1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 500  |
Yerli Otomobil 2022'de Yola Çıkabilir mi? |
Çıkar |
 
|
49.0% |
[483] |
Çıkamaz |
 
|
35.8% |
[353] |
Fikrim Yok |
 
|
1.7% |
[17] |
Zaman Gösterir |
 
|
13.5% |
[133] |
|
Toplam Oy : 986 |
|
 |
The_Turk
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 01:07
Alıntı: |
BMW den örnek vermek gerekirse, 3 serisi BMW Münihde, 5, 6 ve 7 serisi BMW Dingolfingde, Mini Cooper, X1, X2 serileri Leipzigde, X3-X7 serileri Amerikada üretiliyor. Mercedes bakarsak, onlardada benzeri strateji güdülüyor.
TOGGun tüm üretimini Marmara bölgesine sıkıştırmak saçmalık. Iç Anadolu, Çukurova Bölgesi gibi Araba yan endüstrisinde güçlü olan bölgelere D Segment, Van, B Segment Araba üretimi yapan fabrikalar kurulacaktır. |
Hocam bahsettiğiniz markalar kaç yıllık marka?
Togg bi başlasın. Emin olun 20-30 yıl sonra kaç fabrikası olduğunu unutacağız.
Bırak Türkiye’yi yurtdışında dahi fabrika yapılır gerekirse.
|
 |
Yakup
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 01:09
Alıntı: |
Bırak Türkiye’yi yurtdışında dahi fabrika yapılır gerekirse. |
Bati Avrupada olamaz diye düsünûyorum..
Arabanin maliyeti bayaga bir artar..
|
 |
Karaman Ahmet
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 01:25
Alıntı: |
Hocam bahsettiğiniz markalar kaç yıllık marka?
Togg bi başlasın. Emin olun 20-30 yıl sonra kaç fabrikası olduğunu unutacağız.
Bırak Türkiye’yi yurtdışında dahi fabrika yapılır gerekirse.
|
Yeni bir segment araba yapmaya başlarsan, eski segment fabrikada neredeyse hiç bir şey kullanamazsin. Arabanın iskeletini, kaportayı basan pressler, akisler, iç döşeme plastik dökümü ve pressi, her şey sil baştan yapılmalı.
ŞmYeni segmentte Bursa'da yapılsın demek, Bursa'ya ikinci bir fabrika daha yapılsın demek.
Oysa Türkiye'de Araba üretiminde ve Araba yan sanayisinde o kadar tecrübeli şehir var.
1. Mercedes-Benz / Aksaray ve İstanbul. ...
2. Otokar / Sakarya
3. Ford / Kocaeli ve Eskişehir. ...
4. Hyundai / Kocaeli. ...
5. Honda / Kocaeli
6. Toyota / Sakarya. ...
7. Temsa / Adana
8. ISUZU / Kocaeli.
9. BMC / İzmir
10. MAN / Ankara
Evet Bursa ilk fabrika için Renault, Fiat ve Karsan üretim tecrübesi ile ön plana çıkmış olabilir. Fakat Ford, Hyundai, Honda, Isuzu üretim tecrübesi ile Kocaeli, diğer marka araba üretiminde tecrübeli 7 başka şehir ve Kayseri, Mersin, Konya, Gaziantep gibi araba yan sanayisi güçlü şehirler var.
Türkiye neden araba üretiyor?
Cari açığı kapatmanın yanında en önemli hedef istihdamı sağlamak. Yabancı markalar bile Türkiye'de 9-10 şehirde araba üretirken, Türk markası TOGG un üretimini Bursa'ya ve Marmaray hapsetmek çok anlamsız olur.
TOGG aslında araba yan sanayisi varlığını, lojistik, demiryolu ağı varlığını, limanlara yakınlığı gözeterek, Türkiye'de Marmara bölgesine sıkışmış sanayi hamlesini Türkiye geneline yayma ve tersine göçü tetikleme, tüm Türkiye'ye yayılan sanayi hamlesine fırsat tanıma adına büyük potansiyele sahip.
|
 |
brbrs7
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 10:16
ilerleyen zamanlarda oralara fabrika açılır belki. niye bu mesele oldu şimdi.
|
 |
Ahmet Bby
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 10:18
Alıntı: |
ilerleyen zamanlarda oralara fabrika açılır belki. niye bu mesele oldu şimdi.
|
İnsanlar ileriye dönük fikir ve görüşlerini belirtmesin mi?
|
 |
brbrs7
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 12:01
ben meseleyi yanlış anlamışım..
|
 |
Erol_B
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 14:28
Otomotiv sektörünün dinamiklerini bilmeden, dünya otomotiv piyasasını tanımadan, konuya dışarıdan sadece duygusal yaklaşmak çok yanlış olacaktır.
Herşeyden önce Savunma Sanayi ürünleri ile Otomobil çok başka iki sektör, karlılık ve maliyet anlamında çok başka 2 dinamik. Savunma sanayinde tekil adetli niş ürünler üretip, düşük hacimde yüksek standardda üreterek satmak geçerlidir ve stratejik ürünler olduğu için zarar edilmesine devletler genelde müsaade etmezler. Yılda 100.000 tane İHA ya da SİHA yapmanıza gerek yoktur.
Otomotiv sektörü ise işleyiş ve mühendislik olarak çok daha kompleksdir ama arz-talep anlamında beyaz eşya sektöründen çok da farklı değildir. Yılda sadece 10bin araç üreterek şirketinizi asla ayakta tutamazsınız. Zarar etmemek için yıllık min. 100-150bin üzerinde araç üretip satabilmeniz gerekmektedir. Bunu da sadece kendi pazaranıza değil, ancak ihracatla yapabilirsiniz, zira Türkiye iç pazarında tek bir modelden bu kadar adet satabilmeniz yine imkansızdır.
Diyelim ihracat yapmak niyetindesiniz, gözünüzü Avrupa'ya diktiniz, orada da Big5 denen pazarda İngiltere, Fransa, Almanya, İspanya ve İtalya marketinde çok ciddi bir milliyetçi pazarla karşılaşırsınız. İtalya'da devletin Fiat sübvansiyonu vardır, Fransa'da Renault'da zaten Fransız devletinin hissesi vardır ve sokaklarda Renault, Peugeot ve Citroen dışında araç göremezsiniz, Almanya'da çok yoğun bir VW ve Audi hakimiyeti vardır buna bir de BMW ve Mercedes'i ekleyebilirsiniz, ayrıca herhangi bir Alman kolay kolay Alman arabası harici araca binmek istemez. İngiltere'ye baktığında orada da Ford, JLR ve Vauxhall hakimiyetini aşmanız gerekir. İspanya'da da Seat hakimiyetini. Bu gerçeklerden ötürü otomobilin anavatanı olan amerikalı üreticilerden bir tek Ford kaldı avrupa pazarında o da para kazanabilmek için sadece belirli ürünlere odaklanma kararı aldı. General Motors OPEL'i PSA grubuna satarak tamamen çıktı, Chrysler zaten artık Fiat'ın oldu. Doğal olarak Avrupa pazarı çok dişli ve zor bir pazardır.
Bu gerçekler ortadayken ben alırım, kayınço alacak, 10 tane de komşum alır bu TOGG uçar demeyle TOGG'u ayakta tutmaya gücümüz yetmez. Sadece devlet filosuyla da yetmez. Sadece katkı sağlar. Keşke yetse ama yetmez. Ayrıca Türkiye'de 0 km araç satış adetlerini belirleyen en temel faktör 2.el araç piyasasıdır. Çünkü araba dediğin buzdolabı gibi bir makinadır ama bizde maalesef bir servet gömdüğün için bir yatırım aracıdır. Kimse 2.el piyasası olmayan bir araca gidipte 1milyon TL parasını vermez.
Özetle şu an Türkiye iç pazarının yıllık min. 1.5milyon araç olması lazım ve ÖTV denilen saçmalık kaldırılıp araba herkes tarafından ulaşılabilir bir makina olması lazımki sonra TOGG iş yapabilsin, ama o da sadece iç pazara çalışırsa ilk ekonomik daralmaya kadar olur, çünkü ilk ekonomik daralmada ilk önce otomobil piyasası durur, o nedenle de ihracat tarafı çok önemli.
Yerli ve milli araç yapabilirmiyiz, zaten yapıyoruz, Ford Otosan'ın geliştirdiği kamyonlar 100% Türk malıdır, Ford'un sadece logosu vardır üzerinde, benzer şekilde gerek Ford Otosan'ın gerekse Tofaş'ın 100% kendi geliştirdiği ve tüm dünyaya Ford ve Fiat markası altında sattığı pek çok model de vardır. Buradaki mesele yerli araç yapabilmek değil, yerli marka sahibi olabilmektir.
Olur mu keşke olsa, yaşar mı bu ekonomik şartlarda mümkün değil yaşamaz, ümit var mı, her zaman..
|
 |
idan maydan
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 14:35
Yukarıda ki arkadaş konuyu harika özetlemiş. TOGG iç pazarda nasıl gelişecek onu da çok merak edıyorum. Bir fiyat avantajı yok. Gümrük birliği anlaşması sonucu bir ayrıcalık verilemiyor. Ayrıca devlet ötv gelirinden de vazgeçmez. Kendini kanıtlamış onca marka içinde nasıl bir talep gücü kuracak bu fiyat politikası ile merak ediyorum
|
 |
Yurt Gökbörü
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 15:02
Alıntı: |
Kendini kanıtlamış onca marka içinde nasıl bir talep gücü kuracak bu fiyat politikası ile merak ediyorum |
Yani memlekette kimse Milyon lira paralar vererek C SUV almıyor. Hiç mi bakmıyorsunuz satış rakamlarına. Diğer marka C-SUV alanlar TOGG'a yönelse zaten fazlasıyla yetecek. Hele bir Ön sipariş zamanı gelsin talebi görürsünüz.
|
 |
Karaman Ahmet
3 ay önce - Çrş 30 Ksm 2022, 15:08
Daha fiyat belirlenmemiş, yok efendim fiyat avantajı yok, yok yaşamaz, yok ölü doğdu.
Avrupa pazarına Tesla canavar gibi girdi.
Elektrikli arabada artık marka eskiymiş, yeniymiş, önemli değil. Önemli olan akü hacmi ve aracın bir şarj dolumu ile ne kadar yol alabildiği, şarj garantisi, şarj dolum süresi ve yapay zekası, yani yazılımı. Kimse bir tek adı BMW, bilmemne diye, daha az akü hacmi olan, daha kötü hizmet veren yazılımı olan araç almaz.
Akü konusunda 550 km menzil, 30 dakika dolum ve 5 yıl garanti ile TOGG yeterli imkanlar sunuyor. Yazılım konusunda ise arabanın Smart City projesinin parçası bir akıllı cihaz olacağı, elektrikli araçları araştıran yabancı sitelerde bile heyecanla anlatılıyor.
Eğer bu iki konuda TOGG sözünü tutarsa, Tesla nasıl Avrupa pazarına girdiyse, TOGGda o şekil girer.
|
 |
sayfa 500  |
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
|