Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 408
Karaman Ahmet
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 13:49

Türkiyede elestirilecek en son proje, Canakkaleye yapilacak köprüdür.

Bu köprünün ise yarayip, yaramayacagini anlamak icin, o kadar komplike hesaplar yapmaya gerekte yok.

Alıntı:
En çok araçla geçiş ise 2 milyon 260 bin 447 ile Kapıkule Sınır Kapısı'ndan yapıldı.

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/kara-sinir-kapil ...ti/1713530

2019 yılında yanlizca Kapikuleden Avrupaya 2 milyon 260 bin araç giris cikis yapmış. Bu araclarin en az 3/4 ü, yani 1,7 milyonu, Canakkale köprüsü acilinca, Istanbul trafiginden kurtulmak ve zamandan tasarruf etmek icin, Canakkale köprüsünü tercih edecektir. Ipsala sinir kapısını ve Avrupaya acilan diger sinir kapilarini eklersek, kaba hesap 3,5 - 4,5 milyon arac, Istanbulun trafigine girip, zaman kaybetmektense, Canakkaleden gecmeyi tercih edecektir.

Bu sayiyi aya vuracak olursak, her ay Canakkale köprüsünden gececek olan 150-200 bin araç ortaya cikiyor ve bunlarin bir cogu tir. Diger köprü basliklarini takip edenler, araclarin ebadina göre, köprü gecis sayilarinda hesaplamalar yapildigini bilirler.

Burada tek elestirilebilecek olay, bu köprünün acilmasiyla, Osman Gazi köprüsündeki gecislerin dahada düşecek olmasi.

Not: Dövize endekslenmis YID projelerini kesinlikle tasvip etmiyorum. Yollarin, koprulerin ve ulasimin devlet elinde olmasi gerektigini düşünüyorum, fakat Canakkaleye kopru meselesi bambaska bir konu. Bence 20-30 yil gec kalmis bir proje.


En son Karaman Ahmet tarafından Çrş 23 Eyl 2020, 14:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


kadir akbas
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 13:54

Alıntı:
Çünkü beklentisi büyük. İleride 40 binlik geçiş miktarlarını aşacağına olan inancı ile bu işe girdi. Yani 40 binlik geçiş garantisine rağmen %15-20 zarar ihtimali olsa bile geçiş miktarının ilerliyen yıllara belki de geçiş garantisinin çok üzerinde bir geçişe ulaşacağına dair inançları bu projeye bu firmaları soktu.

Zaten ihale de gelecekte 40 bin rakamının ne kadar aşılacağına dair firmaların öngörüsünün ihalesi idi. 40 bin rakamı aşacağını hem de yüksek oranda aşacağını öngören konsorsiyum da ihaleyi aldı.

Yoksa yüklenici firmalar 40 binlik geçişi devir sonuna kadar aşıp, 50 bin, 60 bin geçişi yakalayamazlarsa ciddi zarar edecekleri garanti.


Sayın cevdetpaşa Bey
Osmangazi köprüsünde mevcut trafik potansiyeline rağmen,
Köprünün açılışı yıllar olmasına rağmen
Mevcut sübvanselere rağmen
günlük 40.000 araç geçişinin yarısında kalmasını göz önünde bulundurarak
bu düşüncülere sahipseniz, çok iyimsersiniz.



