Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Eski tramvaylar hangi amaçla kullanılacak?
Ulaşım amacıyla 60.0%  60.0%  [9]
Güvenli bisiklet park yeri olarak 26.7%  26.7%  [4]
Başka bir amaçla 13.3%  13.3%  [2]
Toplam Oy : 15

katip2000
7 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 13:58

Miladını 50 yıl önce doldurmuş bir tıramvayların işletme ve yürür tutma maliyetleri pahalı olduğu için geri dönüşüme gitmiş olması gerekirdi. Düşünün bu tıramvaylar yürür tutmak için sürekli bilgi ve parça yatırımı yapılması gerekiyor. Yani istihdam ve israfdan başka bir şey olmaz. Onun yerine tasarruf edip hattın kapasitesini arttırmaya yönelik yatırımlar yapılması gerekirdi.

Batı avrupa ülkelerinde bu tip antik araçları yollarda görebilirsiniz ama bunlar genelde özel gönüllü derneklerin malıdır ve onlar bakımını yapar ve çalıştırır. Tıramvayların iyi olanlarından bir ve iki adedini belediyeler bu tip derneklere bağışlar.

Gercek bisiklet ülkesi Hollandada yoğun saatler dışında bisikletinizi tıramvay ve tirenlere bisikletle binebilirsiniz. Bu ekstra üçrete tabidir. Katlanabilir bisikletler herzaman yanınızda taşıyabilirsiniz. Hollandalıların bile yapmadığını bizim ülkemizde para çok demekki yapıyoruz. Kaç kişinin binecegi meçhul.


Karaman Ahmet
7 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 14:24

Demekki Selçuk Üniversitesi Alaaddin bulvarı arasında, 20 küsür kilometrelik mesafede tramvaylar çok dolu. Bisikletlerin tramvaya alınmasıyla, yolcu yoğunluğu tavan yapıyor, böyle bir uygulamaya girişmişler.

Bu bize Konyaya metronun ne kadar elzem olduğunuda gösteriyor.

Eski tramvaylar atıl kalacağına, bisikletiyle şehir merkezine gitmek ve alış veriş yapmak isteyen öğrenci yada öğretim gorevlisi, her iki saate bir sefer yapan bisikletli tramvayla gidebilir. Günde 14 sefer, az değil. Eğer Avrupada böyle bir uygulamaya geçilse, manşet olur,

Fakat bunun yanında, Selçuk Üniversitesi tramvay durağına ve Alaattin Bulvarına o acikladiklari güvenli bisiklet parklarınıda da yapmak şart.

Ve ayrıca Selçuk Üniversitesi, Alaattin Bulvarı arası bisiklet yolları, yapılabilecek yerlerde şehir içi ana trafikten soyutlanmis, ara yollara kaydirilmis, ana yolların üstündende geçen bisiklet üst geçit, yada altindan geçen alt gecitlerle trafikten soyutlandirilmali. Bisiklet park yerleri ve bisiklet yolları bağlantıları, aynı şekilde diğer dört üniversite ve Alaattin bulvarı arasında da iyileştirilmeli.

Bu konularda Kopenhag, Amsterdam gibi şehirler örnek alınabilir.





Not: Belkide başlığı ulaşım bölümünde açmam gerekiyordu, çünkü bisikleti şehir trafiğine entegre etme konusu, tüm Büyükşehirleri ve illeri ilgilendiriyor.


Karaman Ahmet
7 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 14:42

Alıntı:
Gercek bisiklet ülkesi Hollandada yoğun saatler dışında bisikletinizi tıramvay ve tirenlere bisikletle binebilirsiniz. Bu ekstra üçrete tabidir. Katlanabilir bisikletler herzaman yanınızda taşıyabilirsiniz. Hollandalıların bile yapmadığını bizim ülkemizde para çok demekki yapıyoruz. Kaç kişinin binecegi meçhul.

Hollandada öğrenci nüfusu 80.000 e dayanmış, 4.000 - 5.000 akademisyen ve çalışanıyla, her gün şehir merkezine fluktasyon oluşturan Selçuk Üniversitesi gibi bir Üniversite varmı?

Bu 85.000 Üniversite nüfusuna, Türkiyenin en büyük mahallesi yeni Bosnayida eklersek, Konyada sorunun kendine has bir sorun olduğunu görürüz.

Konyada boşuna metro için yıllardır uğraş verilmiyor. Bu konu diğer dört üniversitede benzer. Toplam öğrenci nüfusu 5 üniversitede 150.000, bu üniversitelerde görev yapan akademisyen nüfusuysa 6.000 - 7.000 olan bir şehirden bahsediyoruz


Karaman Ahmet
7 ay önce - Cmt 05 Eyl 2020, 15:28
Bisiklet şehri Konya’dan Türkiye’de bir ilk: Bisiklet tramvayı raylarda



Alıntı:
Bisiklet şehri Konya’da bisikletli tramvay dönemi başladı. 550 kilometreyle Türkiye’nin en uzun bisiklet yolu ağına sahip olan Konya’da Büyükşehir Belediyesi Türkiye’de ilk olacak bir uygulamayı daha hayata geçirdi. Şehrin yıllarca ulaşım yükünü çeken nostaljik tramvaylardan biri bisiklet tramvayına dönüştürülerek bisiklet kullanıcılarının hizmetine sunuldu. Bisiklet tramvayı, dünyada da sadece bisiklet kullanıcılarına özel aparatlarla hizmete sunulması açısından dikkat çekiyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Türkiye’ye örnek olacak bir uygulamayı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyduklarını söyledi.
Konya’da bisikletli tramvay dönemi başladı. Konya Büyükşehir Belediyesi şehir içi ulaşımda 1992’den 2015 yılına kadar Konyalı vatandaşlara hizmet veren emektar tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştürdü. Türkiye’de ilk ve tek olan bisiklet tramvayının dünyada bu şekilde örneği yok. Bazı ülkelerde yolcuların seyahat ettiği tramvaylara bisiklet ile binilebiliyorken, sadece bisiklet kullanıcılarına özel olarak hizmete sunulan bisiklet tramvayı ise bu yönüyle Konya’yı diğerlerinden farklı kılıyor.



Özellikle pandemi sürecinde bisiklet kullanımının öneminin anlaşıldığını belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Konya’nın bir bisiklet şehri olması adına bugüne kadar çok önemli projeleri hayata geçirdik. Konya, 550 kilometrelik bisiklet yoluyla Türkiye’nin en uzun bisiklet yoluna sahip ilidir. Bugün itibariyle de yeni projeleri hayata geçirmek için çalışma yapıyoruz. İnşallah 2023 yılına kadar 84 kilometre daha ilave bisiklet yolu inşa edeceğiz. Konya, Türkiye’nin önemli bisiklet şehridir. Bugünden sonra da bunun daha çok vurgulanması için çalışmalar ve projeler hayata geçecek. Özellikle bisiklet otoparkları konusunda ciddi bir çalışma yürütüyoruz. İnsanların bisikletlerini güvenli bir şekilde otoparklara bırakabilmeleri için hem mevcut otoparklarımızda bisiklet için yer ayırıyoruz hem de özel bisiklet otoparkları yapmaya başlıyoruz.” dedi.



Bisiklet tramvayı ile ilgili bilgi veren Başkan Altay, şunları söyledi: “Bugün çok önemli bir proje hayata geçiyor. Türkiye’de ilk kez bir tramvayda, toplu ulaşım aracında bisikletinizle birlikte seyahat edebileceksiniz. Bir tramvayımızı sadece bisiklet tramvayı haline dönüştürdük. Artık Akıllı Toplu Ulaşım Sistemi’nde göreceğiniz sefer saatlerinde bisikletinizle birlikte durağa gelerek, bu tramvayımıza bineceksiniz, istediğiniz yere gideceksiniz. Bisikletinizle birlikte işlerinizi halledip sonra tramvayla tekrar istediğiniz durağa geri gelebileceksiniz. Türkiye’de örnek bir uygulamayı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu hem bisiklet kullanıcılarımız için yeni bir başlangıç olacak hem de şehirde önemli bir farkındalık çalışması olacak. Çünkü bu tramvay sürekli olarak, bir ring halinde şehirde bisiklet tramvayı olarak seyahatini sürdürecek. Şehrimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. Türkiye’de bisikletin tüm şehirlerimizde aktif kullanılmasını temenni ediyoruz. Bunun için Konya Büyükşehir Belediyesi olarak öncü ve önder olmaya devam edeceğiz. Tüm hemşehrilerimizle birlikte Konyamızı Türkiye’nin en önemli bisiklet şehri haline getireceğiz.”


21 BİSİKLET AYNI ANDA GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE TAŞINABİLİYOR

Konya Büyükşehir Belediyesi, tramvayın bisiklet tramvayına dönüştürülmesi için bir takım revizyonlar yaptı. Bu kapsamda nostaljik tramvayın çiftli koltukları sökülerek yerlerine bisiklet sabitleme aparatları monte edildi. 21 bisikletin aynı anda tramvayda güvenli bir şekilde taşınabileceği aparatlar, el değmeden kullanılacak şekilde tasarlandı. Tramvaydaki basamaklara ise kapılar ile senkronize çalışan katlanabilir hidrolik rampa düzenekleri monte edildi. Böylece vatandaşlar bisikletleri ile duraklarda tramvaya kolayca inip binebiliyor. Alaaddin-Selçuk Üniversitesi tramvay hattında hizmet verecek tramvay, bisiklet yolları ile entegreli duraklarda yolcu alıp yolcu indirecek.

OTOBÜSLER DE BİSİKLETLİ OLUYOR

Toplu ulaşımda Türkiye’ye rol model olan Konya Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda kullanılan otobüsler için de bisikletli dönemin başlangıcını yaptı. Bisiklet kullanımının yaygınlaşması amacıyla otobüslerin arka kısmına bisiklet taşıma aparatları yerleştirildi. İlk etapta 50 otobüste uygulanmaya başlanan çalışma, yakın zamanda tüm otobüslerde hizmet verecek.

https://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/bisiklet-s ...a-41602739

Bu bisiklet tramvayı gerçekten 550 km bisiklet yolu olan, bisikletin başkenti Konya için muhteşem bir proje. Bisiklet yollarıyla entegre çalışan, bisiklet yolları güzergahında tramvay duraklarında vagon başına 21 bisikletli in alınabileceği bisiklet tramvayları, her ne kadar su anda 2 saat bir çalışacak olsada, bu süre bir bisiklet tramvay setinin daha bisiklet tramvayı olarak hizmete girmesiyle, bir salata düşer. 20 küsür kilometrelik, git gel 50 km yol yapan güzergahda iyi hizmet verebilir.

Fakat en az bisiklet tramvayı kadar, ihtiyaç olan bölgelere ve tramvay duraklarına, mevcut otoparklara güvenli bisiklet parklarinin yapilmasi ve otobüslerin arkasında askılı şekilde bisiklet tasima imkanlarının sunulmasıda, Konyada bisikletin başkenti olma yönünde yeni cigirlarin açılmasına işaret.

Bu vizyon devam etmeli ve Konyada 550 km lik bisiklet ağında iyileştirmeler yapılmalı. Bisiklet kullanımı Selçuklu Üniversitesi, Alaattin bulvarı, diğer Üniversiteler, Otogar, eski ve yeni gar, sanayi siteleri arası oluşturulacak ana arter bisiklet yollarında alt ve üst geçitlerle güvenli hale getirilmeli ve hatta ana yollara paralel giden ara yollarda, mahalle aralarında, bisikletlerin öncelikli olduğu bisiklet yolları hayata geçirilmeli.

İşte bunlarda yapılırsa, 2023 yılında bisiklet yol ağı 650 km ye dayanacak Konyanın Kopenhag dan, Amsterdamdan hiç bir eksiği kalmaz. Konyada trafik rahatlar, hava daha temiz olur ve yaşam kalitesi yükselir.



sayfa 2
ANA SAYFA -> KONYA