Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 411
orhan akıncı
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 15:15

İleriye dönük geniş yol yani bulvar kavramının önemini vurgulanmak için vatan caddesini örnek verdim.
Ama
Bunu anlayamayarak tarihi yerleri bahane ederek vizyon kıtlığına girmeniz taktire şayandır.

Gösteriş için tabi ki köprü yapılmaz. Bunu bizler marmarayda da görerek ne kadar sığ,gerici eleştiriler ile muhattap olarak anladık. Ona da gösteriş denildi.
Bu açıklama çok sığ.
Bu yollar, köprüler vs sadece ege bölgesindeki insanların yada trakya bölgesinin anadolu ile bağlantısı için yapılmıyor ki.
Türkiye avrupa-afrika-ortadoğu ve asya kıtaların kesiştiği bir noktadadır. Bu sebeple ticari ve ekonomik akışın bu bölgeden hareket etmesi için yapılan projelerdir.

Ayrıca
Bu yollar, köprüler yapıldığı halde hızlı trenler vs gibi ulaşım sistemlerin olmadığını ve buralara da yatırım yapılmadığını söylemekte çok garip değil mi
Sanki uzaydan gelen birisi söylemiş gibi ülkenin hızlı tren ulaşım sistemlerine yatırım yapılmadığını iddaa edebilir.

Ekonomik gelişmişliğini taşıyacak unsur bu yollar ve köprülerdir.
Bunlar olmaz ise nasıl bir afrika ülkesine dönüştüğünü o zaman anlarsın.


ali alimi012
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 15:21



vatan bulvarı trafiği kaldırmıyor Adnan menderes bulvarı işte bu trafik için yapıldı
çanakkale köprüsü de bunun için yapılıyor
3 yılda proje yapım açılış hiç görmedim en hızlı bu iktidar o bile böyle projeleri dillendirip yapması bazen uzun sürüyor
bu köprü ilk dillendirilmesi 2009 gibi gözüküyor açılışda 2022 dersek 13 yıldan fazla sürmüş oluyor
resmi olarak dillendirme
yoksa bazı projeler 100 yıldan fazla dillendiriliyor
ihtiyaç olunca yaparım mantığı geç kalmış mantık işe yaramaz kaos doğurur
ihtiyaç olmasa zaten yapılmazdı
buna siz karar veremezsiniz
basit sudan bahanelerle konuyu saptırıp projeye çamur atamazsınız
işte bu yüzden gerekli olduğu için bir kez daha yönetenlere teşekkür ediyorum bu vizyonsuzlara vizyonlu iktidar çok geldi,alıştılar vizyonsuz projesiz hayata
şimdi proje görünce bünyeleri kaldıramadı



Yiğitler
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 16:03

Alıntı:
Yol köprü yapılır lakin ihtiyaç doğunca yapılır. 40 yıl sonrası için yol yapılmaz.

İhtiyaç var ki yapılıyor. Üstelik 40 yıl sonrası için de değil ekonomik/ teknik ömrü köprünün 100 yıl ise yüz yıl sonrası içinde yapılmış oluyor. Bu projeler ülkenin belli başlı planlanmış gelecek için alt yapısını oluşturuyor. Siz belediyenin kaldırımlar eskimiş hadi yenileyelim artık diye yapılan yatırım işlemleriyle karistiriyorsunuz.Yatirim günübirlik ihtiyaçlara göre değil geleceğin planlamasının ana bileşenidir.


tevfik59
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 18:31

En az 20 yil gec kalmis bir kopru... proje finansmani maliyeti gecis garantisi vb ayri seyler. Ne yanlis yapildiysa hesap sorulsun.

Canakkale il merkezi terk edilmis ulasilamayan bir sehir. Kis ayinda sis olur hava eser feribot calismaz, yaz ayinda trafik olur kuyruk beklersin. İnsanlar gecemeyecekleri bogazi gezmek olsun diye gecmeye calismayacaklari icin canakkale il merkezine mecbur kalmadikca feribotla gecmezler. Her yol yada kopru bir sure sonra kendi trafigini olusturur. Adetlere takilmayin gecis sayisi cig gibi artacaktir. Şu anda tarife yok, kartli odeme yok, kuyruk uzun, saat kacta gececeksin belli degil uzerine 60 kusur lira gemi gecis fiyati.. gemi icin insan yerlesiminden steril ve yeterli bir iskele yok, yeterli gemi yok, kaliteli isletici yok, iyi personel yok. Kopru bir an once hem de bir an once bitsin. Canakkale il merkezi ulasilir hale gelsin. Tabiki balikesir ve izmir yolculuk sureleri kisalsin guvenli ve konforlu olsun. Lojistik yas sebze meyve sut orman urunleri saman balyasi uluslarasi lojistik hizlansin ve guvenli hale gelsin.


Karaman Ahmet
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 18:51

Alıntı:
Yol köprü yapılır lakin ihtiyaç doğunca yapılır. 40 yıl sonrası için yol yapılmaz. Bir yolun projelendirilmesi ihalesi yapımı 3 yıl. Baktın mevcut yol dolmak üzere o zaman yol yaparsınız.

Ayrıca çift hatlı hızlı tren yapmak daha ucuz, daha az tarım alanı kaybı, daha ucuz Ve temiz enerji demektir.

gösteriş için köprü yapılmaz. Cari açık veren ve dış borçları her yıl artan bir ülkeyiz. Kaynakları verimli yatırımlarda kullanmak mecburiyetindeyiz

Yol yapmak ile kalkınma olsaydı Çemişgezek kalkınırdı

Hovardaca yol yapmaya karşı hassasiyetinize katılıyorum, fakat köprü yapımını aynı kategoriye sokmanizi dogru bulmuyorum.

Köprüler ulaşılamayan iki bucağı birleştiren uygarlık gostergeleridir.

Çanakkale köprüsüyse, bence Türkiyede son yillarda yapılan en önemli proje.

İstanbul boğazına 3 köprü, 1 tunel ypilmis, bir tünel yapim aşamasinda. Haliç'e, körfeze köprüler yapılmış.

Tüm Anadolu'nun transit trafiği 15 milyon resmi, 20 milyon gayri resmi nüfusun icinde boğulan Istanbula mahkum edilmiş.

Bence 20 degil, en az 30 yil gec kalan Çanakkale köprüsü ayni zamanda İstanbulun da kurtuluş reçetesi olacak.



Zafer19
1 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 19:27

Çanakkale 1915 köprüsü neerdeyse açılacak. Hala yapılmasa iyi olurdu önerileri var. İyiki yapıldı, yokssa 30 yıl daha ruya. Ayıp.

emrah basarol

1 ay önce - Pzr 11 Ekm 2020, 11:07

Alıntı:
Yol köprü yapılır lakin ihtiyaç doğunca yapılır. 40 yıl sonrası için yol yapılmaz.


Orhan Bey Çanakkale'de mi oturuyor bilemiyorum ancak yazdıklarından, burada oturmadığı fikrini edindim. Çardak Beldesinde oturuyorum, Lapseki köprüye 6 km mesafedeyim ve ayrıca evimin camından Gelibolu- Çardak Feribotunu,başka bir camından da köprüyü seyredebilecek konumdayım. Şuan ekim ayındayız, pandemi ve kriz var memlekette, ekonomi durgun. Yazlıkçılar zaten gitti. Biz bizeyiz buralarda yani ancak hala feribotta kuyruk var. Ayın 6 sında, yani hafta ortası bayram değil seyran değilken İstanbul'dan gelen misafirlerim, Gelibolu'da çok uzun bir feribot kuyruğu ile karşılaştıkları için soförü araçla kuyrukta bırakıp yayan geçtiler feribot ile. Soför 2.5 saat sonra gelebildi. Dikkatinizi çekerim, İstanbul-Gelbolu arası 290 kusür kilometre. Yani , 110-120 km hızla giden bir aracın İstanbul'dan Gelibolu'ya geliş süresi kadar bir süre kuyrukta geçmiş oldu soför için. Bu yüzden bu köprüye gereksiz demek , biz burada yaşayanlara göre, pek gerçeklerle bağdaşmıyor. Geçiş sayısı yakalanır yakalanmaz birşey diyemem ancak "Elzem mi bu köprü?" derseniz " geç bile kalındı! " derim.


(+)


(Geçmiş ile gelecek bir arada. 1462 tarihli Çardak Gazi Yakup Bey Camii ve 1915 köprüsü GELİBOLU tarafındaki ayağı )



Hamza Halit
1 ay önce - Pzr 11 Ekm 2020, 12:07

Alıntı:
40 yıl sonrası için yol yapılmaz.


Köln Bonn otoyolu. 1932'de yapılmış. Ekonomik kriz yaşandığı dönemde. Piyasada araba bile yok.




Almanya'da sizin gibi biri çıkıp keşke bu yolu zamanında engelleyebilseydi. Bugün Almanya bu kadar gelişemezdi. Bundesautobahn 555.




Alıntı:
gösteriş için köprü yapılmaz.


Radikal bir bakış açısı? 61 km uzunlukta boğazda tek bir köprü yok. İhtiyaç denir buna gösteriş değil. Çanakkalede yaşayan üye zaten bu yoruma gülüp geçmiş.


Alıntı:
Yol yapmak ile kalkınma olsaydı Çemişgezek kalkınırdı


Bana yolun olmadığı tek bir kalkınmış ülke gösterir misin? Bu bakış açısı ülkeyi Afganistan'a çevirir.


erdall erdall
1 ay önce - Pzr 11 Ekm 2020, 12:46

Yol köprü önemsiz yazlıkçıya köprü yapılıyor diyen birisine cevap yazmak anlamsızdır. .!

Bunu diyen birisi kesin dış mihraktır amerikan borazanıdır.. Orhan kınık sen dıenyosun amerikan borazanısın.
Diyeceksin niye?
Amerika Türkiyenin ekonomisini durdurmak istiyormu? istiyor abdye alüminyum ihracatımıza vergi koydumu? Koydu.. senin gibileride milletin kafasını karıştırmak için göndermiş galiba

Velhasıl senin yazılarına şöyle baktım o yol niye yapıldı bu köprü niye yapıldı gibi birsürü zırva yazmışın sen ve sana artı veren abd borazanları ülkemizin gelişimini durduramazsıniz...

🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷


Denyo ne demek: dengesiz, aptal, bön.

Bu kadar kendini açık eden abd borazanı muhalif kişi olsa olsa denyodur yani aptalca dengesiz yazı yazmış kendini açık etmişrir yani yazıdaki denyo hakaret değildir


Hamza Halit
1 ay önce - Pzr 11 Ekm 2020, 12:58

Alıntı:
Orhan kınık sen dıenyosun amerikan borazanısın.
.


Bunu demek doğru değil ama çok radikal fikirleri olan bir abi. Twitter'da denk gelirdim. Kendisine itimat edenlere hayret ediyorum. Bir önceki sayfada yazdığı mantık dışı yoruma +8 puan gelmiş. Ben ona şaşırıyorum büyük akıl tutulması var.









sayfa 411
ANA SAYFA -> ULAŞIM