tevfik59
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 14:00

Su anda tarifesiz, pis, ilkel, krd karti ile odenemeyen, sezonda 2-3 saat hafta sonlari yarim gun sira beklenen gemiler 61 TL.. ki biz trakyali olarak zorunlu isimiz yok ise tatil seyahat vb icin yaz aylari ve yogun kis aylarinda seyahat planlamayiz. Sis olur kalirsin firtina olur kalirsin saman kamyonu istilasi olur kalirsin almanci akini olur kalirsin zaten E87 ve E90 uluslar arasi tasimacilik trafigide var.. bu kopru en az 15 yil gec kaldi. Ha fiyat 100 TL olsun yok satar. 150 TL ye de yerel halk haric emin olun kimse bakmaz. Hele ticari tasitlar uluslararasi nakliye almancilar samancilar otobusculer sutculer etciler domatesciler balikcilar.. bunlarin hic biri kopru fiyatina bakmaz basar gecer. İstanbul sebze hali iatanbul balik hali trakyadaki sut fabrikalari anadoludaki saman saman diye tutusan sut urericisi falan hic dusunmez gecer gider. 45 bin arac garantisi feribotlarla gecen aracin 3 katiymis. Kardesim insan gecemeyecegini bildigi yere neden gitsin. Hem zaten yeterli iskele ve gemi mi var da gecis artsin. Bir an once yapilsin. Canakkale tekirdag 190 km mesafede . Gunluk git gel olabilecek bir mesafe. Fakat kimsenin aklinda yok git gel.. cunku gemi var.. Canakkale ulkenin en pahali sehridir. Cunku ulasilmasi zordur. Kazdagi izmiri, bogaz istanbulu kapatir. İlk etapta ayvacik tunelleri ve bu bogaz koprusu makus talihini degistirecektir guney bati marmaranin.. tabi balikesir de otoyol tamamlandiginda tekirdag ile gunluk git gel yapabilecektir. Hic kimse bilmez karacabeyden batiya guney marmaranin issizligini, terk edilmisligini. Ayvaciktan oteye kucukkuyuya giden yolun 1950 lerden kaldigini. Bilmez bilmez..

Not:

( Ben yid projelerini savunmuyorum yanlis anlasilmasin. Yontem dogru olsada uygulama hatali olabilir)


cevdetpaşa
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 14:18

Alıntı:
Sayın cevdetpaşa Bey
Osmangazi köprüsünde mevcut trafik potansiyeline rağmen,
Köprünün açılışı yıllar olmasına rağmen
Mevcut sübvanselere rağmen
günlük 40.000 araç geçişinin yarısında kalmasını göz önünde bulundurarak
bu düşüncülere sahipseniz, çok iyimsersiniz.


Sayın Kadir akbaş;
bu benim iyimserliğim değil. Ben fiili durumu belirttim sadece.
Bu iyimserlik ihaleyi yüklenen konsorsiyuma ait.
Çünkü geçiş garantisi maliyetin en fazla %80-85 gibi bir oranını karşılıyor.
Aşılamazsa yüklenici firmaların ciddi zararı olacaktır.

Hem benzer durum GSM lisanslarının satışında da olmuştu. Koç grubu 500 milyon dolarlık lisans bedelini yüksek görmüş ve ihaleye bile girmemiştir.

Sonrasında 500 milyon dolarlık GSM ihalesini alan firmalardan TÜRKCELL gibi 50 milyar dolar(bu miktar sadece benim tahminim. güncel değerini bilmiyorum.) büyüklüğünde bir dev doğmuştu.

Geleceği öngörüp risk alanlar kazanır. Yüklenicilerin öngördüğü miktarı tabi ki onlar bilir.

Hayırlı günler dilerim size de:


En son cevdetpaşa tarafından Çrş 23 Eyl 2020, 14:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cevdetpaşa
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 14:39

Alıntı:
Not: Dövize endekslenmis YID projelerini kesinlikle tasvip etmiyorum. Yollarin, koprulerin ve ulasimin devlet elinde olmasi gerektigini düşünüyorum, fakat Canakkaleye kopru meselesi bambaska bir konu. Bence 20-30 yil gec kalmis bir proje.



Sayın Karaman Ahmet bey;
projenin dövize endekslenmiş YİD olarak yapılmasını şartlar müsait olsa kimse tasvip etmez.
Ama proje finansmanı uluslararası piyasalardan döviz cinsinden kredilendirilerek yapılıyor ise bu durum fiili bir zorunluluktan kaynaklanmaktadır.
Aksi takdirde geliri "TL " cinsinden olan köprü yapıcılarına uluslararası piyasalardan hiç bir banka "döviz" cinsinden kredi vermezdi. Yani köprü projesi için kredi bulunamazdı.
Böyle bir projenin kur riskini taşıyacak bir yerli firma da ben göremiyorum doğrusu.



Engin Karadereli
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 14:56

Alıntı:
Sonrasında 500 milyon dolarlık GSM ihalesini alan firmalardan TÜRKCELL gibi 50 milyar dolar(bu miktar sadece benim tahminim. güncel değerini bilmiyorum.)

Bilmemeye devam edin, hayal kırıklığına uğramamış olursunuz

Not: Turkcell’in piyasa değeri, 34 milyar TL (4,4 milyar dolar)


Kcekin
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 15:09

Arkadaşlar;

Gerek bu köprü olsun gerekse diğer köprüler ve otoyollar yapılırken ihale açılıyor ve ihalede en uygun fiyat veren ihaleyi kazanıyor.

Eleştiri yapacakların mantığından bakacak olursak, bu ihalelerin hiç birisi gerçekleşmez. TL cinsinden kimse bu ihalelere girmez, giremez. Dar mantıkla düşünürseniz, bu günün ihtiyaçlarına bakarak yorum yapacak olursanız; yeni oto yollara, köprülere gerek yok da diyebilirsiniz. Zamanında İstanbul boğaz köprüsüne de gerek yok diyen bir zihniyet vardı bu ülkede ve O zihniyete sahip insanlar maalesef hala içimizde bulunmaktadır. Ancak ileriye dönük, 10 yıl sonrasını, 20 yıl sonrasını düşünürseniz bunların hepsi lazım hatta daha fazlası lazım, belki de son derece yetersiz olduğunu, bu işlerin yapılmasında geç bile kalındığını söyleyebiliriz. Bunlar lazım ama bu kadar para verilip özel şirketlere yaptırılacağına devlet devlet yapsın derseniz, ağır ve hantal işleyen ve mevcut ekonomik imkanları ile buna imkanı olmayan devletin bunu yapmasının pek mümkün olmadığını da kabul etmek gerekecektir.

Özel sektörün yaptığı otoyollar ile devlete ait otoyolların fiyatlarını kıyaslamak da doğru olmaz. Devlete ait otoyollar süresiz olarak devletin ve ayrıca devlet sadece kar mantığı ile işletme yapamaz. Özel sektör hem kar mantısı ile çalışır hem de belli süre için işletip sonra devlete devredecektir. Devlete geçtikten sonra devlet makul fiyata çekecektir.

Geçiş fiyatı konusunda daha uygun veren şirketler vardı da o şirketlere ihale verilmedi mi? Eğer böyle bir durum söz konusu ise hep beraber hesap soralım. Yoksa burada ekonomik şartları bilmeden, ihale nasıl yapılır bilmeden, ihaleye girecek şirketlerin neden daha düşük fiyat vermediğin bilmeden fikir yürütmek, eleştirilerde bulunmak çok da doğru olmasa gerekir.

Biz burada her zaman olduğu gibi, köprü ve yollarla ilgil resim paylaşalım ve yapılanlarla gurur duyalım.


Engin Karadereli
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 15:32

1. Böyle geniş bir boğaza köprü inşa etmek elbette kolay değil, ancak teknik olarak mümkün mü?
Evet. Belki yüz yıl önce teknoloji yetersizdi, belki elli yıl önce teknoloji uygundu, ama çok pahalıydı. Şu anda ise teknolojik ve finansal açıdan yapılabilir.

2. Köprü gerekli mi?
Kesinlikle, evet. Bu rotadaki feribot kuyrukları yılın sayılı gününde de olsa, insanı delirten cinstendir.

3. Köprünün 15 euro fiyatı yüksek mi?
Kesinlikle, evet. Eğer ülke olarak 2013’e kadar sürdürdüğümüz değerli TL politikasını devam ettirseydik ve Euro şu anda 3-4 TL olsaydı, ucuz olacaktı; ancak kur 9 TL olunca, pahalı kaçıyor.

4. Bu köprüden günde 45 bin otomobil eşdeğeri geçer mi?
Geçmiş veriye bakarsak, hayır. Arka sayfada AA’nın haberini alıntılamıştı bir arkadaşımız, sanırım bayramda ortalama 15 bin araç geçmiş. Bu araçlar arasındaki otobüsleri ve kamyonları otomobile çevirirsek, sanırım 30-35 bin otomobil eşdeğerine ulaşırız, ama 45 bine ulaşamayız. Yıl boyunca günlük ortalama olarak ise en fazla 20-25 bin otomobil eşdeğeri seviyesine ulaşabiliriz.

Öte yandan, her yol kendi talebini yaratır. Şöyle düşünün; İstanbul’da daraldınız, canınız hafta sonu Bozcaada’ya gitmek istedi. Çanakkale Boğazı’nda bir, Bozcaada’da bir, toplam iki kez feribot kullanacaksınız. Çanakkale değil de Bursa üzerinden gideyim diyebilirsiniz, Osman Gazi Köprüsü’nün ücreti maşallah.

Oysa ki bu köprü yapılırsa, Osman Gazi Köprüsü’nden daha ucuz (42 dolar [2010’dan beri abd enflasyonu ile] vs 16 euro [2017’den beri euro zone enflasyonu ile]) ve Malkara-Keşan üzerinden dolanan eski yolu 30-35 km kısaltan bir otoyol kullanarak gidebileceksiniz. Yani üşengeçleri harekete geçirebilir bu yol.

Ya da diyelim ki Bursa’dan gıda gönderiyorsunuz Avrupa’ya. En kısa yol Gelibolu’dan geçiyor, ama feribot bekleme süresi bazen uzuyor, hele hele fırtına veya sis olursa. Oysa ki İstanbul üzerinden Avrupa’ya çıkış rahat. Şimdi köprü yapılırsa, artık Bursalı fabrikanın tırı da İstanbul yerine Gelibolu üzerinden Avrupa’ya çıkar.

Böyle böyle artacaktır köprünün kullanımı, ama elbette ki hem günlük ortalama 45 bin otomobil eşdeğeri iddialı, hem de 16 euro köprü fiyatı çok yüksek.

Hayırlısı bakalım.


tevfik59
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 16:50

Alıntı:
Malkara-Keşan üzerinden dolanan eski yolu 30-35 km kısaltan bir otoyol kullanarak gidebileceksiniz. Yani üşengeçleri harekete geçirebilir bu yol.


İmal edilen otoyolun Malkara ( kucukhidir ) Kavak kavsagi ( bolayir) arasi 108-147 km ler arasi 39 km.. su anki kucukhidir malkara kesan kesimi (E 84) ve kesan kavak arasi (E 87/E 90) kesimi toplami 84 km..



84-39= 45 km yaklasik yol kisaliyor..



Bu iki nokta arasini otoyol direkt geliyor 39 km otoyol sartlarinda 12-13 dk da alinir

Kucukhidir (Malkara ) E 84 kavsagi kopru giseleri arasi 108-179 km arasi 71 km yapiyor. Canakkale 1 kavsagi ( sekerkaya ) 108-183,5 km yani 75,5 km yapiyor. Bu yol otoyol sartlarinda 30 dk da alinir.. oysa simdiki yoldan gidilirse 2 saati geciyor.. 118 km lik yolda 1,5 saat buyuk olay. Bu kopru cok gec kaldi.



En son tevfik59 tarafından Çrş 23 Eyl 2020, 17:15 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


APEMİA 03
1 ay önce - Çrş 23 Eyl 2020, 16:59

Ayvacık tünelleri. Çanakkakale köprüsünün açılışına yetişmezse, Ayvacık Küçükkuyu arasında trafik içinden çıkılmaz hale gelir şuanda nusratlı rampalarında 25 km hızla ilerleniyor köprü açıldıktan sonrada araç geçişleri çoğalacağı için trafik çilesi başlar. Küçükkuyu Edremit arası 70 hız sınırı yeşil dalga 25 taneden fazla trafik ışıkları. Lapseki Balıkesir otoyolu yid ihalesi yapılsa inşaat başlasa çok iyi olur. Köprüden sonra İzmire gitmek için lapseki biga bandırma susurluk üzerinden İstanbul İzmir otoyoluna bağlanılabilir. Bu güzergahta bandırma geçişi sıkıntılı Erdek kavşağından Karacabey Susurluk yol kavşağına kadar ışıklardan dolayı en az 20 dakikaya yakın sürüyor. Bandırmada 2 tane battı çıktı yapılıyor ama bütün ışıkların oldğu yere battı çıktı yapılırsa. Köprü açılasıya kadar. Köprü açıldığında trakyadan izmire direk gidecekler için alternatif olur.



sayfa 408
ANA SAYFA -> ULAŞIM