Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
engin_ank
2 ay önce - Cmt 09 May 2020, 02:10

Büyükşehir Dikimevi - Nata Yolu Proje hizmeti için ihaleye çıkmış.

https://www.ego.gov.tr/tr/ihale/detay/9906/a1-hat ...m-uz?tip=0


mert06mert
2 ay önce - Cmt 09 May 2020, 02:25

Yanlış planlanan hatlar nedeniyle raylı sistem verimliliği sıralamasında alt sıralarda bulunan Ankara'nın konumunu muhtemelen yükseltecek bir uzatma. M3 ve M4 (şimdilik) hatları yolcu sayısı/km bakımından oldukça verimsiz. Bu uzatma hem planlandığı güzergahta fazla kişinin işine yarayacak olması, hem de verimliliği artıracak olmasından dolayı önemli gördüğüm bir proje.



famat
2 ay önce - Cmt 09 May 2020, 03:05

Kesinlikle size katılıyorum. M3 ün güzergahı maalesef hatalı. Daha doğrusu metro en kısa güzergahı kullanmayınca trafiğin olmadığı seneryoda zaman kazandırmıyor. M1 hattaının alternatifi olan karayolu her daim tıkalı olduğu için M1 in avantajı çok büyük. Bunu zaman zaman M2 için de söyleyebiliriz. Ancak M3 ün hitap ettiği bölge zaten Ankara Bulvarı sayesinde neredeyse 0 trafik ile şehre ulaşım sağlayabiliyor. Bunun ötesinde İstanbul Yolu da hemen hemen her zaman açık. Bunun için çoğu kişi otobüs/Dolmuş tercih ediyor.

M4'e gelince bu durum metronun lehine işliyor. Dutluk'tan 15 dk de Kızılay'a gidebilmek gerçekten büyük bir şans. Kızılay uzatması açılınca ciddi yolcu sayılarına ulaşacağına eminim. M4 hattına Güneşvler-Aydınlık Keçiören-Sanatoryum-Atapark gibi tüm 2. bölge hatları ve 4. bölge hatları entegre edilebilir. Hatta Pursaklar gibi yerlerden Mecidiye istasyonuna açılacak ringler bile işlevsel olacaktır. İlerleyen dönemde Kuşcağız-Esertepe-Forum gibi bir uzatma düşünülebilir


A1 hattımızın Ege MAhallesi uzatması ise Ankara'daki en başarılı raylı sistem olacağına inanıyorum. bu bölgede gün boyu bir hareketlilik var. Dikimevi-Kızılay ve Söğütözü olarak nitelendirebileceğimiz merkeze 0 aktarma ile ulaşım çok cazip olacaktır. İnşallah en kısa sürede tamamlanıp hizmete açılır.


onurnazliaka
2 ay önce - Cmt 09 May 2020, 03:09

Daha iyisi yapılmayacaksa en iyisi bu. Diğer başlıklarda da konuşulmuştu: Nata Vega için ayrıca bir hat ve bunun ağır metro olarak yapılması gerekliliği. Ancak ben hâli hazırda Ankaray'ın da yararlı olacağını düşünüyorum. Tabi ciddi bir vagon alımı, modernizasyon ve hattın en üst frekansla çalıştırılması kaydıyla. Ankaray'da Dikimevi-Kızılay arası, Kızılay-Aşti arasına göre daha boş. Nata Vega uzatması bu kısma ağırlık bindireceği için sıkıntı çıkmayacaktır. Ayrıca hâli hazırda hattı kullananların bir bölümünün de aktarma otobüsleriyle gelmesi, yani mevcut yolcular olması da hatta binecek yükün bir nebze de olsa daha az olacağının göstergesidir. Yapılması en mantıklı, en uygun olan hat bu. Dikimevi-Tıp Fakültesi Caddesi-Nato Yolu-Fatih Sultan Mehmet Bulvarı-Nata Vega şeklinde bir uzatmayı bekliyoruz.


Sayfada da bakım varmış. İhale dosyasına bakamıyoruz.


engin_ank
2 ay önce - Cmt 09 May 2020, 03:57

Ekap çalışmıyor ama ücretli sitelerden ücretsiz kısmının gösterildiği kadarıyla

ARAÇ ALIMI VE MEVCUT ARAÇLARIN REVİZYONU

Yeni alınacak araç sayısının güzergâhın yolculuk talebini sağlayacak şekilde belirlenmesi, Mevcut ve yapılacak yeni hatta çalışacak şekilde (Söğütözü-Nato Yolu) dizaynının yapılması, Mevcut 11 tren seti 11x3=33 araç için GoA2 sinyal seviyesinde kullanımı için etüt ve fizibilite çalışmalarının yapılması ve şartnamelerinin hazırlanması,

MEVCUT HATTIN SİNYALİZASYON REVİZYONU
Yapımı biten ancak işletmeye alınamayan 1 istasyon (788 m) AŞTİ – Söğütözü istasyonları arası hat ile işletmesi devam eden 11 istasyon 8.527 km AŞTİ-Dikimevi arası hattın ve yapılacak Dikimevi- Nato Yolu güzergâhının sinyal sisteminin GoA2 seviyesinde yapımı/revizyonu için planlama tasarım ve şartnamelerin oluşturulması,



Cihan91
1 ay önce - Cmt 09 May 2020, 12:25

Ankaray ın mevcut istasyonları ve vagonları da epey eskimiş ve yıpranmış durumda, hattın komple yenilenmeye ihtiyacı var
Hatta böyle bir yenileme yapılırken Ankaray işletmesi lağvedilip komple metro işletmesiyle birleştirildikten sonra bu hatta M1 kodu verilmeli, böylece tüm raylı sistem hatları tek bir işletme altında daha verimli ve etkin işletilir


Ulaş Barış Karabulut

1 ay önce - Cmt 09 May 2020, 12:32

Alıntı:
Büyükşehir Dikimevi - Nata Yolu Proje hizmeti için ihaleye çıkmış.
https://www.ego.gov.tr/tr/ihale/detay/9906/a1-hat ...m-uz?tip=0


Yıllardır Ankara haritasına bakıp keşke AŞTİ-Dikimevi hattını Natoyolu'na kadar uzatsalar diye düşünürdüm kısmet bugüneymiş
Aslında Dikimevi istasyonu'ndan ekstra 2 kol daha açıp Natoyolu haricinde birisini Mamak Belediye önüne kadar (Dikimevi,Cebeci Hastanesi,Cebeci And. Tek. Lise,Necmettin Erbakan Kongre Merkezi,Mamak Belediyesi) birisini de Siteler'e (Dikimevi,Ankara Eğitim Araştırma,Plevne-1,Plevne-2,Cebeci Mezarlık,Gülseren,Gülseren Toki,Siteler) kadar uzatabilirler ne kadar mantıklı olur bilemiyorum ama düşünülebilir


En son Ulaş Barış Karabulut tarafından Cmt 09 May 2020, 12:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mehmet0660
1 ay önce - Cmt 09 May 2020, 12:37

ege mahallesinin ve şirintepe natoyolu akdere otobüs sayısı gerçekten fazla 330 340 365 367 336 334 297 346 375 vb. bu hatlar ankaray güzegahından geçecek burda gerçekten faydalı olacak nüfusda fazla
m3 tarafında hem raylı sistem var hemde otobüs var Altarnatif olarak raylı sistem eski işletime göre yavaş olduğu için vatandaş otobüsü tercih ediyor eryaman 1 2 ve5 den sonra yolcu koltukları bile doldurmuyor
keçiören inşallah kızılay açılırsa tam kapasite çalışacaktır


omronc
1 ay önce - Cmt 09 May 2020, 12:59

İstasyon planı aşağıdaki gibidir:




(+)


truyana
1 ay önce - Cmt 09 May 2020, 13:25

7.4 km 8 istasyon olarak yapılacak gözüküyor tabi ihale sonunda ne olur...





sayfa 1
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet