Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 407
cevdetpaşa
4 hafta önce - Pts 21 Eyl 2020, 10:56

Alıntı:
Eskiden bu projeler ilgi çekerdi şimdi kimsenin umrunda değil.


eee sıradanlaştı bu kadar köprü ve otoyoldan sonra.
Muhalifler iktidara geldiğinde tekrar 50 yılda bir belki yapılabilir hale gelince gene herkesin ilgisini çekecektir diye düşünüyorum.


Ahmetuzuncelebi
3 hafta önce - Sal 22 Eyl 2020, 21:22

15 euro + kdv günlük 45.000 araç geçişi garantisi.

Pardon euro ile mi maaş alıyorsunuz? Euro ile ne işiniz var?



Hakan_ank89
3 hafta önce - Sal 22 Eyl 2020, 21:58



http://twitter.com/SevketApuhan/_status_/13083199 ...13/photo/1 (linkteki alt çizgileri silerek girebilirsiniz)

Ben de biraz önce twitter'da gördüm.

Günlük 45000 araç geçiş garantisi verildiyse gerçekten, tek kelime ile skandal. Bu güzergahtan 2 saniyede 1 araç nasıl geçecek? Daha Osman Gazi köprüsü garanti sayısına ulaşacak olgunluğa erişemedi, devlet milyar tl garanti ödemesi yapıyor.

Ayrıca 1. sınıf araçlar için köprü geçiş ücreti kdv hariç 15 euro, kdv dahil 17.7 euro (bugünkü kur ile yaklaşık 159 TL).

Bu köprülerin yapılması Marmara'da hub oluşması için önem arz ediyor, ancak bu garanti ödemeleri ile hazinenin beli zor doğrulur. Bu gidişat ile ÖTV ve gümrük vergisi seneye daha da artarsa şaşırmayın.


can0634
3 hafta önce - Sal 22 Eyl 2020, 22:03

Günlük 45 bin geçiş garantisi yüksek olmuş maalesef. Büyük oranda tutturulamaz bu garanti, Osmangazi Köprüsü gibi bunda da devlet yıllık milyarlarca lira ödeyecek. Yeni vergi zamları da peşinden gelir.

Anadolu Ajansının 2017'nin Ağustostos ayında yaptığı habere göre Kurban Bayramında 25 Ağustos- 4 Eylül 2017 tarihleri arasında Çanakkalede feribotlar ile 147 bin araç geçmiş, yani günde 13 bin 360 adet araç geçmiş. Bayramda bile 13 bin araç geçerken köprüden günlük 45 bin araç geçişi garantisi vermek maalesef facia bir anlaşma olmuş.

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/canakkale-bogazi ...cti/901748



behçet nacar44
3 hafta önce - Sal 22 Eyl 2020, 23:46

hani dolar euro kurundan bize neydi? devlet vatandaşı ile dalga mı geçiyor?
ayrıca euro 9 olmuş,sabit kalırsa 159 tl.altında cayır cayır mazot yakan feribot 67tl.
hem aşırı pahalı hemde 45 bin araç garantisi tam bir facia,izmir yolları bağlanınca görürsünüz diye savunan arkadaşlar bilir,türkiye'nin en yoğun nüfus hareketinin olduğu izmit osmangazi'de bile yok bu rakam.

neyse ya ben neden yazıyorum ki?
birazdan arabası olamayan hatta araba almaya umudu bile kalmayan bu köprüyü muhtemelen hiç kullanmayacak arkadaşlar savunmaya doluşur..



alperen522
3 hafta önce - Sal 22 Eyl 2020, 23:48

18 Mart 2018'de başlayan inşaat ve inşaat aşaması dahil 16 yıl 2 ay 12 gün sürecek işletme süresini göz önünde bulundurursak 30 Mayıs 2034'te köprü devlete devredilecek. Köprü 18 Mart 2022'de açılacak. 12 sene boyunca her sene milyarlarca lira garanti ödenecekse (inşallah ödenecek şartlar oluşmaz) YİD modelinin hiçbir esprisi kalmayacak.

Mustafa aydeniz
3 hafta önce - Çrş 23 Eyl 2020, 09:53

Proje çok güzel ama uygulama metodu yap islet devret olmamalı artık. 2-3 holding ticari risk bile almadan garantili milyar dolarlar kaldırıyor resmen. Devlet o zaman her esnafa müşteri garantisi de versin!!! Bu adamların ayrıcalığı ne? Günlük 10 bin aracın geçmeyeceği yerden araç başı 15 euro dan 45 bin garanti soygundur resmen.

serhatctnr
3 hafta önce - Çrş 23 Eyl 2020, 11:21

Hadi varsayalım inanılmaz bir talep oldu da bu fiyata rağmen bayramda geçen araç sayısının iki katı araç geçti yaz kış her gün. 26 bin araç yapar. Haydaa yine tutmadı ama garanti. Noldu şimdi? Geçmeyen 19 bin araç kaldı geriye. 5 saniye geçti 15€ cebimden şirkete, bi 5 saniye daha geçti bi 15€ daha ver şirkete. Geçen kimse yok ha. Ben de geçmiyorum. Şirketi çok sevdiğimden her 5 saniyede bir 15€ para ödüyorum. O da olabilecek en iyi ihtimalle.

cevdetpaşa
3 hafta önce - Çrş 23 Eyl 2020, 13:18

Salak salak saniye hesabı yapmaya gerek yok.
Proje 5 milyar dolarlık proje.
Bu projeyi devlet kendi imkanları ile yapsa, yıllık ödenecek faiz dikkate alındığında saniye başına ne kadar faiz ödenmesi gerektiğini de dikkate aldınız mı?

Proje faaliyete girene kadar ki maliyeti 6 milyar dolara yükseldiğini ve faizlerin %7 olduğunu varsayalım;
6.000.000.000 dolar x %7 =420 milyon dolar her yıl faiz ödemesi var.
bunu da günlük 420 milyon /365 =1.150.000 dolar faiz ödemesi var.
saatlik ise 1.150.000/24 =47.917 dolar faiz ödemesi var.
dakikalık ise 47.917/60= 799 dolar faiz ödemesi var.
saniyelik ise 799/60=13,32 dolar faiz ödemesi var.

Yani bu projeyi devlet yapacak olsaydı da bu faizleri ödeyecekti. Dikkat edin sadece faiz diyorum. Daha proje faaliyete geçtikten sonra ödenmesi gereken ana para ödemelerini dikkate almıyorum. Anapara da dikkate alındığında bu miktarlar iki katına çıkar.

Özel sektöre bu projenin ihale edilmesi yerine devlet kendisi bu projeyi kredilendirse ve yapsa idi daha fazla ödeme yapacaktı. Bunlar matematik işi. hesap kitap işi.

Yüklenici KONSORSİYUMUN 45 binlik geçiş garantisi ile proje maliyet bedelinin %15-20'i oranında zarar etmesi kesin gibidir.
ZATEN 45 BİNLİK GEÇİŞ GARANTİSİ İLE YÜKLENİCİ FİRMANIN KAR ELDE ETMESİ GARANTİ OLSA İDİ DEVLET BU PROJEYİ KENDİSİ KREDİ ALARAK YAPARDI ZATEN!!

Haaa diyeceksiniz ki özel sektör 45 binlik geçiş garantisine rağmen kesinlikle zarar edeceği bir işe niye girdi??

Çünkü beklentisi büyük. İleride 45 binlik geçiş miktarlarını aşacağına olan inancı ile bu işe girdi. Yani 45 binlik geçiş garantisine rağmen %15-20 zarar ihtimali olsa bile geçiş miktarının ilerliyen yıllara belki de geçiş garantisinin çok üzerinde bir geçişe ulaşacağına dair inançları bu projeye bu firmaları soktu.

Zaten ihale de gelecekte 45 bin rakamının ne kadar aşılacağına dair firmaların öngörüsünün ihalesi idi. 45 bin rakamı aşacağını hem de yüksek oranda aşacağını öngören konsorsiyum da ihaleyi aldı.

Yoksa yüklenici firmalar 45 binlik geçişi devir sonuna kadar aşıp, 50 bin, 60 bin geçişi yakalayamazlarsa ciddi zarar edecekleri garanti.

Unutmayın ki geçmişte gerek Osmangazi gerek Çanakkale köprüleri yapılmaya niyetlendi ancak ihaleye bile hiçbir firmanın teklif vermediği oldu.

Ah bu muhalifler. Akılları sıra iktidara çakacaklar. Ama hayatlarında bi kümes yapmamış adamlar buradan projenin küllim zarar olduğunu ispata çalışıyorlar. Ama çap yok, kapasite yok, akıl yok, izan yok, insaf yok, VELHASILI KELAM HİÇ BİRŞEY YOK!!!


En son cevdetpaşa tarafından Çrş 23 Eyl 2020, 14:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Famagusta
3 hafta önce - Çrş 23 Eyl 2020, 13:39

euronun köprü bitene kadar 10 tl olacağını varsayarsak 150 tl tek yön için pahalı.



sayfa 407
ANA SAYFA -> ULAŞIM