Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 381
Sinan Bilgin
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 18:24

Tamam da bir gerceklesmeyecek hayal bu . Ben de derim ki senin hayal ettiginin 10 katini da ben arttirayim , 1 TL 6 dolar olsun .. istemenin sonu yok

Bu bahsettigin seyin olmasi icin hep mevzu bahis edilen bor yataklari falan var ya, onlar cikarilir da tum dunyaya satilirsa belki dedigin olur

12 senede dolar 1,15 ten buraya geldi, 120 senede 20 lira olur ama 3 lira olmaz bir daha

Su siteyi oneririm

https://paracevirici.com/mobile/doviz-arsiv/merke ...kan-dolari


En son Sinan Bilgin tarafından Pts 25 May 2020, 18:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

1 ay önce - Pts 25 May 2020, 18:24

Ancak arada bir fark var: Ekrem İmamoğlu ya da İstanbul Metroları özelinde de konuşmuyorum... Belediye yabancı bankadan kredi alıyor, onu geri ödemek için de işletme süresince elde ettiği geliri kullanıp geri ödemeyi yapıyor. Ancak bu köprü veya otoyol Y.İ.D. projelerinde müteahhitler ceplerinden büyük fonlar koymaksızın bankalardan kredi alıyor, geri ödemelerini işletme süresince yaptıkları tahsilat ve yapamadıkları bölüm için aldıkları bu garantilerle öderken üste ceplerine azımsanmayacak bir para da "erken kâr" olarak kalabiliyor.

Örneğin Osman Gazi Köprüsünde günde 40.000 geçişten Müteahhitin garanti edilmiş USSD 1.400.000 brüt geliri var. Bundan işletme masraflarını düşünüz, sonra 365 ile de çarpınız. Brüt gelir (yıllık) 511 milyon USD. Hadi fazla fazla bunun 211 milyonunu yıllık işletme, bakım vs.'ye gittiğini varsayalım: kaldı geriye "kemiksiz" 300 milyon USD/yıl. Köprünün maliyeti için değişken ve çelişkili rakamlar telaffuz edilse bile 2 milyar USD olarak kabul edelim. Dolayısı ile alınan kredi de en çok bu kadar olmuştur. Faiziyle vs. 10 yıl sonrasında ödenecek para da USD 2.5 milyar olsa hesap ortada. Bu 10 yılda her yıl bankaya 250 milyon USD ödense, her yıl ayrıca bir 50 milyon USD cebe kalır. 10 yılın ötesinde de her yıl 300 milyon USD cebe kalacak.

Finansmanın işi veren tarafından yapıldığı müteahhitlik proje/inşaatlarında %10-15 arası bir brüt kâr çook iyi bir orandır.

Gerisini sizler hesaplayınız.



Sinan Bilgin
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 18:29

Osmangazi disindaki orneklerde bu ucuk rakamlarin (kur artisina ragmen) oldugunu dusunmuyorum

Osmangazide hem imza gununden bu gune asiri kur sicramasi var hem dolar fiyatina da zam var ,hem isletme suresi uzun .. olabilecek her negatif durum var devlet adina


musti1141
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 19:53

Bu para muhabbeti yine donmeye basladi lutfen birakin su para muhabbetini artik yada baska baslikta tartisin.

tahtakalem
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 21:29

bu köprüyle birlikte asgari ücret ne kadar artar, ülkeye ekonnomik katkısı nedir ya da köprü yapıldığında milletin % kaçı son model araba alabilr onlara odaklanın. köprünün üçretlerini dikkate almayın. neden çanakkale boğazında 80 senedir köprü yok?!



AbbA
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 21:32

Osmangazi Projesi:
2011 yılı proje bedeli: 10 milyar TRY => 6,250 Milyar USD
2011 yılı öz kaynak: 1,5 milyar TRY => 0,950 Milyar USD
Kullanılan kredi miktarı kabaca => 5 Milyar USD
2011 yılı ortalama kur: 1,67

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7324083#7324083

Çanakkale Projesi:
2016 yılı proje bedeli: 10,355 Milyar TRY => 3,109 Milyar EUR
Öz sermaye ile ilgili bir bilgi verilmemiş ama şöyle bir bilgi var;
2018 Mart ayında Proje’ye 2,265 milyar EUR tutarında beş yılı geri ödemesiz olmak üzere toplam 15 yıl vadeli kredi sağlanmıştır.
2016 ortalama kur: 3,33

Alıntı:
Ancak bu köprü veya otoyol Y.İ.D. projelerinde müteahhitler ceplerinden büyük fonlar koymaksızın bankalardan kredi alıyor, geri ödemelerini işletme süresince yaptıkları tahsilat ve yapamadıkları bölüm için aldıkları bu garantilerle öderken üste ceplerine azımsanmayacak bir para da "erken kâr" olarak kalabiliyor.


Osman Gazi projesinde öz sermaye proje bedelinin %15'i
Çanakkale projesinde öz sermaye proje bedelinin %25'i

Bugün kredi ile bir ev almaya kalkın %20 peşinat istiyorlar.

Alıntı:
Brüt gelir (yıllık) 511 milyon USD. Hadi fazla fazla bunun 211 milyonunu yıllık işletme, bakım vs.'ye gittiğini varsayalım: kaldı geriye "kemiksiz" 300 milyon USD/yıl.


Buradaki Osman Gazi hesabına göre -2 milyar usd kredi kullanıldığı varsayılmış- adamın sadece öz sermayesini geri alması 3 yıl sürüyor. 5 milyar USD'nin 10 yıllık kredi masrafını ise bilmiyoruz. Vadesini bile bilmiyoruz. Normal olarak bilemeyiz de.

Ayrıca şunu da dip not olarak belirteyim; bu projeleri yapmakla yükümlü ULAŞTIRMA BAKANLIĞININ 2018 yılı gerçekleşen bütçesi 43 Milyar TRY. Projelerin büyüklüklerini buradan kıyaslayabilirsiniz.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr814/AbbA_UAB.jpg


Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 06:25

Alıntı:
Bahsettigin maddelerin olmasini engellemesi kimden beklenmeli bizlerce ?


Bunların hepsini engelledi zaten hükümet. Ancak hepsinin de bir maliyeti oldu ekonomiye.. Bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten..

Eskiden Türkiye senede 5-10 proje zor bitirirken, son 18 yılda senede biten proje sayısı binlere ulaştı. Bunların içinden tabi ki bir iki tanesi yeterince tutmayabilir, ekonomik olmayabilir. Ya hiç proje yapmadığımız eski Türkiye olsaydık! Allah muhafaza.. Bazı sorunları acımasızca yorumlarken eski Türkiyeyi de şöyle gözünün önüne bir getirmeli insan..

Yidleri dövize endeksleyelim TL üzerinden yapalım demek, hiç yapmayalım demektir. Çünkü TL üzerinden hiç bir firma böyle uzun vadeli büyük işlere girmez. Kendin yapacak da kaynağın yok..

Bazısı da belediyelerin yaptığı metro projeleriyle Yidleri kıyas yapmış! Ne alaka yani? Madem öyle, bir belediye metro ihalelerini Yid ile yapsın bakalım ne oluyor? Kim gelir? Herkes de biliyor ki metrolar kar eden işletmeler değil, o yüzden hiç bir belediye Yidle metro projesi yapmaz, yapamaz. Belediyeler metroları ya kendi bütçesinden yapacak, bütçesi yetmezse kredi çekecek, ya da devlete yaptırmaya çalışacak. İstanbul metrolarının (raylı sistemlerinin) çoğunda olduğu gibi..


Erol antepli
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 08:25

Amen bey metrolarin yapilmasida hatiri sayilir bir bütcedir

5---10 km lik bir Metro hatti
Adana Metrosu'nun 2'nci Etabına 274 Milyon Dolar - Haberwww.haberler.com › Güncel - Diese Seite übersetzen
24.07.2014 - Adana Metrosu'na, ilave olarak planlanan 10.3 kilometre uzunluğundaki ... Adana'da 533 milyon dolara mal olan 13.5 kilometrelik Adana ... Saatte 7 bin 540 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak 2'nci etap metro hattı, 10,5 ...

ayrica getirisi daha fazla

bu bir misaldi Istanbul metrosunu düsünün

gründe milyonlarca insan Metro kullaniyor

bunlari YID le yapmak sacmalik olur

vatandas bu defa pahaliya binmek zorunda kalir metrolara

ayni köprüker gibi

projelere katiliyorum bitenlere veya yapilmakta olanlara bu hükümet kadar iktidarda kalan bir hükümet yoktur TR e tarihinde

tabi birde özal zamani vardir

diger hükümetler ise daha kurulmadan yikildi kolasyon yönetimleri hep kendi iclerinde anlasamadilar
zarten bu yüzdende ülkeye bir katkilari olamamistir malesef


Ahm19
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 08:37

Alıntı:
gründe milyonlarca insan Metro kullaniyor

bunlari YID le yapmak sacmalik olur

vatandas bu defa pahaliya binmek zorunda kalir metrolara


Yo kim demiş onu, Allahın emri mi.

Her şey işletme süresine bakar.

Sen adamın işletme süresini, 15 - 20 yıl değil , atıyorum 50 veya 75 yıl yaparsan belki bugünden bile daha ucuza kullanabilirsin o metroları.
Herşey hesap kitaba bakar, ezbere konuşmaya değil.
Ben olsam 100 yıl işletme hakkı veririm yapan firmalara ama bir şartla kazançlarının önemli bir bölümüyle yine metro hatları yapacaklar bu şehirde.



Ülkemizde metroları özel firmalar yapsın ve hep onlar işletsin , devlet bu işi özel firmalara nasıl yaptırırım ve işlettiririm diye kafa yorsun bence.

Bir türlü kurtulamadık arkadaş şu devletçilikten ve her şeyi devletin yapmasını beklemekten, beyinler nasıl zehirlenmişse artık kimse bu ülkede aksini düşünmediği gibi düşünenide hemen linç ederler az sonra benim başıma bunları yazdım diye gelecekler gibi.


Sinan Bilgin
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 09:50

Metrolarda yid olmaz uzatmaya gerek yok. Bir fikir olarak yazildi ama izah edildi neden olmayacagi ve kapandi

Ahmet , sana da sunu soyleyeyim

4 paragrafinin ilki haric hepsine katiliyorum



sayfa 381
ANA SAYFA -> ULAŞIM