Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul - Yüksek Hızlı Metro Projesi - HIZRAY
« önceki   123 ... 505152 ... 545556   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 51
Mehmet Kasım ASLAN
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 14:06

Maliye Bakanı'nın dün açıkladığı YEP 2023'e göre ne 3 kat tünel, ne de S.İ. metrosu ne de başka bir inşaat projesine herhangi bir bütçe ayrılmayacağı anlaşılıyor. Öncelik verilen sektörlerde inşaat yok. Eğitim, sağlık, enerji, gibi hayati sektörler var. Lojistik demiryolu da var. Önceden bu şekil Orta Vadeli Program adıyla açıklanan işlerde hep metro, hızlı tren marmaray gibi şeyler olurdu, artık konsept değişti. Ama İstanbul'da 6-7 yıldır bitiremediği metrolar varken daha Marmaray'ı ve hızlı treni bile % 100 oranında bitirememişken, bakanlığın 3 kat tünel işine girmesi zaten beklenemez. Bu ekonomik tabloda mümkün değil. Ne zaman düzeleceği de belirsiz olduğu için ecek, acaklı cümleleri kurmamak lazım, yoksa "hayalcilik" olur. Zaten politik olarak da mümkün değil. Projesini Lütfi Elvan'a mal ediyorlar, lansmanını da Davutoğlu yapmış. Hükumet böyle bir koz vermez. Onların bakış açısı bizden farklıdır. Onlarda herşey "parti" ve "kişi" odaklıdır.

Hızray ise yerel yönetimin bir projesi olduğu için yurtdışından kredi bulunabilir. Dünya'da bu tarz altyapı projelerini destekleyen kuruluşlar var. Yeter ki fizibilitesi sağlam olsun. Bağcılar gibi en kalabalık ilçeden mecidiyeköy'e giden insanları hızraya aktarsan, fizibilite kolayca dolar zaten. Hiç sorun olmaz. Ama Mecidiyeköy-İncirli-Beylikdüzü metrosuna da kimse hayır demez ! İncirli-Beylikdüzü bölümü de e5'le paralel gitmiyor bu arada, içerden gidiyor. Tam da benim dediğim gibi İncirli'den sonra 500-1.000 m kuzeyden gidiyor, Yayla, Siyavuşpaşa, Kocasinan,Zafer, durakları hep içerdeler.

E6 BATI KANADI'NDAN MECİDİYEKÖY'E GİDEN ŞU İETT HATLARINA BİR BAKIN:

92Ş, 92M, 146M, 33TM, 141 A, 141 M, 146E, 32 M, 336 M, 33M, 36 M, 36 EM,
36 YM, 37 M, 38 G, 38 M, 48, 48F, 75 O, 78 BE, 78 M, 79 KM, 93 M, 97 BM, 97 M, E-58

Daha bir ton hat var, bu hatlar kademeli, aktarmalı olarak M7 ile de gidebilir, sorun yok ama bazı yönleri tam kapsamıyor, ve 35 dakkada gidecek. Hızray ise 15 dakkada Mecidiyeköy'e atacak. tercih sebebidir.


Ahmet YükselS
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 14:49

Salla sallla!
Üç katlı tünelin Yidle yapılması planlanıyor, o zaman zaten hükümetin inşaat için kaynak ayırmasına gerek yok. Ayrıca senin ibb borç batağı içindeyken nasıl yapacak bu projeyi peki? O da yidle yapacak diyeceksin şimdi! 250 bin yolcusu olmayacak yere 750 bin yolcu garantisi verirsen, ki o da zaten batmış olan ibbye büyük yük getirir, nasıl olacak? Hem de yidlere karşısınız ya!!
Her tarafınız komedi yahu



Mehmet Kasım ASLAN
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 15:01
YAPILMAZSA YAPILMAMIŞ OLUR !


İBB'nin bu projeyi nasıl yağacağının cevabını İBB yetkilileri vermeli, ben değil. Fizibilite raporlarına bakılır, pozitifse kredi bulmak kolay olur. Kentiçi raylı ulaşım hatlarında gar, terminal ve otogar gibi yerlerden geçiyorsa, fizibilitesi daha kolay oluyor. Bu yüzden 3 tane otogarı kapsıyor, belki Ataşehir cep otogar'ı da yapılırsa oradan da geçer, 4 olur, Sabiha Gökçen'den YHT geçerse 5 olur, bunlar hep fizibiliteyi olumlu etkileyen şeyler. Ben her 2 projenin de gerekliliğini söylüyorum, bir yolcu-vatandaş olarak. Ama yapılmazsa, yapılmamış olur ve metrobüse TALİM, devam edilir. Her 2 projeden biri yapılırsa da güzel olur. Ama S.İ. Metrosu'nu 5 yıldır yapamayanlara 2 çift laf söylemek gerek ! Vaad ediyorsun yapamıyorsun. Bahane üretiyorsun. Ekonominin krizde olduğunu söylüyorsun, ekonomiden de dedem sorumlu zaten? Başkası değil. İşin politik yanı 3 katlı tünel Davutoğlu'na atfediliyorsa, belki 3. ittifakın projesi oluverir birden, kim bilir? Adam kalkıp bu projeyi ben açıklamıştım derse n'olcak? Kafalarda soru işareti oluşturur. İyisi mi hızrayı yapsınlar.

Ahmet YükselS
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 15:20

Hadi biz deyince inanmıyorsun, Trump ağzıyla demedi mi Türkiye ekonomisinin biz batırdık? Demek ki sorun hükümette değil. Zaten 2013 yılından beri saldırıyorlar. Gezi, 17-25 aralık, 2016 darbesi, 2018 ağustos Trump ekonomik saldırısı, Suriye savaşı, şimdi akdeniz. Tabi cahile bunlar hikaye gibi gelir!

Alıntı:
E6 BATI KANADI'NDAN MECİDİYEKÖY'E GİDEN ŞU İETT HATLARINA BİR BAKIN:

92Ş, 92M, 146M, 33TM, 141 A, 141 M, 146E, 32 M, 336 M, 33M, 36 M, 36 EM,
36 YM, 37 M, 38 G, 38 M, 48, 48F, 75 O, 78 BE, 78 M, 79 KM, 93 M, 97 BM, 97 M, E-58

Daha bir ton hat var, bu hatlar kademeli, aktarmalı olarak M7 ile de gidebilir, sorun yok ama bazı yönleri tam kapsamıyor, ve 35 dakkada gidecek. Hızray ise 15 dakkada Mecidiyeköy'e atacak. tercih sebebidir.


Sanki herkes de hızray istasyonu manzaralı evde oturuyordu, evden çıkıp hızraya binecek ve 15 dakikada mecidiyeköyde olacak!
Hızrayı kullanacak insanların %90'ı ya bir metro ile ya da otobüsle en az 2 ara aktarma ve toplamda 3 vasıta ile gideceği yere gidebilir. Bu da toplamda minimum 60 dakika demektir mecidiyeköy yakınında bir semt için söylersek. Gerisini sen hesapla artık.


Burak3758
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 18:10

Hızray mantık olarak güzel, az istasyonlu ve hızlı. Ancak geçtiği yerler rantabl değil bence, ibb projeyi revize etmeli.



aronur
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 18:43

Maliyet olarak çok fazla. Şuanda ibb nin buna aktarıcak kaynağı yok maalesef

Mehmet Kasım ASLAN
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 09:04
32 HAT AKTARMASI


Hızray Mecidiyeköy İstasyonu ile aktarma imkanı verecek İETT hatlarının isimlerini aşağıda iletiyorum. 32 tane hat var. Günde ortalama tek yönde 50 sefer yapsalar, toplamda 1.600 sefer eder. Kabaca 1 seferde 100 kişi inse, 160.000 yolcu eder. Bu kadar yolcu Hızray'a binip Avrupa Yakası'na geçebilecek. Altunizade (7-8 DAKKA), Ataşehir (10-12 dakka), Başıbüyük (Maltepe), Uğur Mumcu (Kartal), Sabiha Gökçen'e 15-20 dakkada direk gidebilecek.

32M-Cevatpaşa (Bayrampaşa)
48R-Kemerburgaz Kent Ormanı
26B-Fulya-Şişli
66-Gülbağ
66Z-Zincirlidere
74-Hilton Sitesi
92Ş-Bağcılar
92M-Bağcılar
146M-Başakşehir
33TM: Tekstilkent
141 A-Atakent
141 M- K.S.S Hastanesi (Halkalı)
146E-Fenertepe
336 M-Arnavutköy-Habipler
33M-Tekstilkent
36 M-Cebeci (Sultançiftliği)
36 EM-Cebeci (Sultançiftliği)
36 YM-Yunus Emre
37 M-Yıldıztabya
38 G-G.O.Paşa
38 M-Küçükköy
48-Göktürk
48F-Akpınarü
75 O-Otogar
78 BE-Başakşehir
78 M-Başakşehir
79 KM-Kayaşehir
93 M-Zeytinburnu
97 BM-Batışehir
97 M-Güneşli
E-58-Bahçeşehir

Belki bu hatların bir kısmı kısaltılabilir. M7 açılınca bazıları aynı akstan gidiyor. Metroya ücretsiz aktarma sağlanabilir. Ayrıca Hızray Otogar-Halkalı bölümü de bu hatları etkileyecektir. Yakın çevredeki hatlar metroya bağlanabilir. 75 O hattına gerek kalır mı? Ara duraklar için gerekir mi? hesap kitap işi. 3 katlı tünel fizıbıl değil bu arada. Maliyetleri çok yüksek ve kimse girmek istemiyor. Bu yüzden 5 yıldır adım atılmadı. YEP'e göre de en az 2023'e kadar adım atılmayacak. Söğütlüçeşme-İncirli metrosunun Vatan İstasyonu tam da sur dibinden geçiyor, mutlaka arkeolojik eser çıkar. Edirnekapı, Ayvansaray, Haliç istasyonlarında da tarihi eser riski olabilir. Güzergahı bu yüzden kuzeye almış olabilirler. Bir denk geldiniz mi M.Ö. 10.000'e kadar gdiersiniz. Arkeologların takvimi asırlık ilerler, mühendisler gibi haftalık ilerlemez, her katmanı 10 asrı 1 yılda kazarlar, 10.000 yıl 10 sene de biter. Ör. YENİKAPI !


Ustura Faysal
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 11:42

Alıntı:
32 tane hat var. Günde ortalama tek yönde 50 sefer yapsalar, toplamda 1.600 sefer eder. Kabaca 1 seferde 100 kişi inse,


Yazdığın hatların çoğu günde 10 sefer bile yapmıyor. Bu otobüsler 100 kişi de almıyor. Hadi komple bir seferde 100 kişi bindi diyelim, 100'ü de Mecidiyeköy'e gitmiyor.
Senin gibi hesap uzmanı birisi bu kadar basit mantık hataları yapmamalı.

Ayrıca da o saydığın hatlar haricinde zirilyon tane hat var Mecidiyeköy'e giden. Anadolu yakasından gelenleri, Seyrantepe, İstinye, Ortaköy tarafından gelenleri, Taksim ve Eminönü taraflarından kalkıp Okmeydanı taraflarına giden otobüslerin de o taraftan geçtiğini unutmuşsun.

Sen gittin gideli İstanbul pek değişmedi ama İstanbul'u unutmuş gibisin 😅


Mehmet Kasım ASLAN
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 12:13

Sefer sayılarını da yazalım. 97M, 120 sefer, 92Ş 90 sefer yapıyormuş. Hızray sadece Bağcılar-Mecidiyeköy arasında bile çalışsa yeter.

32M-Cevatpaşa (Bayrampaşa): 27 sefer/gün
48R-Kemerburgaz Kent Ormanı: 14 sefer/gün
26B-Fulya-Şişli: 7 sefer/gün
66-Gülbağ: 40 sefer/gün
66Z-Zincirlidere: 3 sefer/gün
74-Hilton Sitesi: 3 sefer/gün
92Ş-Bağcılar: 90 sefer/gün
92M-Bağcılar: 20 sefer/gün
146M-Başakşehir: 25 sefer/gün
33TM: Tekstilkent: 6 sefer/gün
141 A-Atakent: 6 sefer/gün
141 M- K.S.S Hastanesi (Halkalı): 80 sefer/gün
146E-Fenertepe: 4 sefer/gün
336 M-Arnavutköy-Habipler: 70 sefer/gün
33M-Tekstilkent: 18 sefer/gün
36 M-Cebeci (Sultançiftliği): 17 sefer/gün
36 EM-Cebeci (Sultançiftliği): 10 sefer/gün
36 YM-Yunus Emre: 18 sefer/gün
37 M-Yıldıztabya: 32 sefer/gün
38 G-G.O.Paşa: 34 sefer/gün
38 M-Küçükköy: 10 sefer/gün
48-Göktürk: 64 sefer/gün
48F-Akpınar: 8 sefer/gün
75 O-Otogar:
78 BE-Başakşehir: 3 sefer/gün
78 M-Başakşehir: 22 sefer/gün
79 KM-Kayabaşı: 64 sefer/gün
93 M-Zeytinburnu: 90 sefer/gün
97 BM-Batışehir: 14 sefer/gün
97 M-Güneşli: 120 sefer/gün
E-58-Bahçeşehir: 22 sefer/gün
-----------------------------------
TOPLAM: 920 sefer
Ortalama: 30 sefer (920 sefer/32 hat)
1 sefer: 100 kişi desek
Toplam: 92.000 olur.

Diğer hatları ayrıca yazmak gerek, ben sadece Mecidiyeköy'e giden otobüsleri yazım ve karşıya geçme potansiyelini ölçmeye çalıştım. Hesap uzmanı değilim, kabaca tahmin yürütüyorum. İşin uzmanları daha iyi bilirler. Şehir planlamacıları en iyi rakamı verir. Fizibilite etüdü bunun için var.


Ahmet YükselS
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 13:32

Yolcu hesapların hep yanlış çıkıyor. Herkesi mecidiyeköye gidiyor varsayımı ile hesap yaparsan doğru çıkmsı mümkün değil zaten!

Ayrıca hızrayin maliyeti üç katlı tünelden daha fazla. 5 milyar dolar diyorlar. Getirisi ne? 750 bin yolcu hayal edip 250 bin yolcu taşımak! Üç katlı tünelin metro kısmı bundan daha fazla yolcu taşır. Çünkü merkezi tüm semtleri birbirine bağlıyor. Yine 12-13 hatta bağlantı veriyor. Ayrıca içinde 15 km civarında kara yolu tüneli de var. Nerden baksan 3 katlı tünel daha avantajlı.



sayfa 51
« önceki   123 ... 505152 ... 545556   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM