Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 390
ali alimi012
1 ay önce - Cmt 20 Hzr 2020, 14:29




ali alimi012
1 ay önce - Pzr 21 Hzr 2020, 23:21


(+)




(+)




Mehmet0660
çanakkale 1915

1 ay önce - Çrş 24 Hzr 2020, 13:37



390 sayfa boyunca konuştunuz sonunda nazar deydirdiniz köprüye


Cemil TAN
1 ay önce - Çrş 24 Hzr 2020, 13:57

Hayırdır?
Ne oldu ki?

Tamam şimdi gördüm. Yıldırım düşmüş.
Gecmis olsun



Semih28
1 ay önce - Prş 25 Hzr 2020, 19:43

Yıldırım düşme riski köprü tamamlandıktan sonra da geçerli mi yani? Ya araçlar geçerken yıldırım düşerse?


İstanbul'daki köpü mesafesi hem daha kısa, hem de direkler denizde değil ve Çanakkale köprüsü kadar yüksek değil. İstanbulda hiç böyle bir olay yaşanmadı bildiğim kadarıyla.

Yani ben korktum şimdi bu köprüden. Bomboş alanda paratoner etkisi yapmış. Bu işi bir de uzman gözüyle açıklarsanız sevinirim.


meburis
1 ay önce - Prş 25 Hzr 2020, 21:22

Bomboş alanda bu kadar uzun ayaklar tabi paratoner etkisi yapar ki zaten bu ayaklarda yıldırımlar için gerekli önlemler vardır, korkmanıza gerek yok, normal bir araca zarar gelmez. Gerçi normal yolda da giderken aracınıza yıldırım düşse yine zarar görmezsiniz, Faraday kafesi etkisi var.

Kcekin
1 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 18:24
Yeni resim yok mu


Erdal Erdall, grupta sürekli resim paylaşıyordun. Ancak uzun süredir sizden köprü ile ilgili yeni resim gelmiyor. Sizden yeni resim bekliyoruz.

Köpürünün geldiği aşama ile ilgili bilgisi olan arkadaşlarda bilgi paylaşımında bulunabilirse seviniriz. Özellikle teknik bilgiler hususunda yaklaşım bekliyoruz. Malum kule inşaatı bitti. Şimdi ne yapılıyor.? Yapılan işlem ne kadar sürer? Sonra ne yapılacak? Gibi soruların cevapları sanırım hepimizin merak ettiği konulardır.


Ahmed Bayezid
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 15:26
Shanghai-Suzhou-Nantong Karayolu ve Demiryolu Köprüsü (8 Şerit Karayolu, 4 Şerit Demiryolu) Çift Kat


Çin’in tamamen kendi imkânlarıyla inşa ettiği, dünyanın ilk bir kilometreden fazla ana açıklığa sahip
karayolu ve demiryolu köprüsü niteliğini taşıyan
Shanghai-Suzhou-Nantong karayolu ve demiryolu köprüsü 1 Temmuz itibariyle hizmete girdi.

İnşaat teknolojileri açısından birçok ilki barındıran köprü,
dünyanın demiryolu köprüsü inşası açısından kilometre taşı önemi taşıyor.

Yangtze Nehri’nde 100 bin tonluk konteyner gemisinin geçiş gereksinimlerinin karşılanması için köprünün ana açıklığının en az 900 metre olması gerekiyor.
Eski teknolojiler, maksimum ana açıklık için 600 metreye imkan tanıyordu.
Bu konuda Shanghai-Suzhou-Nantong köprüsü,
büyük bir atılım gerçekleştirdi.

İnşaatı altı yıl süren köprü, 1092 metrelik ana açıklığa sahip.

İki katlı köprünün üst katında altı şeritli otoban,
alt katında ise dört demiryolu hattı bulunuyor.

Köprünün inşaatını gerçekleştiren ekibin baş mühendisi Yan Zhigang, bu 1.092 metrelik bir ayak açıklığına sahip olan bu yapının,
1.000 metreden büyük açıklığa sahip olan bu türden dünyanın ilk köprüsü olduğunu belirtti.

Köprünün inşa sürecinde bir dizi bilimsel araştırma yapıldı.
Proje kapsamında 65 patent alındı ve
projede 14 yeni inşaat tekniği kullanıldı.
Köprü inşaatı teknolojilerinde beş konuda ilk uygulamalar gerçekleştirildi.

Bu proje için kullanılan 480 bin tonluk çelik “Bird’s Nest” (Kuş Yuvası) olarak anılan ve
2008 Beijing Olimpiyat Oyunları için inşa edilmiş bulunan stadyum için kullanılanın
hemen hemen 12 katı.

Öte yandan, köprünün inşası için ayrıca 2,3 milyon metreküp de beton kullanıldı.

Köprü çok şiddetli fırtınalara ve hatta 100 bin tonluk bir geminin çarpmasının yol açacağı etkiye dahi dayanıklı olacak şekilde tasarlanmış durumda.

İnşaa edilen köprünün hem karayolu ve demiryolu trafiğini rahatlatması,
hem de Yangtze Nehri Deltası’nda bölgesel entegrasyona katkı sağlaması bekleniyor.







Yorum: İleride keşke Çanakkale'den Muratlı'ya bağlanacak bir demiryolu için tek hat demiryolu geçecek şekilde pay bıraksalardı bizim 1915 Çanakkale köprüsüne güzel olurdu ama daha öncede dediğim gibi gelişen teknolojide yapılamıyacak diye bir şey yok.
Neyse sağlık olsun.


Serkan Guzel
1 ay önce - Cmt 04 Tem 2020, 16:08

Ahmet bey, bizim köprüde açıklık büyük seçildi. Neredeyse 2 katı... Açıklık daraltılsaydı, bu defada köprü ayakları neredeyse boğazın ortasına dikilmiş gibi olacaktı...

Ayrıca Çanakkale boğazı, doğal hava akımlarının yolu üzerinde olduğu için, yılın çoğu günlerinde aşırı rüzgarlıdır. Yani alt katına da demiryolu geçişi inşa edilseydi, kalınlıktan dolayı rüzgar yükü daha çok artacaktı.

Şu an uygulanan projede bile, boğazın rüzgâr yükünü azaltmak için, köprü gidiş geliş yönlerinin ortasına boşluk konuldu. Yani o boşluk özellikle rüzgar yükünü hafifletmek için konuldu.

Çanakkkale boğazındaki derinliği bilmiyorum ama belki ileride denizaltı geçiş tüneli şeklinde de inşa edilebilir.



sayfa 390
ANA SAYFA -> ULAŞIM