arttırır, yeni şoförler istihdam edilir."

Sosyete Otobüsü

Pektaş, açıklamalarına şöyle devam etti: "Örneğin, sabah ve akşam saatlerinde, önemli merkezler arası VIP otobüsler işletilecek. Diyelim ki, Bostancı'dan Taksim'e gidecek ekspres otobüslerin fiyatı farklı olacak. Bu otobüslerde yolcuların paltolarını alacak, çay kahve ikram edecek görevliler bulunacak; hatta internet imkanı sağlanacak."

Feshane Kültür Merkezi'nde TOKİ evleri için gerçekleştirilen kura çekimi sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise İETT'nin özelleştirilmesi konusunda "İETT'nin İstanbul'daki hizmet alanı 5216 sayılı yasa ile genişlemişti. Genişleyen alanda hizmet vermemiz, geniş bir hizmet verme anlamındaydı. Hantallaşmamayı hedef alıyoruz. Vatandaş otobüse binerken birkaç şirketi tercih etsin istedik. Yasa ile düzenleme gerekiyordu. Talep ettik ve kabul edildi. İETT'nin elinde otobüsler bulunacak ama yeni otobüsler almayı düşünmüyoruz, çünkü İETT zarar ediyor. Geçmişten gelen ağır ve hantal bir yapı var. Yeni kattığımız alanlarla İETT ile gitmek yerine özel şirketlerle gitmeyi hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.


Asgari ücrete yapılan zam'dan(1 gün için) daha pahalı olan otobüs biletleri emekçilerin bütçesini zorlamaya devam ederken, yoğun trafikte kalabalık ve eski otobüslerle seyahat çilesi de devam etmekte. Sabah akşam tam bir çileye dönüşen yolcukları yapmak zorunda olan emekçiler için, çay kahve ikramlı, internetli otobüsler tam bir hayal.

Yeni Otobüsler Eskimesin, Gecekondu Yoluna Girmesin

İETT tarafından yetersiz otobüs sayısını gidermek için alınan 239 adet yeni otobüste emekçilerin balık istifi gidip geldiği hatlara değil, gelir seviyesi görece daha yüksek semtlerde sefere konuldu.


Sendika.Org


Deniz Gözlü

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 16:34

Bir an önce özelleşip halk-iett farkı kalkmalı çok güzel olur ya umarım 2006 yılında bu özelleşme tamamlanır. Özel sektör içersindeki denetim mekanizması ile çok daha ghüzel olur bence, daha nazik söforler, zamanında kalkış ve tabii ki tüm otobüslerde ve deniz ulaşımında aktarma imkanları.



sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM