Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 470
Kel Aliço
4 hafta önce - Prş 25 Mar 2021, 21:43

Boğaziçi köprüleri ve petrol istasyonları vergi dairesi olarak çalışıyor. Bildiğiniz para basıyorlar.

Ahmet YükselS
4 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 00:01

Alıntı:


O işler öyle olmuyor. Yıllar önce bitirilmiş boğaz köprülerinde her yıl zam geliyor. Bu yıl %25 zam geldi. Hiç öyle 13.50 sigara parasından bile az demeyin her gün geçen adam için dünya bir fatura çıkıyor.


Fiyatı artmışken bu kadar araç geçiyor, bir de ücretsiz olsa veya çok düşük ücretli olsa düşün artık!

Maksat sadece para toplamak değil. İnsanları toplu taşımaya yönlendirme amacı da var bu uygulamanın.. Trafiğin aşırı yoğun olduğu bütün kentlerde, bırak kıtalararası köprülerin ücretli olmasını, belirli meydan ve caddelere araçla girmek bile ücretli. Londra mesela. Trafalgar meydanına ce civar caddelere araçla ücretsiz giremezsin.

Yid modeliyle yapılan projelerin işletme süresi sonrası ücretleri 1 ve 2.boğaz köprüsü kadar düşük olmasa da, makul bir seviyeye çekilecektir. Şimdikinden daha ucuz olacaktır. Ancak yığılmaya sebep olacak kadar çok ucuz olmaz.

Bir örnek vereyim daha iyi anlarsın! Avrasya köprüsü geçişi bugün diyelim 50 lira. Dolara göre fiyatı artıyor. 15-20 sene sonra işletme süresi bittiğinde sen geçişi şimdiki endeksle 10-15 liraya veya boğaz köprüleri geçişi ücretine yakın bir fiyata indirirsen, avrasya tünelinde aşırı yığılma olur, ve herkes araçla seyahate meyil eder. Ama 25-30 lira gibi bir ortalama bir fiyat koyarsan, talebi makul seviyede tutabilirsin. Böylece hem vatandaşa daha ucuz kullanım sağlarsın, hem de araçla seyahati teşvik etmemiş olursun.

Tüm yidler için böyle örnek verilebilir.


Şükrü Güllüoğlu

3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:23

Alıntı:
Yıllık 16 milyon araba geçmesi için, hedeflenen yıl hangi yıldır?


Böyle bir hedef yok. Bu finansmanın belirlenebilmesi için ihaleye katılan firmalara verilen asgari gelir garantisidir. Bu garanti arzu edilen ya da öngörülen geçiş sayısına tekabül etmek zorunda değil.

Alıntı:
Biz İstanbul 1.köprü ile 2.köprü nasıl yapıldıysa öyle yapılmasını istiyoruz. 1973 gibi teknolojinin çok geride olduğu bir yılda 1.köprü nasıl yapıldıysa bu köprüler de yapılabilir

Bolu dağı geçişi gibi yapılsın istiyorsunuz aynı zamanda. Hem yapım süresi hem de verimlilik açısından bu şekilde yapılması sakıncalı. YİD bir finansman modeli. İnşaat modeli değil. Finansmanı direkt devlet mi karşılasın yoksa geçenler de biraz pay mı versin meselesi.
Ayrıca YİD ile yapılınca çok hızlı bitiyor. Yıllar kazanılıyor. Bunun da bir getirisi var.


En son Şükrü Güllüoğlu tarafından Cum 26 Mar 2021, 14:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


16Fuatb
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:34
kule inşaatı


kule inşaatı biteli neredeyse 1 yıl olacak koblo çekilmesi ve tabliyelerin konulmasına başlanmadı daha seneye bu yol açılmış olacak çalışmalarda bir aksilik mi var acaba? yavaş gitmiyormu?

The_Turk
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:43

Alıntı:
kule inşaatı biteli neredeyse 1 yıl olacak koblo çekilmesi ve tabliyelerin konulmasına başlanmadı daha seneye bu yol açılmış olacak çalışmalarda bir aksilik mi var acaba? yavaş gitmiyormu?


Şu anda ana taşıyıcı kablolar çekiliyor zaten. Şu an için çalışma planında bir aksilik veya geri kalma yok.

Bir aksilik olmazsa seneye Mart 2022 de köprü açılır.



Vatman vs Superman
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:50

YSS’nin tabliye asma süreci yavaş gitmişti, ama Osmangazi’de pat pat hızlı bir şekilde tabliyeler asılmıştı.

Burada da en fazla 6-7 ay içinde tabliyeleri asarlar diye tahmin ediyorum, yeter ki tabliyeler hazır olsun. Kaç tabliye sahaya intikal ettirildi? Kaçı henüz üretim aşamasında?


En son Vatman vs Superman tarafından Cum 26 Mar 2021, 14:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kateter123
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:50

Bizim muhalifler hala milletin cebinden çıkıyor diyor bu köprülerin parası. Çıksa ne olur çıkmasa ne olur kardeş. Görende aylık 100 lira alıyor zannetcek. Devlet zaten bir şekilde vergisini alır almaya da devam eder bu hep böyleydi zaten. Sırf büyük projelere çamur atmak için sabah akşam Twitter'dan tag açanlar var. Devlet sanki milletin kapısına gidip bana köprü parası ver diye haraç kesiyor.

The_Turk
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 15:13

Alıntı:
YSS’nin tabliye asma süreci yavaş gitmişti, ama Osmangazi’de pat pat hızlı bir şekilde tabliyeler asılmıştı.


Bu iki köprüde farklı teknikler kullanılmıştı. Birinde birbirine vidalanmıştı tabliyeler digerinde kaynak. Hangisi hangisi unuttum şimdi.

Ayrıca istanbul Boğaz’ı akıntılı bir yer. Körfez öyle değil diye biliyorum. Onun da etkisi olmuştur. Çanakkale Boğaz’ında akıntı ne derecede bilemiyorum.


Vatman vs Superman
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 15:21

İstanbul’daki akıntının birkaç katı daha zorludur Çanakkale Boğazı’ndaki akıntı.

Tekneyle (lüks yat falan değil, küçük tip yelkenli yarış teknesi) güneye gitmek yokuş aşağı inmek gibi, yukarı çıkmak ise bayağı zorluyor.

Neyse ki önümüz yaz, Eylül gelmeden çoğunu asarlar inşallah.


The_Turk
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 15:27

Alıntı:
İstanbul’daki akıntının birkaç katı daha zorludur Çanakkale Boğazı’ndaki akıntı


Bu demek oluyor ki Osmangazideki gibi pat pat kaldıramayacaklar tabliyeleri. Ama bunlar elbet hesap edilmiştir.



sayfa 470
ANA SAYFA -> ULAŞIM