Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Taha
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:41

Artan araba sayisini durdurumayacagimiza gore bence kopru yapilmali. Cunku insanlar arabayi bir ozgurluk araci gibi gordukleri icin ileride duzelen ekonomi ile birlikde araba sayisida hizla artacaktir. Biz her ne kadar demiryolu insa etsekde kopruye oncelik verilmeli. Tabiki dogal hayati cok severim ama sonucta gerceklerlede yuzlesmek var. Ama illaki insa ediceklerse hem demiryolu hemde karayolu koprusu olarak insa edilsin ozaman  daha bir ayri guzel olur.

umit1
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:48

Galiba necip milletimizin norotransmitterleri cok fazla koprulere takilmis,kopruden baska seylerde olabilecegi pek akla gelmiyor galiba.

Soru 1:Avrupa ve ABD de boyle buyuk kopru-otoyol projeleri ne zaman hakin tepkisiyle karsilasmaya basladi?
Cevap1:60 li yillardan itibaren

Soru2: Istanbula bogaz koprusu ne zaman dayatildi?
Cevap 2:60 li yillarin ortalarinda

Ilginc bir rastlanti degilmi?

Artik Istanbul un affiniza siginarak soyleyeyim icine eden koprulerin henuz bakir kalan Canakkalenin de icine,hemde artik Hudson nehri uzerindeki koprulerin yikilip yerlerine tunel yapilmasinin gundemde oldugu bir devirde,etmesine musade etmeyelim.

Canakkale bogazina bir gecis gerekiyorsa bu transit trafige hizmet edecek uzun bir tunel seklinde dusunulmeli,bu tunel bogazdan cok evvel baslamali ve Bogaz gorunum alaninin cok gerisinde yuzeye cikmalidir,ancak boylece tabii doku mumkun oldugu kadar korunabilir.

Saygilar,



Kemal A
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 19:14

Çanakkale boğazına “çanakkale geçilmez ve Çanakkale şehitleri” temalı bir köprü yakışır bence zira mevcut anıtı yetersiz buluyorum. Köprünün her iki ucunda Atatürk, Seyit onbaşı, top başında askerlerimizin olduğu heykeller olabilir mesela. Yük gemileriyle geçen yabancılara da ufak bir hatırlatma olmuş olur. Para lazım tabi bütün bunlara.

yasin boynuegri
14 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 01:05

Arkadaşlar herkese selam. Görüldüğü üzere bu eşsiz siteyi bi süredir takip ediyo olmama rağmen ilk msjım. Burç, aklına, fikrine, ellerine sağlık. Tabi her biri çok değerli, ilgililenen arkadaşlarında.    

Konuya gelirsek, Ege'yi Marmara'ya karayoluyla bağlaması muhtemel bu proje kısa ve orta vadede gerekli midir? Bence değildir. Uzun vadede neden olmasın. Eğer maksat Ege bölgesi ve başta İzmir sanayisini karayoluyla balkanlar ve doğu avrupa ülkelerine daha ulaşılabilir kılmaksa uzun vadede, ülke ekonomosinin çok daha sağlam olduğu günlerde(umudumuz) yapılması mantıklı olur. Sanayi diyorum çünkü mevcut araba feribotları kapasite-sefer artırımıyla kullanımı dengeleyecektir. (kabul ediyorum bu zamanda ilkel bi yöntem) Ancak ege sanayisini asıl ihya edecek nokta izmir limanının uluslararası ticari liman standartlarına tam olarak çıkarılmasıdır. Hatta ege sahillerinin muhtelif yrlerine mesela Aliağaya limanlar yapmaktır.(bu ayrı ama önemli bi konu) Zira deniz taşımacılığı karayolu taşımacılığına göre çok daha kapasiteli ve düşük maliyetli. Zaten İzmir limanı Mersin limanıyla birlikte ülkemizin denizaşırı kapılarıdır.  

Eğer maksat şu an felç durumdaki İstanbul boğaz köprülerini rahatlatmaksa, hiç bi faydası olmaz zannediyorm. Çünkü İstanbul ve çevresindeki iller zaten İzmir limanını ve Ege sanayisini minumum seviyede kullanmakta.(İzmit in de İstanbul un da kendi limanları ve gelişmiş sanayileri var) İzmir limanına işlerlik kazandıran anadolunun büyük kısmının ithalat-ihracat kapısı olmasıdır. (Ortadoğu yükümüzü Mersin limanı çekiyo o başka). Bunu İzmir' in İstanbul ve Ankara yolu diye bilinen, biri izmirin kuzeyine diğeri anadoluya açılan  giriş-çıkış yollarındaki trafik yoğunluklarından açıkca görebiliriz. Kısacası İstanbul'u Çanakkale boğaz köprüsü değil Marmaray(tüp geçit) projesi kurtarır.

Bu arada çok önemli bişey daha : Çanakkale boğazında da Yalova-Gebze arasında da ilerlerde karayolu bağlantısı sağlansın ama lütfen köprü olmasın. Tüp geçit ne güzel bak alttan o kadar adam geçicek hiçbişey görmicez, duymicaz. Örn. Fransa-İngiltere Manş Denizindeki tüp geçit. Mahvettiler güzelim Fethi Paşa'yı, Beylerbeyi'ni...  

Şimdilik bu kadar hepinize sevgiler


FKRi

14 yıl önce - Pzr 12 Mar 2006, 20:30

Soru: Çanakkale'ye neden Köprü yapılmıyor?



messiah_haktan

14 yıl önce - Pzr 12 Mar 2006, 21:13

Niye Mus - Van arasi hizli tren yapilmiyor? Paranin akitilacagi daha önemli ve acil projeler oldugundan olabilir mi? Canakkale köprüsüne su ana kadar karsi cikan olmadi ama sadece daha zamani gelmedi.

yılmazz

14 yıl önce - Pzr 12 Mar 2006, 21:29

ilerde ne olur bilemem ama şu anda bence gereksiz kış mevsiminde feribot saatleri gelibolu lapseki arası 2saatte bire indirilirken köprü çok lüks kaçar yol olarakta alt yapı lazım hem gelibolu yarım adasının 3'te 2si sit alanı olduğuna göre köprü biraz zıt duruyor bence bir de esnetik duruşu ve ç.kale boğzının istanbul boğazından 2 kat büyük olduğununu ve çok fazla rüzgar aldığını düşünürsek yapılmama nedenlerinin bir kacını saymış olabiliriz

Deniz1993
14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 19:49

Yılmaz abinin mesleğinden de anlaşıldığı gibi çok yi açıklamış olayı.Gereği yok kesinlikle.Lapseki-Gelibolu yerine İzmit Körfezine yapılması daha karlı olacağı kanaatindeyim.Lapseki-Gelibolu vapur hattı o naktaya zaten yeter.Boşu boşuna bir masrafa gerek yok.O kadar zengin bir devlet değiliz zaten.Bitirilmemiş, atıl birçok yapı varken biraz saçma olur.

edeniz
14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 20:18

Çanakkele ye köprü yapılmasındansa karşı tarafı baştan sona bir elden geçirilmeli..
Mesela bir şehitlikten diğerine giderken yolda yıkık dökük binalar ve düzensiz yapılar var..
Bunların hepsinin temizlenmesi gerekir...


görgün
13 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 10:58

Bence köprüden ziyade önce kaleler ve şehitliklerin elden geçirilmesi gerekiyor.Ayrıca geliboluya giderken de yollar çok bozuk.Önce bunların daha sonra da daha başka işlerin yapılması kanaatindeyim.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM