Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
irfan x
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 15:31
Çanakkale 1915 köprüsü - dünyanın en uzun asma köprüsü


Olması bir dönem düşünülmüş, yıllardır hayal olan bu meşhur Çanakkale Boğaz köprüsü hakkında ne düşünüyorsunuz? Çok önemli iki bölgemizi  (Ege ve Trakya) başlayabilecek olan bu köprü ve Anadolu ve Trakya'da yapılmayan ama yapılması gereken yatırımlar hakkında görüşleriniz nelerdir?

Ayhan
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 15:40

İstanbul Boğazı'na köprü gerekiyor mu gerekmiyor o apayrı bir konu ama Çanakkale boğazına bence yapılmalı bir köprü. Sonuçta mevcut araba vapuru seferleri ihtiyacı şu an karşılasa bile ileride karşılmayacağı kesin. Üstelik çanakkale, gelibolu yöresi ziyaretçi akınınına uğrayan bir bölge. bir köprü yapılmasının iyi olacağı kanaatindeyim. İstanbul, Kocaeli, Bursa civarına yapılan yatırımlar bence biraz daha Anadoluya yayılmalı. Tamam Anadoluda yatırım yapılmıyor değil ama maalesef yetersiz. Erzurum, Diyarbakır, Elazığ, Van, Adıyaman gibi şehirlerin kalkındırılması gerek. Böylelikle İstanbula göç belki bir nebze azaltılabilir...



Tolgaryus
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 15:56

Şu an için gereksiz ve ölü bir yatırım olur bu.İhtiyaç duyulan bir  çok eksiğin olduğu ülkemizde Çanakkale köprüsü fazla geleceğe dönük bir yatırım olacaktır.Araç yoğunluğu köprü yapımı için çok düşük.Buraya harcanacak paralar ihtiyaç duyulan bir çok bölgede önemli sorunları halledebilir.

Ayrıca bir yanı Lapseki'li biri olarak köprünün çevreye zarar vereceğini düşünüyorum.


ASLI
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 16:32

Canakkale Bogazi uzerinde kopru yapimi dusuncesi hos tabii ancak su anki Turkiye sartlari icin cok fazla luks! Canakkale Bogazi'nin genisligi Istanbul Bogazi'na gore daha fazla oldugu icin insa edilecek koprunun gercekten de mimari acisindan kapsamli bir proje olmasi gerekiyor.
Bunun yerine ulkemize daha fazla karayolu yapilsin.


Emir Kula
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 17:00

Kimi köylerimizde daha elektrik yok.Hastaları şehir veya kasabaya yetiştirmek için nice zahmet veriyorlar ama sonuç nafile.Sağlam bir yolları bile yok.Karda kapanan daracık,engebeli yollar da cabası.En azından Çanakkale Boğazı'nda arabalı vapurlar karşıdan karşıya ulaşımı sağlıyor.Köylerimizde de ne arabalı vapur var ne de yol.Önce köylerimizin mevcut ihtiyaçları karşılansın,sonra sıra Çanakkale Köprüsü'ne gelir.



Burç

14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 17:38

Emirhan, çoğu vatandaşımızın (ve bir zamanlar benim de) zannettiği üzere,
Türkiye'de elektiriği olmayan köyler olduğunu zannetmiş, ama gerçekte
artık Türkiye'de elektiriği olmayan bir tek köy yok...


Kazandibi
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:10

Canakkale Koprusu bence bir gereklilik. Oradaki arabali vapur trafigini bilenler ne demek istedigimi anlarlar.

Karayolu + Demiryolu koprusu olmali.

Bu durumda Ege Bolgesi ve AB arasinda dogrudan demiryolu ve karayolu baglantisi olur.

Ege ekonomisi saha kalkar.

Izmir'den trene binen bir vatandas birkac saat icinde Yunanistan veya Bulgaristan'a gidebilir.

Ancak tabii ki demiryolu baglantisinin asil getirisi "mallarin" tasinmasi (insanlar genellikle ucagi tercih ederler)


Burç

14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:20

Köprü yapmak için "Yunanistan ve Bulgaristana gidebilmek" bence Ege'lilerin en son
nedeni olabilir.  Istanbul'un nüfusu bu iki ülkeden de büyük. Herhalde onlar için öncelik
Istanbul'a ulaşmak olmalı. Kaldı ki Ege'den Yunanistan'a mal taşımak için de epey kestirme
bir başka yol var.


Yusuf
14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:29

Canakkale koprusu bir cozum olmaz cunku Avrupa'da yasayan
vatandaslarimizin cogu Turkiye'nin orta, karadeniz ve dogu kesimlerinden.
Ege'ye/Akdeniz'e giden gurbetcilerimiz az sayida.
Bence en iyi cozum Istanbul'un disindan 6 sehirtli otoyol/kopru.
Dogayi mahfetmeden ve gecekondulari onleyerek.


Onur Taner

14 yıl önce - Pts 17 Ekm 2005, 18:33

Belki bu köprü İstanbul'un trafiğini de bir nebze olsa da hafifletebilir.
ASLI demiş ki:
Canakkale Bogazi uzerinde kopru yapimi dusuncesi hos tabii ancak su anki Turkiye sartlari icin cok fazla luks! Canakkale Bogazi'nin genisligi Istanbul Bogazi'na gore daha fazla oldugu icin insa edilecek koprunun gercekten de mimari acisindan kapsamli bir proje olmasi gerekiyor.

Çanakkale boğazının genişliği ortalama 2km. Bu mesafeden uzun bir asma köprü İtalya'yı Sicilya'ya bağlayan Messina boğazına planlanıyor.(Aslı belki duymuşsundur)
Ya da onun yerine köprü üç ayaklı olur.(İkisi kıyıda biri ortada) Dünyada örnekleri var.  Çanakkale Boğazı'na bu türden bir köprü neden olmasın?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM