Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 391
Ahmed Bayezid
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 16:35

En derin yeri 65 m. Köprünün yapıldığı yerdeki derinlik 40 metre.

Bu bizde illa asma köprü olacak saplantısı nereden geliyor bilmiyorum ama şu an yapıldığı yerdeki projeye bir de tam ortadan bir ayak eklenip toplam 3 ayaklı olsa o zaman demiryolu eklememek için bir sebep kalır mıydı?


Serkan Guzel
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 16:46

Üç ayaklı mı? Valla söyleyecek söz bulamıyorum. Boğazın tam ortasına üçüncü ayak konulması, gemi trafiği açısından bana hiç akılcı gelmedi. Çünkü o boğazda yönetimini kaybedip te sürüklenen gemiler bile oluyor.

Yüzlerce grostonluk bir geminin boğazın ortasındaki ayağa çarpması riski, diğer iki ayağa çarpma riskinden daha yüksek olurdu.

Düşünün bir kere... Büyük bir tankerin, ayaklardan birinin gövdesine ortadan bindirip ayağı kırması halinde, facia olur. Ki böyle bir ihtimal diğer 2 ayak için de halen mevcuttur.

Bu tür gemi sürüklenmelerine karşı, boğazlarımızda güçlü motoru bulunan itici gemiler hazır tutulmasına rağmen, çoğu durumda çarpmadan önce olay mahalline yetişemiyorlar.

Bu köprü yapıldıktan sonra, her iki yakada özel itici gemiler teçhiz edilip, acil durumlarda kullanılmak üzere, hazırda bekletilir diye değerlendirmekteyim.



En son Serkan Guzel tarafından Cmt 04 Tem 2020, 16:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


brk33
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 16:47

Çanakkale boğazının derinliği İstanbul boğazından daha fazla değil. En derin yeri 100 metre civarında. Ortalama derinlik ise 60-65 metre diye biliyorum. Dolayısıyla gelecekte demiryolu tüp geçit projesi inşa edilebilir.

Ahmed Bayezid
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 16:54

Tabi bu köprüde Çanakkalede yapılan ilk köprü sonuçta.Vatana millete hayrlı olsun,Allah razı olsun.

Denizcilik konusunda pek bilgim olmadığı için soruyorum sadece.Dediğiniz gibi İnşaallah ileride İstanbul-İzmir demiryolu kapsamında tünel geçişi yapılır.Teknoloji her gün gelişiyor mega proje inşaatlarında.


Serkan Guzel
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 17:04

Denizaltı geçişinde ise; tünelin çapı büyük sorundur. Avrasya tünelinde 107 metrede ancak iki şerit yapılabildi. O da, tünel ortadan yatık olarak ikiye bölünerek... Yani tünel içten daha da güçlendirilerek özel teknoloji kullanılarak yapılmış oldu.

Oysa asma köprü inşasında, denizaltı tünelindeki gibi genişliğe dair teknolojik kısıtlar sözkonusu değildir.

Hasılı; çanakkale boğazı altından, lastik tekerlekli araçlar için, deniz altı geçiş tüneli olarak inşa edilseydi, denizaltı geçiş kesiminde üç şeritli otobanı göremeyecektik.



behçet nacar44
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 17:35

ben demiryolu sevdalısı bir adamım,hayal ederim ki ülkemde ki her köye kadar tren ulaşsın ama sapla samanı birbirine karıştırmayalım kardaşlar.

çanakkale köprüsünden tren geçse nereye gidecek? çanakkale civarında demiryolu yok ki.hadi edirneden aşağıya binbir zorlukla indirdin,köprüyü de geçtin sonra ne yapacaksın? önünde kaz dağları var? onları kaç senede kaç para harcayıp geçeceksin?

ama osmangazi köprüsünde çok ama çok büyük fırsat kaçtı,köprü tonajından ötürü sadece yolcu trenleri bile işlese yeterdi.bugün bursa istanbul treni 2 saatte bursaya varırdı.oradan ver elini izmir,balıkesir,manisa...tek kelime ile devrim olurdu bu o trenler ister hızlı olsun ister yavaş olsun tek boş koltuk bulamazdın...
ama yazık ettiler.şimdi bir sürü zarar yazan boş büyük heykel bekliyor izmit körfezinde...


Sinan Bilgin
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 19:43

Bir ustteki yoruma katiliyorum, esas gerekli olan osmangaziydi ama sanirim bursa bilecik baglantisini ona alternatif gorduler ve yapmadilar ama hata oldu

Sahsi kanaatimce canakkale dahil tum kopruleri "rayli sistem gecisine uygun" yapmalari yeterdi. Gunun birinde gecise mumkun olmasi bahsedilen sey, yoksa karayolu gibi hemen rayli sistem es zamanli kurulsun degil

Mesela yss gecisi de belki 10 sene sonra olur ama 5 sene evvel kopru acildi yani 15 sene sonra basta yapilmis uygun hazirlik sayesinde tren gecebilecek

Canakkale ve ozellikle osmangazide bunun uygulanmamasi hatali bir tercih oldu. Canakkale icin osmangazide olan yakinlardaki bilecik bursa gibi bir alternatif de yok ..


danutzu 2910
emir hasan
1 ay önce - Pts 06 Tem 2020, 11:41

Güzel bir makale olmuş

gökhan gülşin

1 ay önce - Pts 06 Tem 2020, 11:53

Arkadaşlar; bizim ülkemizde şehirler arası demiryolunu sadece üniversite öğrencileri kullanır.

Aileler ise genellikle otomobil ile seyahat ederler.

Çünkü; araba gittiğiniz yerde de lazım olacak. Artı bir sürü bağaj da cabası.

Ama bireysel olarak, bir el çantası ile seyehatta YHT yi tercih ederim.



sayfa 391
ANA SAYFA -> ULAŞIM